Μετάβαση στο περιεχόμενο

Περί εκπαιδευτικών συστημάτων


el_cabron

Recommended Posts

Ο πρώτος λέει: Εγώ σπούδασα στο πανεπιστήμιο Α που είναι στη χώρα α και είναι το καλύτερο στη Γη γιατί το λέει το περιοδικό University. Όλοι οι άλλοι που έχουν έρθει στο πανεπιστήμιό μου για μεταπτυχιακό και στη χώρα μου για να δουλέψουν δεν ξέρουν τίποτα.

Ο δεύτερος λέει: Εγώ σπούδασα στο πανεπιστήμιο Β που είναι στη χώρα β και είναι το καλύτερο στη Γη γιατί βρίσκεται στο καλύτερο γεωγραφικό κλίμα. Όλοι οι άλλοι που έχουν έρθει στο πανεπιστήμιό μου για μεταπτυχιακό και στη χώρα μου για να δουλέψουν δεν ξέρουν τίποτα.

Ο τρίτος λέει: Εγώ σπούδασα στο πανεπιστήμιο Γ που είναι στη χώρα γ και είναι το καλύτερο στη Γη γιατί το μέσο ύψος των φοιτητών είναι 1.75. Όλοι οι άλλοι που έχουν έρθει στο πανεπιστήμιό μου για μεταπτυχιακό και στη χώρα μου για να δουλέψουν δεν ξέρουν τίποτα.

 

Πληροφοριακά, τέτοιου είδους συζητήσεις τις έχω βαρεθεί και συνεπώς σταματήσει πριν πάω λύκειο, όχι να τις συνεχίζω ενώ είμαι διπλωματούχος μηχανικός. Μου θυμίζουν τους διαλόγους που κάνουν στη βουλή.

Link to comment
Share on other sites

myri σε ευχαριστώ για την απάντηση.

 

Κοίτα έχεις λάθος σε ότι λες.

 

Δεν μπορώ τώρα να κάτσω και να σου εξηγήσω πάλι τα ίδια από την αρχή όχι γιατί σε απαξιώνω αλλά γιατί όπως σου είπα έχεις κάποια αντίληψη για τα θέματα των πρακτικών.

 

Άκου, και εμένα η μητέρα μου Δημόσιος Υπάλληλος είναι σαν μηχανικός, Πολιτικός στην ειδικότητα και μου έχει πει για τις συνθήκες που την οδήγησαν σε αυτήν την επιλογή.

 

Και στο λέω και σε εσένα και στους υπόλοιπους και έτρεξα αν είδες να το θίξω ότι τώρα είδικα στην Ελλάδα με τα ΔΝΤ, ΕΕ και ΕΚΤ και όλες αυτές τις μεταρρuθμίσεις που θα πάνε να περαστούν δημιουργείται ακριβώς αυτό το σκηνικό που είπες δηλαδή πολλά παιδιά θα αναγκαστούν να εργασθούν είτε κανονικά ή να κάνουν πρακτικές με δυσμενείς συνθήκες.

 

Αυτό myri το καταντήσαμε εμείς σαν Ελλάδα που τόσα χρόνια δεν κάτσαμε να φτιάξουμε τίποτα μόνοι μας και δεν μιλάω μόνο για θέματα παιδείας και μηχανικών αλλά γενικά και τώρα μέσα σε χρόνο dt θα πρέπει να αλλάξουν τα πάντα.

 

Έτσι και όπως βλέπετε ήδη να περνιέται από τα μέσα ενημέρωσης έχουνε να λένε για το κακό ΔΝΤ τον κακό καπιταλισμό που πάει να μας καταστρέψει κλπ.

 

Επαλαναμβάνω και πάλι ότι το γεγονός ότι Κράτος, Εργοδότες και Εργαζόμενοι δεν είναι σε θέση στην Ελλάδα να συμπεριφέρονται ο ένας προς τον άλλο σωστά δεν σημαίνει πως κάποιες βασικές αρχές κατάρτισης και καταξίωσης επιστημόνων θα πρέπει να δαιμονοποιηθούν και να απαξιωθούν.

