Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Σήμερα
  2. Θεωρώ ότι μετά από 13 χρόνια θα έπρεπε να το έχουν λύσει το θέμα και να μην το αφήνουν στην κρίση μας με αμφιλεγόμενες και Πυθιακές επεξηγήσεις........ Πόσο δύσκολο θα ήταν ένα παράδειγμα ?????..... Θα μου πεις εδώ υπολογίζουμε αερισμό ανά m²....
  3. Εγώ κάνω τις επεμβάσεις μου μόνο στις διαθέσιμες εγκεκριμένες όψεις, μόνο εκεί που με αφορά και πάπαλα...
  4. Μην κάνετε τη ζωή σας δύσκολη! Βάλτε μια "λοιπή παράβαση" και γράψτε στο πεδίο της περιγραφής "διαφορετική διαμερισμάτωση του τάδε ορόφου"! Έχετε, δεν έχετε άλλη παράβαση κ.λπ. Όλα τα υπόλοιπα της εφαρμογής του ΤΕΕ κ.λπ. είναι παπαριές γιατί βαριόντουσαν να δουλέψουν λίγο περισσότερο οι προγραμματιστές όταν την έφτιαχναν....
  5. Απο την δαιδαλωδη εγκυκλιο προκυπτει ο εξης...λαβυρινθος... "Επισημαίνεται ότι η διάταξη της παρ.6 του άρθρου 33 του ν.4759/20 δεν πρέπει να συγχέεται με τις περιπτώσεις συνενώσεων που συντελούνται με συμβολαιογραφική πράξη, καθόσον στις περιπτώσεις αυτές είναι απαραίτητη η τήρηση του συνόλου των προϋποθέσεων εμβαδού και προσώπου που ισχύουν κατά τον χρόνο δημιουργίας του γηπέδου. Εξυπακούεται, ότι στην περίπτωση που από τη λειτουργική συνένωση όμορων γηπέδων προκύπτει άρτιο και οικοδομήσιμο γήπεδο κατά τις ανωτέρω προϋποθέσεις,[::::::::] δύναται να πραγματοποιηθεί και η αντίστοιχη συμβολαιογραφική συνένωση. Σημειώνεται τέλος, ότι στο πλαίσιο εφαρμογής της παρ. 6 του άρθρου 33 του ν.4759/2020, δεν υφίσταται χρονικός περιορισμός εντός του οποίου πρέπει ή θα έπρεπε να είχε συντελεστεί η συνένωση για τη δημιουργία του ενιαίου γηπέδου. Ο χρόνος συνένωσης δεν αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για τον έλεγχο της αρτιότητας-οικοδομησιμότητας, αφού προϋπόθεση για την εφαρμογή της παρ.6 του άρθρου 33 του ν.4759/20 είναι τουλάχιστον ένα από τα γήπεδα που συνενώνονται να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του προαναφερόμενου νόμου"
  6. Ο κατάλογος των 7 πιο απειλούμενων μνημείων και τόπων πολιτιστικής κληρονομιάς στην Ευρώπη για το 2024 ανακοινώθηκε σήμερα από την Europa Nostra, την Ευρωπαϊκή φωνή της κοινωνίας των πολιτών που έχει δεσμευτεί για τη διαφύλαξη και την προώθηση της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς, και το Ινστιτούτο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (EIB). Αυτά είναι τα 7 πιο απειλούμενα μνημεία και τόποι πολιτιστικής κληρονομιάς στην Ευρώπη για το 2024: - Νησιά των Κυκλάδων: oι περιπτώσεις της Σίφνου, Σερίφου και Φολεγάνδρου, ΕΛΛΑΔΑ - Εργατικές κατοικίες (courées), Roubaix-Tourcoing, ΓΑΛΛΙΑ - Εκκλησία του San Pietro, Gessate, Μιλάνο, ΙΤΑΛΙΑ - Συναγωγή της Σιένα, ΙΤΑΛΙΑ - Οικία του Γιουγκοσλαβικού Λαϊκού Στρατού, Šabac, ΣΕΡΒΙΑ - Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, Altınözü / Hatay, ΤΟΥΡΚΙΑ - Σιδηρά Πύλη της Αντιόχειας, Antakya / Hatay, ΤΟΥΡΚΙΑ Η ανακοίνωση έγινε σε μια διαδικτυακή εκδήλωση με τους υποψηφίους και τους εκπροσώπους των επιλεγμένων χωρών, η οποία προσέλκυσε συμμετέχοντες από όλη την Ευρώπη και πέραν αυτής. Ο φετινός κατάλογος περιλαμβάνει δύο μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς στην επαρχία Hatay της Τουρκίας που υπέστησαν σοβαρές ζημιές από τον καταστροφικό σεισμό της 6ης Φεβρουαρίου 2023, ο οποίος προκάλεσε σοβαρές ανθρώπινες απώλειες, όπως και απώλειες πολιτιστικής κληρονομιάς στην ευρύτερη περιοχή, καθώς και ένα θρησκευτικό κτίριο στη Σιένα της Ιταλίας που υπέστη δομικές ζημιές ως αποτέλεσμα του σεισμού που σημειώθηκε τον ίδιο μήνα. