Μετάβαση στο περιεχόμενο

Έκδοση Πιστοποιητικού ισοτιμίας διπλώματος με το Master


iovo

Recommended Posts

Δεν θα το ξαναπώ. Αυτό το πιστοποιητικό δεν έχει καμία νομική υπόσταση. Είναι με λίγα λόγια κουρελόχαρτο. Μην προσπαθείτε να το δείξετε πουθενά (ειδικά έξω) γιατί κινδυνεύουμε να γίνουμε περισσότερο ρεζίλι και αμαυρώνουμε την εικόνα του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Για την Ελλάδα δεν έχει καμία μα καμία νόμιμη ισχύ πουθενά. Δεν λαμβάνεται υπόψη πως το λένε με άλλα λόγια. Έχει ειπωθεί πολλάκις ότι δεν είναι έγκυρο αυτό τα χαρτάκι που μοιράζουν.

  • Upvote 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Στις χώρες που είναι μέλη του ΕΧΑΕ, υπάρχουν προγράμματα σπουδών πενταετούς και εξαετούς διάρκειας (κυρίως ιατρική, οδοντιατρική, κτηνιατρική, αρχιτεκτονική, επιστήμες μηχανικών κλπ.) που οδηγούν απευθείας σε τίτλο master χωρίς ενδιάμεσο τίτλο σπουδών. Αυτοί οι τίτλοι σπουδών ολοκληρώνουν τον 2ο κύκλο σπουδών της ανώτατης εκπαίδευσης και αυτό έχει κατοχυρωθεί νομικά στα πλαίσια προσόντων των χωρών αυτών. Είναι ζήτημα να υπάρχει κάποια χώρα μέλος του ΕΧΑΕ της οποίας τα ΑΕΙ έχουν προγράμματα σπουδών μόνο τριετούς και τετραετούς διάρκειας.

 

Ό,τι γίνεται στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες θα γίνει κι εδώ στα πλαίσια της ισοτιμίας του ΕΧΑΕ. Δε μπορεί να γίνει διαφορετικά καθώς είμαστε κι εμείς μέλος του ΕΧΑΕ. Εφόσον το πενταετές δίπλωμα μηχανικού αναγνωρίζεται ως master στα υπόλοιπα κράτη-μέλη του ΕΧΑΕ, το ίδιο θα γίνει κι εδώ. Το πνεύμα του ΕΧΑΕ είναι το εξής:

 

Ή όλοι οι κάτοχοι τίτλων σπουδών πενταετούς και εξαετούς φοίτησης από ΑΕΙ των χωρών-μελών του ΕΧΑΕ θα έχουν τίτλο ισοδύναμο με master ή κανένας. Δε μπορεί να γίνει διαφορετικά.

 

Στην Ευρώπη υφίστανται δύο συστήματα σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης: το Ηπειρωτικό και το Αγγλοσαξονικό.

 

Ο λόγος που διαμορφώθηκε ο ΕΧΑΕ είναι η διαμόρφωση ενός πλαισίου ανώτατης εκπαίδευσης (τρεις κύκλοι σπουδών και πλαίσιο προσόντων του ΕΧΑΕ) στο οποίο θα γίνει αντιστοίχιση των τίτλων σπουδών όλων των κρατών-μελών. Με τον τρόπο αυτό καθίστανται συγκρίσιμοι οι τίτλοι σπουδών και των δύο ευρωπαϊκών συστημάτων σπουδών.

 

Ακόμη και στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη γενέτειρα του αγγλοσαξονικού μοντέλου, υπάρχουν προγράμματα σπουδών τουλάχιστον τετραετούς διάρκειας που οδηγούν σε τίτλο master χωρίς ενδιάμεσο τίτλο σπουδών. Συγκεκριμένα στα ΑΕΙ του Ηνωμένου Βασιλείου υπάρχουν οι εξής τίτλοι σπουδών δεύτερου κύκλου:

 

-Postgraduate Master Degrees

-Integrated Master Degrees

 

