Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Φυσικά — και με αφορμή τη διευκρίνιση μελέτησα και εγώ το ακίνητο και σας παραθέτω όλες τις λεπτομέρειες. Σε κατά παρέκκλιση άρτιο και οικοδομήσιμο οικόπεδο υπάρχει κατοικία με τα εξής στοιχεία: Επιτρεπόμενη δόμηση: 120 τ.μ. Πραγματοποιούμενη: 124,33 τ.μ. Επιτρεπόμενη απόσταση από όρια: ≥ 5 μ. Πραγματοποιούμενη απόσταση από όρια: 3,67 μ. Επιτρεπόμενη απόσταση από τον άξονα του δρόμου: 30 μ. Πραγματοποιούμενη απόσταση από τον άξονα του δρόμου: 23 μ. Κατασκευή εξωστών: η άδεια προβλέπει ξεχωριστούς εξώστες σε τρεις πλευρές και ο ιδιοκτήτης συμπλήρωσε στις γωνίες, ώστε να δημιουργηθεί ένας μεγάλος εξώστης. ακόμα το μελετάω αλλά προς το παρόν αυτα.. ευχαριστώ !!
  3. Καλημέρα, Αργά χτες το απόγευμα βρήκα αυτό που αναφέρει ο sdtopo στο διάταγμα του 1928. Παρότι το είχα διαβάσει 2 φορές μου είχε διαφύγει γιατί το ποσοστό αναγράφεται στο κείμενο ως 4/5 και το προσπέρναγα...προφανώς είχε κολλήσει το μυαλό μου στο να δει γραμμένο το 80%!!! Ευχαριστώ πάντως για την άμεση απάντηση.
  4. Τελικά υπάρχει κάποιο όριο στο ύψος της σοφίτας; ή μπορει να είναι οσο θέλει αρκεί να ειναι εντός του ύψους της στέγης; Επισης η σοφίτα δυνται τελικά δύναται να έχει πρόσβαση στο δώμα μέσω μπαλκονόπορτας, όπως επέτρεπε ο ν.4819/2021 με τις τελευταίες τροποποιήσεις; Ο νομος για τις σοφίτες λεει τα εξής: "81. Σοφίτα είναι ανοιχτός ή κλειστός προσβάσιμος χώρος που βρίσκεται κάτω από την επικλινή στέγη του κτιρίου και δύναται το δάπεδό της να βρίσκεται σε χαμηλότερο ύψος από το σημείο έδρασης της στέγης. Η σοφίτα αποτελεί ενιαίο σύνολο με το χώρο κάτω από την στέγη και ο παραπάνω χώρος αντιμετωπίζεται ενιαία για τον υπολογισμό του ελεύθερου ύψους. Η σοφίτα δύναται να έχει πρόσβαση σε δώμα ή και δώμα ορόφου του κτιρίου ή και ανοικτό εξώστη ή και κλειστό εξώστη. Δεν θεωρείται όροφος και δεν μπορεί να αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία. Επιτρέπεται η πρόσβαση στον χώρο της σοφίτας από κεντρικό κλιμακοστάσιο αυτοτελούς ανεξάρτητης ιδιοκτησίας. Δύναται η επέκταση του δαπέδου της προσμετρώντας την επιφάνεια πλέον του 50% στον σ.δ.. Δεν υφίσταται ελάχιστος ή μέγιστος περιορισμός ως προς το ύψος της σοφίτας. Όπως τροποποιήθηκε με την παρ.4 του άρθρ. 122 του ν.4819/2021 με ισχύ την 23/07/2021."
  5. Δημοσιεύτηκε η Απόφαση Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓΧΣΑΠ/125753/8426/10.11.2025 (ΦΕΚ 6015/11.11.2025 τεύχος Β') με θέμα: Ελάχιστο περιεχόμενο και τεχνικές προδιαγραφές των μελετών των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδύναμου Αναβάθμισης Πόλεων. Η απόφαση περιλαμβάνει: Άρθρο 1 Σκοπός και Αντικείμενο της Μελέτης 1.Σκοπός της μελέτης των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδύναμου Αναβάθμισης Πόλεων είναι η αξιολόγηση και προετοιμασία βιώσιμων λύσεων για την περιβαλλοντική αναβάθμιση πόλεων μέσω Ειδικών Σχεδίων για την αντιστάθμιση της χρήσης των κινήτρων και προσαυξήσεων των άρθρων 66 και 71 του ν. 5197/2025 (Α’76). 2.Αντικείμενο της μελέτης είναι η συμπερίληψη, ανάλυση και αξιολόγηση στοιχείων σχετικά με οικοδομικές άδειες των περ. α και β της παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 5197/2025 και η επιλογή των καταλληλότερων μέτρων περιβαλλοντικού ισοδυνάμου της περ. β της παρ. 2 του άρθρου 68 του ν. 5197/2025, ως αυτά καθορίζονται στο προεδρικό διάταγμα της παρ. 1 του άρθρου 69 του ν. 5197/2025, που εφαρμόζονται σε επίπεδο δημοτικής ενότητας, εκτός από τις περιπτώσεις των μητροπολιτικών συγκροτημάτων Αττικής και Θεσσαλονίκης, όπου εφαρμόζονται σε επίπεδο δήμου. Άρθρο 2 Περιεχόμενο της Μελέτης Η μελέτη των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδύναμου Αναβάθμισης Πόλεων περιλαμβάνει υποχρεωτικά: Εισαγωγή: -Σκοπός, πεδίο εφαρμογής και η σημασία της ολοκληρωμένης αξιολόγησης περιβαλλοντικών και νομικών ζητημάτων. Ανάλυση υφιστάμενης κατάστασης: -Περιβαλλοντικά, κοινωνικά και χωροταξικά χαρακτηριστικά. -Καταγραφή και ανάλυση των οικοδομικών αδειών της παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 5197/2025, οι οποίες γνωστοποιήθηκαν δυνάμει της διαδικασίας της απόφασης της παρ. 4 του άρθρου 69. Εκτίμηση περιβαλλοντικών και νομικών επιπτώσεων: -Ανάλυση των επιπτώσεων. -Αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης και των πιθανών μελλοντικών επιπτώσεων. Προτάσεις και λύσεις: -Επιλογή (συμπεριλαμβανομένης αιτιολόγησης της επιλογής) των καταλληλότερων μέτρων περιβαλλοντικού ισοδυνάμου της περ. β της παρ. 2 του άρθρου 68 του ν. 5197/2025, ως αυτά καθορίζονται στο προεδρικό διάταγμα της παρ. 1 του άρθρου 69 του ν. 5197/2025, που εφαρμόζονται σε επίπεδο δημοτικής ενότητας, εκτός από τις περιπτώσεις των μητροπολιτικών συγκροτημάτων Αττικής και Θεσσαλονίκης, όπου εφαρμόζονται σε επίπεδο δήμου. Προδιαγραφές και τεχνικές λύσεις: -Περιγραφή τεχνικών και περιβαλλοντικών παρεμβάσεων. Χρονοδιάγραμμα και οικονομική αποτίμηση: -Αναλυτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της μελέτης. -Εκτίμηση κόστους και πόρων. Μηχανισμοί παρακολούθησης και αξιολόγησης: -Όπως KPIs, δείκτες και συστήματα αναφοράς. Άρθρο 3 Μεθοδολογία και Τεχνικές Προσεγγίσεις 1.Η προτεινόμενη μεθοδολογία περιλαμβάνει: α) Αναλυτική καταγραφή και αξιολόγηση των οικοδομικών αδειών της παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 5197/2025, οι οποίες γνωστοποιήθηκαν δυνάμει της διαδικασίας της απόφασης της παρ. 4 του άρθρου 69. β) Χρήση γεωχωρικών εργαλείων (GIS) για χαρτογράφηση και ανάλυση. γ) Ανάλυση νομικών και περιβαλλοντικών δεδομένων και αποφάσεων. 2.Σε κάθε περίπτωση ενδείκνυται η συνεργασία με νομικούς και περιβαλλοντολόγους για την ερμηνεία και αξιολόγηση των νομικών ζητημάτων. 3.Συνιστάται: α) σε κάθε ενότητα να ενσωματώνονται αναφορές στα συγκεκριμένα στοιχεία (π.χ. αριθμοί αδειών, αποφάσεις ΣτΕ, περιβαλλοντικά δεδομένα), β) να γίνεται σαφής σύνδεση των νομικών ζητημάτων και των προτεινόμενων λύσεων. Άρθρο 4 Δομή της Μελέτης 1.Περιεχόμενα 2.Εισαγωγή 3.Αντικείμενο και περιοχή μελέτης 4.Νομική αξιολόγηση 5.