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Europa Nostra επέλεξε τους φιναλίστ μεταξύ των 11 μνημείων και τόπων πολιτιστικής κληρονομιάς από εννέα χώρες που είχαν προηγουμένως προταθεί από τη Συμβουλευτική Επιτροπή του προγράμματος 7 Most Endangered. Οι υποψηφιότητες των μνημείων για το πρόγραμμα 7 Most Endangered 2024 προτάθηκαν από οργανώσεις μέλη, συνεργαζόμενες οργανώσεις και μεμονωμένα μέλη της Europa Nostra. Η επιλογή των 7 μνημείων και τόπων έγινε με βάση την πολιτιστική σημασία και αξία του καθενός, καθώς και τον σοβαρό κίνδυνο που αντιμετωπίζουν σήμερα. Ο βαθμός εμπλοκής των τοπικών κοινοτήτων και η δέσμευση των δημόσιων και ιδιωτικών φορέων (συμπεριλαμβανομένου του αντίστοιχου υποψηφίου για το καθένα) για τη διάσωση αυτών των τόπων θεωρήθηκαν κρίσιμες προστιθέμενες αξίες. Ένα άλλο κριτήριο επιλογής ήταν η δυνατότητα αυτών των τόπων να λειτουργήσουν ως καταλύτης για τη βιώσιμη κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη. Τα 7 επιλεγμένα μνημεία και τόποι έχουν επιλεγεί ώστε να λάβουν επιχορήγηση από το Ινστιτούτο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων ύψους 10.000 ευρώ ανά τοποθεσία, με σκοπό την υλοποίηση μιας συμφωνημένης και έγκαιρης δραστηριότητας που θα συμβάλει στη διάσωση των απειλούμενων τοποθεσιών. Ομάδες εμπειρογνωμόνων που εκπροσωπούν την Europa Nostra και το Ινστιτούτο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, μαζί με τους οργανισμούς που πρότειναν τις 7 επιλεγμένες περιοχές και άλλους εταίρους, θα συγκεντρώσουν τώρα πληροφορίες και θα συναντηθούν με τους βασικούς ενδιαφερόμενους φορείς για να αξιολογήσουν τις περιοχές και να εκδώσουν μια τεχνική και οικονομική έκθεση με συστάσεις για δράση. Ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Europa Nostra, Guy Clausse, δήλωσε: “Ο κατάλογος των 7 πιο απειλούμενων μνημείων του 2024 περιλαμβάνει τρία μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς που έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές από φυσικές καταστροφές, καθώς και μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς που απειλούνται από κατεδάφιση, ακατάλληλη ανάπτυξη ή έλλειψη χρηματοδότησης. Μαζί με τους εταίρους μας (ευρωπαϊκούς και εθνικούς), θα παράσχουμε τεχνική εμπειρογνωμοσύνη, θα εντοπίσουμε πιθανές πηγές χρηματοδότησης και θα κινητοποιήσουμε το ευρύ μας δίκτυο για να στηρίξουμε τις προσπάθειες των τοπικών κοινοτήτων να σώσουν αυτούς τους χώρους. Είναι κοινή μας ευθύνη να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε την κοινή μας κληρονομιά. Η κληρονομιά μας είναι καθοριστική για την οικοδόμηση μιας πιο βιώσιμης, συμπεριληπτικής και ειρηνικής Ευρώπης.” H Διευθύντρια και Επικεφαλής του Ινστιτούτου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, Shiva Dustdar, ανέφερε: “Όταν η καταστροφή έπληξε την Τουρκία και τη Συρία, καθώς και την Ιταλία, πέρυσι, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, μέσω του Ινστιτούτου, ήταν εκεί για να παράσχει επείγουσα βοήθεια και στήριξη. Τώρα, με το πρόγραμμα 7 Most Endangered 2024, θα παράσχουμε την εμπειρογνωμοσύνη μας μέσω τόσο του εν ενεργεία όσο και του συνταξιούχου προσωπικού σε τρεις περιοχές που υπέστησαν ζημιές από αυτές τις καταστροφές. Αυτό καταδεικνύει την επωφελή για όλους συνεργασία, μεταξύ μιας δυναμικής οργάνωσης της κοινωνίας των πολιτών και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Συμβάλλει επίσης στη διαφώτιση των χώρων που θα μπορούσαν τελικά να επωφεληθούν από τη συμβουλευτική και χρηματοδοτική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Είμαστε υπερήφανοι που πρόσφατα ανανεώσαμε τη συμφωνία συνεργασίας μας με την Europa Nostra μέσω αυτού του εμβληματικού προγράμματος.” Νησιά των Κυκλάδων: oι περιπτώσεις της Σίφνου, Σερίφου και Φολεγάνδρου Το αρχιπέλαγος των Κυκλάδων απλώνεται στο Αιγαίο Πέλαγος και αποτελείται από περίπου 220 νησιά, μεταξύ των οποίων η Δήλος, η οποία αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Εκτός από την ιστορική σημασία που φέρει το Αιγαίο Πέλαγος, ένας συνδυασμός φυσικών στοιχείων και παραδοσιακής αρχιτεκτονικής καθορίζει το κυκλαδίτικο τοπίο. Το ορεινό και τραχύ ανάγλυφο των νησιών συμβάλλει στον ιδιαίτερο χαρακτήρα τους, προσφέροντας μαγευτικές και γραφικές εικόνες που καθορίζουν το τοπίο της περιοχής. Ένα άλλο αξιοσημείωτο στοιχείο του κυκλαδίτικου τοπίου είναι η παρουσία γεωργικών εκτάσεων που φιλοξενούν μικρά αγροτικά σπίτια και βοηθητικές κατασκευές όπως ανεμόμυλους ή αγροκτήματα. Στα περισσότερα νησιά υπάρχουν ξερολιθιές, οι οποίες επιτρέπουν την καλλιέργεια σε εδάφη με απότομες κλίσεις. Τα λιμάνια των Κυκλάδων συμβάλλουν επίσης