Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Ενέργεια και περιβάλλον.


gkoump

Recommended Posts

Δείτε και αυτό το βιντεάκι

Τελικά κατάφερα να βρω την σελίδα η οποία είναι η http://www.genepax.co.jp και ψάχνοντας, όχι την σελίδα που είναι πολύ πρόχειρη, έπεσα στο παραπάνω βίντεο.

Και έχει και άλλα αντίστοιχα.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 35
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Επίσης ξέχασα να αναφέρω ότι η Mazda (αν δεν με απατά η μνήμη μου) θα πωλεί από το φθινόπωρο στην πολιτεία της Καλιφόρνια αυτοκινήτα τα οποία κινούνται αποκλειστικά με υδρογόνο. Η Καλιφόρνια είναι από τις λίγες πολιτείες που έχουν εγκατεστημένο δίκτυο προμήθειας υδρογόνου για εμπορική χρήση. Και εγένετο υδρογόνο θα έλεγα αν δεν ήμουν πεπεισμένος ότι η ευρώπη θα ανακαλύψει αυτά τα αυτοκινήτα το λιγότερο σε μια δεκαετία...

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω αν είναι τόσο απλά τα πράγματα.

 

Για το βιοντήζελ πχ: Είναι κατάλληλο το κλίμα της χώρας μας για καλλιέργεια ενεργειακών φυτών; Ακόμα και να είναι, θα εγκαταλείψουμε τις άλλες καλλιέργειες για χάρη του βιοντήζελ;

 

Ακόμα τα τηγανόλαδα αν χρησιμοποιηθούν σαν καύσιμο τι ρύπους βγάζουν;

 

Ή ας πιάσουμε τον πεπιεσμένο αέρα. Αυτός πως συμπιέζεται; Προφανώς όχι με το στόμα. Πόσο καύσιμο απαιτείται για τη συμπίεση του αέρα σε σχέση με αυτό που απαιτεί ένα συμβατικό όχημα για τα ίδια χλμ; Και πως προκύπτει το κόστος των 2 ευρώ για 300χλμ;

Δεν ξέρω αν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Για το βιοντήζελ πχ: Είναι κατάλληλο το κλίμα της χώρας μας για καλλιέργεια ενεργειακών φυτών; Ακόμα και να είναι, θα εγκαταλείψουμε τις άλλες καλλιέργειες για χάρη του βιοντήζελ; Ακόμα τα τηγανόλαδα αν χρησιμοποιηθούν σαν καύσιμο τι ρύπους βγάζουν; Ή ας πιάσουμε τον πεπιεσμένο αέρα. Αυτός πως συμπιέζεται; Προφανώς όχι με το στόμα. Πόσο καύσιμο απαιτείται για τη συμπίεση του αέρα σε σχέση με αυτό που απαιτεί ένα συμβατικό όχημα για τα ίδια χλμ; Και πως προκύπτει το κόστος των 2 ευρώ για 300χλμ;Δεν ξέρω αν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Για το βιοντήζελ πχ: Είναι κατάλληλο το κλίμα της χώρας μας για καλλιέργεια ενεργειακών φυτών; Ακόμα και να είναι, θα εγκαταλείψουμε τις άλλες καλλιέργειες για χάρη του βιοντήζελ; Ακόμα τα τηγανόλαδα αν χρησιμοποιηθούν σαν καύσιμο τι ρύπους βγάζουν; Ή ας πιάσουμε τον πεπιεσμένο αέρα. Αυτός πως συμπιέζεται; Προφανώς όχι με το στόμα. Πόσο καύσιμο απαιτείται για τη συμπίεση του αέρα σε σχέση με αυτό που απαιτεί ένα συμβατικό όχημα για τα ίδια χλμ; Και πως προκύπτει το κόστος των 2 ευρώ για 300χλμ;

