Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Συζήτηση για το "Σχέδιο νόμου για Αυθαίρετες Υπερβάσεις Δόμησης" του ΥΠΕΚΑ


Alsterwasser

Recommended Posts

  • Απαντήσεις 178
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

προχθες ειπα σε πελατη που του εξηγουσα το μπερδεμα με τους ΗΧ και δικαιολογουσα το οτι δεν εχει βγει αδεια εδω και 1,5 χρονο: "αν σου ελεγα περυσι οτι δεν σχεδιαζω ΗΧ με τη λογικη του κλεισιματος θα μου εδινες τη δουλεια?" και εβαλε ο ανθρωπος τα γελια και ειπε "οχι"

 

ξερετε τι εντολη μου εδωσε ο κυριος?: να προχωρησω σε νεα μελετη, με αρχιτεκτονικη λογικη ΗΧ και κανονικα δωματια και σαλονια. Περιμενουμε να δουμε τι ακριβως θα γραφει ο νομος και ξεκιναμε τρεχοντας. Του εχω πει οτι θα ειναι το πρωτο κτιριο στην περιοχη που θα ειναι 100% νομιμο, αμεσα μεταβιβασιμο, χωρις να πεσει ουτε ενα ευρω λαδωμα πουθενα και θα πουλησει με τα σχεδια της πολεοδομιας και δεν θα του πει κανενας μηχανικος ή δικηγορος του αγοραστη παπαριες περι παρανομιων για να πεσει η τιμη.

 

Θα μου πειτε επεσες στην περιπτωση. Επεσα οντως σε πολυ λογικο και συντηρητικο ανθρωπο αλλα το συμφερον του κοιταει. Και αν γινει ΑΔΥΝΑΤΟΝ να μελετωνται, να πραγματοποιουνται και να ΠΟΥΛΙΟΥΝΤΑΙ οι παρανομοι χωροι, ολα θα γυρισουν στο κανονικο. Θελει ΚΑΙ εξωφρενικα προστιμα ΚΑΙ ελεγχους ΚΑΙ απλοποιηση της πολεοδομικης νομοθεσιας.

 

Ειναι γεγονος οτι λογω βλακειας, απειριας, επιπολαιοτητας και ισως και κακης προθεσης, στη μεταβατικη περιοδο καποιοι θα αδικηθουν. Εγω λεω, "παλι καλα" που ειναι τοσοι λιγοι οι αδικημενοι γιατι σε αλλα πιο σοβαρα (βλεπε φορολογικο μας) την πληρωνουνε ολοι, φταινε δεν φταινε.

Link to comment
Share on other sites

Του εχω πει οτι θα ειναι το πρωτο κτιριο στην περιοχη που θα ειναι 100% νομιμο, αμεσα μεταβιβασιμο, χωρις να πεσει ουτε ενα ευρω λαδωμα πουθενα...

 

Έτος 1990. Ρευματοδότηση κατόπιν αυτοψίας.

Αιτήται ο κατασκευστής ρευματοδότηση 99% νόμιμης πολυκατοικίας με ανοικτούς Η/Χ (είχαν τέτοια μορφή και διάταξη που δεν σχεδιάστηκαν αλλά ούτε και προοριζόντουσαν για κλείσιμο).

Έρχονται 2 αρμόδιοι για την αυτοψία αγκαλιά με τον φάκελο από το αρχείο. Μετά από ψάξιμο βρήκαν πως στις όψεις τα κικλιδώματα είχαν διαφορετική μορφή σε σχέση με αυτά που κατασκευάστηκαν. (Δεν είχε ΕΠΑΕ η περιοχή).

 

Να κατασκευαστεί κτίριο σύμφωνο κατά 100% με τις μελέτες τις αδείας είναι δύσκολο. Γι' αυτό στο νομοσχέδιο εισήχθει και ο όρος "as build". Κάποιος λαμπάς θα μεγαλώσει λίγο, κάποιος νιπτήρας ή διακόπτης ή σώμα θα μετατοπιστεί κλπ.

Link to comment
Share on other sites

Το παραδειγμα του συναδελφου Brasco το θεωρω ακραια περιπτωση. Προφανως επεσε σε λαμογια χειριστου ειδους που ειχαν βγει στο ψαξιμο. Αποψη μου οτι ευκολα θα εμπαιναν στη θεση τους χωρις λαδωμα, ειδικα οταν εχεις νομιμη οικοδομη. Αλλα στη θεωρια ολα ειναι ευκολα και εγω εχω μαθει να μην δειχνω ευκολα με το δακτυλο κανεναν και για τιποτα. Ειδικα στο Ελλαδισταν οπου τετοιοι τυποι αφθονουν. Αλλα με μια ενημερωση φακελλου το θεμα των καγγελων για παραδειγμα ξεπερνιεται σε 2 ωριτσες, αν δεν υπαρχει ΕΠΑΕ. Λεω τωρα εγω απο δικη μου περιπτωση.

