Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Αναρτήθηκε το ειδοποιητήριο. Η Εθνική αύξησε και την εισφορά πληρωμής από internet banking ..... Δεν βγαίνουν οικονομικά, κρίμα.....
  3. Ξεκινάς με νομιμοποίηση της αλλαγής χρήσης και των σχετικών εργασιών. Συνεχίζεις με σύνταξη ηλεκτρονικής ταυτότητας και τροποποίηση της σύστασης. Έπειτα μπορεί να πραγματοποιηθεί η μεταβίβαση.
  4. Σήμερα
  5. Καλησπέρα Χρησιμοποιεί κανείς το λογισμικό από kenaktools; Μου βγάζει το μήνυμα που επισυνάπτω και δεν μπορώ να αποθηκεύω. Προσπάθησα να επικοινωνήσω με την εταιρεία που το προμηθεύει αλλά δεν μου απάντησε κανένας. Γνωρίζει κανείς τι είναι και αν μπορώ να κάνω μόνος κάτι;
  6. Καλησπέρα σας!Έχω ένα παλαιό προ του 1975 κτίσμα 80 τ.μ. (βασικά προ του 1955 είναι) που έχει αυθαίρετη προσθήκη 30 τ.μ. περί το 2001. Είναι εντός κηρυγμένης ζώνης Β βυζαντινού μνημείου που κηρύχθηκε το 1995 (200 μ.περίμετρος του περιβόλου εντός οικισμού αποτελεί τη ζώνη Β). Έγκριση από που απαιτείται? Από την Νεοτέρων μόνο?
  7. - ξεκινας απο την αδεια - την συγκρινεις με τις κατοψεις στο συμβολαιο της συστασης - μετα την συγκρινεις με την πραγματικοτητα - διευκρινιζεις τι αυθαιρεσιες εχουν γινει ως προς την "ενοποιηση" -και μετα, με βαση τα ευρηματα, ακολουθεις το αρθρο 98 ή επανερχεσαι εδω...
  8. οτι χειρότερο το roundup.. απορίας άξιο πως επιτρέπεται τέτοια σκευάσματα (και όχι μόνο) να πωλούνται.. στο νησί που κατοικώ όποιος ιδιώτης το χρησιμοποιεί (προφανώς άνευ γεωπόνου κτλ κτλ) και μάλιστα όχι απλά σε αγροτεμάχια χωρίς δένδρα, αλλά και σε ελαιώνες κλπ δημιουργεί μια εντελώς αφύσικη κατάσταση όπου δίπλα σε παρακείμενα χωράφια που έχουν φυσική βλάστηση (βάτα, χόρτα του θεού κλπ) -ο έξυπνος - έχει κάνει την ιδιοκτησία του κρανίου τόπο και έπειτα κομπάζει οτι γλύτωσε μερικές εκατοντάδες ευρώ για κόψιμο χόρτων κλπ... Φυσικά όλο αυτό το δηλητήριο καταλήγει έίτε στα πιάτα μας είτε στο νερό μας... Χώρια την καταστροφή που κάνει στις μέλισσες και λοιπά έντομα.. θα μου αναφέρεται ε και αν δε ψεκάσω εγώ θα σώσω τον κόσμο; Προφανώς και όχι, αλλά ο καθένας στα πλαίσια των δυνατοτήτων του και στο εύρος που μπορεί να επηρεάσει τους γύρω του έχει και την ανάλογη ευθύνη συνάδελφοι και φίλοι, αν πάτε μια βόλτα (που δυστυχώς ήμουν πρόσφατα) από τις ογκολογικές και αιματολογικές κλινικές θα φρίξετε από τα ποσοστά δύσμοιρων συνανθρώπων μας που ταλαιπωρούνται από διάφορων ειδών κακοηθειών και νεοπλασιών. Η εύκολη λύση δεν είναι πάντα και η πιο σωστή. Εναλλακτικές υπάρχουν για την αντιμετώπιση της βλάστησης (μπορεί ο καθένας να απευθυνθεί στους αρμόδιους επιστήμονες), αλλά το να χρησιμοποιήσουμε τα δηλητήρια δε νομίζω οτι είναι μια απο αυτές. Δυστυχώς η ιδιοκτησία κοστίζει τις μέρες μας και το να έχει κάποιος κάτι που δε μπορεί να το υποστηρίξει πρέπει να το σκεφτεί διπλά και τριπλά... Δεν έχω διάθεση να επιτεθώ σε κανένα προσωπικά απλά αναφέρομαι σε καταστάσεις που ζω καθημερινά..
