Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Μηχανολόγων Μηχανικών ή Ηλεκτρολόγων Μηχ. και Μηχανικών Η/Υ


dal_kos

Recommended Posts

Ως ελεύθεροι επαγγελματίες μηχανικοί, οι Μηχανολόγοι και οι Ηλεκτρολόγοι έχουν ακριβώς τα ίδια δικαιώματα (απεριοριστες δυνατότητες σε μηχανολόγικά και ηλεκτρολογικά συστήματα)

 

Στον τομέα των Κατασκευών (οικοδομικά και τεχνικά έργα) προτιμούνται εξίσου και οι 2 ειδικότητες αλλα νομίζω ότι οι Μηχανολόγοι είναι πιο καταρτισμένοι.

 

Στον τομέα της βιομηχανίας (κατασκεύες, διοίκηση) σαφώς προτιμούνται οι Μηχανολόγοι που κατά την γνώμη μου είναι οι πιο εξειδικευμένοι σε όλη την αγορά εργασίας.

 

Στον τομέα της Ενέργειας (Ανανεώσιμες Πηγές) προτιμούνται εξίσου και οι 2 ειδικότητες αλλά οι Ηλεκτρολόγοι είναι πιο καταρτισμένοι σε θέματα ηλεκτροκινητήρων-γεννητριών και οι Μηχανολόγοι είναι πιο καταρτισμένοι σε θέματα θερμοδυναμικής, ρευστών, κόστους και συνολικής θεώρησης του ενεργειακού συστήματος.

Βέβαια οι Ηλεκτρολόγοι υπερτερουν σε θέματα μεταφοράς και διανομής της ηλεκτρικής ισχύος. Στον τομέα του φυσικού αερίου και άλλων καυσίμων υπερτερούν σαφώς οι Μηχανολόγοι.

 

Στον τομέα των Τηλεπικοινωνιών σαφώς προτιμούνται οι Ηλεκτρολόγοι με κατέυθυνση Τηλεπικοινωνίες.

 

Το καλό με τους Ηλεκτρολόγους είναι οτι υπερτερούν σαφώς στο σχεδιασμό πληροφοριακών συστημάτων (η πιο σύγχρονη εξειδίκευση όλης της αγοράς εργασίας κατα την γνώμη μου) αλλά έκει ανταγωνίζονται με τους απόφοιτους Πληροφορικής.

 

Κατα την άποψη μου μια γενικότερη προσέγγιση είναι ότι οι Μηχανολόγοι έχουν μεγαλύτερο εύρος σπουδών αλλά οι Ηλεκτρολόγοι υπερτερούν στην εξειδίκευση σε πληροφοριακά συστήματα και επομένως έχουν μεγαλύτερη απορροφητικότητα στην σημερινή αγορά εργασίας.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Απαντήσεις 75
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Φίλε balenova. Συμφωνώ σε όλα μαζί σου εκτός από αυτό:

 

Κατα την άποψη μου μια γενικότερη προσέγγιση είναι ότι οι Μηχανολόγοι έχουν μεγαλύτερο εύρος σπουδών αλλά οι Ηλεκτρολόγοι υπερτερούν στην εξειδίκευση σε πληροφοριακά συστήματα και επομένως έχουν μεγαλύτερη απορροφητικότητα στην σημερινή αγορά εργασίας.

 

Καταρχάς αφού λες για εύρος σπουδών αναφέρεσαι σε σχολές και όχι στα επαγγελματικά των ηλεκτρολόγων - μηχανολόγων μηχανικών.

 

Η άποψή μου είναι η ακόλουθη:

1) Η σχολή ΗΜΜΥ ΕΜΠ έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών από ότι η σχολή ΜΜ. Συγκεκριμένα στη σχολή ΗΜΜΥ ΕΜΠ υπάρχουν 92 καθηγητές και περίπου 200 μαθήματα εκ των οποίων τα 33 είναι υποχρεωτικά (κορμού) και από τα υπόλοιπα περίπου 167 ένας φοιτητής πρέπει να επιλέξει 27. Συνεπώς δεν χρειάζεται να πω για το πλήθος των δυνατών επιλογών που έχει ένας φοιτητής. Αντίθετα οι ΜΜ ΕΜΠ έχουν 42 καθηγητές (ούτε οι μισοί των ΗΜΜΥ) και από τα μαθήματα δυστυχώς δεν μπορώ να ψάξω ακριβώς αλλά άμα δεις στον οδηγό σπουδών έχουν πολύ λιγότερες επιλογές.

2) Εύρος γνώσεων. Είναι μη μετρήσιμο. Πάνω κάτω και οι δύο έχουν ίδιο.