Περιβαλλοντική αξιολόγηση 6.Προτάσεις και λύσεις 7.Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης 8.Οικονομική ανάλυση 9.Μηχανισμοί παρακολούθησης και αξιολόγησης 10.Συμπεράσματα και συστάσεις 11.Παραρτήματα Άρθρο 5 Παραδοτέα Τα παραδοτέα της μελέτης περιλαμβάνουν: 1.Αναλυτική τεχνική έκθεση με πλήρη στοιχεία και τεκμηρίωση. 2.Συνοδευτικά αυτής αρχεία, όπως ενδεικτικά: α) Χάρτες, διαγράμματα και γραφήματα που απεικονίζουν την κατάσταση και τις προτάσεις. β) Πίνακες με καταγραφή των ακυρωμένων/ανενεργών οικοδομικών αδειών. γ) Αναφορές σε νομολογία και σχετικές νομικές εκθέσεις. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Υπόδειγμα Τεχνικής Μελέτης για τα Ειδικά Σχέδια Περιβαλλοντικού Ισοδύναμου Αναβάθμισης Πόλεων (ΕΣΠΙΑΠ) Α. Αναλυτική τεχνική έκθεση 1.Εξώφυλλο Τίτλος μελέτης Φορέας εκπόνησης Ημερομηνία Αριθμός πρωτοκόλλου 2.Περίληψη Σύντομη περιγραφή του σκοπού, των βασικών ευρημάτων και των προτεινόμενων λύσεων. 3.Περιεχόμενα Λίστα με τα κεφάλαια, τυχόν υποενότητες και αρίθμηση σελίδων τους. 4.Εισαγωγή Σκοπός της μελέτης Πεδίο εφαρμογής Ανασκόπηση αναγκαιότητας της ολοκληρωμένης αξιολόγησης περιβαλλοντικών και νομικών ζητημάτων (Περιβαλλοντική, κοινωνική, και χωροταξική διάσταση.) Νομικό πλαίσιο (Αναφορά σε νομοθεσία και νομολογία). 5.Αντικείμενο και περιοχή μελέτης Περιγραφή της γεωγραφικής περιοχής. Χωροταξικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά. Καταγραφή οικοδομικών αδειών της παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 5197/2025, οι οποίες γνωστοποιήθηκαν δυνάμει της διαδικασίας της απόφασης της παρ. 4 του άρθρου 69 που αφορούν στην περιοχή. Πίνακας με: -Αριθμό οικοδομικής άδειας ή και Αριθμό πράξης -Ημερομηνία έκδοσης -Τυχόν δικαστική απόφαση ή Aίτησης ακύρωση (σε περίπτωση που δεν έχει εκδοθεί δικαστική απόφαση) και ημερομηνία της αίτησης ή αριθμό πρωτοκόλλου αιτήματος ένταξης σε πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ή από το Εταιρικό Σύμφωνο Περιφερειακής Ανάπτυξης ή έγκριση του αιτήματος (εφόσον υφίσταται). -Κατάσταση οικοδομικής άδειας (ανεκτέλεστη, ακυρωμένη, υπό αναθεώρηση) -Περιγραφή έργου 6.Νομική αξιολόγηση Αναφορά στις αποφάσεις του ΣτΕ που ακύρωσαν ή ανέστειλαν οικοδομικές άδειες. Ανάλυση των αιτιολογιών των αποφάσεων. Ανάλυση και αξιολόγηση των επιπτώσεων από οικοδομικές άδειες της παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 5197/2025, οι οποίες γνωστοποιήθηκαν δυνάμει της διαδικασίας της απόφασης της παρ. 4 του άρθρου 69 από νομική σκοπιά. Συμπεράσματα σχετικά με τη νομιμότητα των υφιστάμενων/υποβληθέντων έργων. 7.Περιβαλλοντική αξιολόγηση Ανάλυση των υφιστάμενων περιβαλλοντικών δεδομένων. Ανάλυση και αξιολόγηση επιπτώσεων από οικοδομικές άδειες της παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 5197/2025, οι οποίες γνωστοποιήθηκαν δυνάμει της διαδικασίας της απόφασης της παρ. 4 του άρθρου 69 από περιβαλλοντική σκοπιά. Προτάσεις για αποφυγή αρνητικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων. 8.Προτάσεις και λύσεις Επιλογή (συμπεριλαμβανομένης αιτιολόγησης της επιλογής) των καταλληλότερων μέτρων περιβαλλοντικού ισοδυνάμου της περ. β της παρ. 2 του άρθρου 68 του ν. 5197/2025, ως αυτά καθορίζονται στο προεδρικό διάταγμα της παρ. 1 του άρθρου 69 του ν. 5197/2025, που εφαρμόζονται σε επίπεδο δημοτικής ενότητας, εκτός από τις περιπτώσεις των μητροπολιτικών συγκροτημάτων Αττικής και Θεσσαλονίκης, όπου εφαρμόζονται σε επίπεδο δήμου. Άλλες προτάσεις. 9.Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης Αναλυτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των προτεινόμενων παρεμβάσεων. Φάσεις και χρονικά όρια. 10.Οικονομική ανάλυση Εκτίμηση κόστους υλοποίησης. Χρηματοδοτικά εργαλεία και πηγές χρηματοδότησης. 11.Μηχανισμοί παρακολούθησης και αξιολόγησης KPIs και δείκτες επιτυχίας. Συστήματα αναφοράς και ελέγχου προόδου. 12.Συμπεράσματα και συστάσεις Περίληψη των βασικών ευρημάτων. Προτάσεις για επόμενα βήματα. 13.Παραρτήματα Αναφέρεται το σύνολο των αριθμημένων συνοδευτικών αρχείων. Περιλαμβάνεται τυχόν ειδική τεκμηρίωση Β. Συνοδευτικά αυτής αρχεία Tεχνικές προδιαγραφές των μελετών των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδύναμου Αναβάθμισης Πόλεων ((ΦΕΚ 6015-11.11.2025 τεύχος Β).pdf View full είδηση
  6. Δημοσιεύτηκε η Απόφαση Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓΧΣΑΠ/125753/8426/10.11.2025 (ΦΕΚ 6015/11.11.2025 τεύχος Β') με θέμα: Ελάχιστο περιεχόμενο και τεχνικές προδιαγραφές των μελετών των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδύναμου Αναβάθμισης Πόλεων. Η απόφαση περιλαμβάνει: Άρθρο 1 Σκοπός και Αντικείμενο της Μελέτης 1.Σκοπός της μελέτης των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδύναμου Αναβάθμισης Πόλεων είναι η αξιολόγηση και προετοιμασία βιώσιμων λύσεων για την περιβαλλοντική αναβάθμιση πόλεων μέσω Ειδικών Σχεδίων για την αντιστάθμιση της χρήσης των κινήτρων και προσαυξήσεων των άρθρων 66 και 71 του ν. 5197/2025 (Α’76). 2.Αντικείμενο της μελέτης είναι η συμπερίληψη, ανάλυση και αξιολόγηση στοιχείων σχετικά με οικοδομικές άδειες των περ. α και β της παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 5197/2025 και η επιλογή των καταλληλότερων μέτρων περιβαλλοντικού ισοδυνάμου της περ. β της παρ. 2 του άρθρου 68 του ν. 5197/2025, ως αυτά καθορίζονται στο προεδρικό διάταγμα της παρ. 1 του άρθρου 69 του ν. 5197/2025, που εφαρμόζονται σε επίπεδο δημοτικής ενότητας, εκτός από τις περιπτώσεις των μητροπολιτικών συγκροτημάτων Αττικής και Θεσσαλονίκης, όπου εφαρμόζονται σε επίπεδο δήμου. Άρθρο 2 Περιεχόμενο της Μελέτης Η μελέτη των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδύναμου Αναβάθμισης Πόλεων περιλαμβάνει υποχρεωτικά: Εισαγωγή: -Σκοπός, πεδίο εφαρμογής και η σημασία της ολοκληρωμένης αξιολόγησης περιβαλλοντικών και νομικών ζητημάτων. Ανάλυση υφιστάμενης κατάστασης: -Περιβαλλοντικά, κοινωνικά και χωροταξικά χαρακτηριστικά. -Καταγραφή και ανάλυση των οικοδομικών αδειών της παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 