Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Προβλήματα στην κατασκευή αυτοκινητοδρόμων


gvarth

Recommended Posts

2304_ph1.jpg

 

 

Πολύ πιθανή θεωρείται πλέον η κατάργηση του τμήματος «Πύργος – Τσακώνα» του αυτοκινητόδρομου που περιμένει με μεγάλη αγωνία εδώ και δεκαετίες ολόκληρη η δυτική Πελοπόννησος.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, το πρόβλημα με το οικοσύστημα του Καϊάφα είναι καταλύτης στις εξελίξεις έπειτα και από παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης που απέκλεισε την χάραξη αυτοκινητόδρομου εντός της περιβαλλοντικά ευαίσθητης αυτής περιοχής. Άλλες πληροφορίες μιλούν για «κόψιμο» του τμήματος μετά τον Πύργο και αντικατάσταση του από ένα νέο τμήμα που θα ενώνει τον Πύργο με την Αρχαία Ολυμπία και τη Βυτίνα.

 

Φαίνεται λοιπόν βέβαιο ότι εργασίες κάτω από τον Πύργο δεν υφίστανται, πλην της νέας γέφυρας στον Αλφειό. Η μεγάλη χρονοτριβή σε σχέση με την περίπτωση του Καϊάφα έχει σαν αποτέλεσμα στο τμήμα Πύργος - Τσακώνα να μην έχουν αποδοθεί καθόλου ελεύθεροι χώροι για την κατασκευή έστω και τμημάτων εκτός του οικοσυστήματος. Γενικά, πρόκειται για το μόνο κομμάτι της Ολυμπίας Οδού που σχεδόν δεν έχει γίνει απολύτως τίποτε, από πλευράς έργων.

 

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι δεν είναι μόνο το οικοσύστημα που οδηγεί σε εγκατάλειψη του συγκεκριμένου τμήματος «Πύργος – Τσακώνα». Οι παραχωρησιούχοι που κατασκευάζουν και θα εκμεταλλευτούν τον αυτοκινητόδρομο έχουν αρνητικές ενδείξεις για την κίνηση αυτοκινήτων στον συγκεκριμένο δρόμο, γεγονός που σημαίνει ότι τα έργα που θα γίνουν δύσκολα θα αποσβεστούν.

 

Ως εναλλακτική χάραξη φαίνεται να προβάλλει πλέον η προέκταση της Ολυμπίας Οδού από Πύργο προς Αρχαία Ολυμπία, όπου, είτε θα καταλήξει εκεί, είτε θα συνεχιστεί προς Τρίπολη, με το δεύτερο σενάριο να είναι λιγότερο πιθανό.

 

 

Πηγή : http://www.iliatora.gr/news_details.php?id=2304

Link to comment
Share on other sites

Ηταν γνωστο πως δεν υπηρχε περιπτωση να γινει ο δρομος μεχρι τσακωνα

 

1-Η κινηση αυτη την στιγμη σταματα στον Πυργο απο εκει και κατω κυκλοφορουν μονο αγροτικα και τρακτερ

 

το Πατρα -Πυργος εχει κυκλοφοριακο φορτο γιατι πολυς κοσμος μενει πατρα και ο διαπλατυμενος δρομος (ο υφισταμενος δρομος δεν ειναι εθνικη οδος δεν εχει ουτε μια απο τις προυποθεσεις της εθνικης οδου) τον προετρεπε να πηγαινει με το αμαξι στην δουλεια του (πχ καθηγητες-δασκαλοι, εργαζομενοι στο αεροδρομιο ανδραβιδας και αραξου, λιμανι κυληνης, εμποριο με τον πυργο που ειναι πρωτευουσα νομου και μαζευει των υπολοιπων πολεων τα προϊοντα κυριως αγροτικα)

 

2-Καϊαφας το μεγαλυτερο οικολογικο εγκλημα της ιστοριας της ευρωπης

οσοι εχουν επαφη-καταγωγη απο την περιοχη ή τριγυρω

ξερουν ή εχουν ακουσει για τα σχεδια εμπορευματοποιήσης και τουριστοκοποιησης μιας μοναδικης περιοχης που ηταν NATURA και η οικολογικη της αξια φαινεται στο γεγονος οτι πραγματικα δεν επιτρεποταν το camping οι μπατσοι εκαναν βολτες και σε εδιωχναν

 

οποτε "το τσαμπα οι φωτιες" δεν ειναι λαθος

 

3-(προσωπικη γνωμη) ο κοσμος κατω απο τον πυργο δεν ηταν παρα πολυ ενθερμος της ιδεας του νεου δρομου

 

4-Απο Κυπαρισσια και Ζαχαρω για Αθηνα(το κεντρο των παντων της Ελλαδας) πανε απο Τριπολη

Link to comment
Share on other sites

Εγώ να προσθέσω και μια άλλη παράμετρο για την κατάργηση του οδικού τμήματος. Με το γεγονός ότι οι τράπεζες έχουν εγκρίνει τα δάνεια στις κατασκευαστικές εταιρείες σε εποχές προ κρίσης με ότι αυτό συνεπάγεται, ευκαιρία ψάχνουν για να περικόψουν ότι μπορούν.