στον χαρακτήρα τους. Σε ορισμένα νησιά, το λιμάνι βρίσκεται στον κύριο οικισμό (Χώρα), ενώ σε άλλα, τα δύο μέρη συνδέονται με ένα στενό δρόμο. Οι Κυκλάδες, φημισμένες για τη μοναδική γοητεία και τον πλούσιο πολιτισμό τους, βρίσκονται αντιμέτωπες με μια πληθώρα προκλήσεων που θέτει η έξαρση της τουριστικής ανάπτυξης και η ανεξέλεγκτη δόμηση. Παρά την οικονομική ανάπτυξη που επιτυγχάνεται, δημιουργείται παράλληλα και πλήθος περιβαλλοντικών, πολιτιστικών και κοινωνικών ζητημάτων, όπως η υποβάθμιση των φυσικών πόρων, η καταστροφή της πολιτιστικής κληρονομιάς, η λειψυδρία, τα προβλήματα διαχείρισης αποβλήτων και οι κοινωνικοοικονομικές ανισότητες. Τα νησιά κινδυνεύουν να χάσουν τον αυθεντικό τους χαρακτήρα, καθώς η ταχεία τουριστική οικοδόμηση απειλεί να επισκιάσει την εγγενή ομορφιά τους. Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλούν οι μικρότεροι νησιωτικοί προορισμοί εντός των Κυκλάδων, οι οποίοι υφίστανται το κύριο βάρος του υπερτουρισμού. Η επιβάρυνση των υποδομών και η αυξανόμενη ζήτηση για καταλύματα αποτελούν σημαντικές προκλήσεις. Η ζήτηση για νέες κατασκευές πέραν των ορίων των οικισμών έχει φτάσει σε πρωτοφανή επίπεδα, με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής να αποκαλύπτουν σταθερή αύξηση των νέων οικοδομικών αδειών από 916 το 2018 σε 1.280 το 2022. Τα δομημένα τετραγωνικά μέτρα, που αυξάνονται από 291.722 τ.μ. το 2018 σε 419.232 τ.μ. το 2022, υπογραμμίζουν την εντατικοποίηση της οικοδομικής δραστηριότητας. Την υποψηφιότητα των Κυκλάδων, και συγκεκριμένα των νησιών Σίφνου, Σερίφου και Φολεγάνδρου, στο πρόγραμμα «7 Most Endangered 2024», έκανε η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (ΕΛΛΕΤ). Η ΕΛΛΕΤ υποστηρίζει πως είναι καίριας σημασίας η λήψη στρατηγικών μέτρων βασισμένων σε πολιτικές για την αντιμετώπιση των πιεστικών ζητημάτων στις Κυκλάδες, προτείνοντας η προσέγγιση για τη διαφύλαξη της ακεραιότητας των νησιών να είναι ολιστική. Στις άμεσες προτεραιότητες θα πρέπει να περιλαμβάνεται η θέσπιση του Ειδικού Χωροταξικού Σχεδίου για τον Τουρισμό με σκοπό τη ρύθμιση και διαχείριση των δραστηριοτήτων, μαζί με τη θεσμοθέτηση ενός δεσμευτικού Περιφερειακού Χωροταξικού Σχεδίου για το Νότιο Αιγαίο. Η πρόταση υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη κατάρτισης Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων για τον καθορισμό ζωνών ανάδειξης του τοπίου, τη συνεργασία μεταξύ του Υπουργείου Τουρισμού και του Υπουργείου Περιβάλλοντος για τη σύγκλιση των πολιτικών και τη δημιουργία ειδικών θεσμικών ρυθμίσεων για την ενσωμάτωση της φέρουσας ικανότητας στο χωρικό σχεδιασμό. Η ΕΛΛΕΤ δρομολόγησε δράσεις με αντίκτυπο, εστιάζοντας σε τρία κυκλαδίτικα νησιά – τη Σίφνο, τη Σέριφο και τη Φολέγανδρο. Οι προτάσεις που υποβλήθηκαν κατά τη διάρκεια των δημόσιων διαβουλεύσεων αφορούν κρίσιμες πτυχές όπως η έναρξη τουριστικών επενδύσεων, η υπερδόμηση και η προστασία των φυσικών και γεωργικών περιοχών. Μια εκστρατεία ευαισθητοποίησης, που ξεκίνησε το 2013, υποστηρίζει τη φέρουσα ικανότητα κάθε νησιού, με στόχο τη διατήρηση του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος και την προώθηση βιώσιμων πρακτικών. Το πρόγραμμα της ΕΛΛΕΤ “Αειφόρο Αιγαίο”, που ξεκίνησε το 2004, έχει λειτουργήσει ως πλατφόρμα για δράσεις ευαισθητοποίησης, διαβουλεύσεις σχετικά με αναπτυξιακά μοντέλα και παρεμβάσεις για τη διασφάλιση του βιώσιμου μέλλοντος των νησιών. Η ΕΛΛΕΤ οραματίζεται την αξιοποίηση του προγράμματος «7 Most Endangered» για την ευαισθητοποίηση σχετικά με την ανεξέλεγκτη δόμηση και την προσπάθεια επιρροής των κυβερνητικών πολιτικών για τη βελτίωση του πολεοδομικού σχεδιασμού στα νησιά. Στους υποστηρικτές αυτής της εκστρατείας περιλαμβάνονται οι δήμαρχοι των τριών νησιών που λειτουργούν ως παράδειγμα: της Σίφνου, της Σερίφου και της Φολεγάνδρου. Η Συμβουλευτική Επιτροπή της Europa Nostra δήλωσε: “Μέσω του προγράμματος 7 Most Endangered, ο φορέας που καταθέτει την υποψηφιότητα στοχεύει στη διεθνή αναγνώριση της απειλής που τίθεται στον σημαντικό και ευαίσθητο κυκλαδικό χώρο, καθώς και στην προώθηση κοινών