5197/2025, οι οποίες γνωστοποιήθηκαν δυνάμει της διαδικασίας της απόφασης της παρ. 4 του άρθρου 69. Εκτίμηση περιβαλλοντικών και νομικών επιπτώσεων: -Ανάλυση των επιπτώσεων. -Αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης και των πιθανών μελλοντικών επιπτώσεων. Προτάσεις και λύσεις: -Επιλογή (συμπεριλαμβανομένης αιτιολόγησης της επιλογής) των καταλληλότερων μέτρων περιβαλλοντικού ισοδυνάμου της περ. β της παρ. 2 του άρθρου 68 του ν. 5197/2025, ως αυτά καθορίζονται στο προεδρικό διάταγμα της παρ. 1 του άρθρου 69 του ν. 5197/2025, που εφαρμόζονται σε επίπεδο δημοτικής ενότητας, εκτός από τις περιπτώσεις των μητροπολιτικών συγκροτημάτων Αττικής και Θεσσαλονίκης, όπου εφαρμόζονται σε επίπεδο δήμου. Προδιαγραφές και τεχνικές λύσεις: -Περιγραφή τεχνικών και περιβαλλοντικών παρεμβάσεων. Χρονοδιάγραμμα και οικονομική αποτίμηση: -Αναλυτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της μελέτης. -Εκτίμηση κόστους και πόρων. Μηχανισμοί παρακολούθησης και αξιολόγησης: -Όπως KPIs, δείκτες και συστήματα αναφοράς. Άρθρο 3 Μεθοδολογία και Τεχνικές Προσεγγίσεις 1.Η προτεινόμενη μεθοδολογία περιλαμβάνει: α) Αναλυτική καταγραφή και αξιολόγηση των οικοδομικών αδειών της παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 5197/2025, οι οποίες γνωστοποιήθηκαν δυνάμει της διαδικασίας της απόφασης της παρ. 4 του άρθρου 69. β) Χρήση γεωχωρικών εργαλείων (GIS) για χαρτογράφηση και ανάλυση. γ) Ανάλυση νομικών και περιβαλλοντικών δεδομένων και αποφάσεων. 2.Σε κάθε περίπτωση ενδείκνυται η συνεργασία με νομικούς και περιβαλλοντολόγους για την ερμηνεία και αξιολόγηση των νομικών ζητημάτων. 3.Συνιστάται: α) σε κάθε ενότητα να ενσωματώνονται αναφορές στα συγκεκριμένα στοιχεία (π.χ. αριθμοί αδειών, αποφάσεις ΣτΕ, περιβαλλοντικά δεδομένα), β) να γίνεται σαφής σύνδεση των νομικών ζητημάτων και των προτεινόμενων λύσεων. Άρθρο 4 Δομή της Μελέτης 1.Περιεχόμενα 2.Εισαγωγή 3.Αντικείμενο και περιοχή μελέτης 4.Νομική αξιολόγηση 5.Περιβαλλοντική αξιολόγηση 6.Προτάσεις και λύσεις 7.Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης 8.Οικονομική ανάλυση 9.Μηχανισμοί παρακολούθησης και αξιολόγησης 10.Συμπεράσματα και συστάσεις 11.Παραρτήματα Άρθρο 5 Παραδοτέα Τα παραδοτέα της μελέτης περιλαμβάνουν: 1.Αναλυτική τεχνική έκθεση με πλήρη στοιχεία και τεκμηρίωση. 2.Συνοδευτικά αυτής αρχεία, όπως ενδεικτικά: α) Χάρτες, διαγράμματα και γραφήματα που απεικονίζουν την κατάσταση και τις προτάσεις. β) Πίνακες με καταγραφή των ακυρωμένων/ανενεργών οικοδομικών αδειών. γ) Αναφορές σε νομολογία και σχετικές νομικές εκθέσεις. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Υπόδειγμα Τεχνικής Μελέτης για τα Ειδικά Σχέδια Περιβαλλοντικού Ισοδύναμου Αναβάθμισης Πόλεων (ΕΣΠΙΑΠ) Α. Αναλυτική τεχνική έκθεση 1.Εξώφυλλο Τίτλος μελέτης Φορέας εκπόνησης Ημερομηνία Αριθμός πρωτοκόλλου 2.Περίληψη Σύντομη περιγραφή του σκοπού, των βασικών ευρημάτων και των προτεινόμενων λύσεων. 3.Περιεχόμενα Λίστα με τα κεφάλαια, τυχόν υποενότητες και αρίθμηση σελίδων τους. 4.Εισαγωγή Σκοπός της μελέτης Πεδίο εφαρμογής Ανασκόπηση αναγκαιότητας της ολοκληρωμένης αξιολόγησης περιβαλλοντικών και νομικών ζητημάτων (Περιβαλλοντική, κοινωνική, και χωροταξική διάσταση.) Νομικό πλαίσιο (Αναφορά σε νομοθεσία και νομολογία). 5.Αντικείμενο και περιοχή μελέτης Περιγραφή της γεωγραφικής περιοχής. Χωροταξικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά. Καταγραφή οικοδομικών αδειών της παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 5197/2025, οι οποίες γνωστοποιήθηκαν δυνάμει της διαδικασίας της απόφασης της παρ. 4 του άρθρου 69 που αφορούν στην περιοχή. Πίνακας με: -Αριθμό οικοδομικής άδειας ή και Αριθμό πράξης -Ημερομηνία έκδοσης -Τυχόν δικαστική απόφαση ή Aίτησης ακύρωση (σε περίπτωση που δεν έχει εκδοθεί δικαστική απόφαση) και ημερομηνία της αίτησης ή αριθμό πρωτοκόλλου αιτήματος ένταξης σε πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ή από το Εταιρικό Σύμφωνο Περιφερειακής Ανάπτυξης ή έγκριση του αιτήματος (εφόσον υφίσταται). -Κατάσταση οικοδομικής άδειας (ανεκτέλεστη, ακυρωμένη, υπό αναθεώρηση) -Περιγραφή έργου 6.Νομική αξιολόγηση Αναφορά στις αποφάσεις του ΣτΕ που ακύρωσαν ή ανέστειλαν οικοδομικές άδειες. Ανάλυση των αιτιολογιών των αποφάσεων. Ανάλυση και αξιολόγηση των επιπτώσεων από οικοδομικές άδειες της παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 5197/2025, οι οποίες γνωστοποιήθηκαν δυνάμει της διαδικασίας της απόφασης της παρ. 4 του άρθρου 69 από νομική σκοπιά. Συμπεράσματα σχετικά με τη νομιμότητα των υφιστάμενων/υποβληθέντων έργων. 7.Περιβαλλοντική αξιολόγηση Ανάλυση των υφιστάμενων περιβαλλοντικών δεδομένων. Ανάλυση και αξιολόγηση επιπτώσεων από οικοδομικές άδειες της παρ. 1 του άρθρου 68 του ν. 5197/2025, οι οποίες γνωστοποιήθηκαν δυνάμει της διαδικασίας της απόφασης της παρ. 4 του άρθρου 69 από περιβαλλοντική σκοπιά. Προτάσεις για αποφυγή αρνητικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων. 8.Προτάσεις και λύσεις Επιλογή (συμπεριλαμβανομένης αιτιολόγησης της επιλογής) των καταλληλότερων μέτρων περιβαλλοντικού ισοδυνάμου της περ. β της παρ. 2 του άρθρου 68 του ν. 5197/2025, ως αυτά καθορίζονται στο προεδρικό διάταγμα της παρ. 1 του άρθρου 69 του ν. 5197/2025, που εφαρμόζονται σε επίπεδο δημοτικής ενότητας, εκτός από τις περιπτώσεις των μητροπολιτικών συγκροτημάτων Αττικής και Θεσσαλονίκης, όπου εφαρμόζονται σε επίπεδο δήμου. Άλλες προτάσεις. 9.Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης Αναλυτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των προτεινόμενων παρεμβάσεων. Φάσεις και χρονικά όρια. 10.Οικονομική ανάλυση Εκτίμηση κόστους υλοποίησης. Χρηματοδοτικά εργαλεία και πηγές χρηματοδότησης. 11.Μηχανισμοί παρακολούθησης και αξιολόγησης KPIs και δείκτες επιτυχίας. Συστήματα αναφοράς και ελέγχου προόδου. 12.Συμπεράσματα και συστάσεις Περίληψη των βασικών ευρημάτων. Προτάσεις για επόμενα βήματα. 13.Παραρτήματα Αναφέρεται το σύνολο των αριθμημένων συνοδευτικών αρχείων. Περιλαμβάνεται τυχόν ειδική τεκμηρίωση Β. Συνοδευτικά αυτής αρχεία Tεχνικές προδιαγραφές των μελετών των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδύναμου Αναβάθμισης Πόλεων ((ΦΕΚ 6015-11.11.2025 τεύχος Β).pdf
