Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Μελέτη ανελκυστήρα


apos1982

Recommended Posts

@dib

 

Αν μπορείς να μας διευκρινίσεις μερικά πράγματα ακόμη:

1. Εγκαθίσταται ανελκυστήρας για πρώτη φορά η υπάρχει/υπήρξε εγκατεστημένος ανελκυστήρας στο κτίριο;

2. Φρεάτιο υπάρχει; Ποια η θέση του;

3. Το κτίριο ανήκει αποκλειστικά σε έναν ιδιοκτήτη ή υπάρχουν και άλλοι.

 

Οσον αφορά τη νομαρχία που θα καταθέσεις το φάκελο θα πρέπει να είναι η αρμόδια για την περιοχή που βρίσκεται το κτίριο. Η διαδικασία βέβαια δεν είναι τόσο απλή.

Ετοιμάζεις το φάκελο (μελέτη, σχέδια, λοιπά δικαιολογητικά), τον καταθέτεις στο φορέα πιστοποίησης που έχει αναλάβει την πιστοποίηση του ανελκυστήρα. Αφού πραγματοποιήσει τον έλεγχο ο φορέας και εκδόσει το πιστοποιητικό, τότε παίρνεις το φάκελο και τον καταθέτεις (ή εσύ η κάποιος άλλος) στη νομαρχία.

 

-------------------------------------------------------------------------

 

@γιωργος_ατσαλακης

 

Ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημά σου;

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

καλημερα και καλη χρονια! θα ηθελα να κανω μια ερωτηση σχετικα με μια μελετη ανελκυστηρα που εχω αναλαβει....το προβλημα μου ειναι πως οι οδηγοι ειναι τοποθετημενοι στην διαγωνιο του θαλαμου....προκειται για ηλεκτροκινητο ανελκυστηρα....

 

η ερωτηση μου ειναι στην μελετη πως θα υπολογισω την κατανομη φορτιου κτλ για τη μελετη οδηγων.....εχει κανεις καμια ιδεα?

Link to comment
Share on other sites

Σχετικά με την υποβολή του φακέλου της μελέτης ανελκυστήρα. Η υποβολή πλέον σε αυτά τα θέματα ανελκυστήρα "περνάει" στους Δήμους (Καλλικράτης). Τουλάχιστον αυτήν την απάντηση πήρα από τον προιστάμενο Δνσης Βιομηχανίας της Νομαρχίας. Κάτι άλλο συνάδελφοι. Εάν είναι αρκετά παλιό το κτίριο (περίπου 1970) τότε απαιτείται έκδοση άδειας εργασιών μικρής κλίμακας και απαραίτητα αναθεώρηση οικοδομικής άδειας εφόσον δεν έχει προβλεφθεί φρεάτιο? Διευκρίνηση > ρωτώ διότι μου έχουν αναθέσει μελέτη ανελκυστήρα μικρών φορτίων για μέγιστη διαδρομή 5 μέτρα.

Link to comment
Share on other sites

@nikoss85

 

Να υποθέσω ότι πρόκειται για θάλαμο ο οποίος έχει δύο εισόδους σε γειτονικά τοιχώματα;

Η απάντηση δεν είναι πολύ απλή καθώς το πρόγραμμα της 4Μ δεν έχει επιλογή για τέτοια χωροθέτηση των οδηγών σε σχέση με το θάλαμο (δεν γνωρίζω τί γίνεται με τα άλλα προγράμματα). Θα σου πρότεινα να συνεννοηθείς με αυτόν που θα ελέγξει τη μελέτη επειδή πρόκειται για ειδική περίπτωση, ώστε να μην ταλαιπωρηθείς άδικα.

 

Η δυσκολία βρίσκεται βασικά στον καθορισμό των κέντρων βάρους των διαφόρων φορτίων. Κάνε ένα σκαρίφημα υπό κλίμακα και βρές τις συντεταγμένες x,y του κάθε φορτίου με βάση το ορθογώνιο σύστημα αξόνων που ορίζουν οι οδηγοί. Οι συντεταγμένες αυτές θα είναι διαφορετικές από την περίπτωση οδηγών τοποθετημένων κάθετα στο θάλαμο.