 

Δεν λέμε να πας να γίνεις δούλος κανενός.

 

Να δουλέψεις δίπλα σε ένα έμπειρο μηχανικό πρώτα λέμε για να μάθεις την δουλειά με πλήρη μισθό και ασφάλιση λέμε.

 

Στην Ελλάδα απλά δεν θέλουν να κάνουν το τελευταίο ή σου λένε έλα τζάμπα μόνο και για αυτό η μαθητεία που λες και η κάθε μαθητεία έχει δαιμονοποιηθεί.

 

Αρά είναι η μέθοδος που πάνε να εφαρμόσουν κάτι και όχι γενικά το γεγονός ότι πρέπει να καταρτιζόμαστε πρακτικά σαν μηχανικοί.

 

myri θέλω να με καταλάβεις ότι δεν στο λέω υποτιμητικά αλλά έχω μια άλλη εμπειρία και σπουδές από εσένα και χωρίς το λέω και πάλι να απαξιώνω την δική σου καταξίωση πρέπει κάποια στγμή να ακούς και κάποιους άλλους συναδέλφους και να μην μετατρέπεις σε flame chatting την συζήτηση.

 

Εγώ επειδή έχω διαβάσει τα ποστ σου 2 χρόνια τώρα αντιλαμβάνομαι σε πληροφορώ πλήρως στο σκεπτικό σου.

 

Αλλά θα ήθελα να δεις και εσύ λίγο το δικό μου.

 

At least give it a try.:D

 

Υ.Γ: Όσο δε για την εκπομπή. Το να κάνεις όπως λές χορωδία ή άλλα μαθήματα ή δραστηριότητες myri είναι μέρος της παιδείας σου. Αν τώρα σε έλκυε περισσότερο η ελληνίδα μαθήτρια που έτρεχε σε φροντιστήρια για να παπαγαλίσει την ύλη που τις έδιναν δικαίωμα σου.

 

Γενικά myri και πάλι στο λέω φιλικά έχεις μια αντιπάθεια και προκατάληψη στο να ακούς ότι έξω είναι πιο μπροστά σε κάποιους τομείς. Το ίδιο είπα και στον Barracuda.

 

Στο λέω και πάλι και σε έσενα και όλους. Ελάτε πρώτα στα Nordics και μετά μπορείτε να κρίνετε.

Link to comment
Share on other sites

@ hmmypm

 

προτεινω απλα να μην διαβαζεις αυτο το τοσο ενοχλητικο και ανωριμο θεμα τοτε φιλε μου.

 

μην μας απαξιωνεις ομως με γενικοτητες και χαζομαριτσες τα γραφομενα μας, γιατι μετα, σε ενδιαφερει δεν σε ενδιαφερει, θα σου απαντησω. Ακομη καλυτερα, πες μας κατι επι της ουσιας, απο την δικη σου εμπειρια, ή στο κατω κατω την αποψη σου.

 

@ DELTAMARIN, myri

 

Νομιζω οτι και η myri επανειλλημενως εχει τονισει οτι η 'πρακτικη' οπως γινεται ή οπως εννοειται στο ελλαντα μοιαζει με κατι μεταξυ κωπηλατη σε πειρατικη γαλερα και μαζεμα μπαμπακιου στη λουιζιανα το 1850. Και συμφωνεις κι εσυ σαυτο φιλτατε.

 

Εγω παρολο που διαφωνω σε παρα πολλα πραγματα με τη myri, της αναγνωριζω το εξης: εχει την ικανοτητα και σε καθε υποθετικη κουβεντα βλεπει αμεσως το πώς μια πρακτικη πχ απο αμερικη, αποδεδειγμενα πετυχημενη, θα παει στραβα στην Ελλαδα λογω αμορφωσιας, νοοτροπιας, απληστιας κλπ Πολλες φορες εχει δικιο, αλλες κατα τη γνωμη μου εχει αδικο. Αλλα ειναι γεγονος οτι το πλαισιο πχ της Φινλανδιας ή των ΗΠΑ δεν ερχεται αυτουσιο στο Ελλαντα με ΤΙΠΟΤΑ. Γιατι εχουμε αλλα προβληματα και αλλη νοοτροπια. Απλα εγω πιστευω οτι πρεπει να αντιγραψουμε το πετυχημενο, αντι να ψαξουμε να ανακαλυψουμε ξανα τον τροχο.

