Jump to content

Κανόνες για σαμαράκι περιορισμού ταχύτητας


Recommended Posts

Στην Γαλλία και την Ελβετία είναι γεμάτο από σαμαράκια γιατί πολύ απλά εκεί οι οδηγοί τηρούν τα όρια ταχύτητας (όπως και στην Γερμανία). Αν πηγαίνεις σε ένα δρόμο που λέει με 30, εσύ πηγαίνεις με 80 καλά να πάθεις. Και εσύ και το αμάξι σου. Απλά πράματα.

Link to comment
Share on other sites

Ο ΚΟΚ λέει:

Mέτρα ρύθμισης oδικής κυκλoφoρίας

 

5. Σε οδούς, στις οποίες για ειδικούς λόγους επιβάλλεται η αναγκαστική μείωση της ταχύτητας των οχημάτων ή ο περιορισμός της κυκλοφορίας τους, μπορεί να ορίζεται, με απόφαση του οικείου Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου, η δημιουργία ειδικών διαμορφώσεων του οδοστρώματος ή η τοποθέτηση κινητών εμποδίων. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος,

Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων καθορίζονται οι κατηγορίες των οδών στις οποίες επιτρέπεται η δημιουργία των ως άνω διαμορφώσεων ή η τοποθέτηση κινητών εμποδίων, οι προϋποθέσεις δημιουργίας ή τοποθέτησής τους, οι προδιαγραφές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους και η ειδική σήμανση που πρέπει να εφαρμόζεται, κατά περίπτωση.

Εκείνος που παραβαίνει την παραπάνω υπουργική απόφαση τιμωρείται με φυλάκιση από έναν (1) έως έξι (6) μήνες και χρηματική ποινή από χίλια (1.000,00) έως δέκα χιλιάδες (10.000,00) ευρώ. Με τις ίδιες ποινικές κυρώσεις τιμωρείται και εκείνος που δημιουργεί ειδική διαμόρφωση ή τοποθετεί κινητά εμπόδια πριν από την έκδοση της υπουργικής αποφάσεως.

 

Και η νομοθεσία της ΔΜΕΟ που ανέφερε παραπάνω ο Gousgounis, απαγορεύεις σε δρόμους που κινούνται ΜΜΜ.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

'Εχω την εντύπωση ότι τα σαμαράκια επιτρέπονται υπό προϋποθέσεις και μόνο μετά από τη σύνταξη μελέτης οδικής ασφάλειας. Σε κάθε περίπτωση η κατασκευή τους πρέπει να ακολουθεί συγκεκριμένα πρότυπα.

Αντιγράφω από Αποφ. ΥΠΕΧΩΔΕ ΔΜΕΟ/ε/οικ/690/02.11.92

Την σκοπιμότητα εφαρμογής των ''σαμαριών'' θα κρίνει κάθε φορά , μετά από μελέτη οδικής ασφάλειας (ανάλυση ατυχημάτων που έγιναν στην περιοχή και τις συνορεύουσες ζώνες), η αρμόδια Υπηρεσία, όπως αυτή καθορίζεται στο αντίστοιχο άρθρο του ΚΟΚ (άρθρο 10), με δεδομένο ότι συντρέχουν για την οδό οπωσδήποτε οι παρακάτω προυποθέσεις :

 

α. Εξυπηρετεί αποκλειστικά τοπική και όχι διαμπερή κυκλοφορία οχημάτων.

 

β. Δεν δέχεται συχνή κυκλοφορία φορτηγών , λεωφορείων , οχημάτων που εξυπηρετούν μονάδες άμεσης επέμβασης (νοσοκομειακών , πυροβεστικών κ.λπ.).

 

γ. Εμφανίζει κυκλοφοριακό φόρτο μικρότερο από 30 οχήματα/ώρα.

 

δ. Μπορεί να δεχθεί εφαρμογή ανώτατου ορίου ταχύτητας κίνησης των οχημάτων 30 χλμ/ώρα χωρίς να δημιουργείται κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.