  7. Σήμερα
  8. Με επιπλέον πρόστιμα, κατεδαφίσεις, μπλόκο στις μεταβιβάσεις αλλά και μπλέξιμο με κτηματολόγιο, πολεοδομία, εφορία και άλλες υπηρεσίες, κινδυνεύουν όσοι δεν «τακτοποιήσουν» μέσα στους επόμενους μήνες αυθαίρετα κτίσματα. Ήδη έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για τη ρύθμιση των αυθαιρέτων, διότι σύμφωνα με τον Ν. 4495/2017, η προθεσμία για την τακτοποίηση αυθαιρέτων κατασκευών κατηγοριών 1 έως 4 λήγει οριστικά στις 31 Μαρτίου 2026. Θυμίζουμε ότι για τα μεγάλα αυθαίρετα, τα λεγόμενα κατηγορίας 5 (με μεγάλες πολεοδομικές παραβάσεις ή κατασκευές χωρίς άδεια) έχει σταματήσει η δυνατότητα τακτοποίησης τους από Οκτώβριο του 2020 και δεν μπορούν να μεταβιβαστούν και να αξιοποιηθούν. Η ρύθμιση των αυθαιρέτων αποτελεί ίσως τη σημαντικότερη προϋπόθεση για τη νομιμότητα ενός ακινήτου. Η τακτοποίηση αυθαιρέτων επιτρέπει σε ιδιοκτήτες να εξασφαλίσουν τη δυνατότητα μεταβίβασης, χρηματοδότησης από το πρόγραμμα Εξ οικονομώ, ηλεκτροδότησης και γενικά της αξιοποίησης του ακινήτου τους χωρίς νομικούς κινδύνους. Τι πρέπει να κάνουν οι ιδιοκτήτες; Θα πρέπει να απευθυνθούν άμεσα σε μηχανικό προκειμένου να γίνουν τα εξής βήματα: 1ονΈλεγχος νομιμότητας του ακινήτου από πολιτικό μηχανικό. 2ονΣύγκριση εγκεκριμένων σχεδίων οικοδομικής άδειας με την πραγματική κατάσταση. 3ονΚατηγοριοποίηση της παράβασης (1–4) και υπολογισμός προστίμου. 4ονΥποβολή δήλωσης αυθαιρέτου μέσω του συστήματος ΤΕΕ. 5ονΚαταβολή παραβόλου & προστίμου (εφάπαξ ή με δόσεις). 6ονΟριστική υπαγωγή και ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου. Σημειώνεται ότι σε παλαιά ακίνητα όπου δεν υπάρχει διαθέσιμος φάκελος, μπορεί να απαιτηθεί νέα τοπογραφική αποτύπωση ή στατική αξιολόγηση από ειδικευμένο μελετητή. Μήπως πρέπει να περιμένω, γιατί πάντα δίνεται παράταση στην Ελλάδα; Το ενδεχόμενο νέας παράτασης εξετάζεται από το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος, ωστόσο καμία επίσημη δέσμευση δεν έχει ανακοινωθεί. Να θυμίσουμε όμως, ότι με αυτό το σκεπτικό χάθηκε και η ευκαιρία τακτοποίησης των μεγάλων αυθαιρέτων – κατηγορίας 5, για χιλιάδες ιδιοκτήτες που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2020. Ήδη, η πολιτεία έχει δεσμευτεί ότι δεν θα δείξει πλέον καμία ανοχή στα αυθαίρετα παλιάς και νέας γενιάς και γι’ αυτό προσανατολίζεται στην ψηφιακή παρακολούθηση όλων των δηλώσεων μέσω της Ψηφιακής Τράπεζας Γης και της Ταυτότητας Κτιρίου, γεγονός που δείχνει διάθεση για σταδιακή ολοκλήρωση του συστήματος και όχι νέα παρατεταμένη ρύθμιση. Επίσης, τα τελευταία χρόνια, κάθε νέα ρύθμιση που έρχεται, φέρνει μαζί και μεγάλες αυξήσεις στα πρόστιμα. Γι’ αυτό και οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να προχωρήσουν έγκαιρα στη νομιμοποίηση αυθαιρεσιών, γιατί θα το βρούνε μπροστά τους στο άμεσο μάλλον. Ποιές κατηγορίες αυθαιρέτων μπορούν να τακτοποιηθούν έως το 2026; Όλες οι κατηγορίες 1–4 του Ν. 4495/17, δηλαδή παραβάσεις πριν το 2011 και μικρές ή μεσαίες αποκλίσεις από την άδεια. Σημειώνεται ότι, για τα αυθαίρετα που κτίστηκαν πριν το 1983 δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση η ύπαρξη οικοδομικής άδειας Αναλυτικά οι τέσσερις κατηγορίες αφορούν: Κατηγορία 1: Αυθαίρετα προ του 1975 Πρόκειται για τις αυθαίρετες κατασκευές που υφίστανται πριν από το έτος 1975. Εάν η κατασκευή ολοκληρώθηκε πριν τις 09.06.1975, εξαιρούνται οριστικά από την υποχρέωση κατεδάφισης με την καταβολή παραβόλου ποσού διακοσίων πενήντα ευρώ και χωρίς την καταβολή ενιαίου ειδικού προστίμου. Εάν όμως στο ακίνητα υπάρχουν επιπρόσθετες αυθαίρετες κατασκευές που ολοκληρώθηκαν μετά τις 09.06.1975, τότε το ακίνητο θα ενταχθεί στην κατηγορία 2, 4 ή 5, ανάλογα με την περίπτωση. Κατηγορία 2: Αυθαίρετα προ του 1983 Σε αυτή την κατηγορία υπάγονται όλες οι αυθαίρετες κατασκευές που υφίστανται πριν την 01.01.1983. Τα ακίνητα αυτά εξαιρούνται από την κατεδάφιση με την καταβολή του παραβόλου και του ενιαίου ειδικού προστίμου. Επίσης, ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να προσκομίσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Εάν στο κτίσμα υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές που ολοκληρώθηκαν μετά την 01.01.1983, τότε το ακίνητο θα ενταχθεί στην κατηγορία 4 ή 5. Κατηγορία 3: Μικρές Πολεοδομικές Παραβάσεις Πρόκειται για μια ευρεία κατηγορία, η οποία περιλαμβάνει αρκετές περιπτώσεις, σημαντικότερες εκ των οποίων είναι: αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου έως 5%, μείωση του ποσοστού της υποχρεωτικής φύτευσης του ακάλυπτου χώρου του οικοπέδου έως 20%, προσθήκη μόνωσης εξωτερικά στις όψεις, αλλαγή των διαστάσεων των ανοιγμάτων και μετατόπισή τους, υπέρβαση περιτοίχισης ύψους έως 1 μέτρο για κατοικίες και 2 μέτρα για βιομηχανίες και ειδικά κτίρια, αλλαγή θέσης του προβλεπόμενου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση. Κατηγορία 4: Αυθαίρετα προ του 2011 Σε αυτή την κατηγορία υπάγονται οι εξής αυθαίρετες κατασκευές σε κτίσμα με οικοδομικές άδειες με τις οποίες: -δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 20% τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής, -δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 40% τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του 20% το πολεοδομικό μέγεθος του ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής, -δεν ξεπερνούν τα 50 τ.