Οι "ενιαίοι τίτλοι master" (Integrated Master Degrees) είναι εκείνοι οι τίτλοι σπουδών που ολοκληρώνουν ταυτόχρονα τον πρώτο και τον δεύτερο κύκλο σπουδών, τουλάχιστον τετραετούς διάρκειας φοίτησης. Οι "μεταπτυχιακοί τίτλοι master" ολοκληρώνουν τον 2ο κύκλο σπουδών και απονέμονται μετά από επιτυχή ολοκλήρωση προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών τουλάχιστον ετήσιας διάρκειας. Στα ΠΜΣ γίνονται δεκτοί κάτοχοι τίτλου "bachelor" 1ου κύκλου και τίτλου "Integrated Master Degree" 2ου κύκλου.

 

Τα Postgraduate Master Degrees του Ηνωμένου Βασιλείου διακρίνονται επίσης σε δύο κατηγορίες:

-Taught Postgraduate Master Degrees (Μεταπτυχιακοί Τίτλοι Σπουδών Διδασκαλίας όπως τα MSc, MBA, MEd κλπ.)

-Research Postgraduate Master Degrees (Μεταπτυχιακοί Τίτλοι Σπουδών Έρευνας όπως τα MRes, MPhil κλπ.)

 

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου αποφάσισε όλοι οι τίτλοι master (Integrated Master Degrees, Taught & Research Postgraduate Master Degrees) να ολοκληρώνουν τον 2ο κύκλο σπουδών της ανώτατης εκπαίδευσης όπως απεικονίζεται στο εθνικό πλαίσιο προσόντων της χώρας.

 

Όλη αυτή η ανάλυση για το Ηνωμένο Βασίλειο είχε ως σκοπό να δείξει ότι ακόμα και σε αυτή τη χώρα υπάρχουν προγράμματα σπουδών που οδηγούν απευθείας σε master χωρίς τη μεσολάβηση άλλου τίτλου.

 

Κοιτάξτε τώρα ένα παράδοξο φαινόμενο που προκύπτει. Έστω ότι ενδιαφέρεται να εκπονήσει διδακτορική διατριβή σε ελληνικό πανεπιστήμιο/πολυτεχνείο κάποιος πτυχιούχος ο οποίος κατέχει Bachelor μηχανικού και μεταπτυχιακό Master μηχανικού (σε άμεση συνάφεια με το Bachelor) από ΑΕΙ του Ηνωμένου Βασιλείου. Στο Ηνωμένο Βασίλειο που είναι κράτος-μέλος του ΕΧΑΕ, έχει ολοκληρώσει τον 1ο και τον 2ο κύκλο σπουδών του ΕΧΑΕ. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να αναγνωρίσει τους τίτλους σπουδών του. Την ακαδημαϊκή αναγνώριση την χορηγεί στην Ελλάδα ο ΔΟΑΤΑΠ. Επειδή το δίπλωμα μηχανικού πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι πενταετούς διάρκειας, πρέπει υποχρεωτικά να γίνει συνεκτίμηση bachelor και master για την απόδοση της ισοτιμίας με το δίπλωμα μηχανικού της ημεδαπής. Στην περίπτωση αυτή δεν αποδίδεται ισοτιμία του μεταπτυχιακού Master με τα Μεταπτυχιακά Διπλώματα Ειδίκευσης των ελληνικών ΑΕΙ. Έτσι συμβαίνει το εξής παράδοξο: Ο πτυχιούχος έχει ολοκληρώσει στο Ηνωμένο Βασίλειο τον 1ο και τον 2ο κύκλο σπουδών του ΕΧΑΕ και στην Ελλάδα έχει ολοκληρώσει μόνο τον 1ο κύκλο σπουδών του ΕΧΑΕ. Αυτό όμως δε μπορεί να συμβεί καθώς ο ΕΧΑΕ είναι ένας και ενιαίος με τα ίδια κριτήρια και προδιαγραφές για όλα τα κράτη-μέλη. Τέτοια φαινόμενα δεν επιτρέπεται να υφίστανται στον ΕΧΑΕ, γι αυτό και άλλωστε συστάθηκε ο ΕΧΑΕ. Αυτό το παράδοξο αίρεται με την αντιστοίχιση του πενταετούς διπλώματος μηχανικού της ημεδαπής στο επίπεδο προσόντων του εθνικού μας πλαισίου προσόντων που ολοκληρώνει τον 2ο κύκλο σπουδών.

