Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Σύστημα Τηλεματικής για λεωφορεία και τρόλεϊ


Engineer

Recommended Posts

Σε ένα αρχείο ppt ( http://www.anatoliki.gr/anatoliki/upload/el/%CE%A3%CE%B1%CE%B2%CE%B2%CE%AF%CE%B4%CE%B7%CF%82_%CE%9F%CE%91%CE%A3%CE%98.pdf ) του ΟΑΣΘ για το σύστημα τηλεματικής αναφέρει ότι μέσω GSM το κάθε λεωφορείο δίνει πληροφορίες συνεχώς για το στίγμα του. Άρα κάτι τέτοιο βοηθάει και στον εντοπισμό του ακριβούς σημείου θέσης ενός λεωφορείου που π.χ. ακινητοποιήθηκε λόγω βλάβης.

Το κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας λαμβάνει πληροφορίες μέχρι και για την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας του λεωφορείου (για να είμαστε ακριβείς΄του οδηγού του λεωφορείου).

 

Στο ερώτημα πως εξυπρετεί ένα τέτοιο σύστημα:

Αν για να πας κάπου εξυπηρετούν 2-3 λεωφορειακές γραμμές (π.χ. Α1, Β1 και Γ1) αλλά μόνο 1 από αυτές βολεύει ιδανικά π.χ. η Γ1, τότε κοιτώντας τον πίνακα αφίξεων της τηλεματικής και βλέποντας

 

Α1 άφιξη σε 1 λεπτό

Β1 άφιξη σε 1 λεπτό

Γ1 άφιξη σε 4 λεπτά

 

πιθανόν κάποιος να περιμένει τη γραμμή Γ1.

Έτσι γίνεται καλύτερη κατανομή του επιβατικού κοινού στις λεωφορειακές γραμμές με βάση τις ανάγκες του επιβατικού κοινού.

 

Στο site του ΟΑΣΘ μπορείς να δεις on line σε χάρτη τη θέση κάθε λεωφορείου (βλέποντας τον υπηρεσιακό τριψήφιο αριθμό του λεωφορείου) στους δρόμους όταν αυτό βρίσκεται σε δρομολόγιο.

Link to comment
Share on other sites

Καλά τι συζητάμε...και πολύ χρήσιμο είναι και σε όλον τον κόσμο εφαρμόζεται και ακόμη και θα τους κάνει πιστεύω να είναι πιο συνεπείς.

 

Και εξάλου και μία ώρα να θέλει για να έρθει και αυτό καλό είναι να το ξέρεις.

Link to comment
Share on other sites

Με πολλή χαρά, αλλά και προβληματισμούς

μαθαίνω τα νέα αυτά.

 

Από τα φοιτητικά χρόνια

ασχολήθηκα με το θέμα,

τόσο προπτυχακά με συμμετοχή σε ερευνητικά,

στη διπλωματική μου, αλλά και στη μεταπτυχιακή.

 

Βασικό κίνητρο ήταν η αγάπη μου για τα ΜΜΜ

και η πεποίθησή μου ότι αποτελούν "κλειδί"

για τη βελτίωση της κινητικότητας στις πόλεις,

ιδιαίτερα για τις καθημερινές -συνήθεις- μετακινήσεις μας.

 

Με μεγάλο επίσης ενδιαφέρον διαβάζω τις απόψεις

επί του παρόντος θέματος.

Για παράδειγμα:

ερώτημα παρόμοιο με αυτό που τέθηκε προηγουμένως

αν δηλαδή είναι προτιμότερη για το κοινο και το διαχειριστή

μια συγκοινωνιακή γραμμή

με συχνά όμως "ακατάστατα" δρομολόγια

σε σχέση με μια συνεπή με έστω λιγότερα δρομολόγια γραμμή.

Το παραπάνω αποτέλεσε αντικείμενο έρευνας

που οδήγησε σε δημοσίευση σε περιοδικό του εξωτερικού.

 

Αν και πλέον βρίσκομαι μακριά από την Αθήνα

επιτέλους βλέπω ότι σιγά-σιγά

κάποιες βασικές συγκοινωνιακές υποδομές ΜΜΜ ωριμάζουν.

