Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Αναγνωρίζεται ως έξοδο η αγορά αυτοκινήτου;


Digaletos Grigorios

Recommended Posts

thname

 

Μια ερωτηση: πως δηλαδη ισχυει απο 01.01.2010 το 70% αφου πριν ενα μηνα (ουτε καν μηνα) κατατεθηκε το ν/σ. Εχει ψηφιστει ή οχι ακομα? Και εγω δηλαδη που εχω ήδη χρονομισθωση και στο Α τριμηνο το περασα στα βιβλια μου σαν 100% που να το ηξερα απο τον Ιανουαριο οτι θα κατατεθει αυτο το ν/σ?

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 267
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Καλημέρα.

Στην παράγραφο 13 του άρθρου 11, λέει τα εξής (σχετικά με την παράγραφο 5 που μας αφορά):

 

"13. Οι παράγραφοι 1, 3, 5, 6, 7 και 8 έχουν εφαρμογή για κέρδη ισολογισμών που

κλείνουν με ημερομηνία 31 Δεκεμβρίου 2010 και μετά και η παράγραφος 12

για εισοδήματα που αποκτώνται από την 1η Ιανουαρίου 2010 και μετά."

 

Η διατύπωση είναι λίγο ... λογοπαίγνιο. Τι σημαίνει "31 Δεκεμβρίου 2010 και μετά"?

Έτσι όπως είναι γραμμένο, νομίζω ότι συμπεριλαμβάνει στη νέα ρύθμιση ΚΑΙ τους ισολογισμούς 01.01.2010-31.12.2010.

Αν ίσχυε από 01.01.2011, η σωστή διατύπωση θα 'πρεπε να είναι: "για κέρδη ισολογισμών που κλείνουν μετά την 31.12.2010".

 

Αλλά δεν κόβω και το κεφάλι μου τι θέλει να πεί ο ποιητής (που μπορεί να είναι και ψιλοασύντακτος).

Μάλλον χρειάζεται διευκρίνηση από το ΥΠ.ΟΙΚ. το θέμα.

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα!

Συγχαρητήρια για το σχετικό θέμα. Διάβασα όλο το σχετικό θέμα και σας παρακαλώ πολύ θάθελα να μου διευκρινήσετε:

 

α) ποιός τύπος αυτοκινήτου θεωρείται ως επαγγελματικό στην Ελλάδα (μόνο τα επαγγελματικά φορτηγά, το ΕΙΧ ή το ΦΙΧ)? Μπορεί, δηλαδή, ένα Nissan Navaro 2θέσιο με ανοικτή καρότσα και ένα υβριδικό Τoyota Prius κλειστό να αγοραστούν από ένα μηχανικό σαν επαγγελματικά ή όχι και να εκπίπτουν τα σχετικά έξοδά του από τις δαπάνες του όπως περιγράφετε?

 

β) γνωρίζει κάποιος τον νόμο που περιλαμβάνει τις προδιαγραφές των επαγγελματικών ΙΧ?

Link to comment
Share on other sites

μετα απο τις νεες αλλαγες τι θα συμφερει τελικα η αγορα μετρητοις το leasing η η χρονονομισθωση εφοσον και στις τρεις περιπτωσεις αναγνωριζονται αγορα, αποσβεσεις και ολα τα εξοδα (ΦΠΑ, τελη, ασφαλεια, σερβις, βενζινες κλπ ) κατα το ιδιο ποσοστο (70-35%)

ευχαριστω

Δημητρης

Link to comment
Share on other sites

@ggeorge

"ο λογιστης μου ελεγε ότι απλα αφαιρειται το ΦΠΑ απο το φορολογητεο": Θα σε συμβούλευα να αλλάξεις λογιστή...

 

@Topap

"στο Α τριμηνο το περασα στα βιβλια μου σαν 100%": μπορείς στο τέλος του έτους να προσθέσεις μία αρνητική καταχώρηση στα έξοδα (ένα "αρνητικό έξοδο" δηλαδή) για να καλυφθεί η διαφορά. Θα κάνεις το ίδιο δηλαδή που έκανε (με το προηγούμενο καθεστώς) και κάποιος με έξοδα ΙΧ στο τέλος του έτους πάνω από το 3% του τζίρου.

 

@erling

"Άρα μπαίνει σε απόσβεση το μη επαγγελματικό ΙΧ?": Ναι. Ο νέος νόμος το λέει ρητά. Ο συντελεστής θα είναι από 11% (κατώτατο) ως 15% (ανώτατο), βλ. Π.Δ. 299/2003

http://www.dsanet.gr/Epikairothta/Nomothesia/pd299_03.htm

 

Και δύο ερωτήσεις σχετική με την απόσβεση:

- Όταν κάνουμε απόσβεση με σταθερό ποσοστό, το τελευταίο έτος τι γίνεται; π.χ. αν κάνουμε 6 χρόνια με 15% (σύνολο 90%), το τελευταίο έτος βάζουμε το υπόλοιπο 10%;

- Μεταξύ του κατώτατου και ανώτατου συντελεστή, επιλέγουμε ελεύθερα ή υπάρχουν και άλλοι περιορισμοί; Τι συμφέρει;

ευχαριστώ

Link to comment
Share on other sites

@Stat

 

Το ερώτημα ήταν πιο πολύ για να δώσω έμφαση στο παράλογο του πράγματος. Από εκεί και πέρα, μπορώ κάλλιστα να τραβήξω μια γραμμή και να γράψω την νέα τιμή του εξόδου (το 70%).

 

Στις ερωτήσεις σου:

- Ναι, στο τελευταίο έτος βάζεις το υπόλοιπο (10% στο παράδειγμά σου)

- Επιλέγεις ελεύθερα. Η ιδέα την ελεύθερης επιλογής ήταν στα πλαίσια του να μείνεις κάτω από το 3% των εσόδων σου.