  9. 1. Δηλώσεις Ανάθεσης Μελετών & Επιβλέψεων 2. Δηλώσεις Ανάληψης Μελετών & Επιβλέψεων 3. Συμφωνητικά ιδιοκτήτη με κάθε Μηχανικό Μελετητή και/ή Επιβλέποντα 4. Α.Π.Υ. όλων των Μηχανικών 5. Φ.Ε.Μ. όλων των Μηχανικών 6. Πίνακα ΕΦΚΑ 7. Προκαταβολή ΕΦΚΑ 8. Πληρωμές Φορολογικών Ιδιοκτήτη 9. Πληρωμή για σύνδεση με δίκτυο αποχέτευσης (όχι παντού) 10. Εγγυητική για Σ.Δ.Α. (δεν την ζητούν όλες οι ΥΔΟΜ) 11. Προϋπολογισμό έργου
  10. Έχω ένα συμβόλαιο με τίτλο πράξη σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας κατα τις διατάξεις του Ν.3741/1929 και αυτούσια διανομή ακινήτου μετά των επ αυτού κτισματων. Το πρόβλημα μου είναι οτι δεν αποτελούν στην πραγματικότητα αυτοτελής ιδιοκτησίες , χρήζουν ρύθμισης ,τα κτίσματα εγιναν μετα το 1985, πως θα τα ρυθμίσω σαν δυο αυτοτελή, τι στιγμή που δεν είναι?Ακολουθεί και η ταυτότητα κτιρίου. Για να γίνει κατανοητό, ενας χώρος ψυγείων δόθηκε μισος κ μισος κ ο διαδρομος επισης χωρις να υπάρχει χώρισμα- τοιχοποιία.
  11. ΥΔ + ΥΚ και πιθανό έλεγχος παραβίασης του Δ πλέον, αφού μιλάμε για κλειστό χώρο. Κατά την άποψή μου, αρκεί η προσθήκη των τμ που κλέισανε στο Ε9 και όχι κάτι παραπάνω. Θα μπορούσες ίσως να τεκμηριώσεις παλαιότητα και από τον τύπο των κουφωμάτων.
  12. Θα ήθελα να ρωτήσω, πώς αντιμετωπίζουμε το κλείσιμο εξώστη που έχει γίνει με τοποθέτηση αλουνινοκατασκευής κ σταθερών κ μη ανοιγμάτων ; YΔ κ ΥΚ , ή μόνο ΥΔ .Ο χώρος του εξώστη μπορεί να ρυθμιστεί οταν δεν έχει κάποιο αποδεικτικό για το πριν του 2011 πέρα της δήλωσης του ιδιοκτήτη κ της αλλαγής στο Ε9 που θα γίνει;
  13. σωστα και ειναι Κυκλαδες, που εχουν ιδιορρυθμο πολεοδομικο καθεστως καλησπερα νβρ
  14. Ό,τι πρέπει για να καταπέσει στο ΣτΕ και να μην ισχύσει ποτέ αυτός ο νόμος. Νόμος με πρόβλεψη, όχι αστεία... Τώρα, πάμε σε άλλο θέμα. Έστω ότι είστε Πολ Μηχανικός. Θα υπογράφατε μία μελέτη, παίρνοντας την επιστημονική ευθύνη, η οποία περιλαμβάνει πχ. εκτίμηση περί της καυστότητας της βλάστησης στην περιοχή επιρροής του ακινήτου (300 μέτρα σε ακτίνα από το ακίνητο) ; Τέλος, υπάρχουν κάποια σημεία που πραγματικά σε κάνουν να απορείς: έστω ότι κάποιος φύτεψε ελιές πριν 1 χρόνο στο αγρόκτημά του. Ποιο είναι το ύψος αναφοράς των δέντρων βάσει του οποίου θα γίνει η αξιολόγηση της πύκνωσης της φύτευσης; Αυτό που έχουν τώρα; Αυτό που πιστεύουμε ότι θα έχουν όταν μεγαλώσουν και φτάσουν σε παραγωγική ηλικία;
  15. " ......... ενα οικόπεδο 2 στρέμματα το οποιο ειναι εντος οικισμου αλλα εκτος σχεδιου" Δεν μπορεί ένα γεωτεμάχιο να είναι εντός οικισμού αλλά εκτός σχεδίου. Μπορεί όμως να είναι εντός ενός οικισμού, κάτω των 2000 κατοίκων, ο οποίος στερείται Ρυμοτομικού σχεδίου. και αυτό είναι ΕΝΤΟΣ. Εγώ αυτό, από την Θεσσαλονίκη, ΔΕΝ μπορώ να το απαντήσω. Θα περιμένεις να πάρεις απάντηση από τον ντόπιο συνάδελφο που δουλεύει και ξέρει την περιοχή.
