Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όροι δόμησης σε εκτός σχεδίου γήπεδο


Recommended Posts

...................................

 

Εννοεί ότι αν υπάρχει τίτλος προ του 21-7-64 τότε ισχύουν οι παραπάνω όροι δομησης;

Ναι, ισχύουν αυτές οι παρεκκλίσεις.Δεν είναι απαραίτητος ο τίτλος.Αρκεί να αποδειχθεί ότι προϋπάρχει αυτής της ημερομηνίας.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Απαντήσεις 992
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Καλησπέρα,

 

ψάχνω να βρώ τους όρους δόμησης για ένα εκτός σχεδίου αγροτεμάχιο 5,5 στρέμματα που βρίσκεται στο Δήμο Μεσσήνης (περιοχή Ανάληψη) και έχει πρόσωπο στην εθνική οδό Καλαμάτας - Πύλου. Το οικόπεδο έχει ένα υφιστάμενο κτίσμα (προ του 1955) το οποίο ανακαινίστηκε πριν 2 χρόνια με άδεια μικρής κλίμακας. Έχω στα χέρια μου τοπογραφικό από την άδεια μικρής κλίμακας, στην οποία αναφέρεται οτι το οικόπεδο είναι άρτιο και οικοδομήσιμο αλλά δεν αναγράφεται η σχετική νομοθεσία.

 

Ο ιδιοκτήτης θέλει να κάνει τακτοποίηση κάποιων αυθαιρεσιών, και θέλω να εξετάσω αν μπορεί με βάση τους ισχύοντες όρους δόμησης να τα νομιμοποιήσει οριστικά, βγάζοντας νέα άδεια.

 

Γνώριζει κάποιος τα διατάγματα που ισχύουν στην περιοχή?

Link to comment
Share on other sites

nagorop:

ανάλογα σε ποια θέση βρίσκεται το γήπεδο θα πρέπει να ελέγξεις πέρα από τους γενικούς όρους δόμησης για τα εκτός σχεδίου (ΦΕΚ 270Δ) και τις χρήσεις γης (ζώνες προστασίας γεωργικής γης κλπ) οι οποίες έχουν καθοριστεί με το ΦΕΚ 304/26-6-2009. Με επιφύλαξη ,από ότι μπορώ να θυμηθώ, η εθνική οδός Ασπροχώματος-Μεσσήνης-Πύλου έχει κατηγοριοποιηθεί ως δευτερεύον εθνικό δίκτυο.

Αν πρόκειται για κάποια τακτοποίηση, έτσι κ αλλιώς θα χρειαστείς τοπογραφικό (εκτός σχεδίου).

Κατά τη γνώμη μου, θα μπορούσες να ξεκινήσεις από ένα νέο τοπογραφικό.

Link to comment
Share on other sites

συμπληρωματικα

ΑΑΠ 77/2011 ..ΓΠΣ Καλαματας

ΑΑΠ 36/2010 οδικο δικτυο προς Πυλο....μαλλον εισαι εδω

ΑΑΠ 304/09 ΓΠΣ Μεσσηνης...που ανεφερε ο παυλος...

Β 887/96 δρομος προς Μπουκα

 

[Παυλε καλησπερα]

Edited by dimitris GM
Link to comment
Share on other sites

Επειδή είχα πρόσφατο ένα τοπογραφικό λίγο πριν την Πύλο, Εθνική οδός Σπάρτης-Καλαμάτας-Μεσσήνης-Πύλου, Ε.Ο. υπ'αρ 82, δευτερεύον Εθνικό Δίκτυο.

Επικουρικά στα γραφόμενα των αγαπητών παραπάνω, ΦΕΚ 169 Α / 1998 για την ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας. Τις καλησπέρες μου Παύλο, Δημήτρη.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας!

 

@pavlos33

Ναί πρόκειται για τακτοποίηση. Τοπογραφικό θα χρησημοποιήσω το ίδιο, αφού έχει συντεταγμένες ΕΓΣΑ 87.

 

@dimitris GM

Τι σημαίνουν τα ΑΑΠ και Β?

 

 

Οι όροι δόμησης για τα εκτός σχεδίου βρίσκονται σε ένα μόνο ΦΕΚ? Ας πούμε δεν ισχύουν διαφορετικές αρτιότητες ανάλογα με την κάθε περιοχή? Το οικόπεδο βρίσκεται πιο κοντά στον οικισμό "Δραμονέρι".

Link to comment
Share on other sites

Τα τέυχη των Φ.Ε.Κ. είναι, τέυχος Β και τέυχος Αναγκαστικών Απαλλτριώσεων και Πολεοδομικών θεμάτων (Α.Α.Π.). www.et.gr για να τα αναζητήσεις και να τα κατεβάσεις.

Παραπάνω σου αναφέρανε τα δ/γματα τα οποία θα μελετήσεις να δεις τα περί αρτιότητας και οικοδομησιμότητας, γενικά η εκτός σχεδίου δόμησης διέπεται από τις διατάξεις του 270Δ/1985, ειδικότερα σου ανέφερε ο Παύλος τα δ/γματα τα οποία ενδεχομένως θέτουν πιο περιοριστικούς όρους. Επίσης, όπως έγραψα παραπάνω, δες τι γίνεται με τις ζώνες προστασίας υπεραστικής συγκοινωνίας. Φιλική συμβουλή, εάν δεν αισθάνεσαι σίγουρος , συνεργάσου με εμπειρότερο συνάδελφο της περιοχής ενδιαφέροντος σου.