και επιτυχημένων πρακτικών για την προστασία αυτού του ευρωπαϊκού πολιτιστικού αγαθού που ονομάζεται Κυκλαδικό Τοπίο”. Ξεκίνησε η πρόσκληση υποβολής υποψηφιοτήτων για το πρόγραμα “7 πιο απειλούμενα” 2025 Αν γνωρίζετε κάποια σημαντική κληρονομιά στην Ευρώπη που απειλείται, μπορείτε να την προτείνετε για το πρόγραμμα 7 Most Endangered 2025 και να συμμετέχετε στις προσπάθειές μας για τη διάσωση της κληρονομιάς μας! Τόσο η υλική όσο και η άυλη κληρονομιά είναι επιλέξιμες για το πρόγραμμα, ανεξάρτητα από το αν είναι δημόσια ή ιδιωτική. Μπορείτε να υποβάλετε μια υποψηφιότητα για το πρόγραμμα με την υποστήριξη μιας οργάνωσης μέλους ή συνεργαζόμενης οργάνωσης της Europa Nostra ή με το να γίνετε μεμονωμένο μέλος της Europa Nostra. Για περισσότερες πληροφορίες και ηλεκτρονικές υποβολές, επισκεφθείτε τον ιστότοπο του 7 Most Endangered. View full είδηση
  7. Ο κατάλογος των 7 πιο απειλούμενων μνημείων και τόπων πολιτιστικής κληρονομιάς στην Ευρώπη για το 2024 ανακοινώθηκε σήμερα από την Europa Nostra, την Ευρωπαϊκή φωνή της κοινωνίας των πολιτών που έχει δεσμευτεί για τη διαφύλαξη και την προώθηση της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς, και το Ινστιτούτο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (EIB). Αυτά είναι τα 7 πιο απειλούμενα μνημεία και τόποι πολιτιστικής κληρονομιάς στην Ευρώπη για το 2024: - Νησιά των Κυκλάδων: oι περιπτώσεις της Σίφνου, Σερίφου και Φολεγάνδρου, ΕΛΛΑΔΑ - Εργατικές κατοικίες (courées), Roubaix-Tourcoing, ΓΑΛΛΙΑ - Εκκλησία του San Pietro, Gessate, Μιλάνο, ΙΤΑΛΙΑ - Συναγωγή της Σιένα, ΙΤΑΛΙΑ - Οικία του Γιουγκοσλαβικού Λαϊκού Στρατού, Šabac, ΣΕΡΒΙΑ - Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, Altınözü / Hatay, ΤΟΥΡΚΙΑ - Σιδηρά Πύλη της Αντιόχειας, Antakya / Hatay, ΤΟΥΡΚΙΑ Η ανακοίνωση έγινε σε μια διαδικτυακή εκδήλωση με τους υποψηφίους και τους εκπροσώπους των επιλεγμένων χωρών, η οποία προσέλκυσε συμμετέχοντες από όλη την Ευρώπη και πέραν αυτής. Ο φετινός κατάλογος περιλαμβάνει δύο μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς στην επαρχία Hatay της Τουρκίας που υπέστησαν σοβαρές ζημιές από τον καταστροφικό σεισμό της 6ης Φεβρουαρίου 2023, ο οποίος προκάλεσε σοβαρές ανθρώπινες απώλειες, όπως και απώλειες πολιτιστικής κληρονομιάς στην ευρύτερη περιοχή, καθώς και ένα θρησκευτικό κτίριο στη Σιένα της Ιταλίας που υπέστη δομικές ζημιές ως αποτέλεσμα του σεισμού που σημειώθηκε τον ίδιο μήνα. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Europa Nostra επέλεξε τους φιναλίστ μεταξύ των 11 μνημείων και τόπων πολιτιστικής κληρονομιάς από εννέα χώρες που είχαν προηγουμένως προταθεί από τη Συμβουλευτική Επιτροπή του προγράμματος 7 Most Endangered. Οι υποψηφιότητες των μνημείων για το πρόγραμμα 7 Most Endangered 2024 προτάθηκαν από οργανώσεις μέλη, συνεργαζόμενες οργανώσεις και μεμονωμένα μέλη της Europa Nostra. Η επιλογή των 7 μνημείων και τόπων έγινε με βάση την πολιτιστική σημασία και αξία του καθενός, καθώς και τον σοβαρό κίνδυνο που αντιμετωπίζουν σήμερα. Ο βαθμός εμπλοκής των τοπικών κοινοτήτων και η δέσμευση των δημόσιων και ιδιωτικών φορέων (συμπεριλαμβανομένου του αντίστοιχου υποψηφίου για το καθένα) για τη διάσωση αυτών των τόπων θεωρήθηκαν κρίσιμες προστιθέμενες αξίες. Ένα άλλο κριτήριο επιλογής ήταν η δυνατότητα αυτών των τόπων να λειτουργήσουν ως καταλύτης για τη βιώσιμη κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη. Τα 7 επιλεγμένα μνημεία και τόποι έχουν επιλεγεί ώστε να λάβουν επιχορήγηση από το Ινστιτούτο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων ύψους 10.000 ευρώ ανά τοποθεσία, με σκοπό την υλοποίηση μιας συμφωνημένης και έγκαιρης δραστηριότητας που θα συμβάλει στη διάσωση των απειλούμενων τοποθεσιών. Ομάδες εμπειρογνωμόνων που εκπροσωπούν την Europa Nostra και το Ινστιτούτο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, μαζί με τους οργανισμούς που πρότειναν τις 7 επιλεγμένες περιοχές και άλλους εταίρους, θα συγκεντρώσουν τώρα πληροφορίες και θα συναντηθούν με τους βασικούς ενδιαφερόμενους φορείς για να αξιολογήσουν τις περιοχές και να εκδώσουν μια τεχνική και οικονομική έκθεση με συστάσεις για δράση. Ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Europa Nostra, Guy Clausse, δήλωσε: “Ο κατάλογος των 7 πιο απειλούμενων μνημείων του 2024 περιλαμβάνει τρία μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς που έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές από φυσικές καταστροφές, καθώς και μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς που απειλούνται από κατεδάφιση, ακατάλληλη ανάπτυξη ή έλλειψη χρηματοδότησης. Μαζί με τους εταίρους μας (ευρωπαϊκούς και εθνικούς), θα παράσχουμε τεχνική εμπειρογνωμοσύνη, θα εντοπίσουμε πιθανές πηγές χρηματοδότησης και θα κινητοποιήσουμε το ευρύ μας δίκτυο για να στηρίξουμε τις προσπάθειες των τοπικών κοινοτήτων να σώσουν αυτούς τους χώρους. Είναι κοινή μας ευθύνη να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε την κοινή μας κληρονομιά. Η κληρονομιά μας είναι καθοριστική για την οικοδόμηση μιας πιο βιώσιμης, συμπεριληπτικής και ειρηνικής Ευρώπης.” H Διευθύντρια και Επικεφαλής του Ινστιτούτου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, Shiva Dustdar, ανέφερε: “Όταν η καταστροφή έπληξε την Τουρκία και τη Συρία, καθώς και την Ιταλία, πέρυσι, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, μέσω του Ινστιτούτου, ήταν εκεί για να παράσχει επείγουσα βοήθεια και στήριξη. Τώρα, με το πρόγραμμα 7 Most Endangered 2024, θα παράσχουμε την εμπειρογνωμοσύνη μας μέσω τόσο του εν ενεργεία όσο και του συνταξιούχου προσωπικού σε τρεις περιοχές που υπέστησαν ζημιές από αυτές τις καταστροφές. Αυτό καταδεικνύει την επωφελή για όλους συνεργασία, μεταξύ μιας δυναμικής οργάνωσης της κοινωνίας των πολιτών και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Συμβάλλει επίσης στη διαφώτιση των χώρων που θα μπορούσαν τελικά να επωφεληθούν από τη συμβουλευτική και χρηματοδοτική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Είμαστε υπερήφανοι που πρόσφατα ανανεώσαμε τη συμφωνία συνεργασίας μας με την Europa Nostra μέσω αυτού του εμβληματικού προγράμματος.” Νησιά των Κυκλάδων: oι περιπτώσεις της Σίφνου, Σερίφου και Φολεγάνδρου Το αρχιπέλαγος των Κυκλάδων απλώνεται στο Αιγαίο Πέλαγος και αποτελείται από περίπου 220 νησιά, μεταξύ των οποίων η Δήλος, η οποία αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Εκτός από την ιστορική σημασία που φέρει το Αιγαίο Πέλαγος, ένας συνδυασμός φυσικών στοιχείων και παραδοσιακής αρχιτεκτονικής καθορίζει το κυκλαδίτικο τοπίο. Το ορεινό και τραχύ ανάγλυφο των νησιών συμβάλλει στον ιδιαίτερο χαρακτήρα τους, προσφέροντας μαγευτικές και γραφικές εικόνες που καθορίζουν το τοπίο της περιοχής. Ένα άλλο αξιοσημείωτο στοιχείο του κυκλαδίτικου τοπίου είναι η παρουσία γεωργικών εκτάσεων που φιλοξενούν μικρά αγροτικά σπίτια και βοηθητικές κατασκευές όπως ανεμόμυλους ή αγροκτήματα. Στα περισσότερα νησιά υπάρχουν ξερολιθιές, οι οποίες επιτρέπουν την καλλιέργεια σε εδάφη με απότομες κλίσεις. Τα λιμάνια των Κυκλάδων συμβάλλουν επίσης στον χαρακτήρα τους. Σε ορισμένα νησιά, το λιμάνι βρίσκεται στον κύριο οικισμό (Χώρα), ενώ σε άλλα, τα δύο μέρη συνδέονται με ένα στενό δρόμο. Οι Κυκλάδες, φημισμένες για τη μοναδική γοητεία και τον πλούσιο πολιτισμό τους, βρίσκονται αντιμέτωπες με μια πληθώρα προκλήσεων που θέτει η έξαρση της τουριστικής ανάπτυξης και η ανεξέλεγκτη δόμηση. Παρά την οικονομική ανάπτυξη που επιτυγχάνεται, δημιουργείται παράλληλα και πλήθος περιβαλλοντικών, πολιτιστικών και κοινωνικών ζητημάτων, όπως η υποβάθμιση των φυσικών πόρων, η καταστροφή της πολιτιστικής κληρονομιάς, η λειψυδρία, τα προβλήματα διαχείρισης αποβλήτων και οι κοινωνικοοικονομικές ανισότητες. Τα νησιά κινδυνεύουν να χάσουν τον αυθεντικό τους χαρακτήρα, καθώς η ταχεία τουριστική οικοδόμηση απειλεί να επισκιάσει την εγγενή ομορφιά τους. Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλούν οι μικρότεροι νησιωτικοί προορισμοί εντός των Κυκλάδων, οι οποίοι υφίστανται το κύριο βάρος του υπερτουρισμού. Η επιβάρυνση των υποδομών και η αυξανόμενη ζήτηση για καταλύματα αποτελούν σημαντικές προκλήσεις. Η ζήτηση για νέες κατασκευές πέραν των ορίων των οικισμών έχει φτάσει σε πρωτοφανή επίπεδα, με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής να αποκαλύπτουν σταθερή αύξηση των νέων οικοδομικών αδειών από 916 το 2018 σε 1.280 το 2022. Τα δομημένα τετραγωνικά μέτρα, που αυξάνονται από 291.722 τ.