Link to comment
Share on other sites

ckiriako η σελιδα με το συστραν ειναι πραγματικα γελοια και αντικατοπτρίζει απόλυτα την κατασταση με αυτη την πατεντα. ακόμη και ενας απλός δημοσιογραφος (http://www.thetimes.co.za/News/Article.aspx?id=763082) κατάφερε να αποδείξει νε απλά λογια οτι μάλλον η τεχνολογια αυτη δεν υποσχεται πολλα (ακομη ισως...). Φυσικα συμμεριζομαι και την αποψη οτι τα μεγάλα συμφεροντα ισως προσπαθούν να αποκρύψουν την αλήθεια γυρω απο αυτο αλλά δε πιστεύω πως δε θα υπήρχε τουλαχιστον ένας φορέας ο οποίος να αποδυκνυει επιστημονικα, θεωρητικά η πειραματικά, οτι έχει αποτέλεσμα. κ. Κουμπενα λυπάμαι αλλά το σαιτ genepax.com.jp δε μπορεσα να το ανοιξω η να βρω κατι αντίστοιχο. δεν αμφιβαλω για τις μηχανες υδρογόνου αλλα όλη αυτη η ιστορια περι αεριου μπραουν κλπ αν και φοιτητης ακομη πραγματικά μου ακούγεται πολύ ασχημη.

ξαναδιαβάζοντας το πρώτο ποστ προσεξα οτι προτείνετε οτι μπορουμε ευκολα να ψυξουμε την πολη, μεταφεροντας παγοβουνα στους θαλασσιους κολπους. είναι δυνατον;;; αντε να το φερουμε και να το χρησιμοποιήσουμε ως ποσιμο, αλλα για να ψυξουμε την πόλη;;;

 

Στο θέμα το βιοκαυσίμων οι επιδοτησεις για τους αγρότες (που ως γνωστό τελειώνουν το 2012) μόνο προβλήματα μπορούν να προκαλέσουν. μεχρι πριν λιγο καιρό ολόκληρη η θεσσαλια καλλιεργούσε βαμβακι χωρις να ξερει γιατι, απλά και μόνο επειδή επιδοτούνταν. η λύση δεν ειναι να μετατρεψουμε το φαγητο μας σε καυσιμο αλλά να αξιοποίησουμε αυτά που πεταμε. Οι βιομηχανίες που φτιάχνουν χυμό τομάτας και ο τοματοπολτό πετούν τόνους απο τα σπόρια ντοματας τα οποία περιέχουν 40% ελαιο απο το οποίο μπορεί εύκολα να παραχθει βιοντιζελ. οι βιομηχανιές αυτες είναι συγκεντρωμενες οπως και οι κονσερβοποιιες (ροδακινων πχ) στη Μακεδονια οπου τα κουκούτσια και τα αλλα παραπροιοντα των οποιων μπορούν να δωσουν πρωτη υλη για βιοκαυσιμα. Οι τελευταιοι βεβαια χρησιμοποιουν ηδη τα παραπροιοντα τους ως καυσιμη υλη (βιομαζα). υπαρχουν και άλλα παρομοια παραδείγματα τα οποία ομως μπορούν να δωσουν λυση μόνο τοπικα. να καλύψουν δηλαδη τις ανάγκες των ιδιών και ίσως των αγροτών της γυρω περιοχής. και ετσι θα πρεπει να γίνει. πιστευω πως η Ελλάδα δε μπορεί και δε πρεπει να γινει η σαουδικη αραβια των βιοκαυσίμων.

Link to comment
Share on other sites

Λοιπον για αρχη ας πιασουμε τo ρημαδι το υδρογονο.

 

Αρκετοι οι τροποι παρασκευης του. Ενδεικτικα (336.Τεχνολογιες Υδρογονου,3ος κυκλος μηχ.μηχ.ΑΠΘ):

(α) αναμόρφωση με ατμό του φυσικού αερίου,

(β) ηλεκτρόλυση του ύδατος,

(γ) χρήση ηλιακής ενέργειας,

(δ) παραγωγή από βιολογικά ή/ και βιο-μιμητικά υλικά

(ε) ανάκτηση από προϊόντα πετροχημικών διεργασιών, κα.