μ. σε συνολική δόμηση, όταν βρίσκονται σε ακίνητα που διαθέτουν οικοδομική άδεια, -αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, εφόσον έχουν συντελεστεί σε περιοχές εντός σχεδίου, -αυθαίρετες κατασκευές ημιϋπαίθριων χώρων σε κτίσματα που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου. Τι πρέπει να προσέξουν οι ιδιοκτήτες; Η τακτοποίηση θεωρείται ολοκληρωμένη μόνο αν εκδοθεί η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου. Χωρίς αυτή, δεν επιτρέπεται μεταβίβαση του ακινήτου. Τα πρόστιμα υπολογίζονται με βάση την επιφάνεια, την παλαιότητα, την τιμή ζώνης και το είδος της αυθαιρεσίας. Υπάρχει δυνατότητα εξόφλησης σε έως 100 δόσεις, με ελάχιστο ποσό τα 50€ ανά μήνα, αλλά και εκπτώσεις 20% σε περιπτώσεις εφάπαξ καταβολής ή 10% σε περίπτωση προκαταβολής του 30% του προστίμου. Ποιο παράβολο πρέπει να πληρωθεί για να «κλειδώσει» η υπαγωγή μέχρι 31 Μαρτίου 2026; Το παράβολο υπολογίζεται ανάλογα με τα τετραγωνικά των αυθαιρέτων τα οποία στη συνέχεια συμψηφίζονται με το ποσό του προστίμου που θα προκύψει μετά την υπαγωγή προς τακτοποίηση: 1) Για αυθαίρετα κτίσματα ή αλλαγή χρήσης έως 100 τ.μ.: 250€ 2) Για αυθαίρετα κτίσματα ή αλλαγή χρήσης από 101–500 τ.μ.: 500€ 3) Για αυθαίρετα κτίσματα ή αλλαγή χρήσης από 501–2.000 τ.μ.: 1.000€ 4) Για αυθαίρετα κτίσματα ή αλλαγή χρήσης από 2.001–5.000 τ.μ.: 4.000€ 5) Για αυθαίρετα κτίσματα ή αλλαγή χρήσης Πάνω από 5.001 τ.μ.: 10.000€ Ποιοι ιδιοκτήτες δικαιούνται έκπτωση στα πρόστιμα; Υπάρχουν ευνοϊκές ρυθμίσεις για τις εξής περιπτώσεις: Εξόφληση προστίμων σε 100 δόσεις. Μείωση 20% σε όσους θα πληρώσουν εφάπαξ το πρόστιμο. Μείωση 10% σε όσους θα καταβάλουν το 30% του προστίμου. Δόσεις με 50 ευρώ τον μήνα. Παράταση επιπλέον δύο ετών στην τακτοποίηση αυθαίρετων σε όσους αδυνατούν οικονομικά να πληρώσουν τα πρόστιμα. Επιπλέον μείωση σε όσους έχουν μία και μοναδική κατοικία. Μειώσεις από 15% έως και 30% σε πολλές ευπαθείς ομάδες πληθυσμού, όπως ΑμεΑ, πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, άνεργοι, δικαιούχοι εισοδήματος κοινωνικής αλληλεγγύης, παλιννοστούντες. Εκπτωση 30% σε όσους έχουν αυθαίρετο σε οικισμό που έχει χαρακτηριστεί «στάσιμος». Εκπτώσεις έως 60% σε περιοχές σεισμικής επικινδυνότητας. Μείωση 30% έως 50% για κτίσματα που ολοκλήρωσαν την ενεργειακή αναβάθμιση. Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου – πολεοδόμου μηχανικού, [email protected] View full είδηση
  9. Με επιπλέον πρόστιμα, κατεδαφίσεις, μπλόκο στις μεταβιβάσεις αλλά και μπλέξιμο με κτηματολόγιο, πολεοδομία, εφορία και άλλες υπηρεσίες, κινδυνεύουν όσοι δεν «τακτοποιήσουν» μέσα στους επόμενους μήνες αυθαίρετα κτίσματα. Ήδη έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για τη ρύθμιση των αυθαιρέτων, διότι σύμφωνα με τον Ν. 4495/2017, η προθεσμία για την τακτοποίηση αυθαιρέτων κατασκευών κατηγοριών 1 έως 4 λήγει οριστικά στις 31 Μαρτίου 2026. Θυμίζουμε ότι για τα μεγάλα αυθαίρετα, τα λεγόμενα κατηγορίας 5 (με μεγάλες πολεοδομικές παραβάσεις ή κατασκευές χωρίς άδεια) έχει σταματήσει η δυνατότητα τακτοποίησης τους από Οκτώβριο του 2020 και δεν μπορούν να μεταβιβαστούν και να αξιοποιηθούν. Η ρύθμιση των αυθαιρέτων αποτελεί ίσως τη σημαντικότερη προϋπόθεση για τη νομιμότητα ενός ακινήτου. Η τακτοποίηση αυθαιρέτων επιτρέπει σε ιδιοκτήτες να εξασφαλίσουν τη δυνατότητα μεταβίβασης, χρηματοδότησης από το πρόγραμμα Εξ οικονομώ, ηλεκτροδότησης και γενικά της αξιοποίησης του ακινήτου τους χωρίς νομικούς κινδύνους. Τι πρέπει να κάνουν οι ιδιοκτήτες; Θα πρέπει να απευθυνθούν άμεσα σε μηχανικό προκειμένου να γίνουν τα εξής βήματα: 1ονΈλεγχος νομιμότητας του ακινήτου από πολιτικό μηχανικό. 2ονΣύγκριση εγκεκριμένων σχεδίων οικοδομικής άδειας με την πραγματική κατάσταση. 3ονΚατηγοριοποίηση της παράβασης (1–4) και υπολογισμός προστίμου. 4ονΥποβολή δήλωσης αυθαιρέτου μέσω του συστήματος ΤΕΕ. 5ονΚαταβολή παραβόλου & προστίμου (εφάπαξ ή με δόσεις). 6ονΟριστική υπαγωγή και ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου. Σημειώνεται ότι σε παλαιά ακίνητα όπου δεν υπάρχει διαθέσιμος φάκελος, μπορεί να απαιτηθεί νέα τοπογραφική αποτύπωση ή στατική αξιολόγηση από ειδικευμένο μελετητή. Μήπως πρέπει να περιμένω, γιατί πάντα δίνεται παράταση στην Ελλάδα; Το ενδεχόμενο νέας παράτασης εξετάζεται από το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος, ωστόσο καμία επίσημη δέσμευση δεν έχει ανακοινωθεί. Να θυμίσουμε όμως, ότι με αυτό το σκεπτικό χάθηκε και η ευκαιρία τακτοποίησης των μεγάλων αυθαιρέτων – κατηγορίας 5, για χιλιάδες ιδιοκτήτες που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2020. Ήδη, η πολιτεία έχει δεσμευτεί ότι δεν θα δείξει πλέον καμία ανοχή στα αυθαίρετα παλιάς και νέας γενιάς και γι’ αυτό προσανατολίζεται στην ψηφιακή παρακολούθηση όλων των δηλώσεων μέσω της Ψηφιακής Τράπεζας Γης και της Ταυτότητας Κτιρίου, γεγονός που δείχνει διάθεση για σταδιακή ολοκλήρωση του συστήματος και όχι νέα παρατεταμένη ρύθμιση. Επίσης, τα τελευταία χρόνια, κάθε νέα ρύθμιση που έρχεται, φέρνει μαζί και μεγάλες αυξήσεις στα πρόστιμα. Γι’ αυτό και οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να προχωρήσουν έγκαιρα στη νομιμοποίηση αυθαιρεσιών, γιατί θα το βρούνε μπροστά τους στο άμεσο μάλλον. Ποιές κατηγορίες αυθαιρέτων μπορούν να τακτοποιηθούν έως το 2026; Όλες οι κατηγορίες 1–4 του Ν. 4495/17, δηλαδή παραβάσεις πριν το 2011 και μικρές ή μεσαίες αποκλίσεις από την άδεια. Σημειώνεται ότι, για τα αυθαίρετα που κτίστηκαν πριν το 1983 δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση η ύπαρξη οικοδομικής άδειας Αναλυτικά οι τέσσερις κατηγορίες αφορούν: Κατηγορία 1: Αυθαίρετα προ του 1975 Πρόκειται για τις αυθαίρετες κατασκευές που υφίστανται πριν από το έτος 1975. Εάν η κατασκευή ολοκληρώθηκε πριν τις 09.06.1975, εξαιρούνται οριστικά από την υποχρέωση κατεδάφισης με την καταβολή παραβόλου ποσού διακοσίων πενήντα ευρώ και χωρίς την καταβολή ενιαίου ειδικού προστίμου. Εάν όμως στο ακίνητα υπάρχουν επιπρόσθετες αυθαίρετες κατασκευές που ολοκληρώθηκαν μετά τις 09.06.1975, τότε το ακίνητο θα ενταχθεί στην κατηγορία 2, 4 ή 5, ανάλογα με την περίπτωση. Κατηγορία 2: Αυθαίρετα προ του 1983 Σε αυτή την κατηγορία υπάγονται όλες οι αυθαίρετες κατασκευές που υφίστανται πριν την 01.01.1983. Τα ακίνητα αυτά εξαιρούνται από την κατεδάφιση με την καταβολή του παραβόλου και του ενιαίου ειδικού προστίμου. Επίσης, ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να προσκομίσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Εάν στο κτίσμα υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές που ολοκληρώθηκαν μετά την 01.01.1983, τότε το ακίνητο θα ενταχθεί στην κατηγορία 4 ή 5. Κατηγορία 3: Μικρές Πολεοδομικές Παραβάσεις Πρόκειται για μια ευρεία κατηγορία, η οποία περιλαμβάνει αρκετές περιπτώσεις, σημαντικότερες εκ των οποίων είναι: αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου έως 5%, μείωση του ποσοστού της υποχρεωτικής φύτευσης του ακάλυπτου χώρου του οικοπέδου έως 20%, προσθήκη μόνωσης εξωτερικά στις όψεις, αλλαγή των διαστάσεων των ανοιγμάτων και μετατόπισή τους, υπέρβαση περιτοίχισης ύψους έως 1 μέτρο για κατοικίες και 2 μέτρα για βιομηχανίες και ειδικά κτίρια, αλλαγή θέσης του προβλεπόμενου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση. Κατηγορία 4: Αυθαίρετα προ του 2011 Σε αυτή την κατηγορία υπάγονται οι εξής αυθαίρετες κατασκευές σε κτίσμα με οικοδομικές άδειες με τις οποίες: -δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 20% τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής, -δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 40% τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του 20% το πολεοδομικό μέγεθος του ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής, -δεν ξεπερνούν τα 50 τ.μ. σε συνολική δόμηση, όταν βρίσκονται σε ακίνητα που διαθέτουν οικοδομική άδεια, -αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, εφόσον έχουν συντελεστεί σε περιοχές εντός σχεδίου, -αυθαίρετες κατασκευές ημιϋπαίθριων χώρων σε κτίσματα που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου. Τι πρέπει να προσέξουν οι ιδιοκτήτες; Η τακτοποίηση θεωρείται ολοκληρωμένη μόνο αν εκδοθεί η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου. Χωρίς αυτή, δεν επιτρέπεται μεταβίβαση του ακινήτου. Τα πρόστιμα υπολογίζονται με βάση την επιφάνεια, την παλαιότητα, την τιμή ζώνης και το είδος της αυθαιρεσίας. Υπάρχει δυνατότητα εξόφλησης σε έως 100 δόσεις, με ελάχιστο ποσό τα 50€ ανά μήνα, αλλά και εκπτώσεις 20% σε περιπτώσεις εφάπαξ καταβολής ή 10% σε περίπτωση προκαταβολής του 30% του προστίμου. Ποιο παράβολο πρέπει να πληρωθεί για να «κλειδώσει» η υπαγωγή μέχρι 31 Μαρτίου 2026; Το παράβολο υπολογίζεται ανάλογα με τα τετραγωνικά των αυθαιρέτων τα οποία στη συνέχεια συμψηφίζονται με το ποσό του προστίμου που θα προκύψει μετά την υπαγωγή προς τακτοποίηση: 1) Για αυθαίρετα κτίσματα ή αλλαγή χρήσης έως 100 τ.μ.: 250€ 2) Για αυθαίρετα κτίσματα ή αλλαγή χρήσης από 101–500 τ.μ.: 500€ 3) Για αυθαίρετα κτίσματα ή αλλαγή χρήσης από 501–2.000 τ.μ.: 1.000€ 4) Για αυθαίρετα κτίσματα ή αλλαγή χρήσης από 2.001–5.000 τ.μ.: 4.000€ 5) Για αυθαίρετα κτίσματα ή αλλαγή χρήσης Πάνω από 5.001 τ.μ.: 10.000€ Ποιοι ιδιοκτήτες δικαιούνται έκπτωση στα πρόστιμα; Υπάρχουν ευνοϊκές ρυθμίσεις για τις εξής περιπτώσεις: Εξόφληση προστίμων σε 100 δόσεις. Μείωση 20% σε όσους θα πληρώσουν εφάπαξ το πρόστιμο. Μείωση 10% σε όσους θα καταβάλουν το 30% του προστίμου. Δόσεις με 50 ευρώ τον μήνα. Παράταση επιπλέον δύο ετών στην τακτοποίηση αυθαίρετων σε όσους αδυνατούν οικονομικά να πληρώσουν τα πρόστιμα. Επιπλέον μείωση σε όσους έχουν μία και μοναδική κατοικία. Μειώσεις από 15% έως και 30% σε πολλές ευπαθείς ομάδες πληθυσμού, όπως ΑμεΑ, πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, άνεργοι, δικαιούχοι εισοδήματος κοινωνικής αλληλεγγύης, παλιννοστούντες. Εκπτωση 30% σε όσους έχουν αυθαίρετο σε οικισμό που έχει χαρακτηριστεί «στάσιμος». Εκπτώσεις έως 60% σε περιοχές σεισμικής επικινδυνότητας. Μείωση 30% έως 50% για κτίσματα που ολοκλήρωσαν την ενεργειακή αναβάθμιση. Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου – πολεοδόμου μηχανικού, [email protected]
  10. 1) Υπάρχει μόνο ο περιορισμός της υπερύψωσης μέχρι 1,20μ, από το διαμορφωμένο έδαφος μέχρι το κάτω μέρος της πλάκας υπογείου 2) Για φύτευση ισχύει μόνο η γενική απαίτηση των τουλάχιστον 2/3 του υποχρεωτικού ακαλύπτου. Ωστόσο, κάθε επέκταση υπογείου εκτός περιγράμματος κάλυψης, εντός ή εκτός πρασιάς, πρέπει να έχει επίχωση τουλάχιστον 40 εκ, ανεξάρτητα του αν θα είναι φυτεμένη 3) Στο ύψος που προεξέχει από το δρόμο, θα μετράει στον όγκο
  11. Χρειάζεται πιο προσεκτική ανάγνωση και μπορεί να βγεί συμπέρασμα: ΦΕΚ 231A_1928 Αρθ. 1 Εντός ζώνης επιτρέπονται α. Βιομηχανίες, β. Νοσοκομεία, γ. Ξενοδοχεία, δ. Ορφανοτροφία, ε. Αποθήκες-φυλάκια-σταύλοι. Αρθ. 2 Εντός ζώνης Αρτιότητα για α. β. γ. δ. Ε= 2.000τμ για ε. Ε= 8.000τμ Δ για α. β. γ. δ. Δ= 7μ. για ε. δ. Δ= 15μ. Κάλυψη για α. 80% για β. γ. δ. 2/3 για 3. 10% Σε συνδυασμό με τα ΦΕΚ που ανέφερα και τον ΓΟΚ του ΄55 προκύπτουν οι λοιποί περιορισμοί. Σημ.: Είναι συχνή η λανθασμένη αντίληψη συναδέλφων για την "προστασία" της ζώνης οικισμού ή Σχεδίου Πόλεως όμως η βούληση του Νομοθέτη από πολύ παλιά ήταν στις ζώνες να εγκαθίστανται αμιγώς επαγγελματικές δραστηριότητες, και δίνονταν κίνητρα για αυτό, ώστε οι οικισμοί να έχουν αποκλειστική χρήση κατοικίας. Η κατοικία ως επιτρεπόμενη χρήση εντός ζώνης προστέθηκε πρώτη φορά το 1977!
  12. Η πρόσοψη είναι επί της οδού Πελασγών.
  13. Δεν υπάρχει τίποτε σχετικό σε αυτά. Η "ανωμαλία" των συγκεκριμένων όρων δόμησης (και μάλιστα εντός ζώνης) παραπέμπει σε "χαριστική διάταξη"(*) που ήταν συνηθισμένη εκείνη την περίοδο. Όχι βέβαια πως κι επί "δημοκρατίας" δεν γίνονταν (και γίνονται) παρόμοια... (*) π.χ. διατάγματα μιας μέρας, όπως το συτόματο διαζύγιο του παπαδόπουλου...
  14. 2 downloads

    Η σχετική νομοθεσία για τα Ειδικά Σχέδια Περιβαλλοντικού Ισοδύναμου Αναβάθμισης Πόλεων: 1. Π.Δ. 94/2025 (ΦΕΚ 196/Α'/11.11.2025) με θέμα: Καθορισμός διαδικασίας έγκρισης Ειδικού Σχεδίου Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων για την αντιστάθμιση της χρήσης κινήτρων του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού και άλλων λεπτομερειών για την υλοποίηση οικοδομικών αδειών. 2. Υ.Α. Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓΧΣΑΠ/125753/8426/10.11.2025 (ΦΕΚ 6015/Β'/11.11.2025) με θέμα: Ελάχιστο περιεχόμενο και τεχνικές προδιαγραφές των μελετών των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδύναμου Αναβάθμισης Πόλεων.
