Μετάβαση στο περιεχόμενο

Αναγνωρίζεται ως έξοδο η αγορά αυτοκινήτου;


Recommended Posts

Καλησπέρα

Θα ήθελα τη βοήθεια κάποιου συναδέλφου, που έχει σχετική εμπειρία, όσον αφορά το εξής θέμα:

 

Στην περιοδική δήλωση που πρόκειται να υποβάλλουμε σε λίγες μέρες, πρόκειται να περάσω στα έξοδα κάποια παραστατικά που αφορούν καύσιμα, όπως και μισθώματα για μακροχρόνια μίσθωση αυτοκινήτου. (Αν ποτέ αποφασίσουν και μας πουν με τι συντελεστή θα περνάνε αυτά τα έξοδα. Σήμερα είπαν για 70%).

Επειδή μέχρι σήμερα δεν πέρναγα καθόλου έξοδα αυτοκινήτου στα βιβλία μου (τα θεωρούσα περισσότερο μπελά παρά το όποιο κέρδος), έχω ένα μπλέξιμο για το πως θα δηλωθεί ο μη εκπιπτόμενος ΦΠΑ πάνω στην περιοδική δήλωση.

Επίσης, επειδή απ' ότι έχω καταλάβει στα έξοδα (τα περί αυτοκινήτου) που εκπίπτουν απ' το ακαθάριστο εισόδημα συνυπολογίζεται το σύνολο (η καθαρή αξία + το ΦΠΑ) αυτών των δαπανών, πρέπει αυτό να εμφανιστεί κάπως στις δηλώσεις του ΦΠΑ, ή μπαίνει μόνο στο έντυπο Ε3?

 

Ευχαριστώ προκαταβολικά για την όποια βοήθεια.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 267
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Θα σε παραπέμψω στο thread “Αναγνωρίζεται ως έξοδο η αγορά αυτοκινήτου;” στο οποίο έχω δώσει αναλυτικές πληροφορίες στο τι γίνεται με το αμάξια μακροχρόνιας μίσθωσης.

 

Εφόσον βενζίνη και μίσθωμα περνάν σαν έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης, δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτε άλλο. Δεν μπαίνει πουθενά στις περιοδικές δηλώσεις (μπαίνει όμως στην ανακεφαλαιωτική). Βάζοντας σαν δικαιολογία ΧΧΧΧΧ Rent τότε σε έναν ενδεχόμενο έλεγχο θα ξέρουν οτι πρόκειται για χρονομίσθωση.

 

Κακώς δεν είχες περάσει μέχρι τώρα αυτά τα έξοδα στα βιβλία σου. Για το 70% δεν έχω ακούσει τίποτα μέχρι τώρα. Είσαι σίγουρος οτι έχεις μακροχρόνια μίσθωση (operational leasing) και όχι leasing (financial leasing)?

 

Επίσης, στο τέλος του χρόνου δεν θα το βάλεις στο Ε1 σου αφού όπως θα έχεις δει και στην άδεια κυκλοφορίας του αμαξιού, ανήκει κατά 100% στην εταιρία που στο μισθώνει.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για την άμεση ανταπόκριση.

 

Το 70% (και 35% για τα μεγάλου κυβισμού) είναι σημερινά δημοσιεύματα, ως τελευταίες αλλαγές που ενσωματώθηκαν πριν την ψήφιση των έρθρων του ν/σ.

Δες εδώ:

http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&pubid=26949211

στο σημείο 19.

Και μόλις τώρα το επιβεβαιώνω, έχει δημοσιευτεί η τροπολογία:

http://www.mnec.gr/export/sites/mnec/el/nomothesia/nomosxedia/Documents/2010_03_24_SxedioNomou.pdf

στη σελίδα 175 από 187 του pdf.

