Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Καλησπέρα σε όλους, Επανέρχομαι σε προηγούμενο δικό μου πόστ εφόσον με απασχολεί ακόμα το ίδιο ερώτημα. Σα νέος μηχανικός, παρακολούθησα πρόσφατα ένα σεμινάριο σχετικά με την αυθαίρετη δόμηση, και ρώτησα επανειλημμένα την εισηγήτρια σχετικά με το αν πρέπει να ελεγξω όλο το κτιρίο για τυχόν αυθαιρεσίες πριν εκδοσω ΕΕΔΜΚ για συγκεκριμένες οριζόντιες ιδιοκτησίες εντός του κτιρίου. Η εισηγήτρια ήταν κάθετη ως προς το ότι δεν με αφορουν οι αυθαιρεσίες σε άλλες οριζόντιες ιδιοκτησίες ή στον κοινόχρηστο, ακόμα και αν όλες οι οριζόντιες ιδιοκτησίες εντός του κτιρίου ανήκουν στον ίδιο ιδιοκτήτη. Ανέφερε ότι εφόσον η Ηλεκτρονική Ταυτότητα βγαίνει ανα οριζόντια ιδιοκτησία, εξυπακούετε πως ο έλεγχος νομιμότητας γίνεται μόνο στις οριζόντιες ιδιοκτησίες για τις οποίες εκδίδεται η ΕΕΔΜΚ. Στη συνέχεια ρώτησα την εισηγήτρια σχετικά με το άρθρο 107: Αν το ακίνητο ανήκει σε περισσότερους συνιδιοκτήτες και έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, μέχρι τις 28.7.2011, για τον υπολογισμό των πολεοδομικών μεγεθών και την έκδοση οικοδομικής άδειας που αναλογούν στα ιδανικά μερίδια κάθε συνιδιοκτήτη, δεν λαμβάνονται υπόψη οι αυθαίρετες κατασκευές που έχουν εκτελεστεί σε άλλη οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία. Συγκεκριμένα, ρώτησα αν πρέπει να υπάρχουν συνιδιοκτήτες για να αποφύγω το έλεγχο νομιμότητας όλου του κτιρίου. Η άποψη της ήταν ότι δεν έχει σημασία αν υπάρχει ένας ιδιοκτήτης ή πολλοί, και ότι το πνέυμα του νόμου έιναι ότι, εφόσον υπάρχει σύσταση οριζόντιας, δεν μας απασχολεί τι γίνεται στις υπόλοιπες οριζόντιες και στο κοινόχρηστο, και ελέγχουμε μόνο τη νομιμότητα των οριζόντιων που αφορά η ΕΕΔΜΚ. Συνάδελφοι, τελικά μπορούμε να εκδώσουμε ΕΕΔΜΚ για συγκεκριμένες οριζόντιες ιδιοκτησίες ενώ υπάρχουν αυθαιρεσίες σε άλλες οριζόντιες εντός του κτιρίου και στον ακάλυπτο, και ενώ όλες οι οριζόντιες έχουν τον ίδιο ιδιοκτήτη? Το γεγονός οτι η Ηλεκτρονική Ταυτότητα βγαίνει ανα οριζόντια ιδιοκτησία αποτελεί ενδείξη οτι η πρόθεση του νομοθέτη είναι να γίνεται έλεγχος νομιμότητας ανα οριζόντια, ανεξάρτητα απο το πόσοι ιδιοκτήτες υπάρχουν? Ευχαριστώ εκ των προτέρων για το χρόνο σας.