  15. Με το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 94/2025, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α’ 196/11.11.2025, θεσπίζεται ολοκληρωμένο και θεσμικά κατοχυρωμένο πλαίσιο για την περιβαλλοντική αντιστάθμιση των κινήτρων δόμησης που παρέχει ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ). Το νέο σύστημα στοχεύει στη διασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ αυξημένης δόμησης και αστικού περιβάλλοντος, μέσω της εκπόνησης και έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.). Το Π.Δ. εφαρμόζει τις προβλέψεις των άρθρων 66–71 του ν. 5197/2025 και εισάγει μια νέα διοικητική διαδικασία η οποία καθορίζει: τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου, τη διαδικασία έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων, το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος, τις προϋποθέσεις εκκίνησης οικοδομικών εργασιών για άδειες που αξιοποιούν αυξημένους συντελεστές. 1. Τι είναι τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου Σύμφωνα με το άρθρο 1 του Π.Δ., τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου αποτελούν την αντισταθμιστική περιβαλλοντική “επένδυση” που πρέπει να πραγματοποιηθεί όταν εφαρμόζονται κίνητρα δόμησης του ΝΟΚ. Τα μέτρα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων: α) Απόκτηση νέων κοινόχρηστων χώρων Αγορά ή απαλλοτρίωση ακινήτων από το Δημόσιο ώστε να διασφαλιστεί μεγαλύτερη περιβαλλοντική ποιότητα, ανάλογη με την επιπλέον δόμηση που επιτράπηκε. β) Αναβάθμιση και διαμόρφωση κοινόχρηστων χώρων Αναπλάσεις, δημιουργίες πάρκων, ανανεώσεις πλατειών, ακόμη και κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης κάτω από κοινόχρηστες ζώνες. γ) Δημιουργία δικτύων πρασίνου και αστικών παρεμβάσεων δ) Κατεδάφιση επικίνδυνων ή αυθαίρετων κτισμάτων ε) Ολοκληρωμένες αστικές αναπλάσεις σε υποβαθμισμένες περιοχές στ) Δράσεις συνδεδεμένες με την ευρωπαϊκή αποστολή των 100 κλιματικά ουδέτερων πόλεων ζ) Απόκτηση και αποκατάσταση διατηρητέων κτηρίων η) Καθαρισμός, οριοθέτηση και διευθέτηση ρεμάτων θ) Δημιουργία νέων χώρων πρασίνου Τα μέτρα εφαρμόζονται σε επίπεδο δημοτικής ενότητας, εκτός από Αττική και Θεσσαλονίκη όπου εφαρμόζονται σε επίπεδο δήμου. 2. Τι είναι το Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π. και ποιος το εκπονεί Το Ειδικό Σχέδιο Περιβαλλοντικού Ισοδύναμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.) είναι ο στρατηγικός φάκελος που καθορίζει ποια ακριβώς μέτρα θα υλοποιηθούν για να αντισταθμιστεί η επιπλέον δόμηση. Μπορεί να εκπονηθεί: από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ή από τον οικείο Δήμο, με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο ή μέσω δωρεάς. Η έγκρισή του γίνεται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, μετά από γνωμοδότηση του ΚΕ.Σ.ΠΟ.Θ.Α.(Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων). Πριν την έγκριση, το σχέδιο υπόκειται σε διαδικασία: περιβαλλοντικού προελέγχου, ή στρατηγικής περιβαλλοντικής εκτίμησης, αν απαιτείται. 3. Πόσο είναι το περιβαλλοντικό ισοδύναμο – Πώς υπολογίζεται Το άρθρο 2 καθορίζει το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος που οφείλουν οι ιδιοκτήτες/επενδυτές: Υπολογισμός: 8% της αξίας της πρόσθετης δόμησης (για τις συνήθεις περιπτώσεις) 15% της αξίας (σε ειδικές περιπτώσεις της περ. β) Η αξία υπολογίζεται βάσει της Τιμής Ζώνης της 11.12.2024. Το ποσό κατατίθεται σε ειδικό λογαριασμό του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων και αποδίδεται αποκλειστικά στον οικείο δήμο για να υλοποιήσει έργα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου. 4. Πότε θεωρείται ότι ξεκίνησαν οι οικοδομικές εργασίες Το άρθρο 3 δίνει ιδιαίτερη σημασία στο τι θεωρείται “εκκίνηση εργασιών”, προκειμένου να κριθεί αν μια άδεια εμπίπτει ή όχι στο νέο πλαίσιο. Ως εκκίνηση θεωρούνται: α) Εκσκαφές και θεμελιώσεις Αποδεικνύονται με: γνωστοποίηση έναρξης εργασιών, ΑΠΔ στον ΕΦΚΑ, αεροφωτογραφίες δημόσιων φορέων, συμβάσεις με βέβαιη χρονολογία. β) Κατεδάφιση κτισμάτων Μόνο αν έχει γίνει μετά την 11.06.2024. γ) Ανασκαφές της αρχαιολογικής υπηρεσίας Εφόσον έγιναν στο πλαίσιο υφιστάμενης οικοδομικής άδειας. Το Π.Δ. συνδέει άμεσα την ακριβή τεκμηρίωση της εκκίνησης εργασιών με τη δυνατότητα αξιοποίησης των μεταβατικών διατάξεων του νόμου. 5. Τι σημαίνει στην πράξη για δήμους, επενδυτές και πολίτες Το νέο θεσμικό πλαίσιο δημιουργεί μια δυναμική ισορροπία μεταξύ αστικής ανάπτυξης και προστασίας του περιβάλλοντος: Για τους Δήμους αποκτούν σταθερό χρηματοδοτικό εργαλείο για αστικές παρεμβάσεις, ενισχύεται ο σχεδιασμός πρασίνου και αναπλάσεων, απαιτείται οργάνωση υπηρεσιών για την εκπόνηση και παρακολούθηση Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π. Για τους μηχανικούς και επενδυτές το επιπλέον δικαίωμα δόμησης επιβαρύνεται με περιβαλλοντικό ισοδύναμο, οι άδειες συνδέονται πλέον με συγκεκριμένες περιβαλλοντικές υποχρεώσεις, απαιτείται ακριβής τεκμηρίωση του χρόνου εκκίνησης εργασιών. Για τους πολίτες αναμένεται βελτίωση της ποιότητας ζωής με περισσότερους κοινόχρηστους χώρους, πράσινο και αναπλάσεις, προστατεύονται διατηρητέα, ρέματα και υποβαθμισμένες περιοχές. Συμπέρασμα Το Π.Δ. 94/2025 αποτελεί μια από τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις του νέου πολεοδομικού πλαισίου. Θέτει σαφείς κανόνες, δεσμευτικές διαδικασίες και διαφανή χρηματοδότηση, μετατρέποντας την αυξημένη δόμηση σε εργαλείο περιβαλλοντικής αναβάθμισης. Αν εφαρμοστεί αποτελεσματικά, μπορεί να αποτελέσει τομή στον τρόπο με τον οποίο οι ελληνικές πόλεις αναπτύσσονται, καθιστώντας τες πιο βιώσιμες, λειτουργικές και πράσινες. Δείτε εδώ το ΦΕΚ Δείτε την σχετική Απόφαση Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓΧΣΑΠ/125753/8426/10.11.2025 (ΦΕΚ 6015/11.11.2025 τεύχος Β') με θέμα: Ελάχιστο περιεχόμενο και τεχνικές προδιαγραφές των μελετών των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδύναμου Αναβάθμισης Πόλεων. View full είδηση
  16. Με το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 94/2025, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α’ 196/11.11.2025, θεσπίζεται ολοκληρωμένο και θεσμικά κατοχυρωμένο πλαίσιο για την περιβαλλοντική αντιστάθμιση των κινήτρων δόμησης που παρέχει ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ). Το νέο σύστημα στοχεύει στη διασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ αυξημένης δόμησης και αστικού περιβάλλοντος, μέσω της εκπόνησης και έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.). Το Π.Δ. εφαρμόζει τις προβλέψεις των άρθρων 66–71 του ν. 5197/2025 και εισάγει μια νέα διοικητική διαδικασία η οποία καθορίζει: τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου, τη διαδικασία έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων, το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος, τις προϋποθέσεις εκκίνησης οικοδομικών εργασιών για άδειες που αξιοποιούν αυξημένους συντελεστές. 1. Τι είναι τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου Σύμφωνα με το άρθρο 1 του Π.