  16. Ευχαριστώ για την απάντηση @ΙΑΣΟΝΑΣ Θα προχωρήσω λοιπόν σε έκδοση ΕΕΔΜΚ που αφορά σε συννένωση δύο οριζόντιων ιδιοκτησίων και αλλαγή χρήσης της μιας (κατάστημα σε κατοικία), αγνοώντας τις αυθαιρεσίες στις άλλες οριζόντιες του ιδίου ιδιοκτήτη και στον ακάλυπτο. Αν μου ξεφέυγει κάτι ή αν κάποιος συνάδελφος θέλει να προσθέσει κάτι εννοείται ότι θα το εκτιμούσα. Ευχαριστώ και πάλι!
  17. Αν και είπα δε θα ξαναγράψω στο forum διότι μερικά σχόλια διαγράφηκαν, η ΚΥΑ πάσχει γιατί πολύ απλά τα μέτρα είναι απόρροια της εκτίμησης της επικινδυνότητας. Για παράδειγμα μια καλύβα σε δάσος οξιάς βάσει του κανονισμού είναι υψηλής επικινδυνότητας στην ουσία όμως είναι χαμηλής. Με τα ισχύοντα ο μηχανικός θα κρίνει βάσει της ΚΥΑ υψηλή επικινδυνότητας (ενώ έχει χαμηλή) και θα βάλει τον ενδιαφερόμενα να πάρει μέτρα που δε χρειάζονται. Ακόμα ένα παράδειγμα (αντιγραφή από δασικό forum “ Άρθρο 2: Πεδίο εφαρμογής β. βρίσκονται εν όλω ή εν μέρει εντός ακτίνας τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων της ανωτέρω περίπτωσης α (δηλαδή δασών και δασικών εκτάσεων). Εάν σε μια κατοικία υπάρχει ένα δάσος (σχήμα στο τέλος του κειμένου) σε απόσταση 600μ. όμως η ρεματική βλάστηση που αποτελείται από ιδιαίτερα δύσφλεκτα υδροχαρή δένδρα (πλατάνια λεύκες, ιτιές), πλησιάζει σε απόσταση 250 μ. αυτή η κατοικία εμπίπτει στις υποχρεώσεις του κανονισμού; Με τη λογική αυτή κάθε κατοικία που βρίσκεται σε απόσταση μικρότερη από 300 μ. από ένα ρέμα ακόμη και εντός του αστικού ιστού υπόκειται στις υποχρεώσεις του κανονισμού. Άρθρο 5: Κριτήρια για την αξιολόγηση των ακινήτων ως προς την επικινδυνότητά τους Η παραμετροποίηση των παραγόντων είναι λανθασμένη. Στη θέση τους θα έπρεπε να προτείνεται οι ζώνες επικινδυνότητας να ορίζονται σε χάρτη, με βάση την εμπειρία. Για παράδειγμα στη συνέχεια αναφέρονται ως εύφλεκτα είδη τα ψυχρόβια πεύκα (ρόμπολο, δασική πεύκη, πενταβέλονος) στα δάση των οποίων ποτέ δεν υπήρξε πυρκαγιά. Αναφέρεται ο ίταμος ο οποίος σε καμιά περίπτωση δεν δημιουργεί στη χώρα μας συστάδες. Αναφέρει την οξιά και τη δρυ ως μεσογειακό είδος. Από την άλλη η κουμαριά που εκκρίνει εκρηκτικώς αναφλέξιμες αρωματικές ουσίες θεωρείται χαμηλής ευφλεκτικότητας. Ενώ δεν αναφέρει πουθενά τα είδη που καθορίζουν τη Μεσογειακή ζώνη Olea europea (αγριελιά) Oleo-Ceratonion και Quercus ilex (αριά) Quercion-ilicis. Η κατηγοριοποίηση των ακινήτων ως προς την επικινδυνότητά τους από άποψη κινδύνου