Link to comment
Share on other sites

καλά βρε παιδιά , πιστεύετε πραγματικά ότι λειτουργεί τίποτα καλά στην Ελλάδα για να λειτουργήσει και η εκπαίδευση? Το θεωρώ τελείως άτοπο να συγκρίνει κάποιος το ρημαγμένο από κάθε άποψη εκπαιδευτικό μας σύστημα του οποίου οι γνώσεις βασίζονται κατά κύριο λόγο στο "φιλότιμο" ενίοτε του φοιτητή παρά στην οργάνωση της γνώσης που προσφέρει η ίδια σχολή, με το σύστημα είτε της Φινλανδίας , είτε της Γερμανίας κ.α πιθανώς χωρών που δεν γνωρίζω . Εγώ προσωπικά αν είχα τα χρήματα όταν μπορούσα θα είχα φύγει από χρόνια. ..και μην ακούω για τους Έλληνες της διασποράς που διαπρέπουν εκτός Ελλάδας, γιατί αυτοί εξαίρεση αποτελούν και όταν τελικά διαπρέπουν δεν το χρωστάνε στη σχολή που τελείωσαν εδώ αλλά στον εαυτό τους και στο περιβάλλον( ακαδημαϊκό και εργασιακό) που βρήκαν στο εξωτερικό.

Link to comment
Share on other sites

Ο πρώτος λέει: Εγώ σπούδασα στο πανεπιστήμιο Α που είναι στη χώρα α και είναι το καλύτερο στη Γη γιατί το λέει το περιοδικό University. Όλοι οι άλλοι που έχουν έρθει στο πανεπιστήμιό μου για μεταπτυχιακό και στη χώρα μου για να δουλέψουν δεν ξέρουν τίποτα.

Ο δεύτερος λέει: Εγώ σπούδασα στο πανεπιστήμιο Β που είναι στη χώρα β και είναι το καλύτερο στη Γη γιατί βρίσκεται στο καλύτερο γεωγραφικό κλίμα. Όλοι οι άλλοι που έχουν έρθει στο πανεπιστήμιό μου για μεταπτυχιακό και στη χώρα μου για να δουλέψουν δεν ξέρουν τίποτα.

Ο τρίτος λέει: Εγώ σπούδασα στο πανεπιστήμιο Γ που είναι στη χώρα γ και είναι το καλύτερο στη Γη γιατί το μέσο ύψος των φοιτητών είναι 1.75. Όλοι οι άλλοι που έχουν έρθει στο πανεπιστήμιό μου για μεταπτυχιακό και στη χώρα μου για να δουλέψουν δεν ξέρουν τίποτα.

 

Πληροφοριακά, τέτοιου είδους συζητήσεις τις έχω βαρεθεί και συνεπώς σταματήσει πριν πάω λύκειο, όχι να τις συνεχίζω ενώ είμαι διπλωματούχος μηχανικός. Μου θυμίζουν τους διαλόγους που κάνουν στη βουλή.

 

Σαν απάντηση στο σχόλιο σου συνάδελφε hmmypm θα έλεγα ότι τα συναισθήματα σου με εκφράζουν και εμένα πλήρως προσωπικά.

 

Και πολλές φορές είδα γραμμένα εδώ πράγματα που δεν μου άρεσαν καθόλου.

 

Από την πλευρά μου θα έλεγα απλά ότι ότι έγραψα είναι αλήθεια το έζησα και εξακολουθώ να το ζω και δεν απολογούμαι στον οποιονδηποτε για αυτό.

 

Απλά αυτές οι συζητήσεις καταλήγουν έτσι γιατί καμμιά από τις δύο πλευρές δεν θέλει να δει και να αντιληφθεί τις απόψεις της άλλης.

 

Από την δική μου μεριά διαβάζω το Michanikos.gr πάνω από 2.5 χρόνια και έκατσα και είδα και σκέφτηκα αναφορικά με αυτά που έχουν γράψει πολλά παιδιά με σπουδές και εργασιακή εμπειρία από Ελλάδα.

