Μετάβαση στο περιεχόμενο

Οδηγίες από έναν Πολιτικό Μηχανικό σε έναν νέο Πολιτικό Μηχανικό


 
kwsths1986

Recommended Posts

Sundance , νομίζω ότι στους ελέγχους που πρέπει να κάνεις είναι και οι έλεγχοι των οπλισμών. Αλλωστε δεν είναι στοιχείο της ορθότητας ή μη της ανάλυσης ή/και της διαστασιολόγησης το να βγουν υπερβολικά σίδερα? Εξάλλου όταν ο Κωστής ρωτάει για το αν μπορεί να κατασκευαστεί στην πράξη, επί της ουσίας μπαίνει και ζήτημα κατασκευαστικών οπλισμών. Δεν είπα ότι θα μπει η σκάλα στο μοντέλο ως τέτοια , αν και υπάρχουν προγράμματα που το κάνουν κι αυτό, αλλά στο τι είδους πλάκα(ες) θα μπουν στο μοντέλο.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 46
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

δε διαφωνω αλλα τα υπερβολικα σιδερα δεν μπορει να τα καταλαβει ενας νεος μηχανικος και γι' αυτο ειπα για αυτους που δεν εχουν εμπειρια στην οφθαλμοστατικη...(εκτος και αν ειναι κραυγαλεα πολλα...)

Link to comment
Share on other sites

Κάνεις λάθος... :)

Φυσικά δεν εννοώ να βγάλεις όλα τα εντατικά μεγέθη. Αντιπροσωπευτικές τιμές ροπών για κάποιες χαρακτηριστικές δοκούς, αξονικά υποστυλωμάτων, ροπή και τέμνουσα βάσης τοιχωμάτων...

Link to comment
Share on other sites

Sundance, νομίζω ότι ιδιαίτερα για ένα νέο μηχανικό η "οφθαλμοστατική" είναι ιδιαίτερα χρήσιμη. Βοηθάει στον ποιοτικό έλεγχο των αποτελεσμάτων σε συνδυασμό με την επί τόπου παρουσία του συναδέλφου στο έργο. Θέλω να πω με απλά λόγια πως δε χρειάζεται ιδιαίτερη πείρα για έναν πολιτικό μηχανικό για να καταλάβει πως σε μια δοκό τα 5Φ20 με συνδετήρα Φ10 είναι όχι μόνο μεγάλος οπλισμός αλλά πρακτικά θα μπει δύσκολα σε μια δοκό 25/50 αν σε αυτά προστεθούν τα πρόσθετα στήριξης της δοκού.

Η δική μου άποψη είναι πως το πιο εύκολο -όχι βέβαια πάντα το πιο σωστό- να τσεκάρεις πιθανές αδυναμίες μιας μελέτης είναι ο διεξοδικός έλεγχος στους κατασκευαστικούς οπλισμούς. Να δώσω κι ένα παράδειγμα: Είχα μια μελέτη ενός τετραόροφου που σε ένα τοίχωμα του ανελκυστήρα μου έβγαζε το πρόγραμμα συνδετήρα U Φ14/10. Οι παραδοχές ήταν όλες σωστές (τσεκαρισμένο) . Το συγκεκριμένο βγάζει μάτι ότι χρειάζεται αλλαγή στη διάταξη του φορέα., εκτός αν πιστεύει κανείς ότι θα μπει συνδετήρας Φ14 στο τοίχωμα! Αυτό είναι κάτι που εύκολα το εντοπίζει κανείς, ανεξάρτητα της εμπειρίας του, αρκεί βέβαια να είναι Πολιτικός Μηχανικός!

Link to comment
Share on other sites

καπως καλυτερευει τωρα αλλα και πάλι, ροπες δοκων για να βγαλεις πρεπει να λυσεις ολο το κτιριο...????????? (μιλαω για ροπες και στα ακρα οχι μονο στο κεντρο που συνηθως βγαινει χωρις δυναμικη αναλυση)

 

οπως και να χει, μπραβο σου!

 

πιστευω παντως η πλειοψηφια δεν κανει τετοια manual αναλυση. τουλαχιστον οχι για συνηθεις κατασκευες.

Link to comment
Share on other sites

Μετά από πολλά χρόνια στατικών δουλεύω ως εξής:

 

1) Παίρνω τα αρχιτεκτονικά, τα τυπώνω σε διαφανή (ριζόχαρτα) Α4 ή Α3.