Για όποιον ενδιαφέρεται ας δεί αυτό:

Το ότι δεν θα μπορέσει να αποσβεστεί το έργο είναι μια εύκολη δικαιολογία καθώς για όσους έχουν γνώση από τη σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Κόρινθος-Καλαμάτα, σε αυτή προβλέπεται ότι εάν ο κυκλοφοριακός φόρτος δεν προκύψει αυτός που έχει υπολογιστεί στη σύμβαση, τότε θα υπάρξει αποζημίωση από το κράτος.

Θέλω να πιστεύω ότι κάτι αντίστοιχο θα προβλέπεται και για το έργο Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα. Τελικά που είναι το επιχειρηματικό ρίσκο του "Ιδιωτικού Τομέα"!!!

Στο κάτω κάτω της γραφής όλοι αυτοί που βγαίνουν και κάνουνε μάθημα περί ανταγωνιστικότητας και ελεύθερης οικονομίας, όλα αυτά τα χρόνια είχαν για πελάτη το δημόσιο και τα δημόσια έργα-προμήθειες και έκαναν "επενδύσεις" με επιδοτήσεις. Γιατί όλοι κατηγορούμε τους δημοσίους υπαλλήλους αλλά τελικά οι μεγαλύτεροι δημόσιοι υπάλληλοι αποδεικνύονται οι επιχειρήσεις εκείνες που όλα αυτά τα χρόνια δούλευαν αποκλειστικά με το δημόσιο. Θέλω να μου απαντήσει κάποιος συνάδελφος εάν έχει εμπειρία απο το εξωτερικό, εάν υπάρχει σε άλλη προηγμένη χώρα το φαινόμενο να υπάρχουν εταιρείες και ειδικά κατασκευαστικές που να κάνουν μόνο δημόσια έργα!!

Link to comment
Share on other sites

Mα αγαπητε μου, ο μεγαλυτερος εργοδοτης στην Ελλαδα ειναι (ή μαλλον ηταν!) το δημοσιο. Ειτε σε εργα, ειτε σε παραγγελιες σε βιομηχανιες, ειτε σε μισθοδοσια κ.ο.κ. Τωρα που κατερρευσε αυτο που ολοι εβριζαν, ψαχνομαστε. Δηλαδη, σχιζοφρενεια !

Link to comment
Share on other sites

Θέλω να μου απαντήσει κάποιος συνάδελφος εάν έχει εμπειρία απο το εξωτερικό, εάν υπάρχει σε άλλη προηγμένη χώρα το φαινόμενο να υπάρχουν εταιρείες και ειδικά κατασκευαστικές που να κάνουν μόνο δημόσια έργα!!

 

Φυσικά και υπάρχουν. Αγγλία, Γαλλία Γερμανία, Ισπανία

Link to comment
Share on other sites

Μερικές παρατηρήσεις στα γραφόμενα του st2:

1. Τον κυκλοφοριακό φόρτο τον μετράς πράγματι σε παρόντα χρόνο αλλά όταν σχεδιάζεις ένα οδικό άξονα πολλές φορές προβλέπεις φόρτους και κυρίως δημιουργείς κιόλας. Κλασικότερο παράδειγμα από την Εγνατία δε νομίζω να υπάρχει. Αν στην περίπτωση της εξεταζόταν μόνο ως προς το φόρτο τότε θα είχε κατασκευαστεί μόλις το 1/3. Αλλά ήταν οραματικό έργο διασύνδεσης 4 λιμανιών, 4 αεροδρομίων (αν δε κάνω λάθος), 4 περιφερειών, της δυτικής πύλης της Ελλάδος με την ανατολική, συνδέοντας την ΕΕ μέσω Ηγουμενίτσας με Ασία και Ανατολικά Βαλκάνια.

Θα μου πείς είναι το ίδιο ο άξονας Πάτρα - Τσακώνα? Σε μικρότερη κλίμακα ναι. Συνδέει (μαζί με το κομμάτι Τσακώνα-Καλαμάτα του Κόρινθος Καλαμάτα) 4 λιμάνια με κυριότερα τα λιμάνια, 3 αεροδρόμια, 2 περιφέρειες. Το σημαντικό είναι ότι συνδέει μια πύλη εισόδου από την ΕΕ (Πάτρα) με ένα λιμάνι (Καλαμάτα) από όπου μπορούν να προοθούνται προιόντα προς τις χώρες της ανατολικής Μεσογείου. Επίσης συνδέει την πύλη εισόδου με τις τουριστικές περιοχές της δυτικής Πελοποννήσου (οι οποίες προφανώς δε σταματάνε στον Πύργο), οι οποίες γειτνυάζουν με απίστευτου κάλλους και αρχαιολογικής σημασίας χώρους. Τα αγροτικά προιόντα της Μεσσηνίας αλλά και της Κρήτης θα μπορούν να προωθούνται ταχύτερα μέσω της Πάτρας.