 

Πιστεύω ότι θα πρέπει κάποια στιγμή να ακουστεί και μια άλλη φωνή.

 

Το αν θα συμφωνήσει ή διαφωνήσει κανείς με αυτά που έγραψα δικαίωμα του τουλάχιστον ας ακόυσει πρώτα τι έχουν να πουν και κάποιοι άλλοι.

 

That's all !:P

Link to comment
Share on other sites

και στις ΗΠΑ και στο ΗΒ, μετα το περας της 5ετιας, οπου σιγουρα σε μαθαινουν τροπο σκεψης και οχι "γνωσεις", ακολουθει κατ' ελαχιστον 2ετια που ειτε το λενε internship οι αμερικανοι, ειτε το λεγομενο part 3 οι αγγλοι, οπου ο αρχιτεκτονας κανει τον καρπαζοεισπρακτορα και βλεπει πώς αυτα που διαβασε και ακουσε και ειδε στο πανεπιστημιο, εχουν πρακτικη εφαρμογη σαν επαγγελμα, profession. Και κανει και λιγο project management, και λιγο ethics, και λιγο accounting και fee management μπας και ποτε αξιωθει να κανει το δικο του γραφειο. Τι γνωση να σου δωσει το πανεπιστημιο για την καθημερινοτητα ενος γραφειου, για τους πελατες, για τις αμοιβες? ουτε στα πιο καλα πανεπιστημιακα προγραμματα με συμπραξη ιδιωτικου τομεα δεν γινονται αυτα. Θελει πρακτικη.

ωραία συμφωνούμε για τον τρόπο σκέψης :)

 

θα έπρεπε να έχει σχεση το πανεπιστήμιο;

δεν ακούω κανένα επιχείρημα που να εξηγεί γιατί πρέπει να υπάρχει υποχρεωτική πρακτική εξάσκηση

και γιατί οι όποιες γνώσεις-εφόδια αποκτούνται από αυτή δεν μπορούν να αφομοιωθούν στην αρχή μιας επαγγελματικής καριέρας, όταν κάποιος είναι στη φάση: "νέος μηχανικός"

 

Δεν συμφωνω οτι με την αποφοιτηση απο το πανεπιστημιο, ποσο μαλλον το ΕΜΠ που για μενα σαν πλαισιο ειναι εξαιρετικα αδυναμο στην αρχιτεκτονικη και σωζονται ΜΟΝΟ οι παααααρααααα πολύ φιλότιμοι φοιτητες (απο δικο τους ενδιαφερον), καποιος ειναι ετοιμος να δουλεψει. Βασικα, θα γενικευσω και θα πω οτι οποιος ερχοτανε απο 5 χρονια ΕΜΠ αρχιτεκτονικη στη Bartlett να κανει το προγραμμα του Cook, τον ετρωγε η μαρμαγκα, με εξαιρεση κατι ιδιαιτερα ταλαντουχες κοπελιες. Και οταν ημουν εγω lecturer και εβλεπα portfolios απο ΕΜΠ, μακαριζα την τυχη μου που εγραψα χημεια 2,25 στα 20 και αντι να την ξαναδωσω εφυγα αμεσως εξω.

μπορεί απλά να δουλέυει στο τζαμπα

επίσης πως συνδέεις συγκεκιμένο ίδρυμα με την ικανότητα ενός αποφοίτου να εισαχθεί στην αγορά εργασίας δεν μπορώ να το καταλάβω

άλλη συζήτηση αν σου αρέσει το ΕΜΠ άλλη το θέμα της πρακτικής

 