2) Τα βάζω το ένα κάτω από το άλλο και προσπαθώ να βρω άξονες Χ και Ψ

3) Έχω στο νου μου τους γενικούς κανόνες και κάθε φορά τους ξαναθυμάμαι (ξεσκόνισμα του ΕΑΚ, πότε πρέπει να κάνω ικανοτικό, πότε έχω τοιχωματικό υποχρεωτικά κλπ)

4) Βάζω όσο πιο μπορώ συμμετρικά τοιχεία και υποστυλώματα σε όλη την κάτοψη. Ίδια από πάνω μέχρι κάτω.

 

*Εδώ έχει λυθεί το μισό στατικό (αν υπάρχει εμπειρία)*

 

5) Κάνω μια αρχική εισαγωγή δεδομένων και μια πρώτη επίλυση

6) Επιβεβαιώνομαι για τις επιλογές μου ή όχι (τελευταία σπάνια πέφτω πολύ έξω)

7) Αρχίζω τις μειώσεις στα υποστυλώματα, προσθέτω τις σκάλες και τα μπαλκόνια κλπ και ξαναλύνω

8 ) Όλα τα αποτελέσματα τα ελέγχω εμπειρικά (με το μάτι).

9) Οτιδήποτε παράξενο (συμβαίνει συχνά) το ξεσκονίζω περισσότερο...

10) Σχεδιάζω μόνος μου συμμαζεύοντας το σχέδιο έτσι ώστε να είναι ευανάγνωστο και "υλοποιήσιμο" όσο γίνεται...

 

Αυτά...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sundance, νομίζω ότι ιδιαίτερα για ένα νέο μηχανικό η "οφθαλμοστατική" είναι ιδιαίτερα χρήσιμη. Βοηθάει στον ποιοτικό έλεγχο των αποτελεσμάτων σε συνδυασμό με την επί τόπου παρουσία του συναδέλφου στο έργο. Θέλω να πω με απλά λόγια πως δε χρειάζεται ιδιαίτερη πείρα για έναν πολιτικό μηχανικό για να καταλάβει πως σε μια δοκό τα 5Φ20 με συνδετήρα Φ10 είναι όχι μόνο μεγάλος οπλισμός αλλά πρακτικά θα μπει δύσκολα σε μια δοκό 25/50 αν σε αυτά προστεθούν τα πρόσθετα στήριξης της δοκού.

 

 

συμφωνω οτι το κατασκευαστικα δυνατον κρινεται πιο ευκολα. μπορεις να βρεις που περιπου πρεπει να παιξεις για να ειναι κατασκευαστικα υλοποιησιμη η μελετη

 

ομως το πολυ ή λιγο οσον αφορα την ορθοτητα των αποτελεσματων της αναλυσης ειναι ιδιαιτερα σχετικο και ασαφες και ειδικα ο νεος μηχανικος δεν μπορει να το κρινει ευκολα.

 

7) Αρχίζω τις μειώσεις στα υποστυλώματα, τις σκάλες, τα μπαλκόνια κλπ και ξαναλύνω

 

μειωσεις σε σκαλες τι ειδους? φανταζομαι δεν εχουν μπει καν στο προσομοιωμα, παρα μονο ως φορτια...

 

8 ) Όλα τα αποτελέσματα τα ελέγχω εμπειρικά (με το μάτι).

 

τωρα φιλε μου μας εδωσες ντιρεκτ. το θεμα ειναι προ εμπειριας τι εκανες...

 

 

9) Οτιδήποτε παράξενο (συμβαίνει συχνά) το ξεσκονίζω περισσότερο...

 

εδω σε θελω. σαν τι παραξενο δλδ? περιεργες αυξομειωσεις εντατικων πχ?

Link to comment
Share on other sites

Διευκρίνιση:

Το έγραψα λίγο ακαταλαβίστικα. Διορθώνω:

7) Αρχίζω να μειώνω τα υποστυλώματα, να προσθέτω τις σκάλες και τα μπαλκόνια όπου απαιτούνται....

 

Τώρα όπως και να το κάνουμε το στατικό είναι θέμα εμπειρίας αλλά η εμπειρία έρχεται με τον χρόνο. Βοηθάει και η αντίληψη που έχει αποκτήσει κανείς...

Τα πρώτα στατικά που έλυνα τα ξεσκόνιζε ο δ/ντης της εταιρείας που δούλευα και με διόρθωνε (ήταν το δεύτερο πανεπιστήμιο).

Μετά, αυτά που δεν τα έλεγχε κανείς "πάνω" από μένα, έκανα περίπου ένα μήνα να παραδώσω ένα απλό διώροφο...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.