Ο πρωτος τροπος παρασκευης ειναι παρεπιπτοντως αρκετα οικονομικοτερος απο την ηλεκτρολυση.

 

Ας παμε τωρα στη συσκευη μετατροπης νερου σε αεριο brown που προτεινεται στο so called prospectus.

 

Πως λειτουργει; Προκειται στην ουσια για ηλεκτρολυση νερου. Χρησιμοποιουμε συνεχες ρευμα και 2 ηλεκτροδια, ενα δοχειο γεματο με νερο (και καποιο αλας για να ανεβει η αγωγιμοτητα). Στην καθοδο απελευθερωνεται υδρογονο και στην ανοδο οξυγονο.

clip_image002_0005.jpg

 

Στην καθοδο Eqn220.gif

Στην ανοδο Eqn221.gif

 

Συνολικος μηχανισμος ηλεκτρολυσης Eqn222.gif

 

Θεωρητικά 1,23 V εφαρμοζόμενης τάσης αρκούν για τη διεξαγωγή της ηλεκτρόλυσης. Πρακτικά, χρειάζεται περισσότερη τάση (1,55 V με 1,65 V ). Η απόδοση της ηλεκτρόλυσης ορίζεται ως το λόγο του 1,23 V προς την τάση όπου χρησιμοποιείται. Με τάση 1,60 V έχουμε απόδοση Eqn223.gif

(Περισσοτερο υλικο στο http://www.hy2.gr)

 

Στην συνεχεια παιρνουμε το υδρογονο, χρησιμοποιουμε τον ατμοσφαιρικο αερα και σπιθα απο το μπουζι και παιρνουμε σαν αποτελεσμα ενεργεια με την μορφη θερμοτητας και νερο.(Και αρκετα οξειδια αζωτου αλλα αυτο ειναι αλλο θεμα)

 

Εστω οτι ξεκιναμε με ενεργεια Χ που προερχεται απο την μπαταρια του αυτοκινητου μας.

Παιρνουμε υδρογονο και οξυγονο ως προιοντα, και ο βαθμος αποδοσης της διαδικασιας ειναι προφανως μικροτερος του 1, αφου εχουμε και αποβολη θερμοτητας απο το συστημα. Καποια reports που ανταποκρινονται στην πραγματικοτητα αναφερουν βαθμο αποδοσης 0.5-0.7, ενω αλλα αναφερουν θεωρητικο βαθμο 0.8-0.94 συνυπολογιζοντας και ενεργειακο περιεχομενο οξυγονου και υδρογονου. Το μειγμα οδηγειται στην εισαγωγη του κινητηρα, οπου με λιγο ακομα οξυγονο απο την ατμοσφαιρα καιγεται και μας δινει ενεργεια. Ποση; Ενας τυπικος βενζινοκινητηρας εχει αποδοση της ταξης του 20% Αρα μενουμε με αξιοποιησιμη ενεργεια <<0.2Χ. Η ενεργεια αυτη πρεπει να κινησει αυτοκινητο, να τροφοδοτησει υποσυστηματα και να γεμισει τον συσσωρευτη.

 

 

Σαν συμπερασμα η ηλεκτρολυση απαιτει περισσοτερη ηλεκτρικη ενεργεια απο το ενεργειακο περιεχομενο των προιοντων.

Μπορει το υδρογονο να εχει 2.8 φορες μεγαλυτερο ενεργειακο περιεχομενο απο την βενζινη αλλα με τα μαραφετια του τυπου Brown Converters δεν μπορουμε να καταριψουμε τους νομους της θερμοδυναμικης. Δεν στεκει ουτε το σεναριο: κανω Υ% οικονομια στην καταναλωση. Η παραγωγη του Η2 απαιτει περισσοτερη ενεργεια απο το ενεργειακο περιεχομενο που αποκτα αυτο μετα το περας της ηλεκτρολυσης.