Link to comment
Share on other sites

Μάλιστα, θα τα μελετήσω όλα προσεκτικά. Αν χρειαστεί θα ζητήσω και τοπική βοήθεια (βλέπω υπάρχουν και εδώ μέσα μηχανικοί από Καλαμάτα).

 

Αυτό που θέλω να ξεκαθαρίσω είναι αν μπορεί ο ιδιοκτήτης να νομιμοποιήσει το κτίσμα οριστικά, βγάζοντας νέα άδεια. Επειδή το κτίσμα (πρόκειται για αγροικία) και οι υπερβάσεις που έχουν γίνει είναι σχετικά μικρά, το πιθανότερο είναι να μην παραβιάζονται οι ισχύοντες όροι δόμησης. Το υφιστάμενο κτίσμα ήταν μονώροφο με επιφάνεια ~12τμ. Οι παραβάσεις αφορούν στην επέκταση του ισογείου κατά ~8τμ και στη κατασκευή παταριού επιφάνειας ~13τμ με παράληλο ανέβασμα της στέγης κατά 1,5μ.

Το θέμα είναι ότι με την επέκταση του ισογείου, παραβιάστηκαν και οι πλάγιες αποστάσεις. Εδώ υπάρχει ένα μπέρδεμα αφού και το υφιστάμενο κτίσμα (προ του '55) παραβίαζε τις πλάγιες αποστάσεις, αλλά με την επέκταση η απόσταση από το όριο μειώθηκε ακόμη περισσότερο.

Link to comment
Share on other sites

Εφόσον από την αρχή γνωρίζεις ότι υπάρχει παράβαση πλαγίων αποστάσεων δεν μπορείς να νομιμοποιήσεις οπότε πας μόνο σε τακτοποίηση.Να προσέξεις και τις αποστάσεις ασφαλείας αναλόγως την ημερομηνία κατασκευής.

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα και πάλι και χρόνια πολλά!

 

Κοίταξα αρχικά το ΦΕΚ 270Δ και το οικόπεδο τηρεί καταρχήν τις προϋποθέσεις αρτιότητας.

 

Κατέβασα και το ΓΠΣ Μεσσήνης (ΑΑΠ 304/09) στο οποίο το οικόπεδο βρίσκεται σε ζώνη αγροτικών δραστηριοτήτων (ΛΠ3). Στην περιγραφή της ζώνης αναφέρει:

 

ΛΠ 3: Περιοχές που περιλαμβάνουν γεωργική γη με χαρακτηριστικό την υψηλή παραγωγικότητα. Η παραπάνω περιοχή σήμερα περιλαμβάνει γεωργική γη με χαρακτηριστικά γης υψηλής παραγωγικότητας που εκτείνεται βόρεια του νέου δρόμου Ριζόμυλος – Καλαμάτα, έχει δε ανάγκη πολεοδομικής ρύθμισης μέσω του ΓΠΣ προκειμένου να αποφευχθεί η ανοργάνωτη ανάπτυξη και η αντίστοιχη υποβάθμισή της, αφού βρίσκεται στον κρίσιμο παράκτιο χώρο του δήμου. Είναι σκόπιμο να σχεδιαστεί στο πλαίσιο και άλλων χρήσεων με όρους και περιορισμούς δόμησης που θα αναστείλουν την παραπέρα άναρχη πύκνωση της δόμησης.

 

Από εδώ προκύπτει ότι θα υπάρχουν ειδικοί όροι και περιορισμοί δόμησης για τη συγκεκριμένη περιοχή ή ισχύει το ΦΕΚ 270Δ?

 

Επίσης πάλι στο ΑΑΠ 304/09 το οδικό δίκτυο που έχει πρόσωπο το οικόπεδο χαρακτηρίζεται ως Εθνική οδός 1ου επιπέδου (?).

 

Το ΓΠΣ Καλαμάτας έχει νόημα να το κοιτάξω εφόσον το οικόπεδο βρίσκεται στο ΓΠΣ Μεσσήνης?

 

Τέλος κοίταξα και το ΑΑΠ 36/2010 στο οποίο υπάρχει η εξής περιγραφή του οδικού τμήματος:

 

"...μήκους 2.036 m, με αρχή τη Χ.Θ. 116+080 της Εθνικής Οδού (9) (αφετηρία χιλιομέτρησης ο Πύργος) και τέλος τη Χ.Θ. 41+170 της Εθνικής Οδού (82) του Δευτερεύοντος Δικτύου «Καλαμάτα – Ασπρόχωμα – Μεσσήνη – Ριζόμυλος – Πύλος» (αφετηρία χιλιομέτρησης ο ισόπεδος κόμβος Ασπροχώματος)."

 

Δεν υπάρχει όμως κάποιος συνοδευτικός χάρτης και αναρωτιέμαι με ποιόν τρόπο μπορώ να επιβεβαιώσω ότι πρόκειται για τη σωστή περιοχή (είναι και σχετικά μικρό τμήμα 2χλμ).

Ο χαρακτηρισμός του οδικού δικτύου πως ακριβώς σχετίζεται με τους όρους δόμησης?

 

@Manolis_gon

Για ποιές αποστάσεις ασφαλείας μιλάς? Το κτίσμα είναι προ του '55 και έγινε ανακαίνιση το 2010.

 

Υ.Γ. Συγγνώμη για τις πολλές ερωτήσεις αλλά είναι η πρώτη φορά που ασχολούμε με εκτός σχεδίου τακτοποίηση και όρους δόμησης.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.