3) Εύρος εφαρμογών στην Ελλάδα. Αν εννοείς αυτό τότε συμφωνώ ότι έχουν μεγαλύτερο αυτή την εποχή οι ΜΜ. "Όμως το θέμα είναι δεν είναι η ταχύτητα αλλά η επιτάχυνση". Δηλαδή το θέμα δεν είναι το εύρος εφαρμογών, αλλά ο ρυθμός με τον οποίο μεταβάλλεται. Ξέρεις, αυτήν την εποχή οι ιστοριογράφοι της ανθρωπότητας την χαρακτηρίζουν ως αρχή της μεταβατικής περιόδου από την μηχανική - μηχανολογική εποχή, στην ηλεκτρολογική - ηλεκτρονική - ψηφιακή εποχή. Ας πούμε δεν νομίζω να υπάρχει συνάδελφος που να υποστηρίζει ότι ο ρυθμός εξέλιξης των ΜΕΚ συγκρίνεται με τον συνδυασμό των ηλεκτρικών μηχανών - ηλεκτρονικών ισχύος - μικροϋπολογιστών. Μια άλλη θεωρία λέει ότι σχετικά σύντομα όλες οι εφαρμογές των ανθρώπων (100%) θα είναι ηλεκτρικές. Βλέπουμε. Ίσως αυτό να ήθελες να πεις με την φράση:

"οι Ηλεκτρολόγοι υπερτερούν στην εξειδίκευση σε πληροφοριακά συστήματα και επομένως έχουν μεγαλύτερη απορροφητικότητα στην σημερινή αγορά εργασίας."

Link to comment
Share on other sites

Εξακολουθω να πιστεύω το ιδιο πράγμα οι σχολές μηχανολόγων έχουν μεγαλύτερο εύρος σπουδων - εφαρμογών από κάθε άλλη πολυτεχνική σχολή. Το εύρος σπουδών δεν έχει άμεση συνάρτηση με τον αριθμό μελών ΔΕΠ. Το ότι οι Ηλέκτρολόγοι έχουν τόσους πολλούς καθηγητες έγω το βρίσκω μάλλον μειονέκτημα και όχι πλεονέκτημα και αυτό προκύπτει από την παγκόσμια πρακτική. Τόσοι πολλοί καθηγητές μάλλον έχουν βρει την χρυσή αγελάδα και την αρμέγουν. Ο αριθμός των μαθημάτων δεν λέει κάτι γιατί ένα μάθημα μπορεί να σπάσει σε άλλα 100 ανάλογα με τις εφαρμογές του.

Μην κρίνεις από την στρεβλη ελληνική πραγματικότητα που υπάρχει αυτή η μανία με τους Πολιτικούς και Ηλεκτρολόγους.

Δες και μερικά site ξένων πανεπιστημίων χωρών με αναπτυγμένη βιομηχανία

και θα καταλάβεις ότι οι μηχανολόγοι είναι η μόνη ειδικότητα που ανακατεύεται παντού.

 

Παρατηρώ ότι οι ηλεκτρολόγοι σε παγκόσμια κλίμακα μετατρέπονται σιγά σιγά σε κομπιουτεράδες ενώ οι μηχανολόγοι επικαλύπτουν σιγά σιγά και το αντικειμενο του ηλεκτρολόγου.

Ακόμη και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μηχανολόγοι τα σχεδιάζουν και τα κατασκευάζουν.

Στην F1 που όλα τα συστηματα είναι ηλεκτρονικά Μηχανολόγοι και Αεροναυπηγοί δουλεύουν

Πστεύω ότι οι Ηλεκτρολόγοι είναι πλέον πολύ "μαθηματικοποιημένη σχολή" και απομακρύνονται λίγο απο την ιδιότητα του μηχανικού.

 

Φυσικά δεν εννοώ ότι η ΣΥΜΜΥ δεν είναι απο τις κορυφαίες σχολές μηχανικών

απλά νομίζω ότι είναι υπερεκτιμημένη όπως και αυτή των Πολιτικών Μηχανικών ειδικά λόγω των συνθηκών που επικρατούν στην στρεβλή ελληνική κοινωνία.

Link to comment
Share on other sites

Τους Μηχανολόγους & Αεροναυπηγούς τους προτιμούν στην F1 επειδή έχουν διδαχθεί πολλά μαθήματα σχετικά:

- ελαφρές κατασκευές. Χρειάζονται οι γνώσεις για εξοικονόμηση βάρους διατηρώντας την αντοχή.

- Αεροδυναμική

- Avionics - ηλεκτρονικά συστήματα αεροσκάφους

- συστήματα μέτρησης (ταχύτητας αέρα, πίεσης, θερμοκρασίας, επιτάχυνσης, κτλ).

