Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Ποδηλατώντας στη δουλειά, ξεχάστε τα μηχανοκίνητα


agior

Recommended Posts

Η Κοζάνη δεν είναι η ιδανική πόλη για έναν ποδηλάτη. Ακόμα και πεζός, είναι αδύνατον να βρεις ισοκλινή διαδρομή για να πας από το σημείο Α στο σημείο Β, πόσο μάλλον καβάλα σε ένα ποδήλατο!

 

Από την άνοιξη του 2008 που πήρα ένα Ideal Zig-Zag έχω κάνει πάνω από 3000 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το ταχύμετρο, αν και ΚΑΚΩΣ μηδενίζει κάθε φορά που του αλλάζεις μπαταρία! Η καθημερινή διαδρομή από το σπίτι προς τη δουλειά είναι 3.1km συνολικής ανάβασης περίπου 40m, όχι κάτι τραγικό, εκτός του γεγονότος πως όλη η ανηφόρα είναι λίγο πριν το γραφείο, οπότε απαιτείται μεθοδική οδήγηση.

 

Ένα ακόμη πρόβλημα της περιοχής είναι ο καιρός. Εκτός από το κρύο -το οποίο παλεύεται- φέτος είχαμε και πάρα πολλή βροχή! Σήμερα να φανταστείτε χιονίζει! Ελπίζω να φτιάξει σύντομα, ούτως ώστε να μη γεμίζω ξανά βενζίνη για το δευτερεύον όχημα (το Ι.Χ.) μέσα στους επόμενους 3 μήνες.

Link to comment
Share on other sites

λίγο λίγο με ψήνετε..... Θα το κουνήσω το wrangler μου. Εμένα η απόσταση είναι μικρή 1.7κμ ως την δουλειά και μια βόλτα εδώ γύρω θα τα κάνω 2. Ωραία, άντε να φτιάξει ο καιρός, να μου περάσει και η οσφυαλγία.

Link to comment
Share on other sites

Θελω να αγορασω σπαστο ποδηλατο και βρηκα στο διαδικτυο αυτα της Dahon.

Θελω σπαστο γιατι σκοπευω να το παιρνω μαζι στα ταξιδια.

 

Εχει καποιος εμπειρια με σπαστο ποδηλατο?

Link to comment
Share on other sites

To να πηγαίνει κανείς στη δουλειά του με το ποδήλατο είναι μια πολύ καλή ιδέα αλλά σε τρώνε λάχανο. Δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι οπότε πας από τους κανονικούς δρόμους και επειδή δεν γίνεσαι αντιληπτός (το ποδήλατό δεν έχει όγκο και δεν κάνει θόρυβο) σε πατάνε για πλάκα.

 

Κάτι "οικολόγους εναλλακτικούς" που βγαίνουν στη λεωφόρο Κηφισού με ποδήλατο δεν θα τους σχολιάσω.

Link to comment
Share on other sites

Το σπαστό ποδήλατο είναι μία καλή αλλά ακριβή λύση για όποιον θέλει να χρησιμοποιεί το μετρό με αυτό και δευτερευόντως για όποιον θέλει να το μεταφέρει και αποθηκεύει εύκολα. Ως ποδήλατο γενικά είναι πιο ασταθές και ευάλωτο, ειδικά αυτά με τροχούς 16 ή 20 ιντσών. Είμαι κάτοχος τέτοιου ποδηλάτου (Dahon) και είμαι γενικά πολύ ευχαριστημένος. Απλά θέλει πολλή προσοχή, ποτέ οδήγηση με ένα μόνο χέρι, προσοχή σε λακούβες κλπ.

 

Εννοείται ότι όποιος χρησιμοποιεί ποδήλατο καθημερινά για τις μετακινήσεις του σταδιακά μαθαίνει τις κατάλληλες διαδρομές ώστε να οδηγεί σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας ή δρόμους με μικρή κίνηση και να μην κινδυνεύει, καθώς θα έχει παρακάμψει δρόμους επικίνδυνους (πχ Κηφισίας, Μεσογείων κλπ). Από την εμπειρία μου, ακόμα και στην τριτοκοσμική Αθήνα μπορεί κάποιος να οδηγήσει στην μεγαλύτερη έκτασή της με ασφάλεια χωρίς να κινδυνεύει, αν είναι σχετικά προσεκτικός, δεν πετάγεται απροειδοποίητα κλπ. Πολύ σημαντικά είναι τα φώτα το βράδυ. Επίσης, και ίσως σας κάνει εντύπωση αυτό, το πιο ασφαλές για έναν ποδηλάτη είναι να πηγαίνει αντίθετα με την κυκλοφορία σε έναν δρόμο πχ γειτονιάς, ώστε να βλέπει τα αμάξια που έρχονται και να έχει τον έλεγχο. Μάλιστα, σε χώρες του εξωτερικού, ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας έχει τροποποιηθεί ώστε να επιτρέπεται η αντίστροφη κίνηση των ποδηλατών σε μικρούς δρόμους και να μην πληρώνουν πρόστιμο για αυτό.