  3. Εχει γινει συσταση καθετων Στην μια εγινε ανοικοδομηση κατοικιων και εχει γινει συσταση ΟΙ. Επομενως θα πας με την ξεχωριστη καταχωρηση καθετων. ΦΕΚ Δ 138/21 α. Σε κάθε οικόπεδο ή γήπεδο, αντιστοιχεί μία καταχώ- ριση Οικοπέδου / Γηπέδου. Σε περίπτωση ύπαρξης σύ- στασης καθέτου ιδιοκτησίας, δύναται να γίνει ξεχωριστή καταχώριση για κάθε τμήμα του οικοπέδου ή γηπέδου που αποτελεί κάθετη ιδιοκτησία. Εφόσον έχει συσταθεί οριζόντια ιδιοκτησία επί καθέτου, γίνεται υποχρεωτικά ξεχωριστή καταχώριση Οικοπέδου / Γηπέδου για κάθε κάθετη ιδιοκτησία. Οσο για την αχτιστη καθετη, εχεις ηδη μια αποθηκη, μαλλον αυθαιρετη..... Πρεπει να γινει τακτοποιηση της "αποθηκης", και εχεις δικαιωμα "υψουν". ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΕΕ-6-2022.pdf
  4. Τα έργα που θα προσφέρουν τη δυνατότητα ηλεκτρικής διασύνδεσης των πλοίων σε 12 λιμάνια της χώρας περιελήφθησαν στις δεσμεύσεις που έλαβε η Ελλάδα, στο πλαίσιο της 9ης Διεθνούς Διάσκεψης "Our Ocean Conference 2024" η οποία διεξήχθη στην Αθήνα την περασμένη εβδομάδα. Ο προϋπολογισμός για το συγκεκριμένο σχέδιο, το οποίο στη διεθνή ορολογία ονομάζεται «cold ironing» ή διαφορετικά Ship-to-Shore Interconnection, Onshore Power Supply (OPS) και Alternative Maritime Power εκτιμήθηκε από την ελληνική κυβέρνηση στα 500 εκατ. ευρώ και αναμένεται να υλοποιηθεί σε μια εξαετία. Άλλωστε το «πρασίνισμα» των λιμανιών αποτελεί και ευρωπαϊκό στόχο και θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το 2030. Τα πλοία θα πρέπει να ηλεκτροδοτούνται από τη στεριά όσο παραμένουν στα λιμάνια, κυρίως από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) ώστε να επιτευχθούν στόχοι περιορισμού των εκπομπών ρύπων που προέρχονται από την καύση ορυκτών καυσίμων. Ήδη τα μεγάλα ελληνικά λιμάνια έχουν αρχίσει να προετοιμάζονται όπως του Πειραιά όπου σχεδιάζεται η ηλεκτροδότηση ελλιμενιζόμενων πλοίων από πέντε σταθμούς εντός του λιμανιού για την εξυπηρέτηση της ακτοπλοΐας και από τέσσερις για τα πλοία της κρουαζιέρας. Παραμένει ωστόσο ακόμη σε εκκρεμότητα το κανονιστικό πλαίσιο, η τιμολογιακή πολιτική και η χρηματοδότηση των έργων καθώς απαιτούνται μεγάλες επενδύσεις. Επίσης, σε φάση ωρίμανσης του σχεδιασμού βρίσκονται και άλλα λιμάνια, όπως της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου. Το «cold ironing» αναμένεται ότι θα περιορίσει σημαντικά τις εκπομπές αερίων ρύπων. Συστήματα ηλεκτρικής διασύνδεσης και τροφοδοσίας Για τη μετατροπή των λιμανιών απαιτούνται συστήματα ηλεκτρικής διασύνδεσης και τροφοδοσίας των πλοίων, μετασχηματιστές και άλλες υποδομές. Επίσης, μπορούν να αναπτυχθούν και συστήματα παραγωγής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), όπως π.