πυρκαγιάς, γίνεται μετά από αξιολόγηση χαρακτηριστικών παραμέτρων της περιοχής επιρροής του ακινήτου. Τα κριτήρια - παράμετροι που λαμβάνονται υπόψη για την αξιολόγηση είναι δεκατέσσερα και ομαδοποιούνται σε έξι ισοδύναμες ομάδες, Όμως κάνοντας μια υποθετική αξιολόγηση έχουμε τα εξής παράδοξα: Παράδειγμα 1ο: Εάν ένας οικισμός βρίσκεται σε κορυφογραμμή (4), προσανατολισμός νότιος (4), Εύκρατο μεσογειακό κλίμα με ξηρό και θερμό θέρος (2), σε κλίση >46% (4), σε πυκνό δάσος λευκόδερμης πεύκης ή ερυθρελάτης (4), στη ζώνη ψυχρόβιων κωνοφόρων (1), σε δρόμο 4μ, (4), χωρίς σημείο υδροληψίας (4), τα κτίρια είναι σε απόσταση <5μ (4), με καλώδια ρεύματος μεσαίας τάξης (3) χαμηλός βαθμός προσβολής (1) και κλάση επικινδυνότητας ΙΙΙ (1). Υπολογίζοντας τον βαθμό επικινδυνότητας βγάζουμε ΜΟ 3, δηλαδή η ζώνη επικινδυνότητας θεωρείται υψηλή. Στην πραγματικότητα όμως δεν υπήρξε ΠΟΤΕ συμβάν πυρκαγιάς σε αυτά τα δάση, ακόμη και όταν χτυπούν τα δένδρα κεραυνοί. Παράδειγμα 2ο: Ένας οικισμός βρίσκεται εκτός κοιλάδας (1), σε βόρειο προσανατολισμό (1), σε εύκρατο μεσογειακό κλίμα (4) με ψηλό στατιστικό δείκτη επικινδυνότητας (4), σε κλίση <15% (1), περιβάλλεται από χαμηλό θαμνότοπο (1), κουμαριάς και κουτσουπιάς (1), στην ευμεσογειακή ζώνη (4), έχει τουλάχιστον δύο οδούς εκ των οποίων και οι δύο έχουν πλάτος >4,00 μ, με απόσταση υδροληψίας (<500 μ.) όμορα κτίρια και κατασκευές σε απόσταση >20μ (1), Χωρίς ηλεκτρικά δίκτυα (1), η Πυροπληκτότητα της Περιοχής (4) και η κλάση επικινδυνότητας ΙΙΙ (3). Υπολογίζοντας βάσει των οδηγιών ο ΜΟ είναι 2 άρα η περιοχή ανήκει στη μέση επικινδυνότητα. Και όμως οι περιοχές της κουμαριάς (ζώνη αειφύλλων πλατυφύλλων) είναι η πλέον εύφλεκτη περιοχή της χώρας.” Βάσει ΚΥΑ η αξιολόγηση της ε επικινδυνότητας λόγω βλάστησης κτλ βλάστησης μπορεί να γίνει από το καθένα βάσει ενός εντύπου , ενώ η τεχνική έκθεση μόνο από μηχανικούς. Συμπερασματικά οι μηχανικοί είναι ειδικοί για όλα, πέρα από τα κτιριακά, και αρμόδιοι επιστήμονες μεταξύ άλλων, στην εκτίμηση της επικινδυνότητας, ανεξάρτητα αν δεν ξέρουν να ξεχωρίζουν τα δασικά είδη. Καλή τύχη και Καλό Πάσχα στους “συναδέλφους” μηχανικούς, δόθηκαν οι απαραίτητες οδηγίες με την εγκύκλιο.
  18. Αφού δεν έχει γίνει οριζόντια επ' αυτής της καθέτου, «αποτελεί ενιαία αδιαίρετη ιδιοκτησία, καταχωρείται μία ιδιοκτησία, ανεξαρτήτως ύπαρξης και αριθμού κτισμάτων». Συντάσσεις μία ηλεκτρονική ταυτότητα γι' αυτή την κάθετη.