 

Οσον αφορα το κατα τη γνωμη μου ατυχες σχολιο του adadim περι κοροιδιας, εχω να πω τα εξης: νομιζω οτι θα ηταν καλυτερα να μιλαμε με παραδειγματα ή με επιχειρηματα. Αφορισμους και ατακες μαγκικες εγω δεν καταλαβαινω για πιο λογο να χρησιμοποιουμε μεταξυ μας. Και μαλιστα, το ξαναλεω, σε δημοσιο χωρο που διαβαζουν και ιδιωτες και λενε "κοιτα ρε τα λαμογια που μας κοροιδευουνε, μεταξυ τους το παραδεχονται οτι ειναι ολοι μεσα στη βρωμα"....

 

Αποψη μου ειναι οτι εδω μεσα ο καθενας λεει τη γνωμη του βαση των εμπειριων του και της αποψης του και της σκεψης του

 

ουτε ιδιοι ανθρωποι ειμαστε, ουτε του ιδιου επιπεδου επαγγελματιες μπορουμε ολοι να ειμαστε ουτε τη δουλεια μας την βλεπουμε ολοι με τον ιδιο τροπο. και πιο βασικο, δεν κανουμε και ολοι την ιδια δουλεια, αφου πολλοι κανουμε μελετη και κατασκευη, αλλοι μονο μελετες, αλλοι το παιζουν μονο κατασκευαστες κλπ και κατα συνεπεια ουτε ιδια συμφεροντα εχουμε, ουτε τα ιδια πραγματα μας απασχολουνε.

 

Ανωτερος δεν το παιζω και δεν νιωθω κιολας, αλλα οταν βλεπω ομως, παρολα τα παραπανω διαφοροποιητικα στοιχεια, να υιοθετουμε αποψεις δημοσιως και να επιβεβαιωνουμε τις αποψεις ολων των ασχετων, λαμογιων, απατεωνισκων που εδω και 12 μηνες μας περνουν γενεες δεκατεσσερεις σε τηλεορασεις, εφημεριδες και ραδιοφωνα ως συνυπευθυνους για μια παρανομια απο την οποια εβγαζαν λεφτα ολοι ΕΚΤΟΣ των μηχανικων, ε συγχωρηστε με αλλα εξεφρασα την απορια μου για το αν συνειδητοποιουμε τι λεμε.

Link to comment
Share on other sites

Συναδελφε αν μιλαμε ως μηχανικοι-επιστημονες εχεις δικιο..

Αν μιλαμε ομως ως μηχανικοι-επαγγελματιες (οχι κατακευαστες) τοτε δεν νομιζω να διαφωνεις με την τοποθετηση μου νωριτερα..

Link to comment
Share on other sites

Κατι σαν τα spread....Άχρηστοι πολιτικάντηδες που δεν έχουν δουλέψει μία ώρα στη ζωή τους.

Έχω άδεια με 0,80 στην πολεοδομία, μόλις πέρασε ΕΠΑΕ, άρα πάμε για άδεια άμεσα. Τηλέφωνο ο ιδιοκτήτης

-Ακουσα κτλ κτλ να το σηκώσουμε στο 1,50μ

-μα δε βγηκε ο νόμος ακόμα....

Κάτσε περίμενε εσύ τώρα να βγεί ο νόμος για να πληρωθείς .....

 

Καλά είσαι και εσύ...Εγώ το παλεύω στο 9μηνο να την βγάλω και ήδη έχω για το 1,5μ.:

 

Στάδιο στα σχέδια ακόμα: 1,50μ.

Συμφωνία: 1,50μ με υπόγειο γκαράζ δίπλα στην πρασιά με οριακά μέγιστη κλίση.

Σουφλιάς κατάργηση 1,50, πάει το γκαράζ, πάμε 0,80μ.

Στο πρωτόκολλο -> Μπιρμπίλη (αμέσως μετά τις εκλογές): Κατάργηση Σουφλιά, πάμε 1,50μ. πάλι.

Μετά από λίγο Μπιρμπίλη πάλι: κατάργηση μερικών Σουφλιά, όχι όμως το 0,80. Πάμε 0,80μ.

