Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Σήμερα
  2. Με το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 94/2025, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α’ 196/11.11.2025, θεσπίζεται ολοκληρωμένο και θεσμικά κατοχυρωμένο πλαίσιο για την περιβαλλοντική αντιστάθμιση των κινήτρων δόμησης που παρέχει ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ). Το νέο σύστημα στοχεύει στη διασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ αυξημένης δόμησης και αστικού περιβάλλοντος, μέσω της εκπόνησης και έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.). Το Π.Δ. εφαρμόζει τις προβλέψεις των άρθρων 66–71 του ν. 5197/2025 και εισάγει μια νέα διοικητική διαδικασία η οποία καθορίζει: τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου, τη διαδικασία έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων, το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος, τις προϋποθέσεις εκκίνησης οικοδομικών εργασιών για άδειες που αξιοποιούν αυξημένους συντελεστές. 1. Τι είναι τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου Σύμφωνα με το άρθρο 1 του Π.Δ., τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου αποτελούν την αντισταθμιστική περιβαλλοντική “επένδυση” που πρέπει να πραγματοποιηθεί όταν εφαρμόζονται κίνητρα δόμησης του ΝΟΚ. Τα μέτρα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων: α) Απόκτηση νέων κοινόχρηστων χώρων Αγορά ή απαλλοτρίωση ακινήτων από το Δημόσιο ώστε να διασφαλιστεί μεγαλύτερη περιβαλλοντική ποιότητα, ανάλογη με την επιπλέον δόμηση που επιτράπηκε. β) Αναβάθμιση και διαμόρφωση κοινόχρηστων χώρων Αναπλάσεις, δημιουργίες πάρκων, ανανεώσεις πλατειών, ακόμη και κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης κάτω από κοινόχρηστες ζώνες. γ) Δημιουργία δικτύων πρασίνου και αστικών παρεμβάσεων δ) Κατεδάφιση επικίνδυνων ή αυθαίρετων κτισμάτων ε) Ολοκληρωμένες αστικές αναπλάσεις σε υποβαθμισμένες περιοχές στ) Δράσεις συνδεδεμένες με την ευρωπαϊκή αποστολή των 100 κλιματικά ουδέτερων πόλεων ζ) Απόκτηση και αποκατάσταση διατηρητέων κτηρίων η) Καθαρισμός, οριοθέτηση και διευθέτηση ρεμάτων θ) Δημιουργία νέων χώρων πρασίνου Τα μέτρα εφαρμόζονται σε επίπεδο δημοτικής ενότητας, εκτός από Αττική και Θεσσαλονίκη όπου εφαρμόζονται σε επίπεδο δήμου. 2. Τι είναι το Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π. και ποιος το εκπονεί Το Ειδικό Σχέδιο Περιβαλλοντικού Ισοδύναμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.) είναι ο στρατηγικός φάκελος που καθορίζει ποια ακριβώς μέτρα θα υλοποιηθούν για να αντισταθμιστεί η επιπλέον δόμηση. Μπορεί να εκπονηθεί: από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ή από τον οικείο Δήμο, με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο ή μέσω δωρεάς. Η έγκρισή του γίνεται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, μετά από γνωμοδότηση του ΚΕ.Σ.ΠΟ.Θ.Α.(Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων). Πριν την έγκριση, το σχέδιο υπόκειται σε διαδικασία: περιβαλλοντικού προελέγχου, ή στρατηγικής περιβαλλοντικής εκτίμησης, αν απαιτείται. 