  19. Καλησπέρα σε όλους, Επανέρχομαι σε προηγούμενο δικό μου πόστ εφόσον με απασχολεί ακόμα το ίδιο ερώτημα. Σα νέος μηχανικός, παρακολούθησα πρόσφατα ένα σεμινάριο σχετικά με την αυθαίρετη δόμηση, και ρώτησα επανειλημμένα την εισηγήτρια σχετικά με το αν πρέπει να ελεγξω όλο το κτιρίο για τυχόν αυθαιρεσίες πριν εκδοσω ΕΕΔΜΚ για συγκεκριμένες οριζόντιες ιδιοκτησίες εντός του κτιρίου. Η εισηγήτρια ήταν κάθετη ως προς το ότι δεν με αφορουν οι αυθαιρεσίες σε άλλες οριζόντιες ιδιοκτησίες ή στον κοινόχρηστο, ακόμα και αν όλες οι οριζόντιες ιδιοκτησίες εντός του κτιρίου ανήκουν στον ίδιο ιδιοκτήτη. Ανέφερε ότι εφόσον η Ηλεκτρονική Ταυτότητα βγαίνει ανα οριζόντια ιδιοκτησία, εξυπακούετε πως ο έλεγχος νομιμότητας γίνεται μόνο στις οριζόντιες ιδιοκτησίες για τις οποίες εκδίδεται η ΕΕΔΜΚ. Στη συνέχεια ρώτησα την εισηγήτρια σχετικά με το άρθρο 107: Αν το ακίνητο ανήκει σε περισσότερους συνιδιοκτήτες και έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, μέχρι τις 28.7.2011, για τον υπολογισμό των πολεοδομικών μεγεθών και την έκδοση οικοδομικής άδειας που αναλογούν στα ιδανικά μερίδια κάθε συνιδιοκτήτη, δεν λαμβάνονται υπόψη οι αυθαίρετες κατασκευές που έχουν εκτελεστεί σε άλλη οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία. Συγκεκριμένα, ρώτησα αν πρέπει να υπάρχουν συνιδιοκτήτες για να αποφύγω το έλεγχο νομιμότητας όλου του κτιρίου. Η άποψη της ήταν ότι δεν έχει σημασία αν υπάρχει ένας ιδιοκτήτης ή πολλοί, και ότι το πνέυμα του νόμου έιναι ότι, εφόσον υπάρχει σύσταση οριζόντιας, δεν μας απασχολεί τι γίνεται στις υπόλοιπες οριζόντιες και στο κοινόχρηστο, και ελέγχουμε μόνο τη νομιμότητα των οριζόντιων που αφορά η ΕΕΔΜΚ. Συνάδελφοι, τελικά μπορούμε να εκδώσουμε ΕΕΔΜΚ για συγκεκριμένες οριζόντιες ιδιοκτησίες ενώ υπάρχουν αυθαιρεσίες σε άλλες οριζόντιες εντός του κτιρίου και στον ακάλυπτο, και ενώ όλες οι οριζόντιες έχουν τον ίδιο ιδιοκτήτη? Το γεγονός οτι η Ηλεκτρονική Ταυτότητα βγαίνει ανα οριζόντια ιδιοκτησία αποτελεί ενδείξη οτι η πρόθεση του νομοθέτη είναι να γίνεται έλεγχος νομιμότητας ανα οριζόντια, ανεξάρτητα απο το πόσοι ιδιοκτήτες υπάρχουν? Ευχαριστώ εκ των προτέρων για το χρόνο σας.