Δεν συμφωνω οτι με την αποφοιτηση απο το πανεπιστημιο, ποσο μαλλον το ΕΜΠ που για μενα σαν πλαισιο ειναι εξαιρετικα αδυναμο στην αρχιτεκτονικη και σωζονται ΜΟΝΟ οι παααααρααααα πολύ φιλότιμοι φοιτητες (απο δικο τους ενδιαφερον), καποιος ειναι ετοιμος να δουλεψει. Βασικα, θα γενικευσω και θα πω οτι οποιος ερχοτανε απο 5 χρονια ΕΜΠ αρχιτεκτονικη στη Bartlett να κανει το προγραμμα του Cook, τον ετρωγε η μαρμαγκα, με εξαιρεση κατι ιδιαιτερα ταλαντουχες κοπελιες. Και οταν ημουν εγω lecturer και εβλεπα portfolios απο ΕΜΠ, μακαριζα την τυχη μου που εγραψα χημεια 2,25 στα 20 και αντι να την ξαναδωσω εφυγα αμεσως εξω.

φυσικά από δικό του ενδιαφέρον ο κάθε φοιτητής προχωρά

το πανεπιστήμιο δεν είναι σχολείο ούτε σεμηνάριο να προσπαθεί να στα βάλει στο κεφάλι

 

ό,τι κάνεις μόνος σου, εσύ θα επιλέξεις σε ποιό επίπεδο θες να φτάσεις, είναι πολλά τα μονοπάτια

 

τα άλλα δεν τα σχολίαζω διότι είναι βαρετό

------

DELTAMARIN καλά θα τα ξαναπόυμε :)

Link to comment
Share on other sites

howard_roark και myri :

 

Σας ευχαριστώ παιδιά για τις τοποθετήσεις σας.

 

myri άστα όταν μιλάω με την μητέρα μου μου λέει τα ίδια ακριβώς. :lol::lol::lol:

 

Δηλαδή συμφωνεί με όσα λέω αλλά απλά μου λέει ότι στην Ελλάδα χωλάινει η εφαρμογή.

 

Επιπροσθέτως myri για να απαντήσω σε αυτό που λες για την φάση νέος μηχανικός.

 

Στο εξωτερικό δεν έρχεται πχ το ινστιτούτο ναυπηγών στην Αγγλία, στην Αμερική ή Φινλανδία να σου πει δεν είσαι καν μηχανικός.

 

Σου λέει είσαι Engineer under Development σου δίνει αρμοδιότητες μισθό και ασφάλιση κανονικά και προχωράς.

 

Απλά το λέω και πάλι έχεις την εικόνα της Ελλάδας και δεν έχεις τώρα δουλέψει και έξω και σου φαίνονται βουνό.

 

Φίλτατε howard_roark σε ευχαριστώ και εσένα για τις επισημάνσεις σου.

 

Ναι, ξέρω ότι η myri είναι αξιόλογη αν δεν το πίστευα δεν θα έδινα σημασία στα γραφόμενα της.

 

Σαν άνθρωπος έχει τις αντιλήψεις της απλά προσπαθώ να πω σε εκείνη σε εσένα και σε όλους πώς μπορεί να δει τα πράγματα από μια άλλη οπτική γωνία.

 

Η πρακτική για την οποία γίνεται ο λόγος δεν είναι κάποιος δαίμονας να του ρίξουμε ξόρκυ ή να τον βάλουμε σαν extra εξάμηνο να ξεμπερδεύουμε.

 

Σκοπός της είναι να σου δώσει την δυνατότητα να εφαρμόσεις τις γνώσεις που έχεις μάθει.

 

Αν δεν έχεις καν τις γνώσεις η οποιαδήποτε πείρα δεν μπορεί να συμπληρώσει τα κενά. Ούτε και οι γνώσεις στείρες χωρίς την τεχνογνωσία του πως να τις εφαρμόσεις έχουν ισχύ.

 

Αυτό βλέπω όπως είπα κάθε μέρα.

 

Χρειάζονται όλα αυτά να δουλέψουν μαζί.

 

Αυτό λέμε και τίποτα παραπάνω. Και αυτός είναι και ο σκοπός που γράφω εδώ.

 

Ούτε κόντρες συστημάτων ούτε τίποτα τουλάχιστον όχι από την δική μου πλευρά.

 

Κάποιοι άλλοι συνάδελφοι δεν το βλέπουν έτσι και καταλήγουμε σε flame posts και αντιπαλότητα.