 

Η ιδέα της ΣΔΙΤ για το συγκεκριμένο αντικείμενο

με βρίσκει κάπως προβληματισμένο.

Ελπίζω να το "ψάξουν" το θέμα

οι αρμόδιοι ώστε το αποτέλεσμα να τους δικαιώσει εις βάθος χρόνου

και όχι ακόμα ως μια εργολαβία

στη λογική "ψεκάστε-σκουπίστε-τελειώσατε".

 

Αν κάποιος θα ήθελε περισσότερες τεχνικές πληροφορίες

για τη μεθοδολογία

στην οποία θα μπορούσε να βασιστεί ένα τέτοιο σύστημα

όπως αυτό που περιγράφεται παραπάνω,

έχω να μοιραστώ μαζί σας τον παρακάτω δεσμό:

 

http://portal.tee.gr/portal/page/portal/PUBLICATIONS/BYMONTHLY_PUBLICATIONS/diminiaia_2008/pub6/techr_2008_6_5.pdf

Adobe Portable Document Format Μέγεθος εγγράφου: 2108725 bytes

 

που αποτελεί την εκτεταμένη περίληψη της μεταπτυχιακής μου

>Συστήματα Τηλεματικής με χρήση GPS για Μ.Μ.Μ. & Πρότυπα Πρόβλεψης σε Πραγματικό Χρόνο.

 

Όταν πλεόν είχα ολοκληρώσει την εργασία, έκανα ζωντανή επείδειξη στους

εργαζομένους του ΗΛΠΑΠ με προβλέψεις χρόνων άφιξης εν εξελίξει δρομολογίων

με αρκετή επιτυχία, εν έτει 2005.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Θυμάμαι το 2004 που είχα παρακολουθήσει το 1ο Διεθνές Συνέδριο: Φωτεινή Σηματοδότηση-Σύγχρονες Εξελίξεις. Συστήματα Τηλεματικής και είχα πολύ καλές εντυπώσεις για αυτά τα συστήματα ειδικά στα λεωφορεία.

Ελπίζω να γίνει κάτι χρήσιμο, να δουλέψει και να γίνει με την μικρότερη δυνατή μίζα! (εδώ φτάσαμε)

Link to comment
Share on other sites

Για παράδειγμα:

ερώτημα παρόμοιο με αυτό που τέθηκε προηγουμένως

αν δηλαδή είναι προτιμότερη για το κοινο και το διαχειριστή

μια συγκοινωνιακή γραμμή

με συχνά όμως "ακατάστατα" δρομολόγια

σε σχέση με μια συνεπή με έστω λιγότερα δρομολόγια γραμμή.

πολύ ενδιαφέροτα τα όσα γράφεις

 

δυστυχώς όμως η πληροφόριση δεν μας εγγυάται τη συνέπεια

απλά μας πληροφορεί για τα αραια ακαταστατα δρομολόγια :(

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

 

Εύχομαι Καλή Χρονιά με υγεία (!)

μιας και είναι η πρώτη μου δημοσίευση στο 2011

 

Θα ήθελα κάνοντας υποθετικά παραδείγματα

να διευκρινίσω ότι η "συνέπεια"

χρησιμοποιείται με τις παρακάτω έννοιες, ως εξής:

 

1) Να πηγαίνω τακτικά στη στάση,

που δεν έχει ηλεκτρονικό πίνακα

και έχοντας πληροφορηθεί

ότι η συχνότητα των δρομολογίων

τη συγκεκριμένη περίοδο είναι 7 λεπτά,

να περιμένω κατά μέσο όρο, περί τα 3,5 λεπτά.

Τότε το λεωφορείο είναι συνεπές.

 

2) Να πάω 1η φορά και χωρίς πληροφόρηση στη στάση,

να δω από τον ηλεκτρονικό πίνακα

ότι το λεωφορείο θα περάσει σε 7 ή σε 12 ή σε 4 λεπτά

και το λεωφορείο να περάσει όντως στα προβλεπόμενα λεπτά.