3. Πόσο είναι το περιβαλλοντικό ισοδύναμο – Πώς υπολογίζεται Το άρθρο 2 καθορίζει το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος που οφείλουν οι ιδιοκτήτες/επενδυτές: Υπολογισμός: 8% της αξίας της πρόσθετης δόμησης (για τις συνήθεις περιπτώσεις) 15% της αξίας (σε ειδικές περιπτώσεις της περ. β) Η αξία υπολογίζεται βάσει της Τιμής Ζώνης της 11.12.2024. Το ποσό κατατίθεται σε ειδικό λογαριασμό του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων και αποδίδεται αποκλειστικά στον οικείο δήμο για να υλοποιήσει έργα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου. 4. Πότε θεωρείται ότι ξεκίνησαν οι οικοδομικές εργασίες Το άρθρο 3 δίνει ιδιαίτερη σημασία στο τι θεωρείται “εκκίνηση εργασιών”, προκειμένου να κριθεί αν μια άδεια εμπίπτει ή όχι στο νέο πλαίσιο. Ως εκκίνηση θεωρούνται: α) Εκσκαφές και θεμελιώσεις Αποδεικνύονται με: γνωστοποίηση έναρξης εργασιών, ΑΠΔ στον ΕΦΚΑ, αεροφωτογραφίες δημόσιων φορέων, συμβάσεις με βέβαιη χρονολογία. β) Κατεδάφιση κτισμάτων Μόνο αν έχει γίνει μετά την 11.06.2024. γ) Ανασκαφές της αρχαιολογικής υπηρεσίας Εφόσον έγιναν στο πλαίσιο υφιστάμενης οικοδομικής άδειας. Το Π.Δ. συνδέει άμεσα την ακριβή τεκμηρίωση της εκκίνησης εργασιών με τη δυνατότητα αξιοποίησης των μεταβατικών διατάξεων του νόμου. 5. Τι σημαίνει στην πράξη για δήμους, επενδυτές και πολίτες Το νέο θεσμικό πλαίσιο δημιουργεί μια δυναμική ισορροπία μεταξύ αστικής ανάπτυξης και προστασίας του περιβάλλοντος: Για τους Δήμους αποκτούν σταθερό χρηματοδοτικό εργαλείο για αστικές παρεμβάσεις, ενισχύεται ο σχεδιασμός πρασίνου και αναπλάσεων, απαιτείται οργάνωση υπηρεσιών για την εκπόνηση και παρακολούθηση Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π. Για τους μηχανικούς και επενδυτές το επιπλέον δικαίωμα δόμησης επιβαρύνεται με περιβαλλοντικό ισοδύναμο, οι άδειες συνδέονται πλέον με συγκεκριμένες περιβαλλοντικές υποχρεώσεις, απαιτείται ακριβής τεκμηρίωση του χρόνου εκκίνησης εργασιών. Για τους πολίτες αναμένεται βελτίωση της ποιότητας ζωής με περισσότερους κοινόχρηστους χώρους, πράσινο και αναπλάσεις, προστατεύονται διατηρητέα, ρέματα και υποβαθμισμένες περιοχές. Συμπέρασμα Το Π.Δ. 94/2025 αποτελεί μια από τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις του νέου πολεοδομικού πλαισίου. Θέτει σαφείς κανόνες, δεσμευτικές διαδικασίες και διαφανή χρηματοδότηση, μετατρέποντας την αυξημένη δόμηση σε εργαλείο περιβαλλοντικής αναβάθμισης. Αν εφαρμοστεί αποτελεσματικά, μπορεί να αποτελέσει τομή στον τρόπο με τον οποίο οι ελληνικές πόλεις αναπτύσσονται, καθιστώντας τες πιο βιώσιμες, λειτουργικές και πράσινες. Δείτε εδώ το ΦΕΚ Δείτε την σχετική Απόφαση Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓΧΣΑΠ/125753/8426/10.11.2025 (ΦΕΚ 6015/11.11.2025 τεύχος Β') με θέμα: Ελάχιστο περιεχόμενο και τεχνικές προδιαγραφές των μελετών των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδύναμου Αναβάθμισης Πόλεων. View full είδηση
