Μετάβαση στο περιεχόμενο

Θερμομόνωση: Πώς κατασκευάζετε τοίχους/πλάκα/κολώνες ;


sdim

Recommended Posts

Δηλαδή δεν προβλέπεται επίσημα;

 

Ποια η γνώμη σας για την στατική επάρκεια της "πατέντας" που εφαρμόζουν αρκετοί στην πράξη;

 

Με ενδιαφέρει μόνο η αξιοπιστία σε περίπτωση σεισμού και η προσωπική σας γνώμη σχετικά με το πόσα cm θεωρείτε "αποδεκτή" την μετατόπιση.

 

Προσωπικά δεν θα τόλμαγα καν να κάνω αυτή την "πατέντα", αλλά το κάνουν τόσοι πολλοί που έχω αρχίσει να αναρρωτιέμαι αν εγώ είμαι υπερπροστατευτικός.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 386
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Από τον καιρό που κανείς δεν μόνωνε τα φέροντα στοιχεία (σεισμοί Καλαμάτας, Αλκυονίδων), γνωρίζουμε ότι η δικέλυφη τοιχοποιία είναι επιρρεπής σε επικίνδυνες αστοχίες κατά τον σεισμό (επικίνδυνες τουλάχιστον για όσους τύχει να βρίσκονται στον δρόμο...).

Επομένως η κατασκευή της δικέλυφης τοιχοποιίας πρέπει πάντα να συνδυάζεται με πρακτικές βελτίωσης της συμπεριφοράς της, κάτι που επιτυγχάνεται με την σύνδεση εξωτερικού και εσωτερικού κελύφους. Η προσφιλέστερη μέθοδος το σενάζ.

 

Τώρα, για την έδραση του εξωτερικού κελύφους, στην περίπτωση που το δοκάρι φέρει θερμομόνωση, επιβάλλεται να ακολουθούνται αντίστοιχες πρακτικές, όπως το κτίσιμο μίας σειράς τούβλων κατά την εγκάρσια ένοια (μπατικών) ή μίας σειράς θερμομπλόκ, ή το λοξό κόψιμο της θερμομόνωσης ώστε το σκυρόδεμα της πλάκας να φτάνει μέχρι την εξωτερική επιφάνεια στο άνω μέρος, ή η τοποθέτηση σιδηρών ελασμάτων υποστήριξης.

 

Να σχολιάσω ότι, αφού μιλάμε για σεισμό, πρέπει να μας απασχολεί όχι μόνο η έδραση, αλλά η σωστή σύνδεση με τον σκελετό σε όλη την περίμετρο: και πάνω, και πλευρικά του φατνώματος.

 

Τώρα -όχι μόνο- προσωπική εκτίμηση είναι ότι η εποχή του ΚΕΝΑΚ σηματοδοτεί τον θάνατο της δικέλυφης τοιχοποιίας όπως την γνωρίσαμε, όχι μόνο λόγω των δύσκολων και δαπανηρών κατασκευαστικών πρακτικών που θα πρέπει να ακολουθηθούν, αλλά και λόγω των θερμογεφυρών.

Link to comment
Share on other sites

"AlexisPap", και "sdim",

 

Τη μεθοδολογία που πρότεινα πιο πριν, την κρίνετε ως ανεπαρκή?

 

Αν ναι, για ποιους λόγους (ερωτώ ώστε να τη βελτιώσω....)?

 

Θυμίζω ότι είμαι Μηχανολόγος αλλά μου αρέσει να ψάχνω και να μαθαίνω (sdim, στην Πάτρα τελείωσα και γω....Φασόη πέρασες εύκολα?) και θα ήθελα τη γνώμη του Αλέξη που είναι Πολιτικός Μηχανικός.

 

Σας ευχαριστώ

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφοι καλησπέρα,

 

σίγουρα η ποδιά αποτελεί θερμογέφυρα, αλλά ας μη "διυλύζουμε τον κόνωπα". Εντάξει, και εγώ είμαι της λεπτομέρειας και θέλω κατά το δυνατόν τις λιγότερες θερμογέφυρες, αλλά πιστέψτε με, όταν μπουν τα συνεργεία για να εφαρμόσουν την οποιαδήποτε μέθοδο..... δεν είναι δυνατόν να είμαστε συνεχώς από πάνω τους. Τότε τα σαΐνια .... θα κάνουν "πάρτυ". Οπότε ας προσπαθήσουμε να μειώσουμε τις "λογικές" θερμογέφυρες, και αυτό που είναι σημαντικότερο είναι να προσέξουμε να έχουμε σωστή εφαρμογή της όποιας προσέγγισης επιλέξουμε.