- σύνθετα υλικά

- σχεδιασμός με ανοχή στις βλάβες (fail-safe).

 

Γενικά, οι απαιτήσεις μιας F1 είναι παρεμφερείς με του αεροπλάνου: Αξιοπιστία, ταχύτητα, αεροδυναμική, μικρό βάρος, ελαφρά υλικά, κτλ.

Link to comment
Share on other sites

Εξακολουθω να πιστεύω το ιδιο πράγμα οι σχολές μηχανολόγων έχουν μεγαλύτερο εύρος σπουδων - εφαρμογών από κάθε άλλη πολυτεχνική σχολή. Το εύρος σπουδών δεν έχει άμεση συνάρτηση με τον αριθμό μελών ΔΕΠ. Το ότι οι Ηλέκτρολόγοι έχουν τόσους πολλούς καθηγητες έγω το βρίσκω μάλλον μειονέκτημα και όχι πλεονέκτημα και αυτό προκύπτει από την παγκόσμια πρακτική. Τόσοι πολλοί καθηγητές μάλλον έχουν βρει την χρυσή αγελάδα και την αρμέγουν. Ο αριθμός των μαθημάτων δεν λέει κάτι γιατί ένα μάθημα μπορεί να σπάσει σε άλλα 100 ανάλογα με τις εφαρμογές του.

 

Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς ως εύρος σπουδών. Αν θες εξήγησέ μου για να σου πω αν συμφωνώ ή όχι. Πιστεύω ότι είναι ένα μη μετρήσιμο μέγεθος.

Όσο για το εύρος εφαρμογών θα συμφωνήσω. Οι μηχανολόγοι έχουν μεγαλύτερο.

Επίσης ότι οι ΗΜΜΥ έχουν πάρα πολλά μέλη ΔΕΠ και πάρα πολλές επιλογές μαθημάτων εγώ δεν το θεωρώ μειονέκτημα.

 

Μην κρίνεις από την στρεβλη ελληνική πραγματικότητα που υπάρχει αυτή η μανία με τους Πολιτικούς και Ηλεκτρολόγους.

 

Μανία υπάρχει με Αρχιτέκτονες και Πολιτικούς (γέρικη μανία). Με τους ηλεκτρολόγους δεν υπάρχει....

 

Δες και μερικά site ξένων πανεπιστημίων χωρών με αναπτυγμένη βιομηχανία και θα καταλάβεις ότι οι μηχανολόγοι είναι η μόνη ειδικότητα που ανακατεύεται παντού.

 

Συμφωνώ.

 

Παρατηρώ ότι οι ηλεκτρολόγοι σε παγκόσμια κλίμακα μετατρέπονται σιγά σιγά σε κομπιουτεράδες ενώ οι μηχανολόγοι επικαλύπτουν σιγά σιγά και το αντικειμενο του ηλεκτρολόγου.

 

Δεν θα το έλεγα. Όπως θα έχεις παρατηρήσει όσο περνάει ο καιρός οι επιστήμονες κάθε είδους χωρίζονται σε επιμέρους είδη. Το ίδιο και οι μηχανικοί. Δεν υπάρχει περίπτωση μια ειδικότητα να διεισδύσει σε μία άλλη. Ας πάρουμε για παράδειγμα τη σχολή Ηλεκτρολόγων - Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ. Αυτή την εποχή έχει χωριστεί σε 3 σχολές: ΗΜΜΥ, ΜΜ, ΝΜΜ. Μην παραξενευτείς αν σε λίγα χρόνια έχει χωριστεί σε επιπλέον σχολές (π.χ. Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί, Μηχανικοί Η/Υ, Μηχανολόγοι Μηχανικοί, Αεροναυπηγοί Μηχανικοί, Ναυπηγοί Μηχανολόγοι Μηχανικοί).

 

Ακόμη και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μηχανολόγοι τα σχεδιάζουν και τα κατασκευάζουν.

Εδώ είσαι λάθος. Καταρχάς κανείς δεν διαφωνεί ότι τα πρώτα αυτοκίνητα (βενζίνη - πετρέλαιο) ήταν δουλειά 100% του μηχανολόγου. Ωστόσο σιγά σιγά άρχισε να παίρνει μέρος στο αντικείμενο και ο ηλεκτρολόγος με αποκορύφωμα την σημερινή εποχή, όπου ο ρόλος του είναι καθοριστικός (ηλεκτρονικά ισχύος, ενσωματωμένο gps, ενσωματωμένος Η/Υ με ίντερνετ, ψηφιακές - ηλεκτρονικές εφαρμογές κ.τ.λ.). Και πάλι όμως είναι αντικείμενο 100% εφαρμόσιμο από τους ΜΜ (οι ΗΜΜΥ μόνο στην έρευνα συμμετέχουν).

