Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Τυπική διατομή σκάμματος αγωγών


tsak1

Recommended Posts

Τώρα με την κρίση...μπορεί να το δούμε κι αυτό...Φερέλπις και τίμιος, πλην 6 μήνες απλήρωτος εργολάβος ζητεί τρόπο κατασκευής αγωγού δια μέσω φράγματος...

 

Πάντως πέρα από την πλάκα, ακόμα και για χαλύβδινο αγωγό, τον οποίο τον έχεις δοκιμάσει, δεν βλάπτει να έχεις παραπάνω ασφάλεια. Μπορεί να κοστίζει κάτι παραπάνω, αλλά η ψυχοθεραπεία λόγω αϋπνίας και άγχους κοστίζει περισσότερο.

Link to comment
Share on other sites

Ας απαριθμήσουμε μερικούς λόγους για τους οποίους εγκιβωτίζουμε σε άμμο:

 

- Διότι είναι το υλικό με τον ευκολότερο τρόπο διάστρωσης

- Διότι η άμμος είναι ανεπίδεκτη συμπυκνώσεως και επομένως δεν χρειάζεται να εργαστούν μηχανήματα συμπυκνώσεως πλησίον του αγωγού.

- Διότι έχει πολύ μικρή κοκκομετρία και δεν μπορεί να προκαλέσει βλάβη στον αγωγό.

- Διότι παραμένει πρακτικά αμετάβλητη ανεξάρτητα από τις μεταβολές της υγρασίας.

- Διότι, σε εύκαμπτους αγωγούς ασκεί ακτινικό φορτίο ίσο με τις ωθήσεις ηρεμίας με πολύ μικρή παραμόρφωση του αγωγού.

- Διότι "απορροφά" τις τοπικές μεταβολές της έντασης λόγω ενδεχόμενης διαφορικής καθίζησης κατά τον άξονα του αγωγού.

- Διότι επιτρέπει καλύτερα από κάθε άλλο υλικό την μελλοντική πρόσβαση στον αγωγό.

 

Η κύρια αδυναμία της άμμου εστιάζεται στα φορτία κυκλοφορίας. Όταν το βάθος είναι μικρό η άμμος αδυνατεί να προστατέψει τον αγωγό από τα σημειακά φορτία.

 

Με βάση όσα είπαμε παραπάνω, γίνεται φανερό ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του εγκιβωτισμού με σκυρόδεμα. Κυριότερο πλεονέκτημα η προστασία του αγωγού από συγκεντρωμένα φορτία (πχ. φορτία κυκλοφορίας στην περίπτωση μικρού βάθους). Κυριότερα μειονεκτήματα, το κόστος, ο κίνδυνος θραύσης του αγωγού μαζί με τον μανδύα σκυροδέματος σε περίπτωση καταναγκασμού (διαφορική καθίζηση) και η αδυναμία μελλοντικής προσέγγισης του αγωγού χωρίς αυτός να καταστραφεί.

 

Επιπλέον ο εγκιβωτισμός με σκυρόδεμα είναι τεχνικά δύσκολος όσον αφορά την τήρηση των σταθμών και λόγω της άνωσης.

 

Για τους λόγους αυτούς, όταν έχουμε αγωγό σε μικρό βάθος είναι προτιμότερο να τον εγκιβωτίζουμε και πάλι σε άμμο και να κατασκευάζουμε αμέσως πάνω από την στρώση της άμμου λωρίδα (άοπλου) σκυροδέματος στο πλάτος του σκάμματος, ικανή να κατανείμει τα φορτία κυκλοφορίας (συνήθως αρκεί ένα πάχος γύρω στα 15cm).

 

Υ.Γ: Οι οδηγίες των κατασκευαστών και οι οδηγίες του ΠΕΧΩΔΕ (Τεχνική Συγγραφή) απαγορεύουν την διάστρωση εύκαμπτων αγωγών πάνω σε σκυρόδεμα. Σε σκυρόδεμα διαστρώνονται μόνο σπονδυλωτοί αγωγοί από σκυρόδεμα (σειρά 75 κλπ).

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Την περίπτωση 4 την έχω συναντήσει και σε δύο ακόμα περιπτώσεις. Στην πρώτη το έβαλαν γιατί λόγω της σημαντικότητας της οδού ήθελαν να είναι σίγουροι ότι οι καθιζήσεις θα είναι ελάχιστες. Στη δεύτερη υπήρχε η απαίτηση για μηδενικές διαροές σε περίπτωση αστοχίας του αγωγού, οπότε χρειαζόμασταν κάτι αδιαπέρατο.