 

 

 

...Ας παμε και στην κατασκευη της Genepax. Ισχυριζεται οτι κατασκευασε μηχανη που μονο με νερο, οξυγονο παρουσια καταλυτη και καμια πηγη ενεργειας κινει οχημα.Αντιγραφω απο ξενη σελιδα:

The company has not explained exactly how the vehicle works, but it has disclosed that it uses an onboard energy generator (a membrane electrode assembly) to extract the hydrogen using a "mechanism which similar to the method in which hydrogen is produced by a reaction of metal hydride and water". This has led many to speculate that the vehicle is actually powered by hydrogen generated on-board from the reaction of a metal hydride with water.

 

Εστω οτι η εταιρια χρησιμοποιει οντως σκετο νερακι ξεροσφυρι για να κινησει το αμαξι. Η κατασταση ειναι δηλαδη ως εξης:

2H2O + Energy1 → 2H2 + O2 (χωρισμος νερου)

2H2 + 2O2 → 2H2O + Energy2 (καυση)

 

Δηλαδη συνολικα εχουμε: 2H2O + Energy1 → 2H2O + Energy2

που καταληγει στο Energy1 → Energy2. Για να κινηθει το αυτοκινητο πρεπει να περισσεψει ενεργεια απο την παραπανω διαδικασια, ετσι ωστε να αντιμετωπιστουν οι καθε φυσης τριβες, πραγμα που αντιβαινει τον πρωτο θερμοδυναμικο νομο. Η ενεργεια διατηρειται και δεν ξεφυτρωνει απο το πουθενα. Αρα..τομπολα

 

Εστω οτι χρησιμοποιει (πιθανοτατο σεναριο) υδριδια μεταλλου. Τα υδριδια αυτα δεν ειναι καταλυτες, αφου καταλυτης ειναι οποια ουσια συμμετεχει σε διαδικασια χωρις να προσφερει ενεργεια. Τεκμηριωνω παρακατω.

Εχουμε μια εντονα εξωθερμη αντιδραση της μορφης

MH + H2O → MOH + H2 + energy1 (βημα1)

H2 + ½O2 → H2O + energy2 (βημα 2)

 

Δηλαδη συνολικα: MH + ½O2 → MOH + energy1 + energy2

Βεβαια αυτο που σκοπιμα αποκρυπτεται ειναι το ποση ενεργεια χρειαζεται για να φτιαχτει το υδριδιο που θα αντιδρασει με το νερο και θα δωσει υδρογονο. Οπως φανταζεστε περισσοτερη απο οση θα παρουμε τελικα....

 

 

Τελικα επειδη εχει περασει η ωρα και βαρεθηκα να γραφω ποιο ειναι το ζητουμενο;

Να φυγουμε σιγα σιγα απο τους κλασσικους κινητηρες κυκλου otto που εχουν μικρο βαθμο αποδοσης (<<30%) και κακες προοπτικες λογω της εξαντλησης αργα ή γρηγορα του πετρελαιου. Το μελλον βρισκεται στις κυψελες υδρογονου, με αποδοσεις που προσεγγιζουν το 80%, εφοσον λυθουν τεχνικα προβληματα που αφορουν διαχειριση μεταφορα και αποθηκευση του Η2. Η παραγωγη Η2 συμφερει μονο εφοσον χρησιμοποιηθουν ΑΠΕ.

Να κανουμε οικονομια και ορθολογικη χρηση των ενεργειακων πορων. Και περισσοτερη ερευνα φυσικα.

Και last but not least να μην δεχομαστε καθε λογης μπαρουφες χωρις ψαξιμο και σκεψη.

