Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Στην "Εγνατία Οδός" η ωρίμανση και δημοπράτηση έργων σε Αιγαίο, Μακεδονία και Θράκη


jkar

Recommended Posts

"Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Εταιρειών Γραφείων Μελετών (ΣΕΓΜ), ζητώντας την ακύρωση πέντε κοινών υπουργικών αποφάσεων (ΚΥΑ), των υπουργών Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Υποδομών, Μεταφορών και ∆ικτύων, με τις οποίες ανατέθηκαν στη εταιρεία Εγνατία Οδός Α.Ε. αρμοδιότητες επί της μελέτης και κατασκευής έργων υποδομών σε πέντε Περιφέρειες της χώρας (Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας και ∆υτικής Μακεδονίας)."

 

 

πηγή

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

το οποίο της επιτρέπει να εκτελεί έργα χωρίς να ακολουθεί τις κείμμενες διατάξεις. πχ μπορεί να αναθέτει μελέτες χωρίς να ακολουθεί τον 3316. το ίδιο κάνει και με τις κατασκευές και φυσικά έχει δικό της τικολόγιο, δεν υποχρεούται να ακολουθήσει το τιμολόγιο Σουφλιά.

Προσλαμβάνει όποιους θέλει -εκτος ΑΣΕΠ- και πληρώνει με μπλοκάκια

 

Αρχιτέκτων της ιδέας πρέπει να είναι ο ΓΓ του ΥΠΕΚΠΑ Λαμπρόπουλος πρωην πρόεδρος του ΔΣ της ΕΓΝΑΤΙΑΣ, έπί εποχής Σιμήτη που μάλλον επεισε τον Ρέππα..

 

Οταν η ΕΓΝΑΤΙΑ ειχε ξανακάνει έργα στις Κυκλάδες ποτέ δεν μάθαμε πόσο κόστισαν τόσο τα έργα όσο και οι μελέτες της. Τρελά νούμερα ακούγονταν στην πιάτσα αντίστοιχα με το τρελό ύψος του κόστους του αυτοκινητόδρομου που κατασκεύασε. ( Ο ακριβότερος δρόμος του κόσμου ανα χλμ)

 

Επίσης, για να μην ξεχνιόμαστε, ανέθετε με συμπληρωματικές συμβάσεις σε δικούς της εργολάβους τα νέα έργα των Κυκλάδων με ύψος συμβάσεων πάντα κάτι λιγότερο από το ποσό που είναι υποχρεωτικό για να ελεγχθεί η σύμβαση από το Ελεγκτικό συνέδριο ώστε να ξεπερνα το σκόπελο της διαφάνειας.

Το αποτέλεσμα ήταν να μην υπάρχουν προσθετικά οφέλη απο τις Δημόσιες επενδύσεις στις Κυκλάδες αλλά μόνο κέρδη για τις μεγαλες εταιρείες που συνεργάζονται μαζί με την εταιρεία. Αφήστε που τα περισσότερα έργα δεν ολοκλήρώθηκαν διότι δεν συνέφεραν τις εργοληπτικές εταιρείες.

 

Εαν τα χρήματα αυτά δοθούν στην περιφέρεια Ν. Αιγαιου ή στους Δήμους του Καλλικράτη και καλίτερα έργα θα γίνουν και τα χρήματα θα διατεθούν στους ντόπιους και διαφάνεια θα υπάρχει.

Απορώ πραγματικά πως στην εποχή της ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ και της διαφάνειας που υπερασπίζει ο πρωθυπουργός είναι δυνατόν να υπογραφονται τέτοια ΠΔ που ευννοούν την κατασπατάληση δημοσίων πόρων αλλά την αδιαφάνεια στην Δημόσια Διοίκηση.

Link to comment
Share on other sites

συνάδελφε ydra42

έχεις μάλλον παραπληροφορηθεί ή κάτι άλλο συμβαίνει

Η Εγνατία Οδός δημιουργήθηκε πριν από 15 χρόνια με επιμονή της Ε.Ε. για την κατασκευή του οριζόντιου άξονα της Εγνατίας από έμπειρα στελέχη της δημόσιας διοίκησης και εξειδικευμένα στελέχη από την αγορά εργασίας. Αυτό έγινε γιατί παρουσίασαν μεγάλες αδυναμίες οι μέχρι τότε κεντρικές και περιφερειακές δημόσιες υπηρεσίες. Μάλιστα η Ε.Ε. απείλησε και με διακοπή της χρηματοδότησης, εάν δεν συγκροτηθεί μια ανώνυμη εταιρεία όπως η Εγνατία Οδός Α.Ε. για την κατασκευή του έργου. Επειδή δεν υπήρχε η ενδεδειγμένη αποτελεσματικότητα, για ένα τέτοιο μεγάλο έργο η Ε.Ε. απείλησε ότι θα σταματήσει τη χρηματοδότηση. Έτσι συγκροτήθηκε η Εγνατία και πορεύτηκε όλα αυτά τα χρόνια.

Στα 15 χρόνια λειτουργίας της κατασκευάστηκε το πιο μεγάλο και σύγχρονο δημόσιο έργο της χώρας

1. Ο Λαμπρόπουλος δεν ήταν πρόεδρος αλλά Γενικός Διευθυντής πρόεδρος ήταν ο καθηγητής Φατούρος την θέση πήρε το 1995 με διεθνή διαγωνισμό και παρέμεινε για δύο πενταετίες 1995-2000 και 2000-2005

2.ακολουθεί τον 3316 με ποσοστό έκπτωσης ανάλογα με το ύψος της μελέτης

3.δεν έχει μόνιμο προσωπικό, κατά την διάρκεια της κατασκευής της απασχολούσε 3 construction managers και συναδέλφους συμβούλους με δελτίο παροχής υπηρεσιών και συμβάσεις ετήσιες. Σήμερα το προσωπικό που έχει είναι συμβασιούχοι αορίστου χρόνου

4.Είναι απολύτως ανακριβές αυτό που γράφεις για το κόστος. Παρά το γεγονός ότι απαιτήθηκε μεγάλος αριθμός σηράγγων, γεφυρών και η αρτηρία κατασκευάσθηκε σε περιοχές με σοβαρά γεωλογικά και γεωτεχνικά προβλήματα το κόστος είναι τελικά μικρότερο απο αντίστοιχους αυτοκινητοδρόμους στην Ευρώπη. Σχετικά ο γνωστός δημοσιογράφος Τριανταφυλλόπουλος που είχε την ίδια παραπληροφόρηση με σένα έκανε έρευνα και σε σχετική εκπομπή παρουσίασε τα αποτελέσματα, προς τιμή του, που καταρρίπτουν τις ανοησίες

5.Παρ όλα τα προβλήματα , .680 χλμ αυτοκινητοδρόμου με 196 μεγάλες και πολλές μικρές διπλές γέφυρες, συνολικού μήκους 80 χλμ. περίπου, 69 μεγάλες και μικρές δίδυμες σήραγγες, συνολικού μήκους 90 χλμ. περίπου, 50 κόμβοι σύνδεσης με οδικό δίκτυο, 350 άνω και κάτω διαβάσεις εισόδου - εξόδου, 720 χλμ. οδοί εξυπηρέτησης (service roads) και 300 χλμ κάθετων οδών έχουν παραδοθεί σε κυκλοφορία και βοηθούν σημαντικά τις περιοχές της βόρειας Ελλάδας

6. Τέλος σου υπενθυμίζω ότι η εταιρεία λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια με έλεγχο (κύριος μέτοχος) του τέως ΥΠΕΧΩΔΕ

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.