  20. Εχει γινει συσταση καθετων Στην μια εγινε ανοικοδομηση κατοικιων και εχει γινει συσταση ΟΙ. Επομενως θα πας με την ξεχωριστη καταχωρηση καθετων. ΦΕΚ Δ 138/21 α. Σε κάθε οικόπεδο ή γήπεδο, αντιστοιχεί μία καταχώ- ριση Οικοπέδου / Γηπέδου. Σε περίπτωση ύπαρξης σύ- στασης καθέτου ιδιοκτησίας, δύναται να γίνει ξεχωριστή καταχώριση για κάθε τμήμα του οικοπέδου ή γηπέδου που αποτελεί κάθετη ιδιοκτησία. Εφόσον έχει συσταθεί οριζόντια ιδιοκτησία επί καθέτου, γίνεται υποχρεωτικά ξεχωριστή καταχώριση Οικοπέδου / Γηπέδου για κάθε κάθετη ιδιοκτησία. Οσο για την αχτιστη καθετη, εχεις ηδη μια αποθηκη, μαλλον αυθαιρετη..... Πρεπει να γινει τακτοποιηση της "αποθηκης", και εχεις δικαιωμα "υψουν". ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΕΕ-6-2022.pdf
  21. Τα έργα που θα προσφέρουν τη δυνατότητα ηλεκτρικής διασύνδεσης των πλοίων σε 12 λιμάνια της χώρας περιελήφθησαν στις δεσμεύσεις που έλαβε η Ελλάδα, στο πλαίσιο της 9ης Διεθνούς Διάσκεψης "Our Ocean Conference 2024" η οποία διεξήχθη στην Αθήνα την περασμένη εβδομάδα. Ο προϋπολογισμός για το συγκεκριμένο σχέδιο, το οποίο στη διεθνή ορολογία ονομάζεται «cold ironing» ή διαφορετικά Ship-to-Shore Interconnection, Onshore Power Supply (OPS) και Alternative Maritime Power εκτιμήθηκε από την ελληνική κυβέρνηση στα 500 εκατ. ευρώ και αναμένεται να υλοποιηθεί σε μια εξαετία. Άλλωστε το «πρασίνισμα» των λιμανιών αποτελεί και ευρωπαϊκό στόχο και θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το 2030. Τα πλοία θα πρέπει να ηλεκτροδοτούνται από τη στεριά όσο παραμένουν στα λιμάνια, κυρίως από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) ώστε να επιτευχθούν στόχοι περιορισμού των εκπομπών ρύπων που προέρχονται από την καύση ορυκτών καυσίμων. Ήδη τα μεγάλα ελληνικά λιμάνια έχουν αρχίσει να προετοιμάζονται όπως του Πειραιά όπου σχεδιάζεται η ηλεκτροδότηση ελλιμενιζόμενων πλοίων από πέντε σταθμούς εντός του λιμανιού για την εξυπηρέτηση της ακτοπλοΐας και από τέσσερις για τα πλοία της κρουαζιέρας. Παραμένει ωστόσο ακόμη σε εκκρεμότητα το κανονιστικό πλαίσιο, η τιμολογιακή πολιτική και η χρηματοδότηση των έργων καθώς απαιτούνται μεγάλες επενδύσεις. Επίσης, σε φάση ωρίμανσης του σχεδιασμού βρίσκονται και άλλα λιμάνια, όπως της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου. Το «cold ironing» αναμένεται ότι θα περιορίσει σημαντικά τις εκπομπές αερίων ρύπων. Συστήματα ηλεκτρικής διασύνδεσης και τροφοδοσίας Για τη μετατροπή των λιμανιών απαιτούνται συστήματα ηλεκτρικής διασύνδεσης και τροφοδοσίας των πλοίων, μετασχηματιστές και άλλες υποδομές. Επίσης, μπορούν να αναπτυχθούν και συστήματα παραγωγής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), όπως π.χ. από φωτοβολταϊκά στις στέγες των κτιρίων έως και μικρές ανεμογεννήτριες, καθώς και μονάδες αποθήκευσης ενέργειας, ώστε η ηλεκτροδότηση των πλοίων να γίνεται από πράσινη ενέργειας και όχι από το ηλεκτρικό δίκτυο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενισχύει την ενεργειακή αναβάθμιση των λιμανιών με μία σειρά χρηματοδοτικών εργαλείων που προορίζονται για ερευνητικά έργα και μελέτες αλλά και για αναπτυξιακά projects. Στη χώρα μας μια πρώτη πιλοτική εφαρμογή ηλεκτρικής διασύνδεσης είχε πραγματοποιηθεί στο λιμάνι της Κυλλήνης στο πλαίσιο του έργου Electrification of Eastern Mediterranean Corridor-ELEMED, το οποίο συγχρηματοδοτήθηκε από τον μηχανισμό Συνδέοντας την Ευρώπη (Connecting Europe Facility). Σύμφωνα με τη λίστα των 21 δεσμεύσεων που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα από την ελληνική κυβέρνηση, τα κονδύλια για τα έργα σε 12 ελληνικά λιμάνια θα προέλθουν από το Ταμείο Απανθρακοποίησης για τα νησιά και από το πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility). Η χώρα μας έχει περισσότερα από 150 λιμάνια, εκ των οποίων τα πέντε αποτελούν μεγάλες συγκοινωνιακές πύλες και τα 20 είναι κόμβοι του συμπληρωματικού δικτύου του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών. View full είδηση