 

Επίσης sdim, αν ανυσηχείς για το που θα πατήσουν τα στενά τούβλα των 8 έως 9cm (από αυτά τα μονά έχουμε και στα Χανιά), μάλλον είσαι υποχρεωμένος να χρησιμοποιήσεις πιο πλατιά τούβλα. Εγώ θα τοποθετήσω 5cm μόνωσης σε όλο το Φ.Ο. (για το πίτι μου ομιλώ). Στη συνέχεια, ο εξωτερικός τοίχος θα χτιστεί μόνο με ημίδιπλα τούβλα (12cm) εκ των οποίως τα 5cm θα πατάνε στη μόνωση και τα υπόλοιπα 7cm στην πλάκα.

 

Σας ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Στη συνέχεια, ο εξωτερικός τοίχος θα χτιστεί μόνο με ημίδιπλα τούβλα (12cm) εκ των οποίως τα 5cm θα πατάνε στη μόνωση και τα υπόλοιπα 7cm στην πλάκα.

 

μια απλη ερωτησούλα για να μαθαίνουν και οι νεώτεροι:πάντοτε εξέχουν οι τοιχοποιίες απο την πλάκα?αυτό γίνεται για να είναι ενιαία η στρώση θερμομόνωσης και να μήν "σπάει" απο πλάκα σε τοιχοποιία?γιατί εγώ ηξερα ότι τοιχος και πλάκα τελειώνουν μαζί!.έρχονται σύριζα.και έπειτα μπαίνει η μόνωση (εξωτερική)?:confused:

Link to comment
Share on other sites

Συναδελφε ειναι υπερβολικα -κατα τη γνωμη μου- αυτα που θα κανεις...

 

Μονο τα λεφτα για τα υλικα που θα δωσεις να υπολογισεις θα καταλαβεις..

 

Επισης αν βαλλεις κατω απο τα δοκαρια μονωση:

1. Δεν θα σφηνωσει ο τοιχος

2. Θα εχεις μια ωραια ρωγμη 95%....

 

ΥΓ. Μην εμπιστευεσαι ποτε (τυφλα) τον εργολαβο....

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφε terry,

 

Θα το κάνω για το σπίτι μου. Επίσης πιστεύω ότι το κόστος τς μόνωσης, αργά ή γρήγορα το αποσβαίνεις.

 

Έτσι κι αλλιώς, τις θερμογέφυρες πρέπει να τις αποφεύγουμε. Συνεπώς αν λάβουμε ως δεδομένο ότι αποφασίζει κανείς να κάνει μόνωση πυρήνα σε δικέλυφη τοιχοποιΐα, τότε μάλλον πρέπει να μονώσει όλους τους "λαμπάδες" όπως προτείνει εξάλλου και ο κ. Αραβαντινός σε κάποιο τεχνικό του κείμενο.

 

Αν βέβαια το κόστος για να κάνει κάποιος κάτι απόλυτα σωστά είναι πολύ υψηλό, αυτό είναι μια άλλη φιλοσοφική κουβέντα, αλλά δυστυχώς στην οικοδομή είναι γνωστό ότι κάποια πράγματα προκειμένου να γίνουν σωστά, απαιτούν πολύ μεγάλο ποσό χρημάτων.

 

Επί του πρακτέου: Οι λαμπάδες μου απαιτούν περίπου 15m2 μόνωση = 100euro. Τα 2 τσουβαλάκια κόλλα πόσο να κάνουν? Άντε να κάνουν 40euro. Η συμφωνία με το χτήστη είναι ότι κάποια πραγματάκια extra που θέλω, θα τα πληρωθεί μεροκάματα. Πόσο λοιπόν θα του πάρει να βάλει τη μόνωση και να τη σοβαντίσει? 2 μέρες? Άντε λοιπόν άλλα 300 euro (αυτός και ο εργάτης του). Τα πλέγματα και τα λαμάκια catnic, πραγματικά δεν ξέρω πόσο κάνουν. Τα "βύσματα" UNP θα τα φτιάξω με τον πατέρα μου (μηχανουργός) σε γνωστό μηχανουργείο με inox λαμαρίνα. Βάλε άλλα 100 euro η λαμαρίνα. Οι εξωτερικοί μου τοίχοι είναι 170m2. Αν λοιπόν ο δρομικός χρεώνεται 4.2euro/m2, το ημίδιπλο χρεώνεται 6euro/m2. Έχουμε λοιπόν:

100+40+300+100+170*2+300(επιπλέον τα ημίδιπλα τούβλα από τα μονά/διπλά)+300(catnic)=1480. Να πούμε 2000 γιατί κάτι ξέχασα....