Ενα πρόβλημα που θα διαπιστώσεις είναι ότι οι μετατοπίσεις του ωφέλιμου φορτίου κατά χ και y άξονα θα γίνονται λάθος από το πρόγραμμα γιατί αυτό υπολογίζει μετατόπιση κατά το 1/8 της κάθε διάστασης του θαλάμου, πράγμα που ισχύει για τη συνήθη τοποθέτηση των οδηγών, αλλά όχι για την περίπτωσή σου. Μία λύση θα ήταν να θέσεις ως διαστάσεις χ,y του θαλάμου τέτοιες ώστε να σου βγαίνει σωστή η μετατόπιση.

 

Σε κάθε περίπτωση συννενοήσου με τον ελεγκτή και αν βγάλεις τελικά άκρη στείλτο μας και μας για να ενημερωθούμε.

 

@thagelop

 

Αν αναφέρεσαι σε ανελκυστήρα ο οποίος δεν έχει καμπίνα (ανοικτός, μόνο για φορτία) έχω την εντύπωση ότι δεν χρειάζεται να κατατεθεί φάκελος στη Διεύθυνση Βιομηχανίας (ή το Δήμο), θεωρείται ανυψωτικό μηχάνημα και η σχετική νομοθεσία είναι το ΦΕΚ 1186 ΤΕΥΧΟΣ Β 2003 (ΑΝΥΨΩΤΙΚΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ), αλλά διασταύρωσέ το. Τώρα αν θα δημιουργηθεί άνοιγμα στην πλάκα για την εγκατάστασή του, φαντάζομαι ότι κανονικά θα πρέπει να κατατεθεί κάποια σχετική μελέτη στην πολεοδομία, αλλά έχω δει και περιπτώσεις που δεν το κάνουν.

Link to comment
Share on other sites

@Socrates05

 

Σε ευχαριστώ γιά την απάντηση σου. Τελικά ανήκει στην κατηγορία ανυψωτικά μηχανήματα και σχετικά με το λιγο σκάψιμο που χρειάζεται ο ιδιοκτήτης δεν θα δηλώσει τίποτα στην Πολεοδομία διότι είναι μικρής σημασίας (και έχει εν μέρει δικιο διότι θα μπεί άδικα στην διαδικασία).

 

Γενικό Σχόλιο .Τελικά όμως ο ρόλος του μηχανολόγου μηχανικού σε θέματα ανελκυστήρων και ανυψωτικών μηχανημάτων έχει υποβαθμιστεί αφού πλέον υπάρχουν Φορείς Πιστοποίησης και Εταιρίες και προτείνουν "έτοιμες" λύσεις στους ενδιαφερόμενους. Δηλαδή πότε θα μας χρειαστούν? μόνο όταν πρόκειται να βγάλουν οικοδομική άδεια?

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχει υποβαθμιστεί ο ρόλος του μηχανικού.

 

Σκέψου για παράδειγμα ότι υπάρχουν 3 υποκατηγορίες μηχανικών που έχουν έσοδα από τους ανελκυστήρες:

 

1. Ο μηχανικός που αναλαμβάνει την μελέτη και την επίβλεψη της εγκατάστασης του ανελκυστήρα για την πολεοδομία.

2. Ο μηχανικός της εταιρείας εγκατάστασης των ανελκυστήρων.

3. Ο μηχανικός της υπηρεσίας που ελέγχει την εγκατάσταση (τον μισθό του από την υπηρεσία).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 1 month later...