  3. Με το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 94/2025, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α’ 196/11.11.2025, θεσπίζεται ολοκληρωμένο και θεσμικά κατοχυρωμένο πλαίσιο για την περιβαλλοντική αντιστάθμιση των κινήτρων δόμησης που παρέχει ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ). Το νέο σύστημα στοχεύει στη διασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ αυξημένης δόμησης και αστικού περιβάλλοντος, μέσω της εκπόνησης και έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.). Το Π.Δ. εφαρμόζει τις προβλέψεις των άρθρων 66–71 του ν. 5197/2025 και εισάγει μια νέα διοικητική διαδικασία η οποία καθορίζει: τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου, τη διαδικασία έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων, το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος, τις προϋποθέσεις εκκίνησης οικοδομικών εργασιών για άδειες που αξιοποιούν αυξημένους συντελεστές. 1. Τι είναι τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου Σύμφωνα με το άρθρο 1 του Π.Δ., τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου αποτελούν την αντισταθμιστική περιβαλλοντική “επένδυση” που πρέπει να πραγματοποιηθεί όταν εφαρμόζονται κίνητρα δόμησης του ΝΟΚ. Τα μέτρα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων: α) Απόκτηση νέων κοινόχρηστων χώρων Αγορά ή απαλλοτρίωση ακινήτων από το Δημόσιο ώστε να διασφαλιστεί μεγαλύτερη περιβαλλοντική ποιότητα, ανάλογη με την επιπλέον δόμηση που επιτράπηκε. β) Αναβάθμιση και διαμόρφωση κοινόχρηστων χώρων Αναπλάσεις, δημιουργίες πάρκων, ανανεώσεις πλατειών, ακόμη και κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης κάτω από κοινόχρηστες ζώνες. γ) Δημιουργία δικτύων πρασίνου και αστικών παρεμβάσεων δ) Κατεδάφιση επικίνδυνων ή αυθαίρετων κτισμάτων ε) Ολοκληρωμένες αστικές αναπλάσεις σε υποβαθμισμένες περιοχές στ) Δράσεις συνδεδεμένες με την ευρωπαϊκή αποστολή των 100 κλιματικά ουδέτερων πόλεων ζ) Απόκτηση και αποκατάσταση διατηρητέων κτηρίων η) Καθαρισμός, οριοθέτηση και διευθέτηση ρεμάτων θ) Δημιουργία νέων χώρων πρασίνου Τα μέτρα εφαρμόζονται σε επίπεδο δημοτικής ενότητας, εκτός από Αττική και Θεσσαλονίκη όπου εφαρμόζονται σε επίπεδο δήμου. 2. Τι είναι το Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π. και ποιος το εκπονεί Το Ειδικό Σχέδιο Περιβαλλοντικού Ισοδύναμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.) είναι ο στρατηγικός φάκελος που καθορίζει ποια ακριβώς μέτρα θα υλοποιηθούν για να αντισταθμιστεί η επιπλέον δόμηση. Μπορεί να εκπονηθεί: από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ή από τον οικείο Δήμο, με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο ή μέσω δωρεάς. Η έγκρισή του γίνεται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, μετά από γνωμοδότηση του ΚΕ.Σ.ΠΟ.Θ.Α.(Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων). Πριν την έγκριση, το σχέδιο υπόκειται σε διαδικασία: περιβαλλοντικού προελέγχου, ή στρατηγικής περιβαλλοντικής εκτίμησης, αν απαιτείται. 