 

 

(Π.Σ:Μεγαλη κουβεντα το Ανανεωσιμες Πηγες Ενεργειας και το ποιες ειναι αυτες πραγματικα. Οταν μπει το τελος ΑΠΕ στο λογαριασμο της ΔΕΗ για να πληρωσουν την επιδοτηση κιλοβατωρας στους παραγωγους με φωτοβολταικα [επενδυση που με τα σημερινα δεδομενα αφηνει κερδος μονο εφοσον επιδοτειται] τοτε θα τα ξαναπουμε :evil: )

Link to comment
Share on other sites

στην ηλιολουστη φτωχη γερμανια πολλα χωρια εχουν ηλεκτρισμο απο φωτοβολταικα και τα ενεργοβορα σμαρτακια ειναι διεσελ, στην συννεφιασμενη πλουσια ελλαδα, τα φωτοβολταικα τιμωρουνται, πχ περιπτωση μηχανικοι αδελφοι καλυβιωτη που ειναι στα δικαστηρια με την δεη, και που αν δικασθει το προστιμο θα το πληρωσουμε εμεις. και τα μεγαλα οικονομικα μαυρα αμερικανικα τζιπ ειναι βενζινοκηνιτα. αρα οι γερμανοι ειναι χαζοι.δεν ξερουν καλα απο μηχανικη η/και θερμοδυναμικη.

στην στοκχολμη 1000 λεωφορεια ΣΚΑΝΙΑ ειναι με κινητηρα υδρογονου. ειρησθω εν παροδω το σωστο ειναι λαοφορεια και οχι λεωφορεια. παλιοτερα ειχα προκληθει απο συναδελφους του σαιτ οτι δεν ξερω ελληνικα.

Link to comment
Share on other sites

απαντηση μιλτος. ειανι πολυ απλα τα πραγματα. βιοντιζελ μπορεις να φτιαξεις και στο σπιτι σου.

ναι ειναι υποχρεωτικο να εγκαταλειφθει η καλλιεργεια καπνου και βαμβακιου, οχι τροφιμων και να μπη καλλιεργεια ελαιοκραμβης για βιοκαυσιμα. δεν θελει ποτισμα.

εδω κλεισανε τα υδροηλεκτρικα της δεη επειδη δεν εβρεξε. η ελαιοκραμβη δεν θελει νερο, ειναι ξερικο φυτο ιδανικο για την ελλαδα.

για τα τηγανολαδα ενεργειακο αποτυπωμα μηδεν η και αρνητικο, μιας και οι καφροι τα πετανε στην αποχ/ση ενω μπορουμε να τα καιμε στον κινητηρα και να αντικαθιστουμε ακριβο εισαγωμενο πετρελαιο. οταν το φυτο μεγαλωνε δεσμευε διοξειδιο , τωρα το απελευθερωνει πισω.=0

για τοπεπιεσμενο αερα , η φιαλη γεμιζει με κομπρεσσερ που λειτουργει με ηλεκτρισμο που παραγουμε ευκολοτατα απο τον ελληνικο ηλιο δωρεαν. αν καποιος θελει να πληρωσει ασ πληρωσει τον θεο που εδωσε στην ελλαδα ηλιο και στην αραβια πετρελαιο.

Link to comment
Share on other sites

για τον φοιτητη μηχανικο χ. για τα παγοβουνα και ψυξη πολεων αυτα ειναι για πολυ σοβαρες χωρες. ασ κανουμε πρωτα ολοι μαζι τα πολυ πιο απλα. πχ ηλιακο φουρνο 100 ευρω στο σπιτι μας, βαφη λευκο ολων των κτιριων, εισαγωγη μονο λευκων αυτοκινητων ,φυτευση ολων των ταρατσων, ανακυκλωση κλπ πανευκολα που δεν γινονται, αν και δεν εχουν κοστος, απλα θελουν γνωση, αγαπη.

για την βιομαζα συμφωνω, μαλιστα προτεινω και ξυλολεβητες, ακομα πιο απλο.

την ελλαδα θα την κανουμε ηλιακο εμιρατο, οχι εμιρατο βιοκαυσιμων. αυτο το εχουν κανει ηδη αλλες χωρες πιο σοβαρες πχ βουλγαρια τουρκια.