Καλημέρα συνάδελφοι!
Ψάχνω εδώ και λίγες μέρες τη δυνατότητα τοποθέτησης ανελκυστήρα στο σπίτι των γονέων, στο οποίο δεν υπήρχε πρόβλεψη ανελκυστήρα!(χωρίς άδεια κτλ)
Το μόνο σημείο που κατ' εμέ βολεύει είναι στο φανάρι της σκάλας, διαστάσεων 80*80. Όσοι έχω ρωτήσει μου λένε πρέπει να κόψουμε μέρος των σκαλοπάτιών κατά πλάτος ώστε να μεγαλώσει το φανάρι σε περίπου 1,20*1,00. Αυτό πέραν της φασαρίας θα επιφέρει και μια μείωση του πλάτους που δεν θα είναι αισθητικά αλλά και λειτουργικά ανεκτή. Γενικά όπου ρώτησα, πήρα παρόμοια απάντηση. 

Επιμένοντας και ψάχνοντας για narrow elevators βρήκα αυτό:

http://www.vacuumelevators.com/pve30.php
Λόγω ειδικότητας αλλα και μη σχέσης με το αντικείμενο δεν μπορώ να καταλάβω πώς λειτουργεί...Όταν το έδειξα σε επαγγελματίες του χώρου είτε δεν μπορούσαν είτε δεν ήθελαν να μου εξηγήσουν, μιλώντας για προηγμένες τεχνολογίες κτλ!
Και έμεινα με την απορία αφενός πώς δουλεύει, αφετέρου γιατί δε υπάρχει κάτι παρόμοιο εδώ (συγνώμη αλλά δεν πείστηκα από τα περί προηγμένης τεχνολογίας)
Αν κάποιος καταλαβαίνει τί βλέπει και δε βαριέται ας μας διαφωτίσει!
Ευχαριστώ!

Link to comment
Share on other sites

Η εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις:

 

 

Δεν νομίζω πως το νομικό καθεστώς που ισχύει στην Ελλάδα θα σου επιτρέψει να εγκαταστήσεις κάτι τέτοιο για πρόσωπα.

Το εθνικό πρότυπο που ορίζει τί είναι ανελκυστήρας προσώπων είναι το ΕΛΟΤ ΕΝ81 το οποίο ορίζει στο σημείο 1.1 τί ακριβώς είναι αυτό που πρέπει να πιστοποιηθεί και αδειοδοτηθεί τελικά ως ''ανελκυστήρας''.

 

Ορίζεται ξεκάθαρα πως ο ''ανελκυστήρας'' έχει θάλαμο αναρτημένο από συρματόσχοινα ή αλυσίδες που κινείται μεταξύ οδηγών οι οποίοι δεν έχουν κλίση > 15 μοίρες ως προς την κατακόρυφο. Το Amendement 3 του ΕΝ81 θέτει και περιορισμό στην ταχύτητα τα 0,15 m/s (οτιδήποτε πιο αργό δεν είναι ''ανελκυστήρας''), αλλά από όσο γνωρίζω η Ελληνική νομοθεσία δεν το έχει υιοθετήσει ακόμη...

 

Άρα λοιπόν αυτό που παρουσιάζεις δεν είναι ανελκυστήρας και ακόμη και εάν μπορέσεις να το εγκαταστήσεις στην Ελλάδα (εάν βρεις τεχνικό να το κάνει) δεν θα μπορεί νόμιμα να χρησιμοποιείται για ανύψωση προσώπων. Μόνο για ανύψωση φορτίων (θέλει και σε αυτό λίγο ψάξιμο για να δεις εάν ικανοποιείται η νομοθεσία περί ''μηχανών'').

 

Αν λοιπόν σκεφτείς να προχωρήσεις σε ''μηχανή'' και όχι ''ανελκυστήρα'', η ταπεινή μου γνώμη είναι πως μπορείς να βρεις στην αγορά άπειρες λύσεις ανυψωτικών πλατφορμών που με πολύ λογικό κόστος θα χωρέσουν σε άνοιγμα διαστάσεων 0,80 Χ 0,80 m. 

 

Το πως θα γίνει χρήση της ''μηχανής'' στη συνέχεια είναι ευθύνη σας.

 

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.