 

Επειδή είμαστε μέλη στον ΕΧΑΕ, φαίνεται ότι η ισοτίμηση με master των ελληνικών πτυχίων/διπλωμάτων πενταετούς και εξαετούς διάρκειας είναι αναπόφευκτη.

 

Έχει αναφερθεί ότι οι διοικήσεις των Πολυτεχνείων και των Πολυτεχνικών Σχολών των Πανεπιστημίων της ημεδαπής παρανομούν με το να χορηγούν πιστοποιητικά ισοδυναμίας με master στους αποφοίτους τους. Η αλήθεια είναι ότι δεν παρανομούν καθόλου. Η απόφαση αυτή έχει παρθεί από την γενική συνέλευση κάθε τμήματος και έχει επικυρωθεί από την Σύγκλητο του Ιδρύματος. Επειδή τα ελληνικά ΑΕΙ είναι αυτοδιοίκητα, έχουν το δικαίωμα να αναγνωρίσουν τα πτυχία/διπλώματα που απονέμουν ως ισότιμα με master. Το ίδιο το ΑΕΙ δηλαδή αναγνωρίζει ότι το πτυχίο/δίπλωμα είναι ισοδύναμο με το ευρωπαϊκό master πενταετούς διάρκειας. Αυτό έχει το δικαίωμα να το πράξει στα πλαίσια του αυτοδιοίκητου. Αυτό δε σημαίνει ότι ο πτυχιούχος/διπλωματούχος έχει master, καθώς δεν αναγνωρίζεται από το ελληνικό κράτος. Με λίγα λόγια η χορήγηση του πιστοποιητικού ισοδυναμίας με master είναι νόμιμη αλλά αυτό το πιστοποιητικό δεν έχει νομική ισχύ. Κωμικοτραγική κατάσταση, αλλά η νομοθεσία το επιτρέπει.

Edited by geoste
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Να ξεκαθαριστεί μια και καλή ότι η χορήγηση αυτού του πιστοποιητικού είναι νόμιμη και δεν παραβιάζει κανένα νόμο. Όποιος έχει αντίθετη άποψη ας αναφέρει συγκεκριμένη διάταξη νόμου που παραβιάζεται.

 

Το πιστοποιητικό ισοδυναμίας του διπλώματος μηχανικού των Πολυτεχνείων και Πανεπιστημίων της ημεδαπής είναι διατυπωμένο με σαφήνεια και αναφέρει ξεκάθαρα ότι η ισοδυναμία αφορά τίτλους σπουδών επιπέδου MASTER οι οποίοι απονέμονται από ομοταγή πανεπιστήμια της αλλοδαπής υπό αντίστοιχες προϋποθέσεις. Δεν τίθεται θέμα ισοδυναμίας με τα ΜΔΕ της ημεδαπής ή με ισότιμους μεταπτυχιακούς τίτλους της αλλοδαπής, όπως είναι οι μεταπτυχιακοί τίτλοι MASTER. Πρόκειται για ισοδυναμία με τον ενιαίο τίτλο MASTER των 300 ECTS της αλλοδαπής. Αυτό το απλό πραγματάκι ξεκαθαρίζει το πιστοποιητικό ισοδυναμίας με MASTER. Γι αυτό και το υπουργείο παιδείας δεν επικύρωσε ισοδυναμία με τα ΜΔΕ. Είναι πολύ προσεγμένη η διατύπωση αυτού του πιστοποιητικού και πολύ σωστή η απόφαση του υπουργείου παιδείας να μην επικυρώσει ισοδυναμία με ΜΔΕ.

