Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Γωνιακά μπαλκόνια


 

Recommended Posts

avgoust αυτο λέω κι εγώ!!! Πιό συγκεκριμένα θέλει τον διπλάσιο οπλισμό. Οι ΕΖ είναι για περισσότερη ενίσχυση-αποφυγή όσο το δυνατόν, ρηγματώσεων. Αυτόν τον τρόπο, αν θυμάμαι καλά, τον αναφέρει στον Leonhardt.

Link to comment
Share on other sites

Πράγματι αυτός ο τρόπος όπλισης καλύπτει τις εφελκυστικές τάσεις που αναπτύσονται στις προεκτάσεις του στύλου της γωνίας στίς διευθύνσεις των 2 δοκών, ενώ μπαίνοντας πιό μέσα προς τη γωνιά οι εφ.τάσεις πέφτουν κατακόρυφα.Υπό αυτή τη λογική η βεντάλια φαίνεται να έχει μικρή χρησιμότητα, όμως τοποθετείται ευρύτατα,(για δοκίμασε να περάσεις πολεοδομία χωρίς βεντάλια!!) - πάντως και εγώ την τοποθέτησα αρκετές φορές,περισσότερο πιστεύω για ''ψυχολογικούς'' λόγους αλλά και για λόγους λειτουργικότητας-μείωση βέλους ελεύθερης γωνίας, η οποία γενικώς παρουσιάζει περίπου διπλάσιο βέλος σε σχέση με αντίστοιχο μονό πρόβολο ιδίου αναπτύγματος.

Link to comment
Share on other sites

Ολα αυτα εξηγουνται αν θεωρησεις την κοινη επιφανεια σαν μια απλη διερειστη. Mεταβιβαζοντας τα γραμμικα φορτια στους διπλα προβολους υπολογιζεις και την ενισχυμενη ζωνη

Η βενταλια ειναι λογικοτατος τροπος οπλισης αρκει να δεις τις τροχιες των κυριων ροπων πανω σε μια διερειστη πλακα.

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφοι οι ζώνες δεν είναι στηρίξεις για να βγάζουμε προβολοσίδερα. Στήριξη είναι οι δοκοί και η κολώνα. Για αυτό και πρέπει να βγει βεντάλια από εκεί αλλά και να αυξηθεί το πάχος του προβόλου και να υπολογιστεί με βάση την ακτίνα με κάποια λογική μείωση.

Θα συμφωνήσω με τον ΗΛΙΑ για τα μήκη αγκύρωσης.

Sundance αν επιτρέπεις "δώσε" λίγο στις κολώνες. Δεν έχεις να χάσεις τίποτα. Έχεις εκεί πέρα ένα κολωνάκι 40Χ25 και στηρίζει ένα σωρό προβόλους.

Σύνδεση Π3 και Π6 αν δεν γίνει στην όπλιση θα χωρίσουν στην πράξη

Ο Χάρης και ο Αugust νομίζω ότι έχουν δίκαιο για το πάχος και τα φουρούσια αλλά για να είμαστε δίκαιοι είναι χάλια να τα βλέπεις στην πράξη. Χάρη συμφωνείς με όπλιση παράλληλη στις δοκούς αλλά λες κάτι για το πάχος. Αν σκέφτεσαι να υπολογιστεί το πάχος διαφορετικά, πως θα έλεγες ότι είναι το σωστό? Αν θεωρείς ότι λειτουργεί όπως λέω εγώ (ακτινικά) τότε δεν πρέπει να οπλιστεί ανάλογα

( βεντάλια)?

Link to comment
Share on other sites

Τα φουρούσια είναι αναπόφευκτα αν έχεις προβόλους 3 μέτρων.

 

Αν έχουμε 2μ εξώστη από τη μια και την άλλη πλευρά τότε τι ελάχιστο πάχος θα έχουμε;

Για ένα απλό εξώστη 2μ το ελάχιστο πάχος είναι:

2μ*2,4/30+0,025(η επικάλυψη) = 0,19μ

Αν έχουμε γωνιακό εξώστη 2μ και 2μ τότε στη γωνία το μήκος είναι:

SqRt(2²+2²)=2,82μ

Το ελάχιστο πάχος είναι:

2,82μ*2,4/30+0,025(η επικάλυψη) = 0,25μ

Ένα ελάχιστο πάχος της τάξης των 0,22~0,23μ με μείωση στο ελεύθερο άκρο στα 0,17~0,18μ είναι νομίζω καλό για να μειώσουμε το βέλος κάμψης της γωνίας.

 

Ανεξάρτητα από τις τροχιές των κυρίων τάσεων και το ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος τοποθέτησης οπλισμού πρέπει να κοιτάμε και το κατασκευαστικό μέρος.