 

Εύχομαι η ψυχραιμία να επικρατήσει ;)

Link to comment
Share on other sites

@ howard_roark

Ο λόγος που δεν πρόκειται να συμμετέχω στον διάλογο τον είπε ο DELTAMARIN:

 

"Απλά αυτές οι συζητήσεις καταλήγουν έτσι γιατί καμμιά από τις δύο πλευρές δεν θέλει να δει και να αντιληφθεί τις απόψεις της άλλης."

 

@ DELTAMARIN

Οκ. Συμφωνώ φίλε μαζί σου. Οι δημοσιεύσεις σου είναι από τις λίγες σοβαρά τεκμηριωμένες σε αυτή τη συζήτηση.

Link to comment
Share on other sites

Ο καθένας το τραβάει απ' τα μαλλιά... για να βγει το δικό του. Λοιπόν, μια που δεν έχω προσωπική εμπειρία από το εξωτερικό, ας γράψω κάτι γι' αυτά που ξέρω:

 

Τελείωσα τις σπουδές μου το 1998. Μέσα σε πέντε χρόνια διδάχτηκα τα πάντα, και είμαι από τους λίγους που η μνήμη τους συγκρατεί ακόμη κάποιες έννοιες. (Για μην μπερδευτούμε με τα παρακάτω, διευκρινίζω ότι είμαι Πολιτικός Μηχανικός ΑΠΘ)

 

Έκανα 7~8 μαθήματα μαθηματικών. Στον λογισμό έμαθα να λύνω κάθε είδους ολοκλήρωμα (με πολλές μεταβλητές, επιφανειακό, επικαμπύλιο κλπ), να λύνω διαφορικές εξισώσεις κάθε είδους, καθώς και ορισμένες χαρακτηριστικές λύσεις συστημάτων διαφορικών εξισώσεων δευτέρου βαθμού (που έχουν εφαρμογή στην στατική και την ρευστομηχανική). Στην άλγεβρα έμαθα για τις σειρές και φυσικά για τους κυρίους Taylor και Fourier που θα με βοηθούσαν πολύ αν ασχολούμουν με την συμπίεση του ήχου... Στην στατιστική έμαθα κάθε απίθανη κατανομή πιθανοτήτων και τις μεθόδους για να υπολογίσω την πιθανότητα επιτυχίας σε κάθε τυχερό παιχνίδι (εκτός από την ζωή). Στην γεωμετρία διδάχθηκα μη ευκλείδειους χώρους, και φυσικά τον τετραδιάστατο χωροχρόνο του Αϊνστάιν (ή μάλλον του Πουανκαρέ). Εννοείται ότι διδάχθηκα και παραστατική.

Έκανα πληροφορική. Έμαθα φόρτραντ, έμαθα της λογικές μονάδες του UNIVAK, έμαθα για τις διάτρητες καρτέλες και... κόπηκα τρεις φορές, άσχετα που τον ίδιο καιρό προγραμμάτιζα σε basic προγράμματα χιλιάδων γραμμών κώδικα.

Έκανα φυσική. Τροχιές σωματιδίων, ορμή και στροφορμή, κλονισμός άξονα περιστροφής, δυνάμεις κοριόλις, θεωρία της σχετικότητος...

Διδάχθηκα για δύο εξάμηνα "λογιστικά" (τρέχουσες αξίες, μελλοντικές αξίες, ανατοκισμοί, αποσβέσεις, κλπ κλπ).

Διδάχθηκα συγκοινωνιακή τεχνική (συγκοινωνιακά μοντέλα, υπολογισμό κυκλοφοριακού φόρτου, σήμανση σηματοδότηση), τεχνική περιβάλλοντος, διαχείριση απορριμάτων, έμαθα να βγάζω το βέλτιστο δρομολόγιο απορριμματοφόρου, έμαθα πως σχεδιάζεται ο βιολογικός καθαρισμός των σταλαζόντων κλπ κλπ.

Έμαθα οδοποιία, κλωθοειδείς καμπύλες και καμπύλες προσαρμογής, V85 και τα τοιαύτα, εκσκαφές - επιχώματα, μικρά τεχνικά...