 

Λογικά και τα δύο, αν και στη δεύτερη περίπτωση πιστεύω ότι η ασφάλεια προέρχεται από το γεγονός ότι ελαχιστοποιείται (πρακτικά μηδενίζεται) η πιθανότητα αστοχίας του αγωγού. Αν πρόκειται για καταθλιπτικό αγωγό και αστοχήσει, μάλλον το σκυρόδεμα δεν θα μας σώσει.

Link to comment
Share on other sites

Αγωγό πλήρως εγκιβωτισμένο με σκυρόδεμα έχει τύχη και να δώ και να μελετήσω.

Βασικός λόγος για να εγκιβωτίσεις είναι αν η παραμόρφωση του αγωγού κάτω από την επίδραση εξωτερικών φορτίων είναι μεγαλύτερη από την επιτρεπόμενη, 5% της διαμέτρου του γενικά για εύκαμπτους αγωγούς. Έτσι όταν πρέπει ο αγωγός να μπεί σε μικρό βάθος κάτω από έναν δρόμο που κινούνται βαρέα οχήματα (δυναμικό φορτίο) και υπολογιστεί παραμόρφωση μεγαλύτερη από την επιτρεπτή εγκιβωτίζεται, ή αν πρέπει να τοποθετηθεί σε μεγάλο βάθος (στατικό φορτίο) πάλι μπορεί να χρειασθεί εγκιβωτισμό.

Link to comment
Share on other sites

Το 1993-1996 που εργαζόμουν για τεχνική εταιρεία της Αθήνας , ως βοηθός επιβλέποντος, σε έργο αποχέτευσης στο Άργος , εγκιβωτισμό κάναμε στους αγωγούς που "πέρναγαν" σε κεντρικές οδικές αρτηρίες όπου διέρχονταν βαρέα οχήματα.

 

Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις είχαμε μερικό ή και καθόλου εγκιβωτισμό σε σκυρόδεμα.

Λόγω ασταθών εδαφών , σε πλείστες περιπτώσεις υλοποιούσαμε αντιστηρίξεις με πασσαλοσανίδες.

Link to comment
Share on other sites

Την περίπτωση 3 δεν τη συναντησα ποτέ και δεν ξέρω τη σκοπιμότητα χρήσης της.

 

Την σκοπιμότητα της χρήσης της πασσαλοσανίδας δεν γνωρίζεις;

 

Αν ναι, η χρήση πασσαλοσανίδας απλά παρέχει αντιστήριξη σε ασταθή εδάφη, όπως λέει και ο συνάδελφος gvarth, και συνήθως για άνω των 2-2,5 μ όρυγμα. Τις συναντάμε κυρίως σε δίκτυα αποχέτευσης ακαθάρτων όπου τα βάθη είναι γύρω στα 4 μ.

 

Για πολύ ασταθή, σαθρά, εδάφη υπάρχει και η αντιστήριξη με μεταλλικά πετάσματα, τύπου Krings, όπου παρέχουν πολύ καλύτερα αποτελέσματα.

Link to comment
Share on other sites

ioannis εννοεί αυτή την περίπτωση 3:

 

3. Διάστρωση σκυροδέματος, τοποθέτηση του σωλήνα πάνω στο σκυρόδεμα και πλήρωση με άμμο

Link to comment
Share on other sites

Α οκ... σορρυ.

 

Απλά αυτή η περίπτωση χρησιμοποιούνταν παλιότερα και έχει αντικατασταθεί με την διάστρωση και τον μερικό εγκιβωτισμό με σκυρόδεμα σε περιπτώσεις ήπιων κλίσεων. Δεν χρησιμοποιείται πλέον.

Link to comment
Share on other sites

Αν ναι, η χρήση πασσαλοσανίδας απλά παρέχει αντιστήριξη σε ασταθή εδάφη, όπως λέει και ο συνάδελφος gvarth, και συνήθως για άνω των 2-2,5 μ όρυγμα. Τις συναντάμε κυρίως σε δίκτυα αποχέτευσης ακαθάρτων όπου τα βάθη είναι γύρω στα 4 μ.

 

Για πολύ ασταθή, σαθρά, εδάφη υπάρχει και η αντιστήριξη με μεταλλικά πετάσματα, τύπου Krings, όπου παρέχουν πολύ καλύτερα αποτελέσματα.

 

Για να είμαι ειλικρινείς και πασσαλοσανίδες δεν έχω δει ποτέ σε έργο αποχέτευσης τουλάχιστον τα τελευταία 5 χρόνια που ασχολούμαι. Τα 4μ δεν είναι μεγάλο βάθος για εμένα προσωπικά (έχω επιβλέψει όρυγμα στα 6,5μ δίπλα στη θάλασσα!). Νομίζω πως με Krings βολεύεσαι μια χαρά στα βάθη που αναφέρω και είναι πιο οικονομικά. Με αντιστηρίξεις τύπου Βox βολεύεσαι σε βάθος ορύγματος έως 4μ.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.