μ. το 2018 σε 419.232 τ.μ. το 2022, υπογραμμίζουν την εντατικοποίηση της οικοδομικής δραστηριότητας. Την υποψηφιότητα των Κυκλάδων, και συγκεκριμένα των νησιών Σίφνου, Σερίφου και Φολεγάνδρου, στο πρόγραμμα «7 Most Endangered 2024», έκανε η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (ΕΛΛΕΤ). Η ΕΛΛΕΤ υποστηρίζει πως είναι καίριας σημασίας η λήψη στρατηγικών μέτρων βασισμένων σε πολιτικές για την αντιμετώπιση των πιεστικών ζητημάτων στις Κυκλάδες, προτείνοντας η προσέγγιση για τη διαφύλαξη της ακεραιότητας των νησιών να είναι ολιστική. Στις άμεσες προτεραιότητες θα πρέπει να περιλαμβάνεται η θέσπιση του Ειδικού Χωροταξικού Σχεδίου για τον Τουρισμό με σκοπό τη ρύθμιση και διαχείριση των δραστηριοτήτων, μαζί με τη θεσμοθέτηση ενός δεσμευτικού Περιφερειακού Χωροταξικού Σχεδίου για το Νότιο Αιγαίο. Η πρόταση υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη κατάρτισης Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων για τον καθορισμό ζωνών ανάδειξης του τοπίου, τη συνεργασία μεταξύ του Υπουργείου Τουρισμού και του Υπουργείου Περιβάλλοντος για τη σύγκλιση των πολιτικών και τη δημιουργία ειδικών θεσμικών ρυθμίσεων για την ενσωμάτωση της φέρουσας ικανότητας στο χωρικό σχεδιασμό. Η ΕΛΛΕΤ δρομολόγησε δράσεις με αντίκτυπο, εστιάζοντας σε τρία κυκλαδίτικα νησιά – τη Σίφνο, τη Σέριφο και τη Φολέγανδρο. Οι προτάσεις που υποβλήθηκαν κατά τη διάρκεια των δημόσιων διαβουλεύσεων αφορούν κρίσιμες πτυχές όπως η έναρξη τουριστικών επενδύσεων, η υπερδόμηση και η προστασία των φυσικών και γεωργικών περιοχών. Μια εκστρατεία ευαισθητοποίησης, που ξεκίνησε το 2013, υποστηρίζει τη φέρουσα ικανότητα κάθε νησιού, με στόχο τη διατήρηση του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος και την προώθηση βιώσιμων πρακτικών. Το πρόγραμμα της ΕΛΛΕΤ “Αειφόρο Αιγαίο”, που ξεκίνησε το 2004, έχει λειτουργήσει ως πλατφόρμα για δράσεις ευαισθητοποίησης, διαβουλεύσεις σχετικά με αναπτυξιακά μοντέλα και παρεμβάσεις για τη διασφάλιση του βιώσιμου μέλλοντος των νησιών. Η ΕΛΛΕΤ οραματίζεται την αξιοποίηση του προγράμματος «7 Most Endangered» για την ευαισθητοποίηση σχετικά με την ανεξέλεγκτη δόμηση και την προσπάθεια επιρροής των κυβερνητικών πολιτικών για τη βελτίωση του πολεοδομικού σχεδιασμού στα νησιά. Στους υποστηρικτές αυτής της εκστρατείας περιλαμβάνονται οι δήμαρχοι των τριών νησιών που λειτουργούν ως παράδειγμα: της Σίφνου, της Σερίφου και της Φολεγάνδρου. Η Συμβουλευτική Επιτροπή της Europa Nostra δήλωσε: “Μέσω του προγράμματος 7 Most Endangered, ο φορέας που καταθέτει την υποψηφιότητα στοχεύει στη διεθνή αναγνώριση της απειλής που τίθεται στον σημαντικό και ευαίσθητο κυκλαδικό χώρο, καθώς και στην προώθηση κοινών και επιτυχημένων πρακτικών για την προστασία αυτού του ευρωπαϊκού πολιτιστικού αγαθού που ονομάζεται Κυκλαδικό Τοπίο”. Ξεκίνησε η πρόσκληση υποβολής υποψηφιοτήτων για το πρόγραμα “7 πιο απειλούμενα” 2025 Αν γνωρίζετε κάποια σημαντική κληρονομιά στην Ευρώπη που απειλείται, μπορείτε να την προτείνετε για το πρόγραμμα 7 Most Endangered 2025 και να συμμετέχετε στις προσπάθειές μας για τη διάσωση της κληρονομιάς μας! Τόσο η υλική όσο και η άυλη κληρονομιά είναι επιλέξιμες για το πρόγραμμα, ανεξάρτητα από το αν είναι δημόσια ή ιδιωτική. Μπορείτε να υποβάλετε μια υποψηφιότητα για το πρόγραμμα με την υποστήριξη μιας οργάνωσης μέλους ή συνεργαζόμενης οργάνωσης της Europa Nostra ή με το να γίνετε μεμονωμένο μέλος της Europa Nostra. Για περισσότερες πληροφορίες και ηλεκτρονικές υποβολές, επισκεφθείτε τον ιστότοπο του 7 Most Endangered.
  8. Χθες
  9. Το είχα διαβάσει. Δυστυχώς δεν αναφέρει κάτι περισσότερο από την μπερδεμένη ενότητα της ΤΟΤΕΕ. Στο ποσοστό κάλυψης επικεντρώνεται χωρίς να δίνει πληροφορίες για το πως χειριζόμαστε τα υπόλοιπα. Η δική μου ανάγνωση είναι βέβαια.