χ. από φωτοβολταϊκά στις στέγες των κτιρίων έως και μικρές ανεμογεννήτριες, καθώς και μονάδες αποθήκευσης ενέργειας, ώστε η ηλεκτροδότηση των πλοίων να γίνεται από πράσινη ενέργειας και όχι από το ηλεκτρικό δίκτυο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενισχύει την ενεργειακή αναβάθμιση των λιμανιών με μία σειρά χρηματοδοτικών εργαλείων που προορίζονται για ερευνητικά έργα και μελέτες αλλά και για αναπτυξιακά projects. Στη χώρα μας μια πρώτη πιλοτική εφαρμογή ηλεκτρικής διασύνδεσης είχε πραγματοποιηθεί στο λιμάνι της Κυλλήνης στο πλαίσιο του έργου Electrification of Eastern Mediterranean Corridor-ELEMED, το οποίο συγχρηματοδοτήθηκε από τον μηχανισμό Συνδέοντας την Ευρώπη (Connecting Europe Facility). Σύμφωνα με τη λίστα των 21 δεσμεύσεων που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα από την ελληνική κυβέρνηση, τα κονδύλια για τα έργα σε 12 ελληνικά λιμάνια θα προέλθουν από το Ταμείο Απανθρακοποίησης για τα νησιά και από το πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility). Η χώρα μας έχει περισσότερα από 150 λιμάνια, εκ των οποίων τα πέντε αποτελούν μεγάλες συγκοινωνιακές πύλες και τα 20 είναι κόμβοι του συμπληρωματικού δικτύου του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών. View full είδηση
  5. Τα έργα που θα προσφέρουν τη δυνατότητα ηλεκτρικής διασύνδεσης των πλοίων σε 12 λιμάνια της χώρας περιελήφθησαν στις δεσμεύσεις που έλαβε η Ελλάδα, στο πλαίσιο της 9ης Διεθνούς Διάσκεψης "Our Ocean Conference 2024" η οποία διεξήχθη στην Αθήνα την περασμένη εβδομάδα. Ο προϋπολογισμός για το συγκεκριμένο σχέδιο, το οποίο στη διεθνή ορολογία ονομάζεται «cold ironing» ή διαφορετικά Ship-to-Shore Interconnection, Onshore Power Supply (OPS) και Alternative Maritime Power εκτιμήθηκε από την ελληνική κυβέρνηση στα 500 εκατ. ευρώ και αναμένεται να υλοποιηθεί σε μια εξαετία. Άλλωστε το «πρασίνισμα» των λιμανιών αποτελεί και ευρωπαϊκό στόχο και θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το 2030. Τα πλοία θα πρέπει να ηλεκτροδοτούνται από τη στεριά όσο παραμένουν στα λιμάνια, κυρίως από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) ώστε να επιτευχθούν στόχοι περιορισμού των εκπομπών ρύπων που προέρχονται από την καύση ορυκτών καυσίμων. Ήδη τα μεγάλα ελληνικά λιμάνια έχουν αρχίσει να προετοιμάζονται όπως του Πειραιά όπου σχεδιάζεται η ηλεκτροδότηση ελλιμενιζόμενων πλοίων από πέντε σταθμούς εντός του λιμανιού για την εξυπηρέτηση της ακτοπλοΐας και από τέσσερις για τα πλοία της κρουαζιέρας. Παραμένει ωστόσο ακόμη σε εκκρεμότητα το κανονιστικό πλαίσιο, η τιμολογιακή πολιτική και η χρηματοδότηση των έργων καθώς απαιτούνται μεγάλες επενδύσεις. Επίσης, σε φάση ωρίμανσης του σχεδιασμού βρίσκονται και άλλα λιμάνια, όπως της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου. Το «cold ironing» αναμένεται ότι θα περιορίσει σημαντικά τις εκπομπές αερίων ρύπων. Συστήματα ηλεκτρικής διασύνδεσης και τροφοδοσίας Για τη μετατροπή των λιμανιών απαιτούνται συστήματα ηλεκτρικής διασύνδεσης και τροφοδοσίας των πλοίων, μετασχηματιστές και άλλες υποδομές. Επίσης, μπορούν να αναπτυχθούν και συστήματα παραγωγής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), όπως π.