Jump to content
lazaros

Φυσικός αερισμός υπόγειου χώρου στάθμευσης

Recommended Posts

Καλημέρα σε όλους!

Η ερώτησή μου είναι πως θα μπορούσε να υπολογιστεί και να σχεδιαστεί φυσικός αερισμός υπόγειου χώρου στάθμευσης, εξασφαλίζοντας 4 εναλλαγές αέρα, που απαιτούνται από τον κανονισμό, ώστε να αποφύγουμε την εγκατάσταση μηχανικού εξαερισμού στην πολεοδομία. Φαντάζομαι την κατασκευή δύο ή περισσότερων cours anglais, τοποθετημένων αντιδιαμετρικά, αλλά πως θα μπορούσαμε να τις διαστασιολογήσουμε και να τεκμηριώσουμε ότι καλύπτουν τις απαιτούμενες εναλλαγές αέρα?

ευχαριστώ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όσο δεν έχουμε εμείς στοιχεία για να υποστηρίξουμε ότι αρκούν άλλο τόσο δεν έχει ο υπάλληλος για να υποστηρίξει το αντίθετο! Δεν υπάρχουν προδιαγραφές για την ανανέωση του αέρα στο υπόγειο οπότε σχεδιάζουμε στα πλαίσια της λογικής...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ενδιαφέρον και δύσκολο θέμα.

Το έψαξες στο google καθόλου;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συνάδελφε, δώσε τις διαστάσεις του υπογείου για να καταλάβουμε τι παίζει...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η απαίτηση από ποιον κανονισμό προκύπτει???

 

Μήπως από αυτό ? : ΦΕΚ-167/Δ/2-3-93 (Προδιαγραφές για την κατασκευή χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων που εξυπηρετούν τα κτίρια )

 

όπου αναφέρει :

 

"Για τον φυσικό αερισμό των χώρων στάθμευσης χωρητικότητας άνω των δύο θέσεων

απαιτούνται δύο ανοίγματα σε αντικείμενους τοίχους επιφανείας τουλάχιστον 0,60

τ.μ. ανά αυτοκίνητο σε κάθε άνοιγμα.

Στο πρώτο υπόγειο η είσοδος μπορεί να αντικαθιστά το ένα άνοιγμα.

Σε κάθε περίπτωση επιτρέπεται εναλλακτικά τεχνητός αερισμός με ανανέωση 4 φορές την

ώρα."

 

Προσωπικά σε πολεοδομίες το παραπάνω ακριβώς μου έχουν ζητήσει.

Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποια νεότερη διάταξη που να λέει κάτι άλλο , αλλά αν ισχύει αυτό, νομίζω ότι άδικα παιδεύεσαι......

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε υπόγειο πολυκατοικίας εμβαδού συνολικά π.χ. 200 τ.μ. , το οποίο αποτελείται από αποθήκες, θέσεις στάθμευσης, χώρους ελιγμών, κλιμακοστάσιο , υπάρχει απαίτηση αερισμού με 5% επί της επιφάνειας ? 

 

Ή πάει μόνο με 0,60 τ.μ. ανά αυτοκίνητο ? 

 

Οι αποθήκες πως αερίζονται ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

με το ΓΟΚ 85 ως τροποποιηθει το 2000 απαιτηση αερισμου του συγκεκριμενου χωρου δεν υπηρχε, η απαιτηση υπηρχε για το χωρο του λεβητοστασιου, με τον ΝΟΚ δεν γνωριζω ..

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

επάρκεια φυσικού αερισμού και φωτισμού αφορά τον κτιριοδομικό κανονισμό και όχι τους πολεοδομικούς κανονισμούς (ΓΟΚ, ΝΟΚ)

Είναι λοιπόν απαιτητό να υπάρχει επάρκεια φυσικού αερισμού φωτισμού σε γενικό κανόνα στους χώρους με κύρια χρήση και όχι στους χώρους με βοηθητική χρήση (αποθήκες κλπ)

 

 

 

 

Υ.Γ.

τώρα το είδα. Το ερώτημα ο νικ το είχε βάλει 2 χρόνια πριν και με παρέσυρε η άνω απάντηση ότι αφορούσε κάτι τώρα. Θα το έχει λύσει εδώ και δύο χρόνια

Edited by Didonis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα, το αρχικό μου ερώτημα είναι αρκετά παλιό και η απάντηση υπάρχει στο ΦΕΚ-167/Δ/2-3-93 που επισυνάπτω, άρθρο 2 παράγραφος 4. Με λίγα λόγια αναφέρει το ΦΕΚ για χώρους στάθμευσης άνω των 2 θέσεων απαιτούνται αντιδιαμετρικά ανοίγματα επιφάνειας 0,60τ.μ.x (αριθμός αυτοκινήτων). Εναλλακτικά κατασκευάζεται τεχνητός εξαερισμός προσαγωγής/απόρριψης 4 εναλλαγών αέρα.

ΦΕΚ-167_Δ_2-3-93 ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΧΩΡΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΗΣ.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

εμενα με εστειλε το "τεχνητος εξαερισμος προσαγωγης/αποριψης 4 εναλλαγων αερα", δεν θυμαμαι σε αδεια διοροφου που ειχα κανει το 2010 να μου ζητησαν τετοιο. Θα πιανοταν η γκαραζοπορτα σαν ενα ανοιγμα και στην αλλη παντα εβαζα ενα κουρτ ανγλαι, με ενδιεφερε φυσικα να φωτισω και να αερισω το χωρο, δεν περιμενα η Πολ/μια να μου πει οτι θελει αγωγους εισαγωγης και εξαγωγης αερα, το λεγε το μυαλο μου. Ουτεο Α ρχιτεκ τονας ο πρωτος που με εμαθε να σχεδιαζω ειχε αναφερει κατι. Εγω λεω, αυτοκινητο μπαινει, καυσαερια εκπεμπονται, καπως πρεπει να βγαινουν. Και επισης δεν ηθελα στην Ελλαδα και σε καποιο επαρχιακο μερος που σχεδιαζα τοτε, δεν εχει σημασια το μερος βεβαια και Αθηνα, και σε άλλες πόλεις τα ίδια έκανα. Μα με τον ήλιο τον δικό μας, δεν θεωρούσα καλό να πρέπει να αναβω , οι πελάτες να ανάβουν το φως στο γκαραζ. Και βεβαια σαν οδηγος σκεφτομουν οτι αφου θα εισερχεται και καυσαεριο θα πρεπει ., καπως να βγαινει.. έκανα και άλλα, αλλά ας μην κουράσω άλλο τώρα.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.