 

2. Σε αυτό νομίζω κανείς δεν μπορεί να πει κάτι αντίθετο.

 

3. Είναι γνωστό ότι ο Έλληνας δε θέλει να χάσει το χωραφάκι του ειδικά αν πιστεύει ότι αυτό είναι χρυσορυχείο αφού πιστεύει ότι σε αυτό θα χτιστούν ξενοδοχεία όπου όλο το σύμπαν θα διαγκωνίζεται για να πάει.

 

4. Προφανώς αφού είναι λιγότερα χιλιόμετρα. Η σημασία του τμήματος αυτού όμως δεν είναι να πάει κάποιος από Κυπαρισσια και Ζαχαρω σε Αθήνα αλλά σε Πάτρα.

Link to comment
Share on other sites

Αν συνεχίσει αυτή η κατάσταση με τη στάση πληρωμών του Δημοσίου, θα τρίβουμε τα μάτια μας. Χειρότερες εξελίξεις και από τα πλέον απαισιόδοξα σενάρια έρχονται αν δεν αλλάξει η πορεία. Σήμερα έμαθα ότι ετοιμάζονται να κλείσουν (προσωρινά έστω) και άλλα εργοτάξια (και της Ολυμπίας Οδού)...

Link to comment
Share on other sites

Πραγματι, υπάρχει κατι παραπανω απο ορατο το ενδεχομενο προσωρινης παυσης των εργασιων.

Δεν χωραει αμφιβολία οτι αποπλευρας Δημοσίου οι καθυστερησεις που αφορουσαν τις απαλλοτριώσεις και τις μετατοπισεις των δικτύων ΟΚΩ ήταν και ειναι μια απο τις αιτίες των καθυστερήσεων.

Παρολα αυτα οταν ενα τέτοιο έργο κατα ενα ποσοστο 50% εξαρτάται απο κεφαλαια των τραπεζών και των εταιριών και το υπόλοιπο 50% απο διοδια και συμμετοχή του δημοσίου, καταλαβαινεις οτι οποιαδηποτε καθυστερηση θα αποτελεσει αφορμή για αιτήματα (claims) πασης φυσης (οικονομικά, αναθεώρηση συμβασεων κτλ).Το Δημόσιο, εθελοτυφλώντας για το τι παει να πει καθυστερηση - συμβατικη - υπέγραψε μια συμβαση , η οποία καλύπτει τους εργολάβους σε καθε ενδεχόμενο.Και οταν λεω εθελοτυφλεί, εννοώ οτι δεν ειναι δυνατον γνωρίζοντας πως λειτουργεί το συστημα, να δεσμευεσαι να παραδωσεις ελευθυερη τη γη μεσα σε ενα χρόνο, όταν δεν υπάρχει κτηματολογια στην περιοχή, οταν τα δικαστήρια ορίζουν δικασιμο για προσωρινή τιμή μετα απο 6-9 μηνες (οχι αποφασιζουν.....)όταν οι ΟΚΩ ειναι πλέον εταιρίες με μετόχους πλέον του Δημοσίου, οι οποίες κοιτάνε και αυτές τους προυπολογισμούς τους και τα κέρδη τους, θα εργαστούν στους δικούς τους ρυθμούς και με βάση το δικό τους χρονοδιαγραμμα και τρόπο που στις περισσότερες των περιπτώσεων λειτουργεί αρνητικά στην πρόοδο του έργου.

Ολα τα παραπάνω αποτελούν την βάση για να πιέσουν οι εταιρίες το δημοσιο, για αναθεώρηση της σύμβασης, μακροχρονια εκμετάλευση και αλλα παραπλευρα συμπληρωματικα έργα μοσχοπληρωμένα για να ρεφάρουν την υποτιθέμενη χασούρα (βλ. νεα γραμμη ΟΣΕ).

Βεβαια ολα τα παραπάνω θα έχουν αντίκτυπο σε εργατικο δυναμικό (ενας ακομα μοχλός πίεσης), ύφεση της τοπικής οικονομίας και φυσικά κάποιες δεκάδες τροχαία καθημερινά........

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

H Vinci φεύγει απο την Ελλάδα ακολουθώντας την Dragados. To έργο Κόρινθος-Πάτρα σταματάει και 2,500 κόσμος φεύγουν απο τα εργοτάξια. Υπολογίζεται οτι θα πάρει μαζί και την Αγετ η οποία ετοιμάζετε να κλείσει το εργοστάσια.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.