3. Πόσο είναι το περιβαλλοντικό ισοδύναμο – Πώς υπολογίζεται Το άρθρο 2 καθορίζει το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος που οφείλουν οι ιδιοκτήτες/επενδυτές: Υπολογισμός: 8% της αξίας της πρόσθετης δόμησης (για τις συνήθεις περιπτώσεις) 15% της αξίας (σε ειδικές περιπτώσεις της περ. β) Η αξία υπολογίζεται βάσει της Τιμής Ζώνης της 11.12.2024. Το ποσό κατατίθεται σε ειδικό λογαριασμό του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων και αποδίδεται αποκλειστικά στον οικείο δήμο για να υλοποιήσει έργα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου. 4. Πότε θεωρείται ότι ξεκίνησαν οι οικοδομικές εργασίες Το άρθρο 3 δίνει ιδιαίτερη σημασία στο τι θεωρείται “εκκίνηση εργασιών”, προκειμένου να κριθεί αν μια άδεια εμπίπτει ή όχι στο νέο πλαίσιο. Ως εκκίνηση θεωρούνται: α) Εκσκαφές και θεμελιώσεις Αποδεικνύονται με: γνωστοποίηση έναρξης εργασιών, ΑΠΔ στον ΕΦΚΑ, αεροφωτογραφίες δημόσιων φορέων, συμβάσεις με βέβαιη χρονολογία. β) Κατεδάφιση κτισμάτων Μόνο αν έχει γίνει μετά την 11.06.2024. γ) Ανασκαφές της αρχαιολογικής υπηρεσίας Εφόσον έγιναν στο πλαίσιο υφιστάμενης οικοδομικής άδειας. Το Π.Δ. συνδέει άμεσα την ακριβή τεκμηρίωση της εκκίνησης εργασιών με τη δυνατότητα αξιοποίησης των μεταβατικών διατάξεων του νόμου. 5. Τι σημαίνει στην πράξη για δήμους, επενδυτές και πολίτες Το νέο θεσμικό πλαίσιο δημιουργεί μια δυναμική ισορροπία μεταξύ αστικής ανάπτυξης και προστασίας του περιβάλλοντος: Για τους Δήμους αποκτούν σταθερό χρηματοδοτικό εργαλείο για αστικές παρεμβάσεις, ενισχύεται ο σχεδιασμός πρασίνου και αναπλάσεων, απαιτείται οργάνωση υπηρεσιών για την εκπόνηση και παρακολούθηση Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π. Για τους μηχανικούς και επενδυτές το επιπλέον δικαίωμα δόμησης επιβαρύνεται με περιβαλλοντικό ισοδύναμο, οι άδειες συνδέονται πλέον με συγκεκριμένες περιβαλλοντικές υποχρεώσεις, απαιτείται ακριβής τεκμηρίωση του χρόνου εκκίνησης εργασιών. Για τους πολίτες αναμένεται βελτίωση της ποιότητας ζωής με περισσότερους κοινόχρηστους χώρους, πράσινο και αναπλάσεις, προστατεύονται διατηρητέα, ρέματα και υποβαθμισμένες περιοχές. Συμπέρασμα Το Π.Δ. 94/2025 αποτελεί μια από τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις του νέου πολεοδομικού πλαισίου. Θέτει σαφείς κανόνες, δεσμευτικές διαδικασίες και διαφανή χρηματοδότηση, μετατρέποντας την αυξημένη δόμηση σε εργαλείο περιβαλλοντικής αναβάθμισης. Αν εφαρμοστεί αποτελεσματικά, μπορεί να αποτελέσει τομή στον τρόπο με τον οποίο οι ελληνικές πόλεις αναπτύσσονται, καθιστώντας τες πιο βιώσιμες, λειτουργικές και πράσινες. Δείτε εδώ το ΦΕΚ Δείτε την σχετική Απόφαση Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓΧΣΑΠ/125753/8426/10.11.2025 (ΦΕΚ 6015/11.11.2025 τεύχος Β') με θέμα: Ελάχιστο περιεχόμενο και τεχνικές προδιαγραφές των μελετών των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδύναμου Αναβάθμισης Πόλεων.
  4. Χθες
  5. Η τιμή αλλάζει ανάλογα με το που έχεις προσόψεις. Οπότε γράψε που έχει προσόψεις η ιδιοκτησία σου.
  6. Για μια άδεια Φανοποιείου μου ζητούνται τα παραπάνω , Ακουστική μελέτη μηχανικού - Μελέτη αντιρρύπανσης μηχανικού σύμφωνα με την παρ. 13 του άρ. 4 της ΚΥΑ 314766/2021 (Β'5272) . Υπάρχει κάποιος που να έχει συντάξει κάτι ανάλογο ώστα να έχω έναν μπούσουλα ? Σας ευχαριστώ
  7. @kostas_1986 Kαλησπέρα. Επαναδιατύπωσε το ερώτημά σου με πλήρη περιγραφή για το ακίνητο και τις αυθαιρεσίες που έχει για να μην κάνουμε υποθέσεις.