Μπιρμπίλη με το σχέδιο νόμου πρόσφατα: κατάργηση όλων του Σουφλιά και επαναδιατύπωση, πάμε 1,50.

 

Ωραία πράματα...ζαλιστικά...ζήσε το όνειρό σου στην Ελλάδα σου λένε μετά..

Link to comment
Share on other sites

Να πώ και εγώ τη γνώμη μου

 

Αυτή τη στιγμή στον τομέα των ιδιωτικών μελετών-επιβλέψεων ισχύει το εξής παράδοξο:

 

Το κράτος θεωρεί ότι είναι λογικό η τήρηση της νομιμότητας να εξαρτάται εξίσου από τον ιδιοκτήτη (ο οποίος έχει άμεσο και ΜΕΓΑΛΟ οικονομικό συμφέρον απο την ΜΗ τήρηση της) και τον επιβλέποντα μηχανικό ο οποίος όμως έχει άμεση οικονομική σχέση με τον ιδιοκτήτη (στην περίπτωση δε εργολάβου με πολλά έργα η σχέση αυτή είναι ισχυρή και συνεχής).

Σε μία ακόμη πιό παράλογη κατάσταση, το κράτος επιτρέπει ο πρώτος και ο δεύτερος να είναι το ίδιο πρόσωπο (κατασκευαστής-μηχανικός)!

Το κερασάκι σε αυτή την υπέροχη τούρτα είναι ότι η τελευταία θεωρητική δικλείδα ασφαλείας (ελεγκτές Πολεοδομίας-αυτοψίες) είναι πιο διεφθαρμένη απο τους πρώτους δύο.

Συμπέρασμα, κατ εμέ, αν θέλουν να σπάσει ο φαύλος κύκλος:

Αποσύνδεση του επιβλέποντα μηχανικού από τον έλεγχο της νομιμότητας του κτιρίου (ο ρόλος του να είναι ο έλεγχος της κατασκευής, των κανονισμών, κτλ).

Δημιουργία ανεξάρτητου φορέα ελέγχου νομιμότητας κατασκευών.

Link to comment
Share on other sites

@ pk10gr

 

το ειπα και πριν, εχουμε χιλια δικια να φωναζουμε για το νομοθετικο μπαχαλο των 12 τελευταιων μηνων.

 

@ banskoboy

 

ειναι λοιπον αυτο που φωναζουν πολλοι, ελεγχος σε καθε σταδιο της κατασκευης. Μονο που αν αφησεις μονο τον ελεγχο με το σημερινο νομοθετικο πλαισιο, πας γυρευοντας για ΤΡΕΛΑ λαδωματα και εκτιναξη της διαφθορας. Ο ελεγχος παει πακετο με απλουστευση του πολεοδομικου κανονισμου ωστε τα λαμογια που ψαχνονται για καγκελα και 2 ποντους εδω και 3 ποντους εκει να μην εχουνε πατημα για κολπα.

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα συνάδελφοι

Επιτρέψτε μου να ρωτήσω ξανά 2 πράγματα που δεν μου είναι και τόσο ξεκάθαρα στο νέο νόμο για τις υπερβάσεις δόμησης:

α-ένας υπόγειος αποθηκευτικός χώρος που άλλαξε χρήση και έγινε κατοικία και επιπλέον είναι ξεμπαζωμένος, δηλαδή από τη μία τουλάχιστοv πλευρά του είναι τελείως ισόγειος, με μπαλκονόπορτες, μπορεί να μπει στη ρύθμιση ή όχι?

β-πυλωτή ή τμήμα πυλωτής που έκλεισε και έγινε studio ή κατάστημα (εφόσον επιτρέπεται στη περιοχή) ρυθμίζεται ή όχι?

 

Από το γραφείο ΓΟΚ του ΤΚΜ πήρα την απάντηση ότι το ξεμπαζωμένο υπόγειο δεν μπορεί να μπει στη ρύθμιση διότι υπάρχει και υπέρβαση στο ύψος ενώ η κλεισμένη πυλωτή μπορεί διότι είναι μέσα στο νόμιμο περίγραμμα του όγκου και ας μην έχει τυπικά μετρηθεί στον όγκο του κτιρίου....

Βέβαια για σίγουρα μου είπαν ότι μόλις βγει ο νόμος να κάνουμε ερώτημα στις πολεοδομίες, αυτές στο ΥΠΕΚΑ και μετά να περιμένουμε ερμηνευτική εγκύκλιο.

Παλιά γνωστή διαδικασία - ένας νόμος και 40 εγκύκλιοι.

 

Ποια είναι η γνώμη σας στις παραπάνω απορίες μου?

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.