 

Επίσης από το site του υπουργείου οικονομικών, και μέσα από την εισηγητική έκθεση επί του ν/σ εξηγεί ότι πλέον το operational και το financial leasing θα αντιμετωπίζονται όμοια (δηλαδή τέρμα το 100% για την μακροχρόνια μίσθωση). To ίδιο μου είπαν κι απ' την εταιρεία που κάνω τη μίσθωση. Αυτό μάλλον θα ισχύει από την δημοσίευση του νόμου σε ΦΕΚ (άρθρο 91 του ν/σ). Εδώ το link της αιτιολογικής έκθεσης (άρθρο 11):

http://www.mnec.gr/export/sites/mnec/el/nomothesia/nomosxedia/Documents/2010_03_24_Eisigitiki.pdf

 

Τώρα για να ανακεφαλαιώσω τις οδηγίες σου, οι δαπάνες αυτοκινήτου και το (μη εκπιπτόμενο) ΦΠΑ τους αναγράφονται μόνο στα βιβλία μας, σε χωριστή στήλη, και ως συνολικό νούμερο πιά μπαίνουν μόνο στην εκκαθαριστική ΦΠΑ. Καλά τα κατάλαβα έτσι?

 

Τώρα, γι' αυτό που λες περί Ε1, η λογική έτσι λέει, αλλά...

Στο φορολογικό οδηγό 2010 που έχει το site του υπουργείου οικονομικών, λέει (σελ. 27 - 28) ότι η τεκμαρτή δαπάνη (κωδικοί 851 - 858) ενοικίασης ή χρηματοδοτικής μίσθωσης βαρύνει το μισθωτή.

Ομολογώ ότι ψιλοκόλλησα, λέω να ρωτήσω λογιστή περί αυτού.

 

Και πάλι ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Μιλαει για χρηματοδοτική μίσθωση (financial leasing) και οχι για μακροχρόνια μίσθωση αυτοκινήτων (operational leasing). Εγω δεν καταλαβαινω οτι αλλαζει κατι με τη μακροχρόνια μίσθωση αυτοκινήτω, αρα ειναι 100% οπως και παλια. Και ειναι και λογικό, ειναι σαν να ενοικιάζεις το χώρο του γραφείου σου, το κανεις για τις ανάγκες τις δουλείας σου.

 

Τώρα για το Ε1, πρεπει να σου πώ οτι ο λογιστης μου με επεισε και φέτος να το βάλω σαν τεκμαρτή δαπανη ως προς την χρηση του αμαξίου.

 

Μιλά με τον λογιστή σου και εσυ και πες μας τι εμαθες.

Link to comment
Share on other sites

Μιλαει για χρηματοδοτική μίσθωση (financial leasing) και οχι για μακροχρόνια μίσθωση αυτοκινήτων (operational leasing). Εγω δεν καταλαβαινω οτι αλλαζει κατι με τη μακροχρόνια μίσθωση αυτοκινήτω, αρα ειναι 100% οπως και παλια. Και ειναι και λογικό, ειναι σαν να ενοικιάζεις το χώρο του γραφείου σου, το κανεις για τις ανάγκες τις δουλείας σου.

 

Αγαπητέ συνάδελφε, η λογική σ' αυτή τη χώρα ποτέ δεν ήταν το αυτονόητο. Δυστυχώς...

Aπό την εισηγητική έκθεση του ν/σ όπου βασικά εξηγεί τα άρθρα.

Άρθρο 11, παρ. 5:

 

"Με τις διατάξεις της παραγράφου 5 αντικαθίστανται το δεύτερο και τρίτο εδάφιο

της περίπτωσης β’ της παραγράφου 1 του άρθρου 31 του Κ.Φ.Ε., ώστε να

περιορισθεί η έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων των

δαπανών μισθωμάτων που καταβάλλουν σε τρίτους (εταιρείες ενοικιάσεως

αυτοκινήτων), για λόγους φορολογικής εξομοίωσης με τα μισθώματα που

καταβάλλουν σε εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης. Επίσης, με τις ίδιες

διατάξεις ορίζεται επακριβώς το ποσοστό των εκπιπτόμενων δαπανών, ενώ με

τις προγενέστερες διατάξεις επαφιόταν στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης

να καθορίσει το ποσοστό των αναγνωριζόμενων για έκπτωση από τα

ακαθάριστα έσοδά της δαπανών."

 

Εγώ συμπεραίνω ότι είτε κάνεις μακροχρόνια ενοικίαση είτε χρηματοδοτική μίσθωση, πας πλέον με τους συντελεστές 70% ή 35% αναλόγως κυβισμού. Το μόνο καλό απ' την αλλαγή είναι ότι τα ποσοστά αυτά είναι δεσμευτικά και για τον ελεγκτή.