  8. το ΣΤΕ με την 2035/2025.... δεν απαγορεύει β) την κατασκευή, πάνω από το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής, βάσει των γενικών διατάξεων του Ν.Ο.Κ., στέγης με σοφίτα, χώρου απόληξης κλιμακοστασίου και ανελκυστήρα, καθώς και ασκεπούς πισίνας, εφόσον οι κατασκευές αυτές εντάσσονται σε ενιαίο αισθητικό σύνολο, έχουν μικρό μέγεθος, ανεγείρονται σε θέση του δώματος που βρίσκεται σε σημαντική υποχώρηση από την πρόσοψη, οπότε δεν προσομοιάζουν μορφολογικά με όροφο, και έχουν εγκριθεί από το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής. Μπορεί κάποιος να μας αναλύσει την απόφαση του ΣΤΕ για τις σοφίτες, έχει ισχύ; δηλαδη άν έχουμε σοφίτα περνάμε από ΣΑ; Και τι σημαίνει σημαντική υποχώρηση, ποιος θα κρίνει πόση πρέπει να είναι;
  9. Γιατί πιστεύεις ότι, το δημόσιο θα πληρώσει στο δημόσιο (ΧΑ, ΧΑ, ΧΑ) το πρόστιμο;
  10. Υπολειπόμενος Χρόνος: 1 μήνας and 29 days

    • ΠΩΛΗΣΗ
    • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ

    ΠΛΗΡΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΡΙΣΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ. ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΛΟΓΩ ΑΓΟΡΑΣ ΝΕΟΥ

    300 €

  11. Υπολειπόμενος Χρόνος: 1 μήνας and 29 days

    • ΠΩΛΗΣΗ
    • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ

    Αγοράστηκε αλλά δεν το δούλεψα ποτέ

    1.400 €

  12. Καλησπέρα. Έχω αγοράσει μια άδεια λογισμικού για το ΡΑΦ τον 5/2025 αλλά δεν με βόλεψε καθώς ήθελε να ασχοληθώ πολλές ώρες για την εκμάθηση του και δεν υπάρχει ο χρόνος. Η αγορά του προγράμματος έγινε στα 1800ε και περιλαμβάνει οπλισμένο σκυρόδεμα, κοιτόστρωση και κλίμακες . Προτίθεμαι να το μεταβιβάσω με ένα ποσό στα 1400ε για όποιον ενδιαφέρεται.
  13. Καλησπέρα σε όλους, αντιμετωπίζω το εξής: Εντός ορίων οικισμού υπάρχει α)άδεια (του 1973) ανέγερσης ισόγειας αποθήκης διαστάσεων 9,5μ.Χ7μ. Αργότερα εκδόθηκε β)άδεια (του 1978) προσθήκης ορόφου με χρήση κατοικίας 9,5μ.Χ8,4μ. και αργότερα εκδόθηκε γ)άδεια (του 1994) αλλαγής χρήσης του ισογείου από αποθήκη σε κατοικία και προσθήκης κατ΄έκταση και καθ΄ύψος διαστάσεων 0,7μ.Χ8,4μ, στο ισόγειο και στον όροφο. Υποθέτω οτι αυτή η προσθήκη έγινε διότι η οικοδομή βρίσκεται σε απόσταση 0,7μ από το όριο του οικοπέδου, ενώ η επιτρεπόμενη απόσταση από τα όρια είναι 2,5μ. (στις άδειες του ΄73 και του ΄78 η θέση της οικοδομής φαίνεται να εφάπτεται στο πλάγιο όριο της ιδιοκτησίας, αλλά το κτίριο τελικά κατασκευάστηκε σε απόσταση 0,70μ από το όριο). Κατά την αυτοψία που έκανα, προέκυψε α)οτι έχει δημιουργηθεί επιπλέον χώρος εμβαδού 1,4μ.Χ9,5μ. στο ισόγειο (προφανώς δημιουργήθηκε κατά την κατασκευή του ορόφου, έτσι το περίγραμμα του ορόφου και του ισογείου τώρα ταυτίζονται). Ο παραπάνω χώρος είναι βοηθητικός και δεν επικοινωνεί με την υπόλοιπη κατοικία του ισογείου, έχει ξεχωριστή είσοδο από τον ακάλυπτο του οικοπέδου. β)δεν υλοποιήθηκε η προσθήκη κατ΄έκταση και καθ΄ύψος προς την μεριά του ορίου του οικοπέδου, οπότε η οικοδομή τώρα δεν έχει την ελάχιστη απόσταση από τα όρια. Οπότε, είναι σωστό να αντιμετωπίσω αυτή την περίπτωση ως υπέρβαση δόμησης 1,4μ.Χ9,5μ. στο ισόγειο με χρόνο κατασκευής τον χρόνο της άδειας προσθήκης ορόφου (είναι φανερό απο τον φέρων οργανισμό του κτιρίου) και σε αυτή την περίπτωση πως θα αντιμετωπίσω το θέμα με την απόσταση απο τα όρια του οικοπέδου? Ή πρέπει να λάβω υπ΄όψην την υπολογισμένη συνολική δόμηση που υπάρχει στην άδεια της προσθήκης, η οποία είναι μεγαλύτερη από την πραγματοποιηθήσα, οπότε δεν υπάρχει υπέρβαση δόμησης, αλλά μόνο αποστάσεις από τα όρια? το περιγραμμά του κτιρίου δεν έχει αλλάξει διότι ο επιπλέον χώρος του ισογείου είναι κάτω απο τον υπερκείμενο όροφο. Ή θεωρώ ως αυθαίρετο όλο το τμήμα του κτιρίου που βρίσκεται σε απόσταση μικρότερη από τα 2.5μ. από τα όρια, συν το επιπλέον τμήμα του ισογείου που κατασκευάστηκε? Οποιαδήποτε διευκρύνηση/κατεύθυνση θα με βοηθούσε πόλύ. Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.