χ. από φωτοβολταϊκά στις στέγες των κτιρίων έως και μικρές ανεμογεννήτριες, καθώς και μονάδες αποθήκευσης ενέργειας, ώστε η ηλεκτροδότηση των πλοίων να γίνεται από πράσινη ενέργειας και όχι από το ηλεκτρικό δίκτυο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενισχύει την ενεργειακή αναβάθμιση των λιμανιών με μία σειρά χρηματοδοτικών εργαλείων που προορίζονται για ερευνητικά έργα και μελέτες αλλά και για αναπτυξιακά projects. Στη χώρα μας μια πρώτη πιλοτική εφαρμογή ηλεκτρικής διασύνδεσης είχε πραγματοποιηθεί στο λιμάνι της Κυλλήνης στο πλαίσιο του έργου Electrification of Eastern Mediterranean Corridor-ELEMED, το οποίο συγχρηματοδοτήθηκε από τον μηχανισμό Συνδέοντας την Ευρώπη (Connecting Europe Facility). Σύμφωνα με τη λίστα των 21 δεσμεύσεων που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα από την ελληνική κυβέρνηση, τα κονδύλια για τα έργα σε 12 ελληνικά λιμάνια θα προέλθουν από το Ταμείο Απανθρακοποίησης για τα νησιά και από το πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility). Η χώρα μας έχει περισσότερα από 150 λιμάνια, εκ των οποίων τα πέντε αποτελούν μεγάλες συγκοινωνιακές πύλες και τα 20 είναι κόμβοι του συμπληρωματικού δικτύου του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.
  6. Αν εννοείς ότι η πλάκα οροφής του υπογείου βρίσκεται στη στάθμη μηδέν και το ύψος του υπογείου εκτείνεται προς το μείον, τότε από την εγκύκλιο 2 για την παρ. 2 του άρθρου 100: Επίσης από το παράρτημα Α για τον συντελεστή 6:
  7. Σήμερα
  8. Συνάδελφοι, Σε οικοδομή με άδεια του '84 υπάρχει υπόγειο το οποίο έχει υπέρβαση ύψους στο σύνολό της. Βάσει αδείας το εσωτερικό ύψος ήταν 2,20μ. ενώ από τις μετρήσεις μου το εσωτερικό ύψος είναι 2,50μ. Το υπόγειο και στην άδεια και το πραγματοποιούμενο ξεκινά από τη στάθμη (0,00μ). Αυτό τακτοποιείται ως κατηγορία. 4 & 1 Πολεοδομική παράβαση?
  9. Αν είστε εντός οικισμού δεν σας ενδιαφέρει τι κάνουν τα εκτός σχεδίου. Σας ενδιαφέρει όμως να έχετε πρόσωπο σε δημοτική οδό.
  10. Ευχαριστω για την απάντηση. Έχω στειλει εναν μηχανικο και περιμενω να παει να το δει για να μας πει τι και πως. Απλα έιπα να ρωτήσω γιατι ο πατέρας μου επιμένει οτι εκτός σχεδίου θέλεις 4 στρ. για να χτίσεις ενώ φίλος μου είπε οτι αφου είμαι εντός οικισμού μπορώ.
  11. Πιθανόν να χτίζει, αλλά αυτό απαιτεί μελέτη για να απαντηθεί
  12. Καλησπέρα ! Μπορεί κάποια να εργαστεί για τις μεγάλες τεχνικές εταιρίες του χώρου μέσω αγγελιών , linkedin Κλπ ; Θεωρείτε οτι χρειάζεται ''γνωστός'';
  13. Επίσης να αναφέρω οτι στο χωριό που βρίσκεται το οικόπεδο είναι κατω απο 2000 κάτοικοι (επειδη βλεπω αναφερετε και σε αλλα ποστ).
  14. Καλησπέρα, μου βγαίνει το μήνυμα: Sorry, you aren't permitted to download this file. Γιατί δεν έχω πρόσβαση στο αρχείο; Ευχαριστώ!