 

 

@Earling

 

Εάν επιλέξεις να περάσεις το αμάξι ως επαγγελματκή δαπάνη στα βιβλία σου τότε πρέπει να κάνεις ένα πίνακα αποσβέσεων στη τελευταία σελίδα του βιβλίου Εσόδων-Εξόδων σου που θα το συμπληρώνεις κάθε τέλος του χρόνου, δεν μπαίνει δηλαδή σαν μηνιαίο έξοδο. Στο βιβλίο της Μπόσκου έχει ένα παράδειγμα (όχι με αυτοκίνητο).

Link to comment
Share on other sites

μετα απο τις νεες αλλαγες τι θα συμφερει τελικα η αγορα μετρητοις το leasing η η χρονονομισθωση εφοσον και στις τρεις περιπτωσεις αναγνωριζονται αγορα, αποσβεσεις και ολα τα εξοδα (ΦΠΑ, τελη, ασφαλεια, σερβις, βενζινες κλπ ) κατα το ιδιο ποσοστο (70-35%)

ευχαριστω

Δημητρης

 

Ερωτώ και εγώ. Είμαι έτοιμος ν' αγοράσω αμάξι. ποια από τις παραπάνω διαδικασίες συμφέρει δεδομένων και των κάτωθι περί αύξησης εισοδήματος ανάλογα με την εργοστασιακή αξία του αυτοκινήτο σε περίπτωση leasing?

Πηγή: http://www.enet.gr/?i=portofoli.el.car&id=157228

 

Τα παραπάνω ισχύουν μόνο για financial leasing ή και operational leasing (χρονομίσθωση)???

Δηλαδή, αν αγοράσω το όχημα ΧΧΧΧΧΧ 1.4 σαν ιδιώτης τοις μετρητοίς τότε εκπίπτει το 70% από τη φορολογική μου δήλωση (το ποσό αυτό το περνάμε ως πάγιο έξοδο το οποίο το αποσβένουμε με ποσοστό μέχρι 15% κάθε χρόνο).

π.χ. αξία 32.000,00€ τότε 32000*70%=22400 άρα 15%*22400=3360 το χρόνο για 6 χρόνια και 2240 ευρώ τον έβδομο χρόνο. χωρίς καμία επιβάρυνση παραπάνω στο εισόδημά μου.

Σωστά?

Link to comment
Share on other sites

Topap, το γνωρίζω πως γίνονται οι αποσβέσεις παγίων, αλλά είναι το ΙΧ πάγιο?

Αυτό είναι το βασικό μου ερώτημα?

 

 

@Earling:

 

Σου εξηγώ ότι εάν επιλέξεις να περάσεις το αμάξι ως επαγγελματική δαπάνη και επειδή το ποσό είναι πάνω από 1200€ δεν μπορείς να κάνεις απόσβεση παγίου άπαξ, οπότε πρέπει να κάνεις απόσβεση με συντελεστή (max 15% - min 11%). Για το λόγο αυτό κάνεις ένα πίνακα αποσβέσεων στη τελευταία σελίδα του βιβλίου Εσόδων-Εξόδων σου που θα το συμπληρώνεις κάθε τέλος του χρόνου. Δες στο βιβλίο της Μπόσκου έχει ένα παράδειγμα (όχι με αυτοκίνητο).

 

 

 

Ερωτώ και εγώ. Είμαι έτοιμος ν' αγοράσω αμάξι. ποια από τις παραπάνω διαδικασίες συμφέρει δεδομένων και των κάτωθι περί αύξησης εισοδήματος ανάλογα με την εργοστασιακή αξία του αυτοκινήτο σε περίπτωση leasing?

Πηγή: http://www.enet.gr/?i=portofoli.el.car&id=157228

 

 

@elgreco74

 

Το έχεις καταλάβει λάθος. Ξανά-διάβασε το άρθρο της Ελευθεροτυπίας που έχεις στο post σου.

 

Πλέον μπορείς είτε να μισθώσεις αμάξι με leasing (financial ή operational) είτε να το αγοράσεις και να το περάσεις σαν επαγγελματικό έξοδο (προσοχή: αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και επαγγελματικό το αμάξι).

 

Στη πρώτη περίπτωση περνάς τα τιμολόγια της μίσθωσης στη στήλη έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης με συντελεστή 70% (για <1600cc). Π.χ. εάν το τιμολόγιο είναι 200€ για αμάξι (για <1600cc) τότε περνάς τα 70%x200€=140€.

 

Στη δεύτερη περίπτωση περνάς το αμάξι ως επαγγελματική δαπάνη και επειδή το ποσό είναι πάνω από 1200€ δεν μπορείς να κάνεις απόσβεση παγίου άπαξ, οπότε πρέπει να κάνεις απόσβεση με συντελεστή (max 15% - min 11%). Για το λόγο αυτό κάνεις ένα πίνακα αποσβέσεων στη τελευταία σελίδα του βιβλίου Εσόδων-Εξόδων σου που θα το συμπληρώνεις κάθε τέλος του χρόνου. Δες στο βιβλίο της Μπόσκου έχει ένα παράδειγμα (όχι με αυτοκίνητο). Π.χ. ένα το αμάξι κάνει 20000€ και χρησιμοποιώντας συντελεστή 11% κάθε Δεκέμβρη θα περνάς στο πίνακα αποσβέσεων το ποσό των 2200€ για 9 χρόνια και το 10 χρόνο θα περάσεις τα τελευταία 200€ (9x2200€ + 1x200 = 20000€).

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.