  22. Τα έργα που θα προσφέρουν τη δυνατότητα ηλεκτρικής διασύνδεσης των πλοίων σε 12 λιμάνια της χώρας περιελήφθησαν στις δεσμεύσεις που έλαβε η Ελλάδα, στο πλαίσιο της 9ης Διεθνούς Διάσκεψης "Our Ocean Conference 2024" η οποία διεξήχθη στην Αθήνα την περασμένη εβδομάδα. Ο προϋπολογισμός για το συγκεκριμένο σχέδιο, το οποίο στη διεθνή ορολογία ονομάζεται «cold ironing» ή διαφορετικά Ship-to-Shore Interconnection, Onshore Power Supply (OPS) και Alternative Maritime Power εκτιμήθηκε από την ελληνική κυβέρνηση στα 500 εκατ. ευρώ και αναμένεται να υλοποιηθεί σε μια εξαετία. Άλλωστε το «πρασίνισμα» των λιμανιών αποτελεί και ευρωπαϊκό στόχο και θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το 2030. Τα πλοία θα πρέπει να ηλεκτροδοτούνται από τη στεριά όσο παραμένουν στα λιμάνια, κυρίως από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) ώστε να επιτευχθούν στόχοι περιορισμού των εκπομπών ρύπων που προέρχονται από την καύση ορυκτών καυσίμων. Ήδη τα μεγάλα ελληνικά λιμάνια έχουν αρχίσει να προετοιμάζονται όπως του Πειραιά όπου σχεδιάζεται η ηλεκτροδότηση ελλιμενιζόμενων πλοίων από πέντε σταθμούς εντός του λιμανιού για την εξυπηρέτηση της ακτοπλοΐας και από τέσσερις για τα πλοία της κρουαζιέρας. Παραμένει ωστόσο ακόμη σε εκκρεμότητα το κανονιστικό πλαίσιο, η τιμολογιακή πολιτική και η χρηματοδότηση των έργων καθώς απαιτούνται μεγάλες επενδύσεις. Επίσης, σε φάση ωρίμανσης του σχεδιασμού βρίσκονται και άλλα λιμάνια, όπως της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου. Το «cold ironing» αναμένεται ότι θα περιορίσει σημαντικά τις εκπομπές αερίων ρύπων. Συστήματα ηλεκτρικής διασύνδεσης και τροφοδοσίας Για τη μετατροπή των λιμανιών απαιτούνται συστήματα ηλεκτρικής διασύνδεσης και τροφοδοσίας των πλοίων, μετασχηματιστές και άλλες υποδομές. Επίσης, μπορούν να αναπτυχθούν και συστήματα παραγωγής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), όπως π.χ. από φωτοβολταϊκά στις στέγες των κτιρίων έως και μικρές ανεμογεννήτριες, καθώς και μονάδες αποθήκευσης ενέργειας, ώστε η ηλεκτροδότηση των πλοίων να γίνεται από πράσινη ενέργειας και όχι από το ηλεκτρικό δίκτυο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενισχύει την ενεργειακή αναβάθμιση των λιμανιών με μία σειρά χρηματοδοτικών εργαλείων που προορίζονται για ερευνητικά έργα και μελέτες αλλά και για αναπτυξιακά projects. Στη χώρα μας μια πρώτη πιλοτική εφαρμογή ηλεκτρικής διασύνδεσης είχε πραγματοποιηθεί στο λιμάνι της Κυλλήνης στο πλαίσιο του έργου Electrification of Eastern Mediterranean Corridor-ELEMED, το οποίο συγχρηματοδοτήθηκε από τον μηχανισμό Συνδέοντας την Ευρώπη (Connecting Europe Facility). Σύμφωνα με τη λίστα των 21 δεσμεύσεων που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα από την ελληνική κυβέρνηση, τα κονδύλια για τα έργα σε 12 ελληνικά λιμάνια θα προέλθουν από το Ταμείο Απανθρακοποίησης για τα νησιά και από το πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility). Η χώρα μας έχει περισσότερα από 150 λιμάνια, εκ των οποίων τα πέντε αποτελούν μεγάλες συγκοινωνιακές πύλες και τα 20 είναι κόμβοι του συμπληρωματικού δικτύου του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.