Πχ στις δοκούς οι συνδετήρες θα έπρεπε να είναι υπό γωνία ως προς τον άξονα της δοκού αλλά τους κάνουμε όλους κάθετους. Για λόγους μάλιστα κατασκευαστικής ευκολίας καταργήσαμε τον παλιό τρόπο όπλισης με τα μισά σίδερα του ανοίγματος να "σπάνε" προς τα πάνω στις στηρίξεις.

Ανάλογα, η βεντάλια έχει κατασκευαστικά προβλήματα. Αν υποθέσω ότι έχω 20 ράβδους που αποτελούν τη βεντάλια, όλες αυτές θα περνούν από ένα σημείο; Θα περνούν μέσα από το γωνιακό στύλο; Κοντά στο στύλο η απόσταση μεταξύ των ράβδων θα είναι 2cm για να γίνει 15cm στο ελεύθερο άκρο του προβόλου;

Link to comment
Share on other sites

Χάρη συμφωνώ απόλυτα. Την ανοίγεις την βεντάλια στην ρίζα λίγο αλλά και πάλι είναι πολλά. Πάντως ο οπλισμός πρέπει να μπαίνει έτσι εφόσον οφθαλμοστατικά δέχεσαι αυτόν τον τρόπο υπολογισμού του βέλους

Link to comment
Share on other sites

2μ*2,4/30

αl/d σωστά;

 

Πάντως η όπλιση είναι, για εμένα, το εύκολο κομμάτι. Πιό πολυ με προβληματίζει η προσομοίωση και το τί γίνεται σε αυτή την καημένη κολόνα στη γωνία... Υπάρχει τρόπος να βρεθούμε κοντά στην πραγματική κατάσταση απο την οποία σαφώς και επιρρεάζεται αυτή η κολώνα;;;

 

Πιστεύω πως αυτό που ενέφερα για ΕΖ (τι οποίες σαφώς και δεν χρησημοποιούμε όπως τις δοκούς) έχει το πλεονέκτημα της μεταφοράς των φορτίων απο την πλάκα στις ΕΖ και απο κει στην κολόνα.

 

Εγώ προτείνω το παρακάτω:

esrtri7wb56j5ub0sm2y.jpg

Link to comment
Share on other sites

actn η ενισχυμένη ζώνη μεταφέρει τα φορτία στην κολώνα μόνο για τις ανάγκες του μοντέλου σου. Στην πράξη η λειτουργία θα είναι διαφορετική και για αυτό καλό είναι να διαφέρει και ο οπλισμός. Οι ισουψείς των βελών είναι ομόκεντροι κύκλοι από το υποστύλωμα και ανάλογα πρέπει να μπει και ο οπλισμός

Link to comment
Share on other sites

Η παραπάνω περίπτωση όπλισης μπορεί κάλλιστα να αντιμετωπιστεί με οπλισμό, σε διάταξη εσχάρας πάνω- κάτω, στην γωνία που δημιουργείται από τους δύο προβόλους.

Οι παραπάνω εσχάρες αγκυρώνονται σε βάθος 0,20xlmin όπου lmin η μικρότερη από τις διαστάσεις της πλάκας.

Ο οπλισμός των εσχάρων είναι έναντι ανασηκώματος της γωνίας και είναι Asγωνίας=1/2 του κυρίου οπλισμού του ανοίγματος.

Η λεγόμενη βεντάλια δεν είναι λάθος και εξυπηρετεί κατασκευαστικά.

Η χρήση ΕΖ σάυτή την περίπτωση είναι λάθος και άσκοπη αφού δεν μπορούν να μεταφέρουν φορτία.

Ηχρήση δοκίδων είναι μία εναλλακτική λύση.

Link to comment
Share on other sites

Λάμπρο έχω την αίσθηση ότι περιγράφεις την όπλιση που αναφέρει ο ΕΚΩΣ 18.1.4.2 αλλά αν δεις πιο προσεκτικά τις δύο περιπτώσεις νομίζω ότι διαφέρουν.

Επίσης απ΄οτι θυμάμαι οι εσχάρες στην περίπτωση που αναφέρεις αγκυρώνονται σε 0.3*lmin και όχι 0.2*lmin.

Ακόμα ο οπλισμός των εσχάρων έναντι ανασηκώματος είναι Αs=1/2As ανοίγματος μόνο στην περίπτωση που η γωνία στηρίζεται από τη μία πλευρά απλά και από την άλλη με πάκτωση, γιατι αν στηρίζεται απλά και στις δύο τότε As=As ανοίγματος και όχι ίσος με το μισό.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.