  15. Καλημερα και ευχαριστω το φορουμ για την φιλοξενια. Υπάρχει στην Πάρο ενα οικόπεδο 2 στρέμματα το οποιο ειναι εντος οικισμου αλλα εκτος σχεδιου. Μεχρι τωρα το οικοπεδο αυτο απλα το εσκαβαν συγγενικα μου μελοι, και φυτευαν ντοματες,σταφυλια κτλ. Δεν εχει καποιο κτίσμα μέσα. Ξέρετε αν δικαιουμαι να χτίσω έστω και λίγα τετραγωνικά? Δυστυχως δεν ειμαι στο νησί, μένω εξωτερικό. Έχω επικοινωνήσει με μηχανικό να παει να ρίξει μια ματιά όταν μπορέσει, αλλά θέλω να έχω μια εικόνα αν μπορεί να χτιστεί κάτι εκεί.
  16. @leftkox @Pasvantis Η εγκύκλιος του ΥΠΕΝ με ΑΔΑ: ΡΦΛΡ4653Π8-ΜΤΒ (19/04/2024) διαχωρίζει ποιοί "τεχνικοί επιστήμονες" συντάσσουν το έντυπο αξιολόγησης και ποιοί την τεχνική έκθεση: "Το Έντυπο αξιολόγησης συντάσσεται από τεχνικό επιστήμονα με κατάρτιση σε θέματα τοπογραφίας, βλάστησης, υποδομών και δικτύων. Ενδεικτικά και με την επιφύλαξη των επαγγελματικών δικαιωμάτων του συνόλου των τεχνικών επιστημόνων, το έντυπο αξιολόγησης μπορεί να συνταχθεί από μηχανικούς (τοπογράφους, αρχιτέκτονες, πολιτικούς μηχανικούς, μηχανολόγους μηχανικούς, μηχανικούς περιβάλλοντος, κ.λ.π,) καθώς και δασολόγους, γεωπόνους ή γεωτεχνικούς επιστήμονες." "Η τεχνική έκθεση συντάσσεται από μηχανικούς που έχουν δικαίωμα υπογραφής μελετών πυροπροστασίας κατά τις προβλέψεις του π.δ 99/2018 (Α’ 187) «Ρύθμιση του επαγγέλματος του μηχανικού με καθορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων για κάθε ειδικότητα» (πολιτικοί μηχανικοί, αρχιτέκτονες μηχανικοί, μηχανολόγοι μηχανικοί, ηλεκτρολόγοι μηχανικοί, αγρονόμοι τοπογράφοι μηχανικοί, χημικοί μηχανικοί, μηχανικοί μεταλλείων και μεταλλουργοί μηχανικοί, ναυπηγοί μηχανικοί, μηχανικοί παραγωγής και διοίκησης)." "Το έντυπο αξιολόγησης και η τεχνική έκθεση δύναται να συνταχθούν από τον ίδιο τεχνικό επιστήμονα ή από διαφορετικούς."
  17. Συνάδελφοι θα ήθελα να ρωτήσω το εξής: Στα πλαίσια του προγράμματος εξοικονομώ, έχω αναλάβει ΕΕΔΜΚ για θερμοπρόσοψη, αντλία, ικριώματα κτλ σε Ο.Ι. Επειδή από το πρόγραμμα ζητείται βεβαίωση του άρθρου 30 για τις εργασίες που δεν απαιτείται άδεια, θα μπορούσα κατά της έκδοση της άδεια μικρής κλίμακας να προσθέσω στο τίτλο '....και εργασίες του άρθρου 30 του Ν4495/17 που αφορούν (π.χ.) χρωματισμούς, ηλιακό..' αντί να εκδίδω ξεχωριστή βεβαίωση? Γνωρίζετε?