  14. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας μετά τις αποφάσεις δημοσίευσης του 1ου οριστικού πίνακα εγκεκριμένων αιτήσεων και του 1ου πίνακα προσωρινών αποτελεσμάτων των απορριπτέων αιτήσεων του Προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα» ξεκίνησε σήμερα την αποστολή ενημερώσεων μέσω e-mail προς τους ωφελούμενους για την επιστροφή της αίτησής τους και την ανάγκη προσκόμισης επιπλέον δικαιολογητικών ώστε να συνεχιστεί η αξιολόγηση. Προσοχή για την προσκόμιση των δικαιολογητικών υπάρχει προθεσμία εφτά (7) ημερολογιακών ημερών. Πιο συγκεκριμένα τα e-mail αναφέρουν: Πρόγραμμα «Αλλάζω σύστημα θέρμανσης και θερμοσίφωνα» Χρηματοδότηση: Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Παρουσίαση του προγράμματος: «Αλλάζω σύστημα θέρμανσης και θερμοσίφωνα» Οδηγός του προγράμματος: Προκήρυξη του Προγράμματος «Αλλάζω σύστημα θέρμανσης και θερμοσίφωνα» 1η Τροποποίηση Οδηγού 2η Τροποποίηση Οδηγού Πλατφόρμα: https://allazosistimathermansis-thermosifona.gov.gr/go-beyond/ Αποφάσεις ένταξης: «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: Οι πρώτοι πίνακες αποτελεσμάτων 102.508 εγκεκριμένων και 13.351 απορριπτέων αιτήσεων Αρχεία του Προγράμματος Συχνές Ερωτήσεις Βεβαίωση Εγκατάστασης Υπόδειγμα Υπεύθυνης Δήλωσης Συναίνεση Ιδιοκτήτη ΠΡΟΤΥΠΟ ΥΔ DE MINIMIS 2023 ΟΔΗΓΟΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ_ΠΡΟΤΥΠΟ ΥΔ DE MINIMIS Οδηγίες επικοινωνίας_Αλλάζω σύστημα θέρμανσης Συχνές Ερωτήσεις v2 Υπεύθυνη Δήλωση Νόμιμου Εκπροσώπου ΔΙΚ1 Υπέυθυνη Δήλωση Συμμόρφωσης User Manual Προμηθευτών User Manual Ωφελούμενων User Manual - Δέσμευση και Εξαργύρωση voucher
  15. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας μετά τις αποφάσεις δημοσίευσης του 1ου οριστικού πίνακα εγκεκριμένων αιτήσεων και του 1ου πίνακα προσωρινών αποτελεσμάτων των απορριπτέων αιτήσεων του Προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα» ξεκίνησε σήμερα την αποστολή ενημερώσεων μέσω e-mail προς τους ωφελούμενους για την επιστροφή της αίτησής τους και την ανάγκη προσκόμισης επιπλέον δικαιολογητικών ώστε να συνεχιστεί η αξιολόγηση. Προσοχή για την προσκόμιση των δικαιολογητικών υπάρχει προθεσμία εφτά (7) ημερολογιακών ημερών. Πιο συγκεκριμένα τα e-mail αναφέρουν: Πρόγραμμα «Αλλάζω σύστημα θέρμανσης και θερμοσίφωνα» Χρηματοδότηση: Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Παρουσίαση του προγράμματος: «Αλλάζω σύστημα θέρμανσης και θερμοσίφωνα» Οδηγός του προγράμματος: Προκήρυξη του Προγράμματος «Αλλάζω σύστημα θέρμανσης και θερμοσίφωνα» 1η Τροποποίηση Οδηγού 2η Τροποποίηση Οδηγού Πλατφόρμα: https://allazosistimathermansis-thermosifona.gov.gr/go-beyond/ Αποφάσεις ένταξης: «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: Οι