Έκανα αρκετά μαθήματα υδραυλικής συμπιεστών και ασυμπίεστων ρευστών, έμαθα τους ναβιέ - στόκς, ρέινολντς, μάνινγκ κλπ, αποχετεύσεις, υδρεύσεις, εξωτερικά υδραγωγεία, μέθοδο cross.

Και φυσικά, επειδή διάλεξα τομέα ΤΕΤΚ (δομοστατικό), έκανα αναρίθμητα μαθήματα τεχνικής μηχανικής, στατικής, δυναμικής, δομικών υλικών, αντισεισμικής τεχνολογίας, προεντεταμένου, σιδηρών, σύμμεικτων, γεφυροποιίας κλπ κλπ.

 

Πέντε ολόκληρα χρόνια. Για εμένα προσωπικά δεν πήγαν χαμένα, όλα αυτά μου άρεσαν και θυμάμαι ακόμη αρκετά πράγματα...

 

ΑΛΛΑ:

- Τι απ' όλα αυτά μου είναι χρήσιμο στην δουλειά μου; το 10%; μήπως υπερβάλω;

- Τι μέρος από όσα μου είναι αναγκαία στην δουλειά μου το έμαθα στην σχολή; το 30%; πάλι υπερβάλλω. Δεν είναι ούτε το 20%.

 

Ωραία τα προγράμματα σπουδών και οι γενικές γνώσεις, αλλά πρέπει να υπάρχει και μια σχέση του πτυχίου με το επαγγελματικό αντικείμενο. Επειδή έγινε κουβέντα για πρακτική... Ήμουν τυχερός που δούλεψα νέος στην οικοδομή. Αλλά υπάρχουν νέοι συνάδελφοι που πάνε για επίβλεψη και δεν ξέρουν τι μυρωδιά έχει το σκυρόδεμα, πως μοιάζει ο δονητής, πως φτιάχνεται ένα καλούπι, τι είναι ο μπετατζής. Να μην μιλήσω για τα σιδηρά...

Επιστήμονας χωρίς πρακτική άσκηση ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ στις θετικές επιστήμες. Και ναι, οι μεγάλοι επιστήμονες είναι και "τεχνίτες", ξέρουν πραγματικά ΠΩΣ γίνεται αυτό που συλλαμβάνουν με την διάνοια και μπορούν να το υλοποιήσουν.

 

Λοιπόν, δέκα χρόνια μετά, έχω σε μια βιβλιοθήκη τα παλιά μου βιβλία. Τα περισσότερα δεν τα έχω ξανά αγγίξει. Στην διάρκεια ενός έτους κάνω αρκετά στατικά, κάποιες εξειδικευμένες εργασίες του τομέα μου, και λίγα υδραυλικά. Όλα αυτά τα κάνω ανοίγοντας περίπου 11 βιβλία, από τα οποία τα 6 είναι κανονισμοί. Συν άλλα πέντε που τα αγόρασα μετά.

 

Προσωπικά λοιπόν δεν έχω λόγω να είμαι ευχαριστημένος από το Ελληνικό σύστημα.

Δεν έχω γνωρίσει άλλα συστήματα, αλλά είμαι σίγουρος ότι κάτι καλύτερο μπορεί να γίνει...

Link to comment
Share on other sites

Μιας και γράφαμε μαζί με τον Αλέξη να πω μόνο ότι σε ένα πρόγραμμα σπουδών αγγλικού πανεπιστημίου που είδα κάποτε τα μαθηματικά και η φυσική περιορίζονται σε αυτά που είναι απολύτως απαραίτητα για την συγκεκριμένη ειδικότητα. Δηλαδή ρε συνάδελφοι έλεος! Σε ποιό σημείο της επαγγελματικής-επιστημονικής σταδιοδρομίας του θα χρησιμοποιήσει ο μηχανικός την θεωρία της σχετικότητας; Εκτός εάν σκεπτόμαστε να καταργήσουμε τους υπολογισμούς με βάση τη νευτώνεια βαρύτητα και τους κάνουμε με βάση την καμπύλωση του χωροχρόνου (και εδώ αρχίζει το βραχυκύκλωμα)...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.