Δ., τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου αποτελούν την αντισταθμιστική περιβαλλοντική “επένδυση” που πρέπει να πραγματοποιηθεί όταν εφαρμόζονται κίνητρα δόμησης του ΝΟΚ. Τα μέτρα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων: α) Απόκτηση νέων κοινόχρηστων χώρων Αγορά ή απαλλοτρίωση ακινήτων από το Δημόσιο ώστε να διασφαλιστεί μεγαλύτερη περιβαλλοντική ποιότητα, ανάλογη με την επιπλέον δόμηση που επιτράπηκε. β) Αναβάθμιση και διαμόρφωση κοινόχρηστων χώρων Αναπλάσεις, δημιουργίες πάρκων, ανανεώσεις πλατειών, ακόμη και κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης κάτω από κοινόχρηστες ζώνες. γ) Δημιουργία δικτύων πρασίνου και αστικών παρεμβάσεων δ) Κατεδάφιση επικίνδυνων ή αυθαίρετων κτισμάτων ε) Ολοκληρωμένες αστικές αναπλάσεις σε υποβαθμισμένες περιοχές στ) Δράσεις συνδεδεμένες με την ευρωπαϊκή αποστολή των 100 κλιματικά ουδέτερων πόλεων ζ) Απόκτηση και αποκατάσταση διατηρητέων κτηρίων η) Καθαρισμός, οριοθέτηση και διευθέτηση ρεμάτων θ) Δημιουργία νέων χώρων πρασίνου Τα μέτρα εφαρμόζονται σε επίπεδο δημοτικής ενότητας, εκτός από Αττική και Θεσσαλονίκη όπου εφαρμόζονται σε επίπεδο δήμου. 2. Τι είναι το Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π. και ποιος το εκπονεί Το Ειδικό Σχέδιο Περιβαλλοντικού Ισοδύναμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.) είναι ο στρατηγικός φάκελος που καθορίζει ποια ακριβώς μέτρα θα υλοποιηθούν για να αντισταθμιστεί η επιπλέον δόμηση. Μπορεί να εκπονηθεί: από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ή από τον οικείο Δήμο, με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο ή μέσω δωρεάς. Η έγκρισή του γίνεται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, μετά από γνωμοδότηση του ΚΕ.Σ.ΠΟ.Θ.Α.(Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων). Πριν την έγκριση, το σχέδιο υπόκειται σε διαδικασία: περιβαλλοντικού προελέγχου, ή στρατηγικής περιβαλλοντικής εκτίμησης, αν απαιτείται. 3. Πόσο είναι το περιβαλλοντικό ισοδύναμο – Πώς υπολογίζεται Το άρθρο 2 καθορίζει το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος που οφείλουν οι ιδιοκτήτες/επενδυτές: Υπολογισμός: 8% της αξίας της πρόσθετης δόμησης (για τις συνήθεις περιπτώσεις) 15% της αξίας (σε ειδικές περιπτώσεις της περ. β) Η αξία υπολογίζεται βάσει της Τιμής Ζώνης της 11.12.2024. Το ποσό κατατίθεται σε ειδικό λογαριασμό του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων και αποδίδεται αποκλειστικά στον οικείο δήμο για να υλοποιήσει έργα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου. 4. Πότε θεωρείται ότι ξεκίνησαν οι οικοδομικές εργασίες Το άρθρο 3 δίνει ιδιαίτερη σημασία στο τι θεωρείται “εκκίνηση εργασιών”, προκειμένου να κριθεί αν μια άδεια εμπίπτει ή όχι στο νέο πλαίσιο. Ως εκκίνηση θεωρούνται: α) Εκσκαφές και θεμελιώσεις Αποδεικνύονται με: γνωστοποίηση έναρξης εργασιών, ΑΠΔ στον ΕΦΚΑ, αεροφωτογραφίες δημόσιων φορέων, συμβάσεις με βέβαιη χρονολογία. β) Κατεδάφιση κτισμάτων Μόνο αν έχει γίνει μετά την 11.06.2024. γ) Ανασκαφές της αρχαιολογικής υπηρεσίας Εφόσον έγιναν στο πλαίσιο υφιστάμενης οικοδομικής άδειας. Το Π.Δ. συνδέει άμεσα την ακριβή τεκμηρίωση της εκκίνησης εργασιών με τη δυνατότητα αξιοποίησης των μεταβατικών διατάξεων του νόμου. 5. Τι σημαίνει στην πράξη για δήμους, επενδυτές και πολίτες Το νέο θεσμικό πλαίσιο δημιουργεί μια δυναμική ισορροπία μεταξύ αστικής ανάπτυξης και προστασίας του περιβάλλοντος: Για τους Δήμους αποκτούν σταθερό χρηματοδοτικό εργαλείο για αστικές παρεμβάσεις, ενισχύεται ο σχεδιασμός πρασίνου και αναπλάσεων, απαιτείται οργάνωση υπηρεσιών για την εκπόνηση και παρακολούθηση Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π. Για τους μηχανικούς και επενδυτές το επιπλέον δικαίωμα δόμησης επιβαρύνεται με περιβαλλοντικό ισοδύναμο, οι άδειες συνδέονται πλέον με συγκεκριμένες περιβαλλοντικές υποχρεώσεις, απαιτείται ακριβής τεκμηρίωση του χρόνου εκκίνησης εργασιών. Για τους πολίτες αναμένεται βελτίωση της ποιότητας ζωής με περισσότερους κοινόχρηστους χώρους, πράσινο και αναπλάσεις, προστατεύονται διατηρητέα, ρέματα και υποβαθμισμένες περιοχές. Συμπέρασμα Το Π.Δ. 94/2025 αποτελεί μια από τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις του νέου πολεοδομικού πλαισίου. Θέτει σαφείς κανόνες, δεσμευτικές διαδικασίες και διαφανή χρηματοδότηση, μετατρέποντας την αυξημένη δόμηση σε εργαλείο περιβαλλοντικής αναβάθμισης. Αν εφαρμοστεί αποτελεσματικά, μπορεί να αποτελέσει τομή στον τρόπο με τον οποίο οι ελληνικές πόλεις αναπτύσσονται, καθιστώντας τες πιο βιώσιμες, λειτουργικές και πράσινες. Δείτε εδώ το ΦΕΚ Δείτε την σχετική Απόφαση Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓΧΣΑΠ/125753/8426/10.11.2025 (ΦΕΚ 6015/11.11.2025 τεύχος Β') με θέμα: Ελάχιστο περιεχόμενο και τεχνικές προδιαγραφές των μελετών των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδύναμου Αναβάθμισης Πόλεων.
  17. Χθες
  18. Η τιμή αλλάζει ανάλογα με το που έχεις προσόψεις. Οπότε γράψε που έχει προσόψεις η ιδιοκτησία σου.
  19. Για μια άδεια Φανοποιείου μου ζητούνται τα παραπάνω , Ακουστική μελέτη μηχανικού - Μελέτη αντιρρύπανσης μηχανικού σύμφωνα με την παρ. 13 του άρ. 4 της ΚΥΑ 314766/2021 (Β'5272) . Υπάρχει κάποιος που να έχει συντάξει κάτι ανάλογο ώστα να έχω έναν μπούσουλα ? Σας ευχαριστώ
  20. @kostas_1986 Kαλησπέρα. Επαναδιατύπωσε το ερώτημά σου με πλήρη περιγραφή για το ακίνητο και τις αυθαιρεσίες που έχει για να μην κάνουμε υποθέσεις.
  21. το ΣΤΕ με την 2035/2025.... δεν απαγορεύει β) την κατασκευή, πάνω από το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής, βάσει των γενικών διατάξεων του Ν.Ο.Κ., στέγης με σοφίτα, χώρου απόληξης κλιμακοστασίου και ανελκυστήρα, καθώς και ασκεπούς πισίνας, εφόσον οι κατασκευές αυτές εντάσσονται σε ενιαίο αισθητικό σύνολο, έχουν μικρό μέγεθος, ανεγείρονται σε θέση του δώματος που βρίσκεται σε σημαντική υποχώρηση από την πρόσοψη, οπότε δεν προσομοιάζουν μορφολογικά με όροφο, και έχουν εγκριθεί από το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής. Μπορεί κάποιος να μας αναλύσει την απόφαση του ΣΤΕ για τις σοφίτες, έχει ισχύ; δηλαδη άν έχουμε σοφίτα περνάμε από ΣΑ; Και τι σημαίνει σημαντική υποχώρηση, ποιος θα κρίνει πόση πρέπει να είναι;
  22. Γιατί πιστεύεις ότι, το δημόσιο θα πληρώσει στο δημόσιο (ΧΑ, ΧΑ, ΧΑ) το πρόστιμο;
  23. Υπολειπόμενος Χρόνος: 1 μήνας and 29 days

    • ΠΩΛΗΣΗ
    • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ

    ΠΛΗΡΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΡΙΣΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ. ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΛΟΓΩ ΑΓΟΡΑΣ ΝΕΟΥ

    300 €

  24. Υπολειπόμενος Χρόνος: 1 μήνας and 29 days

    • ΠΩΛΗΣΗ
    • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ

    Αγοράστηκε αλλά δεν το δούλεψα ποτέ

    1.400 €

  25. Καλησπέρα. Έχω αγοράσει μια άδεια λογισμικού για το ΡΑΦ τον 5/2025 αλλά δεν με βόλεψε καθώς ήθελε να ασχοληθώ πολλές ώρες για την εκμάθηση του και δεν υπάρχει ο χρόνος. Η αγορά του προγράμματος έγινε στα 1800ε και περιλαμβάνει οπλισμένο σκυρόδεμα, κοιτόστρωση και κλίμακες . Προτίθεμαι να το μεταβιβάσω με ένα ποσό στα 1400ε για όποιον ενδιαφέρεται.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.