Ε... στο σπίτι μου θα τα δώσω και για τις θερμογέφυρες (μούχλα) και για οικονομία, και για να μη μου πέσουν οι τοίχοι στο κεφάλι. Και ας κάνω απόσβεση σε 15 χρόνια. Αυτό που με απασχολεί terry συντοπίτη, είναι το εξής: Σαν λύση θα δουλέψει? Πιστέυω ότι θα μονώσω σωστά, οι τοίχοι όμως θα πιάσουνε σωστά? Εσύ ως πολιτικός μηχανικός είσαι πιο αρμόδιος να με διορθώσεις. Το σφήνωμα πάνω είναι ένα θέμα, αλλά είτε θα βάλω αφρό, ή κανονικό σφήνωμα σε προ-σουβατισμένη (φελιζόλ/πεταχτό/νευρομετάλ/χοντρός σοβάς) κρέμαση δοκαριού.

 

Έχεις κάτι άλλο να προτείνεις? Κάθε πρόταση/επισήμανση/διόρθωση, ευπρόσδεκτη :0)

 

Επίσης θέλω να χτίσω ως εξής: Χτίζουμε ώς το πρώτο πρέκι και περιμένουμε 3 μέρες για να ρίξουμε το πρέκι. Αφού ρίξουμε το πρέκι, από πάνω του χτίζουμε την επόμενη μέρα, έως το 2ο πρέκι και περιμένουμε πάλι 3 μέρες. Ρίχνουμε το πρέκι, και σφηνώνουμε την επόμενη.

 

Για το σοβά τώρα, μόλις τελειώσουνε τα τούβλα, δεν πάμε ΒΟΥΡ για σοβάδες. Περιμένουμε κανένα μήνα να τραβήξουν τα τούβλα, αφού τα βρέξουμε 2-3 φορές με το λάστιχο για να σβήσουν καλά. Και στο σοβά φυσικά, τα απαραίτητα πλέγματα για τις ρωγμές και τα σκασίματα.

 

Αυτό βέβαια το "χαλαρό" χρονοδιάγραμμα για ιδιωτική κατοικία που δε σε κυνηγάει ο χρόνος.

 

Σας ευχαριστώ.

 

Υ.Γ. Μιας και είσαι Χανιά terry, μπορώ να σου πω το όνομα του "μπετατζή" μου να ρωτήσεις στην πιάτσα. Συμφωνώ ότι "φύλαγε τα ρούχα σου να έχεις τα μισά, αλλά ο Σταύρος είναι ΤΙΜΙΟ παιδί. Και το υπογράφω και ας μην έχουμε σχέση συγγενική ή κάποια άλλη

Link to comment
Share on other sites

θα προτεινα για καλυτερο σφηνωμα και μαις και το θεμα σου ειναι το αποτελεσμα...

τα πλαινα απο υποστηλωματα και στα δοκαρια αντι βα τοποθετησεις ολο το πλατος με εξυλ πολ να τοποθετησεις μονο μια λωριδα στην εξωτερικη μερια ...

 

δλδ ειναι 25 αρια πχ τα υποστηλωματα και τα δοκαρια...μια λωριδα 10 εκ στην εξωτερικη μερια...ετσι θα γινει πιο σφηνωμα στο εσωτερικο...

Link to comment
Share on other sites

Τι λέτε για εσωτερική θερμομόνωση στα φέροντα στοιχεία; Κολόνες και δοκάρια;

Με αυτό τον τρόπο δεν κρέμεται καθόλου τοιχοποιία απ' έξω!

Link to comment
Share on other sites

Με εσωτερική θερμομόνωση δεν μπορείς να μονώσεις την πλάκα (όπως και στην λύση 2 στο πρώτο post).

Επιπλέον θα υπάρχουν θερμογέφυρες από τις κολώνες και τα δοκάρια προς τον εσωτερικό τοίχο.

 

Σε κτίρια με συχνή χρήση χάνεται το πλεονέκτημα εκμετάλλευσης της θερμικής αδράνειας της μάζας των κολώνων και των δοκαριών. Σε κτίια που δεν χρησιμοποιούνται συνέχεια (αμφιθέατρα, εκθέσεις, κτλ) ίσως είναι καλύτερα.

 

Η εσωτερική μόνωση εχει το πλεονέκτημα ότι θα μπορεί ο ηλεκτρολόγος να περάσει πιο εύκολα τις γραμμές του καθώς δεν θα χρειάζεται να σκάψει την κολώνα. Θα σκάβει το μονωτικό μόνο.

 

Θα έπρεπε να βάλω την πρότασή σου σαν επιπλέον επιλογή για συζήτηση :smile:

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.