πρώτοι πίνακες αποτελεσμάτων 102.508 εγκεκριμένων και 13.351 απορριπτέων αιτήσεων Αρχεία του Προγράμματος Συχνές Ερωτήσεις Βεβαίωση Εγκατάστασης Υπόδειγμα Υπεύθυνης Δήλωσης Συναίνεση Ιδιοκτήτη ΠΡΟΤΥΠΟ ΥΔ DE MINIMIS 2023 ΟΔΗΓΟΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ_ΠΡΟΤΥΠΟ ΥΔ DE MINIMIS Οδηγίες επικοινωνίας_Αλλάζω σύστημα θέρμανσης Συχνές Ερωτήσεις v2 Υπεύθυνη Δήλωση Νόμιμου Εκπροσώπου ΔΙΚ1 Υπέυθυνη Δήλωση Συμμόρφωσης User Manual Προμηθευτών User Manual Ωφελούμενων User Manual - Δέσμευση και Εξαργύρωση voucher View full είδηση
  16. Καλησπέρα, μπορεί να μου πει κάποιος αν η αθλητική σχολή μπορεί να βγάλει άδεια σε κτήριο με σπουδαιότητα κατηγορίας 2 κατά ΕΑΚ ; Σας ευχαριστώ
  17. Καλησπέρα συνάδελφοι, Θα ήθελα να ρωτήσω αν μας δεσμεύει η παράγραφος 3β του άρθρου 322 του Κώδικα βασικής πολεοδομικής νομοθεσίας ΦΕΚ Δ 580/27.7.1999 όσον αφορά τις επεκτάσεις υπογείων σε σύγχρονες άδειες - και συγκεκριμένα το ποσοστό που αναφέρει 40%. 3β. Επιτρέπεται η επέκταση του υπόγειου χώρου του κτιρίου και κάτω από τον υποχρεωτικά ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου, εκτός από το χώρο προκηπίου με την προϋπόΘεση ότι το σύνολο του επεκτεινόμενου υπόγειου χώρου, στον υποχρεωτικά ακόλυπτο χώρο του οικοπέδου καΘώς και ποσοστό 40% τουλάχιστον του υπόγειου χώρου που κατασκευάζεται σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης 1Ββ του άρΘρου 248 διατίΘενται αποκλειστικά ως χώρος στάΘμευσης αυτοκινήτων. Ο σύμφωνα με τα παραπάνω επεκτεινόμενος χώρος υπογείου δεν προσμετρείται στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου. Ή εφαρμόζουμε τις διατάξεις του ΝΟΚ ανεξάρτητα (άρθρο 11 6θ και 17 6β)?
  18. Μπορεί, στην ανώτερη στάθμη ενός κτιρίου, να διαχωρίζονται, σε κάποια θέση, οι κτιριακοί όγκοι και να παρεμβάλλεται μεταξύ τους, υπό μορφή διαδρόμου, κάποιο βατό δώμα πλάτους πχ. 1,50m, σαν Εσοχή; Το απαγορεύει κάποια διάταξη;
  19. Καλησπέρα σας, Θα μπορούσατε να μου πείτε την τιμή ζώνης για το ακίνητο στην Καλαμάτα με Χ: 329456.46605236, Υ: 4101820.823527; Ευχαριστώ πολύ!
  20. Τα ΦΕΚ που πρέπει να μελετηθούν καταρχήν είναι: 231A_1928, 133Δ/1960, 142Δ/1962, 141Δ/1964
  21. Μπορούν να νομιμοποιούνται και κατασκευές προ του 2011, όταν πληρούνται οι απαιτούμενες προϋποθέσεις. Δεν είναι υποχρεωτική η ρύθμιση μέσω του νόμου για την τακτοποίηση.
  22. Αν επιλέξω ΟΧΙ στην οικοδομική άδεια, θα πάει κατηγορία 5 και δεν θα μπορώ να προχωρήσω. Στο παράρτημα Α που εξηγεί πότε βάζω ΝΑΙ ή ΟΧΙ στην ύπαρξη οικοδομικής αδείας δεν αναφέρει τον χρόνο έκδοσης της. Να την θεωρήσω μετά το 2011 και να κάνω νομιμοποίηση;
  23. Υπολογίζεις τις θέσεις στάθμευσης μόνο για την καθ' ύψος προσθήκη.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.