  10. Αυτά αναφέρει το site του ΤΕΕ…. Ποσοστό κάλυψης ψυκτικού φορτίου κατοικίας Το κτήριο αναφοράς για τις κατοικίες, διαθέτει σύστημα ψύξης που καλύπτει τα ψυκτικά φορτία του 50% της συνολικής επιφάνειας του κτηρίου. Εάν στο υπό εξέταση κτήριο κατοικίας, υπάρχει σύστημα ψύξης που καλύπτει επιφάνεια του κτηρίου μεγαλύτερη από το 50% της συνολικής επιφάνειας (χώρων διαμονής), τότε ως ποσοστό κάλυψης ορίζεται το αντίστοιχο ποσοστό της επιφάνειας που καλύπτει το σύστημα ψύξης. Στην πράξη, επειδή τα συστήματα ψύξης κατοικιών είναι συνήθως αυτόνομες αντλίες θερμότητας τα οποία δεν λειτουργούν ταυτόχρονα, μπορεί να θεωρηθεί ότι το ποσοστό κάλυψης του ψυκτικού φορτίου, είναι 50% και όχι το ποσοστό της επιφάνειας που μπορεί να ψυχτεί από το υφιστάμενο σύστημα ψύξης. Αν το σύστημα ψύξης είναι κεντρικό αυτό δεν ισχύει Εάν στο υπό εξέταση κτήριο κατοικίας, υπάρχει σύστημα ψύξης που καλύπτει επιφάνεια μικρότερη από το 50% της συνολικής επιφάνειας (χώρων διαμονής), τότε ως ποσοστό κάλυψης ορίζεται το 50% ίδιου με του κτηρίου αναφοράς. Σε καμία περίπτωση το άθροισμα του ποσοστού κάλυψης φορτίου ψύξης για κάθε θερινό μήνα, δεν πρέπει να είναι μικρότερο από 0.5 (50%).
  11. Για τυχόν αυθαιρεσίες θα ελέγξεις το κτίριο σήμερα σε σχέση με τα σχέδια της άδειάς του. Η ρυμοτομία που προέκυψε μετά την άδεια θα αναλυθεί σε περίπτωση έκδοσης νέας άδειας.
  12. Στο ΓΟΚ 73 ίσχυε κάλυψη, ύψος και αρ. ορόφων και σε κάθε επίπεδο γραφόταν η επιφάνειά του, δεν είναι δόμηση αυτό. Σε περίπτωση σύστασης θα περιγραφούν οι κλειστοί στεγασμένοι χώροι διαμερισμάτων και οι κοινόχρηστοι χώροι. Για κάθε διαμέρισμα θα αναγραφεί τι περιέχει και μ τι συνορεύει. Σε περίπτωση νέας άδειας δόμησης θα μπορούσε να εξεταστεί το κτίριο συνολικά κατά ΝΟΚ (κάλυψη, δόμηση, ύψος, όγκος, πλάγια όρια κ.λπ.).
  13. Μπορεί και το οικόπεδο να είναι μικρότερο ή να κατασκυεάστηκε έτσι για τηρηθούν κάποιες υποχρεωτικές αποστάσεις (πολύ πιθανόν). Σε κάθε περίπτωση για τον υπολογισμό του υπολοίπου δόμησης και κάλυψης θα πρέπει: Να καθοριστούν εκ νέου οι επιτρεπόμενοι συντελεστές δόμησης και κάλυψης με βάση πρόσφατο τοπογραφικό και τους ισχύοντες σήμερα όρους δόμησης. Να καθοριστούν τα πραγματοποιημένα μεγέθη ως έχουν σήμερα με αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης και εφαρμογή των διατάξεων του ΝΟΚ. Να ελεγχχθούν τυχόν αυθαιρεσίες και αν χρειαστεί να ρυθμιστούν. Με βάση τα παραπάνω να υπολογιστουν τα υπόλοιπα δόμησης, κάλυψης, ύψους και όγκου. Να εκδοθεί άδεια επέκτασης ή προσθήκης με βάση τα παραπάνω υπόλοιπα. Σημ.1: Αν πράγματι το κτίριο έχει κατασκευαστεί μικρότερο και αυτή είναι η μόνη διαφορά του με την άδεια τότε παραμένει νόμιμο και υπάρχει υπόλοιπο δόμησης κα κάλυψης. Σημ2. Η τζαμαρία σε εσοχή θα πρέπει να εξεταστεί σύμφωνα με τον ΝΟΚ όπως ισχύει σήμερα.