μαλιστα ηδη ενας ελληνας καλλιεργει ενεργειακα φυτα στην βουλγαρια.

Link to comment
Share on other sites

για τον σκυριακο γενικα συμφωνω, πολυ καλη αναλυση , αφιερωσε πολυ χρονο και γνωσεις.

ως προς τις ΑΠΕ απλα δεν εχουν παρανομα βαλει ακομα τον πρασινο φορο, δηλ ο ρυπαινων πληρωνει. αν και προσωπιθκα ενεργω απο αγαπη και οχι απο φοβο η χρηματικο συνφερον.

Link to comment
Share on other sites

Αυτή η κουβέντα μπορεί να συνεχιστεί επ' άπειρον. Θεωρώ ότι αυτή τη στιγμή είμαστε ακόμα στην αρχή της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας γι' αυτό και μερικά από τα συστήματα (π.χ. φωτοβολταϊκά) δεν έχουν θετικό οικονομικό ισοζύγιο. Θέλω να επισημάνω δύο πράγματα:

1) Ούτε οι πρώτοι κινητήρες εσωτερικής καύσης ήταν ιδιαίτερα αποδοτικοί. Σκεφτείτε ότι από 4 λίτρα κινητήρα πέρναμε μόλις 30 και 40 ίππους. Απλώς τότε δεν μας ενδιέφεραν όροι όπως κατανάλωση ή μόλυνση.

2) Το σημαντικότερο απ' όλα είναι να κατανοήσουμε ότι η κατάσταση με το διοξείδιο του άνθρακα και τα υπόλοιπα αέρια του θερμοκηπίου είναι μη αναστρέψιμη, εκτός και αν έχει κανείς κάποια ιδέα για το πώς μπορούμε να δεσμεύσουμε άμεσα τις πλεονάζουσες ποσότητες. Άρα το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε είναι να μειώσουμε κατά το δυνατόν τους ρύπους απλώς για να επιβραδύνουμε την διαδικασία. Το ερώτημα πλέον για τους επιστήμονες δεν είναι το αν θα υπάρξει κλιματική αλλαγή αλλά το με ποιόν ρυθμό επέρχεται και πόσο καταστρεπτικές θα είναι οι συνέπειες για την ανθρωπότητα. Λύσεις υπάρχουν απλώς δεν είναι οικονομικά εφαρμόσιμες οι περισσότερες από αυτές ή, για να το θέσω πιό άμεσα, οι εταιρίες πετρελαιοειδών κερδίζουν πολλά περισσότερα από το πετρέλαιο από όσα θα κέρδιζαν από το υδρογόνο. Το λοιπόν τί θα πρέπει να κάνουμε εμείς; Να αφήσουμε τις εταιρίες να αλωνίζουν πάνω στο μέλλον το δικό μας και των παιδιών μας ή μήπως θα πρέπει να παλεύουμε συνεχώς για την απεξάρτησή μας από το πετρέλαιο; Δεν λέω να αγοράσουμε όλοι μας σήμερα από ένα υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο αλλά ένα υβριδικό πχ είναι μια καλή αρχή. Φρονώ ότι έχουμε φτάσει ή και ξεπεράσει το σημείο όπου η οικονομία του κέρδους πλέον δεν έχει περισσότερη σημασία από την οικονομία του περιβάλλοντος.

Κλείνοντας απλά να προσθέσω κάτι για τα φωτοβολταϊκά: η Ιαπωνία είναι άλλη μια χώρα όπου το 70-80% των νέων κατοικιών εξοπλίζονται με φωτοβολταϊκά. Επιδοτούμενα μεν αλλά οι άνθρωποι εκεί κατάλαβαν ότι το πράγμα δεν πάει άλλο. Ίσως στο μέλλον αν εξελιχθούν οι διαδικασίες παραγωγής να μην χρειάζεται καν η επιδότηση για να είναι οικονομικά επικερδής η εγκατάσταση τέτοιων στοιχείων.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.