 

Όσον αφορά την ισχύ της διάταξης, απ' ότι βλέπω στην παράγραφο 13 του άρθρου 11, λέει ότι "έχουν εφαρμογή για κέρδη ισολογισμών που κλείνουν με ημερομηνία 31 Δεκεμβρίου 2009 και μετά", άρα πρέπει να ισχύει από 01.01.2010.

 

Θα επανέλθω περί Ε1.

Link to comment
Share on other sites

Ενα ενδιαφέρον ερωτημα ειναι το εξης:

 

Με την εισαγωγή των τελμηρίων χρησης (πχ 4.200 ευρώ για ενα 1600αρι αμαξι) μήπως θα έχουμε δικαίωμα να το θεωρούμε "τεκμαρτό" έξοδο και για εμάς? Η θα ισχύει το 2 μέτρα και 2 σταθμά?

 

(Αφου αγαπητό κράτος θεωρείς ότι ενα 1600αρι αυτοκίνητο εχει κατελάχιστον 4.200 ευρώ εξοδα, να βάζω το νουμερο απευθείας!)

 

Με τα λαμόγια που μπλέξαμε!

Link to comment
Share on other sites

Με εξαίρεση αυτό το τελευταίο κομμάτι, που για να είμαι ειλικρινής πρέπει να το ξαναδώ στα βιβλία μου,

 

Έτσι είναι. Για παράδειγμα, ο αδερφός μου σαν ασφαλιστικος πράκτορας, το 1600άρι του το περνάει 60% στα έξοδά του. Εγώ (που έχω "πνευματικό πτυχίο") μπορώ μόνο κατά 25%! Τρέχα γύρευε τι τρικυμία εν κρανίω είχε ο νομοθέτης όταν αποφάσιζε να βγάλει αυτές τις παπαρδέλες...

 

 

(Αφου αγαπητό κράτος θεωρείς ότι ενα 1600αρι αυτοκίνητο εχει κατελάχιστον 4.200 ευρώ εξοδα, να βάζω το νουμερο απευθείας!)

 

Με τα λαμόγια που μπλέξαμε!

 

Να αγιάσει το στόμα σου! Για να δούμε! Άντε πες το 25% ίσως έχει κάποια βάση (σιγά μη χρησιμοποιώ βέβαια κατά 75% το όχημά μου για να κάνω βόλτες και μόνο 25% για τη δουλειά μου-μάλλον αντίστροφα είναι τα πράγματα).

Αυτό το ρημάδι το 3% επί του τζίρου να το κάνω σαν ποσό δωράκι σε κανέναν από αυτούς τους ανόητους που το σκέφτηκαν, να δούνε αν τους φτάνει να συντηρήσουν αυτοκίνητο;

Link to comment
Share on other sites

Με την εισαγωγή των τεκμηρίων χρησης (πχ 4.200 ευρώ για ενα 1600αρι αμαξι) μήπως θα έχουμε δικαίωμα να το θεωρούμε "τεκμαρτό" έξοδο και για εμάς? Η θα ισχύει το 2 μέτρα και 2 σταθμά?

 

...

 

Με τα λαμόγια που μπλέξαμε!

 

Πές τα χρυσόστομε !

 

Τα λαμόγια είναι επιεικής χαρακτηρισμός για κάποιους από τους πολιτικούς μας από τη στιγμή που θεωρούν τεκμαρτό εισόδημα την απόκτηση "μεγάλου" αυτοκινήτου αλλά την ίδια στιγμή , ΔΕΝ αποδέχονται τεκμαρτά έξοδα από τη χρήση του...

 

Βλέπεις εκείνοι αλλάζουν ανά 2-3 χρόνια τα οικολογικά LEXUS 4.2H και δεν πληρώνουν καρφίτσα για τέλη , συντήρηση... :confused:

 

Για εκείνους ισχύουν άλλα μέτρα και σταθμά, είναι πιό ίσοι μεταξύ ίσων :-x

Link to comment
Share on other sites

ΚΑι αλλη μια απορία για τα εξοδα ΙΧ

 

Ασφάλειες και σημα περνιώνται σαν εξοδα, ή και εκεί ισχύει το αθανατο ελληνικό κρατος?

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.