  14. Προφανώς είδε στη μελέτη σου θεμελίωση και σου ζήτησε να πας ως κατηγορία Β' (κατά τα παραπάνω) Μπορείς όμως να μιλήσεις μαζί της τηλεφωνικά (εγώ το έκανα σχετικά με κάποιο λάθος της) και να της εξηγήσεις πως έχουν οι διατάξεις (εγώ της εξήγησα και με το διόρθωσε από μόνη της -στο σύστημα Ε.Δ) υ.γ Να τονίσω ότι είναι ευγενέστατες
  15. Εχω την εντύπωση ότι δεν είναι αυτό το νόημα Παναγιώτη. Δηλαδή ότι αν έχεις 50% πραγματική κάλυψη είναι σαν να καλύπτεις τις απαιτήσεις οπότε βάζεις το σύστημα αυτό με την κατηγορία αυτοματισμού Β. Εγώ νομίζω ότι το θέμα <<50%>> αφορά στον τρόπο λειτουργίας των τοπικών ΑΘ. Δηλαδή έχεις μια κατοικία 100τμ που έχει κλιματιστικά split στο σαλόνι και στο υπνοδωμάτιο. Αυτά καλύπτουν ας υποθέσουμε 60 τμ. Εχεις τότε ένα σύστημα πραγματικό κατ. αυτ. Β στο 60% ενώ το άλλο 40% καλύπτεται απ το θεωρητικό που έχει κατ. αυτ. Δ. Εχεις την χειρότερη κατηγορία που είναι η Δ. Σε κάθε μήνα βάζεις 0,30 για το πραγματικό και 0,20 για το θεωρητικό. Εκεί νομίζω είναι το νόημα του 50%. Επειδή τα split λειτουργούν συνήθως είτε στο σαλόνι την ημέρα είτε στο υπνοδωμάτιο και όχι ταυτόχρονα βάζεις 0,5 αθροιστικά σε κάθε μήνα. Λόγω τρόπου λειτουργίας δηλαδή. Δεν έχει να κάνει με τα τετραγωνικά μέτρα. Αν έχεις τώρα κεντρικό σύστημα που καλύπτει πχ 70 τμ θα βάλεις το πραγματικό ποσοστό κάλυψης. Δηλαδή το πας με 0,7. Εκεί έχω κάποιες απορίες αλλά σε κεντρικά συνήθως είναι πραγματικά 100% και δεν χρειάστηκε να το ψάξω παραπάνω. Η διατύπωση της ΤΟΤΕΕ καθώς και της διευκρίνησης στις ερωταπαντήσεις δεν θα έλεγα ότι ξεδιαλύνουν τις απορίες. (Μας έχει στοιχειώσει αυτό το θέμα εδώ και χρόνια).
  16. Γειά σε όλους. Είμαι φοιτητής μηχανολόγος και αεροναυπηγός μηχανικός στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Ενδιαφέρομαι να μάθω από άλλους μηχανολόγους με ειδίκευση(ή και όχι) στον τομέα αυτόν αν υπάρχουν κάποια ιδιαίτερα πράγματα που πρέπει να λάβω υπόψη μου όσον αφορά τους επαγγελματικούς περιορισμούς( τις θέσεις εργασίας σε δημόσιους φορείς,επαγγελματικα δικαιώματα κλπ.) Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την βοήθειά σας!
  17. Το ΦΕΚ δεν αναφέρεται μόνο σε ιδιώτες αλλά και σε δημόσια έργα όπως είναι οι διευθετήσεις μικρών ή μεγάλων υδατορεμάτων πιστεύω (με τις ανάλογες εγκρίσεις και μελέτες όπως περιβαλλοντικές).
  18. Δημήτρη προ ν. 4759 ακόμη και αν είχαμε 8 γήπεδα των 500 τμ (μη άρτια μη οικοδομήσιμα) και τα ενώναμε με το τελικό να είχε 45 μ πρόσωπο και 50 μ βάθος μπορούσαμε να έχουμε το συνενωμένο άρτιο κατά κανόνα και οικοδομήσιμο. Αυτοί οι τύποι έγραψαν το ακατανόητο ότι θα πρέπει ένα τουλάχιστον από τα γήπεδα να ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο κατά την έναρξη ισχύος του νόμου . Ο συνάδελφος είχε ρωτήσει αν στη διάταξη αυτή συμπεριλαμβάνεται και άρτιο κατά παρέκκλιση προ ισχύος ν. 4759. Το πρόβλημα είναι αν δεν έχεις άρτιο . Ο νόμος με τις μεγαλύτερες ασάφειες που δυστυχώς συνεχίζει να μας ταλαιπωρεί παρά τις όποιες οδηγίες δόθηκαν μέσω της εγκυκλίου ν. 4759.
  19. μονο σύμφωνα με το άρθρο 25 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 5 παράγραφος 8 του νόμου 2052/1992
  20. Τι σχεση εχει αυτο με τη σωληνα?
  21. Καλησπέρα, γνωρίζετε Τ.Ζ. για Πεύκα Θεσσαλονίκης, οδός Λεωφ. Παπανικολάου 138, για τον Ν.4495? ΕΓΣΑ : 414849.84826926 4500447.7946638
  22. Καλησπέρα σε όλους. Επειδή έχει συζητηθεί σε πάρα πολλές σελίδες το συγκεκριμένο θέμα, θα ήθελα αν κάποιος συνάδελφος μπορεί, να μου πει τη γνώμη του βάσει και των πιο πρόσφατων ενημερώσεων του 2020, 2021 και 2022. Σε μεζονέτα προβλεπόταν στέγη και ο ιδιοκτήτης αντί για στέγη έκανε σοφίτα, δλδ υπερύψωσε την τοιχοποιία στα άκρα περίπου 1,0μ. και στον κορφιά την έφτασε στα 2,5μ. Η πρόσβαση γίνεται αποκλειστικά από τον υποκείμενο όροφο με εσωτερική σκάλα. Δικαιούμαι να το δηλώσω με έκπτωση 70%; Επίσης την επιφάνεια της σκάλας που οδηγεί στην σοφίτα μπορώ να την συμπεριλάβω στην λοιπή παράβαση και ουσιαστικά την οπή να μην την προσμετρήσω στην υπέρβαση δόμησης;
  23. Καλησπέρα σε Όλη η μεζονέτα έχει τοποθετηθεί ψηλότερα, επομένως έχουν υπερβεί το επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής. Ως εκ τούτου την υπέρβαση ύψους την θεωρώ δεδομένη. Αυτό που δεν ξέρω είναι εάν το πρώην υπόγειο, που πλέον έγινε ισόγειο (δεν ξεμπαζώθηκε), του οποίου όμως η χρήση δεν έχει αλλάξει(ήταν αποθήκη και έμεινε αποθήκη), αν θα πρέπει να το χρεώσω με υπέρβαση δόμησης ή όχι.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.