  18. ισως αυτη η φωτο βοηθησει !! με μπλε είναι η γραμμή των 2.5μ που ισχύει στους οικισμούς κατω των 2Κ κατοίκων βεβαία μπροστά στον δρόμο δεν έχω πρόβλημα γιατί εφάπτεται στον δημοτικό δρόμο
  19. Καλησπέρα, υπάρχει δυνατότητα τοποθέτησης σε υπόγεια εσοχή πάνω στη ρυμοτομική γραμμή;
  20. εχε υπόψη οτι ασφαλτόστρωση δίχως υποδομή με υλικά λατομείου θα παει στράφι. Αυτο που πρότεινε ο @Didonis ειναι καλή λύση.
  21. Μόλις έλαβα την παρακάτω απάντηση από το τμήμα επιθεώρησης νοτίου Ελλάδας
  22. @Pavlos33Σε ευχαριστω για τον χρόνο σου. Όσο ψάχνω τόσο μπερδευομαι! Από την αρχική διατύπωση καταλαβαίνω ότι μονο αν υπερβαίνει το 40-40-20 χρειάζεται υπαγωγή και 100Ε. Στην εγκύκλιο 2/19, αλλάζει το λεκτικό και φαίνεται ότι ολες οι περαιωμενες δηλωσεις του 3843/10 χρειαζονται να υπαχθουν στον 4495/17 κ να πληρωσουν τα 100Ε για να εξαιρεθουν οριστικά. Στην Ε/Α 2515 γραφει οτι δεν απαιτείται κάποια ενέργεια. Πως θα μπορούσα να το ξεκαθαρίσω?
  23. @skyclad Η ρύθμιση αυθαίρετης αλλαγής χρήσης Η.Χ σε κατοικία μέσω του Ν. 3843/10 είχε ως αποτέλεσμα την αναστολή κυρώσεων για 40 χρόνια. Γι αυτό σου λέει το άρθρο 88 (*) αν δεν υπερβαίνεις το 40-40-20 (δόμηση, κάλυψη, ύψος) να μεταβείς στο Ν. 4495 με παράβολο 100 Ευρώ κερδίζοντας έτσι την οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση. (*)... Για την οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση είναι απαραίτητη η δήλωση υπαγωγής στις διατάξεις του άρθρου 96 με την καταβολή παραβόλου ύψους εκατό (100) ευρώ.
  24. καλησπερα ανοιγω το θεμα με ερωτηση για κινητη καντινα. Εχω κινητη καντινα σε ιδιωτικο χωρο και το οικοπεδο εφαπτεται εντος επαρχιακης οδου. το οικοπεδο εχει προσοψη 170μετρα στον δρομο. Ο Κομβος ειναι υποχρεωτικος για κινητη καντινα; Για σταθερη ξερω οτι ειναι. Σε αυτην την περιπτωση τι γινεται; γιατι αυτη την στιγμη 30κ δεν μου περισσεουν για να φτιαξω τον κομβο. Μπορω να ξεκικησω και να πω οτι πχ θα τον ολοκληρωσω σε 2 ετη; Ο συγχωρεμενος ο πολιτικος μηχανικος που ειχα μου το χε πει πριν χρονια ομως οτι γινοταν. Ισχυει κατι τετοιο ?
  25. Καλησπέρα και πάλι! ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Οχι δεν είμαστε για να πετάμε λεφτά και να μην έχουμε αποτέλεσμα. θα κοιτάξουμε να δούμε τις προθέσεις του ιδιοκτήτη έστω για την μερική ασφαλτόστρωση των διαδρομών. και στη τελική αν δεν κάνει κάτι, δεν είναι το μοναδικό πάρκινγκ στην Αττική!! @tetris όσο για την κουκούλα, φυσικά και έχουμε βάλει, αλλά η κουκούλα 1ον δεν κλείνει αεροστεγός και 2ον δεν θέλεις να κλείνει αεροστεγός έτσι ώστε να μην κρατάει υγρασία και δημιουργεί μούχλα στη βάρκα.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.