 

Θα ήθελα να τονίσω ότι υπάρχουν κάποιοι μύθοι για το θέμα Αθήνα (ή Ελληνική πόλη γενικότερα) και ποδήλατο. Όντως, σε ένα ποσοστό 20 - 25% της έκτασής της, λόγω αναγλύφου τα πράγματα είναι δύσκολα (Λυκαβηττός, Τουρκοβούνια, Ζωγράφου, Άνω γλυφάδα κλπ κλπ). Όμως, στις υπόλοιπες περιοχές εάν είχε δοθεί χώρος στο ποδήλατο οι συνθήκες θα ήταν πολύ καλές. Να ξέρετε ότι οι Ευρωπαϊκές πόλεις αφαίρεσαν χώρο από τα αυτοκίνητα και έλαβαν περιοριστικά μέτρα για την κίνησή τους τις προηγούμενες δεκαετίες, ώστε να πηγαίνουμε εμείς διακοπές στις πόλεις αυτές και να θαυμάζουμε τους Ευρωπαίους που ποδηλατούν με -5 βαθμούς κελσίου και με μία βαλίτσα αεροδρομίου (!!!!) στο ένα χέρι. Στο Amsterdam μάλιστα, που όλοι θεωρούμε μία ιδανική flat πόλη για ποδήλατο, κάθε 50 μέτρα έχει κανάλια και οι γέφυρες από πάνω έχουν ανωφέρειες πολύ μεγάλες, ακόμα και 20%, αναγκάζοντας τους ποδηλάτες να κάνουν ορθοπεταλιές και να αγκωμαχούν! Όχι τόσο flat επομένως...

 

Τα πράγματα είναι απλά αρκεί να υπάρχει θέληση, σε μία πανέμορφη χώρα που περίπου 300 μέρες τον χρόνο οι καιρικές συνθήκες είναι ιδανικές για ποδήλατο (θεωρώντας 20 μέρες καύσωνα και άλλες 40 πχ αβάσταχτου - πόσο πια στην Ελλάδα - κρύου).

 

Το να υπήρχε ένα ποσοστό μετακινήσεων 20-30% των Αθηναίων με ποδήλατο (σε συνδυασμό με μεταφορά του στον προαστιακό, ησαπ και μετρό καθώς και με συστήματα ενοικιάσεως ποδηλάτου κλπ) θα μας είχε απαλλάξει από πολλά δεινά των ημερών μας. Τι εννοώ?

 

Με το να είναι η οδήγηση αυτοκινήτου μονόδρομος στις ελληνικές πόλεις, κάθε οικογένεια έχει πολλές φορές δύο και πάνω αυτοκίνητα, τα οποία χρησιμοποιεί καθημερινά. Και οι ευρωπαίοι έχουν μεγάλο δείκτη ιδιοκτησιάς ΙΧ ανά κάτοικο, μεγαλύτερο από εμάς κιόλας, όμως δεν τα χρησιμοποιούν τόσο πολύ για μετακινήσεις δουλειά-σπίτι. Σχεδόν κάθε Έλληνας δεκαοκτάχρονος πρέπει να πάρει αμάξι για να πάει σχολή (μέσα σταθερής τροχιάς στις πανεπιστημιουπόλεις πέριξ του κέντρου δεν προβλέφθηκαν). Η Ελληνική οικογένεια λοιπόν κάθε χρόνο "πετάει" λεφτά στο εξωτερικό για αγορά αυτοκινήτων, τα οποία αντικαθιστά συχνά, καθώς και για αγορά βενζίνης, επιβαρύνοντας οικτρά το εμπορικό ισοζύγιο της χώρας και στερούμενη χρήμα το οποίο εναλλακτικά θα μπορούσε να δώσει για ελληνικά προϊόντα, ακόμα και στα μπουζούκια στο κάτω κάτω, (δεν είμαι υπέρ) και τα χρήματα θα κατέληγαν σε ελληνικά χέρια και θα ανακυκλώνονταν στο εσωτερικό της χώρας.

 

Αυτά... Δεν ισχυρίζομαι ότι είναι όλα τόσο απλά, σε μία χώρα με εκτεταμένη εκτός σχεδίου δόμηση, με τέτοια κουλτούρα στο θέμα του αυτοκινήτου και στα ΚΤΕΛ, με τέτοια απαξίωση του σιδηρόδρομου, με κολλημένα για χρόνια έργα μετρό τραμ και προαστιακού (τμήμα Πειραιάς - ΣΚΑ που θα μπορούσε να εξυπηρετεί την Αθήνα με ηλεκτροκίνητα τρένα κάθε 5 - 7 λεπτά). Η Ευρώπη όμως τις προηγούμενες δεκαετίες, είδε τον μπαμπούλα του αυτοκινήτου να έρχεται και είπε όπα, δεν θα πεθάνουν τα παιδάκια μας από το καυσαέριο, την φασαρία και τα νεύρα και κάναν κάτι. Εμείς τι κάνουμε, τώρα που υπάρχει και θέμα κόστους λόγω βενζίνης? (Μην σας κάνει εντύπωση αν η βενζίνη σε τρία χρόνια κοστίζει 4 ευρώ το λίτρο, αυτό είναι το αναμενόμενο).

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.