Τότε είναι συνεπές.

 

3) Να πηγαίνω στη στάση καθημερινά και να ζητώ το λεωφορείο

να περνά στις 9:23 το πρωί και όντως εκείνο να περνά αυτή την ώρα,

οπότε και πάλι είναι συνεπές.

 

------------------------------------------------------------------

 

δυστυχώς όμως η πληροφόριση δεν μας εγγυάται τη συνέπεια

απλά μας πληροφορεί για τα αραια ακαταστατα δρομολόγια :(

 

- Η "πληροφόρηση" βοηθάει και μπορεί να εγγυηθεί

τη συνέπεια τύπου 2,

ακόμα και αν τα δρομολόγια είναι ακατάστατα.

Αυτό γιατί, βλέπουμε ότι το λεωφορείο καθυστερεί,

γνωρίζουμε όμως ότι είναι στο δρόμο και έρχεται

ή ακόμα ότι κάποιο συμβάν το έχει ακινητοποιήσει.

Έτσι μπορούμε να εκμεταλλευτούμε το χρόνο μας καλύτερα

κάνοντας κάτι άλλο στο μεταξύ, ή διαλέγοντας άλλο λεωφορείο

ή άλλο τρόπο μετακίνησης.

 

- Εξάλλου όμως, τα συστήματα τηλεματικής βοηθούν

στην βέλτιστη διαχείριση των δρομολογίων με εντολές προπορείας ή καθυστέρησης

προς τους οδηγούς που βρίσκονται στις αφετηρίες.

Έτσι επιτυγχάνεται η δυναμική ισοκατανομή

των αφίξεων, που ζητούμε στην περίπτωση συνέπειας τύπου 1.

 

- Τέλος, αξιολογώντας στατιστικά τα δεδομένα

που προκύπτουν από την ηλεκτρονική καταγραφή

των δρομολογίων, μπορεί να γίνει αποτίμηση

των επιδόσεων της λεωφορειακής γραμμής.

Έτσι, μέσω συνεχών βελτιώσεων, θα μπορούσαμε

να προσεγγίσουμε τον στόχο της απόλυτης συνέπειας (τύπου 3).

 

Τα παραπάνω ίσως ακούγονται (διαβάζονται)

θεωρητικά και φιλοσοφικά,

όμως τα έχω δει να δουλεύονται στην πράξη

και με απτά αποτελέσματα,

όταν γίνει σωστή ανάλυση-πρόταση-υλοποίηση.

Link to comment
Share on other sites

και εγω κάπως έτσι φανταζόμουν τη "συνέπεια"

 

Αυτό γιατί, βλέπουμε ότι το λεωφορείο καθυστερεί,

γνωρίζουμε όμως ότι είναι στο δρόμο και έρχεται

ή ακόμα ότι κάποιο συμβάν το έχει ακινητοποιήσει.

Έτσι μπορούμε να εκμεταλλευτούμε το χρόνο μας καλύτερα

κάνοντας κάτι άλλο στο μεταξύ, ή διαλέγοντας άλλο λεωφορείο

ή άλλο τρόπο μετακίνησης.

αυτό δε με βοηθά όταν βρίσκομαι στη στάση

αυτό θα με βοηθούσε αν το γνώριζα την ώρα που αποφασίζω τη διαδρομή μου

αν θα παω με τα πόδια, αν θα πάρω το τρένο, το αυτοκίνητο, αν θα πάω στην Α ή τη Β στάση που απέχουν αρκετά κλπ

 

----

για τα άλλα σχόλια συμφωνώ

όμως το πρόβλημα δεν είναι η καταγραφή του προβλήματος και η λύση του με ενα επικαιροποιημένο δρομολόγιο

 

το πρόβλημα ξεκινά από το γεγονός πως δεν υπάρχει η βούλιση να λυθεί

στο γεγνός πως υπάρχει εντολή όλα τα δρομολόγια να αραιώσουν και ο χρόνος αναμονής να 2πλασιαστεί ή και να 3πλασιαστεί

μια βόλτα σε μια κεντρική αφετηρία θα σας πείσει

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.