lazaros Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 Καλημέρα σε όλους! Η ερώτησή μου είναι πως θα μπορούσε να υπολογιστεί και να σχεδιαστεί φυσικός αερισμός υπόγειου χώρου στάθμευσης, εξασφαλίζοντας 4 εναλλαγές αέρα, που απαιτούνται από τον κανονισμό, ώστε να αποφύγουμε την εγκατάσταση μηχανικού εξαερισμού στην πολεοδομία. Φαντάζομαι την κατασκευή δύο ή περισσότερων cours anglais, τοποθετημένων αντιδιαμετρικά, αλλά πως θα μπορούσαμε να τις διαστασιολογήσουμε και να τεκμηριώσουμε ότι καλύπτουν τις απαιτούμενες εναλλαγές αέρα? ευχαριστώ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ss_sk Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Όσο δεν έχουμε εμείς στοιχεία για να υποστηρίξουμε ότι αρκούν άλλο τόσο δεν έχει ο υπάλληλος για να υποστηρίξει το αντίθετο! Δεν υπάρχουν προδιαγραφές για την ανανέωση του αέρα στο υπόγειο οπότε σχεδιάζουμε στα πλαίσια της λογικής... Link to comment Share on other sites More sharing options...
alej Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Ενδιαφέρον και δύσκολο θέμα. Το έψαξες στο google καθόλου; Link to comment Share on other sites More sharing options...
dib Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 Συνάδελφε, δώσε τις διαστάσεις του υπογείου για να καταλάβουμε τι παίζει... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MECH Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 Η απαίτηση από ποιον κανονισμό προκύπτει??? Μήπως από αυτό ? : ΦΕΚ-167/Δ/2-3-93 (Προδιαγραφές για την κατασκευή χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων που εξυπηρετούν τα κτίρια ) όπου αναφέρει : "Για τον φυσικό αερισμό των χώρων στάθμευσης χωρητικότητας άνω των δύο θέσεων απαιτούνται δύο ανοίγματα σε αντικείμενους τοίχους επιφανείας τουλάχιστον 0,60 τ.μ. ανά αυτοκίνητο σε κάθε άνοιγμα. Στο πρώτο υπόγειο η είσοδος μπορεί να αντικαθιστά το ένα άνοιγμα. Σε κάθε περίπτωση επιτρέπεται εναλλακτικά τεχνητός αερισμός με ανανέωση 4 φορές την ώρα." Προσωπικά σε πολεοδομίες το παραπάνω ακριβώς μου έχουν ζητήσει. Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποια νεότερη διάταξη που να λέει κάτι άλλο , αλλά αν ισχύει αυτό, νομίζω ότι άδικα παιδεύεσαι...... 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nik Posted August 19, 2016 Share Posted August 19, 2016 Σε υπόγειο πολυκατοικίας εμβαδού συνολικά π.χ. 200 τ.μ. , το οποίο αποτελείται από αποθήκες, θέσεις στάθμευσης, χώρους ελιγμών, κλιμακοστάσιο , υπάρχει απαίτηση αερισμού με 5% επί της επιφάνειας ? Ή πάει μόνο με 0,60 τ.μ. ανά αυτοκίνητο ? Οι αποθήκες πως αερίζονται ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arche Posted May 9, 2018 Share Posted May 9, 2018 με το ΓΟΚ 85 ως τροποποιηθει το 2000 απαιτηση αερισμου του συγκεκριμενου χωρου δεν υπηρχε, η απαιτηση υπηρχε για το χωρο του λεβητοστασιου, με τον ΝΟΚ δεν γνωριζω .. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Didonis Posted May 9, 2018 Share Posted May 9, 2018 (edited) επάρκεια φυσικού αερισμού και φωτισμού αφορά τον κτιριοδομικό κανονισμό και όχι τους πολεοδομικούς κανονισμούς (ΓΟΚ, ΝΟΚ) Είναι λοιπόν απαιτητό να υπάρχει επάρκεια φυσικού αερισμού φωτισμού σε γενικό κανόνα στους χώρους με κύρια χρήση και όχι στους χώρους με βοηθητική χρήση (αποθήκες κλπ) Υ.Γ. τώρα το είδα. Το ερώτημα ο νικ το είχε βάλει 2 χρόνια πριν και με παρέσυρε η άνω απάντηση ότι αφορούσε κάτι τώρα. Θα το έχει λύσει εδώ και δύο χρόνια Edited May 9, 2018 by Didonis Link to comment Share on other sites More sharing options...
lazaros Posted May 9, 2018 Author Share Posted May 9, 2018 Καλησπέρα, το αρχικό μου ερώτημα είναι αρκετά παλιό και η απάντηση υπάρχει στο ΦΕΚ-167/Δ/2-3-93 που επισυνάπτω, άρθρο 2 παράγραφος 4. Με λίγα λόγια αναφέρει το ΦΕΚ για χώρους στάθμευσης άνω των 2 θέσεων απαιτούνται αντιδιαμετρικά ανοίγματα επιφάνειας 0,60τ.μ.x (αριθμός αυτοκινήτων). Εναλλακτικά κατασκευάζεται τεχνητός εξαερισμός προσαγωγής/απόρριψης 4 εναλλαγών αέρα. ΦΕΚ-167_Δ_2-3-93 ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΧΩΡΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΗΣ.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arche Posted May 9, 2018 Share Posted May 9, 2018 εμενα με εστειλε το "τεχνητος εξαερισμος προσαγωγης/αποριψης 4 εναλλαγων αερα", δεν θυμαμαι σε αδεια διοροφου που ειχα κανει το 2010 να μου ζητησαν τετοιο. Θα πιανοταν η γκαραζοπορτα σαν ενα ανοιγμα και στην αλλη παντα εβαζα ενα κουρτ ανγλαι, με ενδιεφερε φυσικα να φωτισω και να αερισω το χωρο, δεν περιμενα η Πολ/μια να μου πει οτι θελει αγωγους εισαγωγης και εξαγωγης αερα, το λεγε το μυαλο μου. Ουτεο Α ρχιτεκ τονας ο πρωτος που με εμαθε να σχεδιαζω ειχε αναφερει κατι. Εγω λεω, αυτοκινητο μπαινει, καυσαερια εκπεμπονται, καπως πρεπει να βγαινουν. Και επισης δεν ηθελα στην Ελλαδα και σε καποιο επαρχιακο μερος που σχεδιαζα τοτε, δεν εχει σημασια το μερος βεβαια και Αθηνα, και σε άλλες πόλεις τα ίδια έκανα. Μα με τον ήλιο τον δικό μας, δεν θεωρούσα καλό να πρέπει να αναβω , οι πελάτες να ανάβουν το φως στο γκαραζ. Και βεβαια σαν οδηγος σκεφτομουν οτι αφου θα εισερχεται και καυσαεριο θα πρεπει ., καπως να βγαινει.. έκανα και άλλα, αλλά ας μην κουράσω άλλο τώρα. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now