 

Όσοι το έχετε πάρει από τις σχολές σας και το έχετε μεταφράσει στην αγγλική γλώσσα, μην διστάσετε καθόλου να το αξιοποιήσετε στο εξωτερικό. Όλοι στο εξωτερικό ξέρουν πως ενιαίος πενταετής τίτλος σπουδών μηχανικού δε μπορεί να είναι BACHELOR. Γι αυτό καμία χώρα που ολοκλήρωσε την ένταξη της στον ΕΧΑΕ δεν χορηγεί 5ετές BENG (αμιγής τίτλος σπουδών, όχι συνδυασμός major/minor ή το 5ο έτος industrial practice). Όταν ολοκληρώσει και η Ελλάδα την ένταξη της στον ΕΧΑΕ θα ξεκαθαριστεί το τοπίο.

 

Αυτό βέβαια δε μας λύνει τα εργασιακά προβλήματα αυτοδικαίως αλλά συμβάλλει στην αναβάθμιση του διπλώματος μηχανικού της ημεδαπής.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό το μπάχαλο με τα διπλώματα πρέπει να σταματήσει . Οι εμμονές της κάθε καθηγήτριας που νομίζει ότι είναι ακόμη στα κάγκελα του πολυτεχνείου στο 1973 και αντιδρά στον ιμπεριαλισμό , δεν αφορούν την νέα γενιά .

 

Τα πτυχία και τα διπλώματα πρέπει να προσαρμοστούν στην διεθνή πραγματικότητα . Δεν ξέρω αν πρέπει να πάμε στο 3+2 η στο 4+1 γιά όλους , αλλά προφανώς τα 5ετή δεν πρέπει να αδικούνται και να προσαρμόζονται στις διεθνείς αντιστοιχίες .

 

Βέβαια οι Εγγλέζοι ακόμα έχουν το 3+1 και εκεί ίσως έχουμε θέμα .

 

Ακόμη πρέπει να αντιστοιχηθούν οι μεταπτυχιακοί τίτλοι με επαγγελματικά δικαιώματα , όπως βέβαια και η πιστοποιημένη εμπειρία .

Link to comment
Share on other sites

BAS, δεν τίθεται κανένα θέμα. Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει ολοκληρώσει την αντιστοίχιση του εθνικού του πλαισίου προσόντων με το ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων. Στην έκθεση αντιστοίχισης κατατάσσονται στο επίπεδο 7 του ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων τόσο οι τίτλοι Integrated Master (ενιαίο μάστερ) όσο και οι τίτλοι Master (μεταπτυχιακό μάστερ). Το ίδιο συμβαίνει ακόμη με καμιά 20αριά χώρες που έχουν αντιστοιχίσει τα εθνικά τους πλαίσια προσόντων με το ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων. Τα ΑΕΙ της Σκωτίας απονέμουν 4ετή BEng και 5ετή ενιαία MEng ενώ τα ΑΕΙ της Μεγάλης Βρετανίας, της Ουαλίας και της Βόρειας Ιρλανδίας απονέμουν 3ετή BEng και 4ετή ενιαία MEng. Γι αυτό το εθνικό πλαίσιο προσόντων του Ηνωμένου Βασιλείου δεν είναι ενιαίο αλλά περιλαμβάνει δύο επιμέρους πλαίσια προσόντων.

 

Επίσης το γεγονός ότι τα ΤΕΙ της ημεδαπής παρέχουν πτυχία μηχανικού ΤΕ των 240 ECTS, τα οποία αποτελούν βασικό τίτλο σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης (Ν 2916/2001), τότε ενισχύεται ακόμη περισσότερο η αντιστοίχιση του διπλώματος μηχανικού των Πολυτεχνείων και Πανεπιστημίων της ημεδαπής των 300 ECTS με ενιαίο τίτλο MASTER (όχι με μεταπτυχιακό τίτλο MASTER).

 

Ειδικά στο αντικείμενο του Πολιτικού Μηχανικού, η EUCEET αναφέρει πως το BACHELOR πρέπει να αντιστοιχεί σε σπουδές 4ετούς φοίτησης (240 ECTS) και πως τα 5ετή διπλώματα πολιτικού μηχανικού που οδηγούν σε ενιαίο τίτλο MASTER είναι συμβατά με το γράμμα και το πνεύμα της Διακήρυξης της Μπολόνια.(http://www.euceet.eu/publications/files/EUCEETvolume7.pdf, σελ 36, πρώτες τρεις παράγραφοι)

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.