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να πεις ότι μηχανολόγοι τα σχεδιάζουν και τα κατασκευάζουν. Είναι 100% προφανές ότι οι ηλεκτρολόγοι έχουν καθοριστικό ρόλο στην έρευνα και κατά την γνώμη μου είναι οι αρχιμηχανικοί αυτού του αντικειμένου.

Ας πούμε στο ΕΜΠ το αντικείμενο της ηλεκτροκίνησης είναι καθαρά έρευνα των Ηλεκτρολόγων:

http://www.ntua-sem.gr/team2009.html

 

Στην F1 που όλα τα συστηματα είναι ηλεκτρονικά Μηχανολόγοι και Αεροναυπηγοί δουλεύουν.

 

Και εδώ διαφωνώ. Προφανώς οι πλειοψηφία είναι μηχανολόγοι και αεροναυπηγοί, αλλά υπάρχουν και άλλες ειδικότητες μηχανικών (Ηλεκτρολόγοι, Χημικοί κ.τ.λ.)

 

Πιστεύω ότι οι Ηλεκτρολόγοι είναι πλέον πολύ "μαθηματικοποιημένη σχολή" και απομακρύνονται λίγο απο την ιδιότητα του μηχανικού.

 

Συμφωνώ ότι είναι πολύ "μαθηματικοποιημένη σχολή" και πιστεύω ότι αυτό είναι καλό, χωρίς όμως να σημαίνει ότι απομακρύνεται από την ιδιότητα του μηχανικού.

 

Φυσικά δεν εννοώ ότι η ΣΥΜΜΥ δεν είναι απο τις κορυφαίες σχολές μηχανικών

απλά νομίζω ότι είναι υπερεκτιμημένη όπως και αυτή των Πολιτικών Μηχανικών ειδικά λόγω των συνθηκών που επικρατούν στην στρεβλή ελληνική κοινωνία.

 

Κατά την γνώμη μου υπερεκτιμημένες είναι 3 σχολές: Αρχιτέκτονες Μηχανικοί, Πολιτικοί Μηχανικοί και Δικηγόροι, ενώ υποτιμημένες είναι οι ΗΜΜΥ και η Ιατρική. Είναι κατά την γνώμη μου οι δύο επιστήμες που εξελίσσονται - αναπτύσσονται με τον μεγαλύτερο ρυθμό από οποιαδήποτε άλλη και όσο περνάει ο καιρός θα παίζουν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της κοινωνίας. Όσο για τους ΜΜ θεωρώ ότι είναι μία σχολή που έχει εκτιμηθεί όπως της αξίζει.

 

Αν δεν κατάλαβες στο προηγούμενο ποστ μου ήθελα να τονίσω το γεγονός ότι αυτή την εποχή η ανθρωπότητα βρίσκεται στην αρχής της μεταβατικής περιόδου από την μηχανική - μηχανολογική εποχή στην ηλεκτρολογική - ηλεκτρονική - ψηφιακή, το οποίο δεν νομίζω να αρνηθείς.

 

Φιλικά

hmmypm.

Link to comment
Share on other sites

Σιγουρα το εύρος σπουδών είναι ένα ποιοτικό χαρακτηριστικό.

Μηχανολόγοι : Ενέργεια, Κατασκεύες, Διοίκηση

Ηλεκτρολόγοι : Ηλεκτρική ισχύς, Υπολογιστές, Τηλεπικοινωνίες

Νομίζω ότι οι ηλεκτρολόγοι έχουν περισσότερο εξειδικευμένα αντικείμενα άρα μικρότερο εύρος σπουδών.

Όμως η δυναμική του "εύρους σπουδών" έχει αντίθετη τάση λόγω της "ψηφιακής εποχής" για αυτό και οι σχολές μηχανολόγων είσαγουν συνεχώς μαθήματα ηλεκτρολόγων στα προγράμματα σπουδών τους.

Έτσι ο σύχρονος μηχανολόγος τείνει περισσότερο στην ενοποιημένη ειδικότητα Μηχανολόγος-Ηλεκτρολόγος μηχανικός.

Αντίθετα ο ηλεκτρολόγος μηχανικός τείνει περισσότερο στην ενοποιημένη ειδικότητα Ηλεκτρολόγος-Ηλεκτρονικός μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστων-Πληροφορικής.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Υπαρχει παρανοηση σε διαφορους τομεις της συγκρισης κατα τη γνωμη μου ,οποτε καταθετω κ εγω την αποψη μου...

 

Καταρχας,το οτι οι Μηχανολογοι ασχολουνται με φαινομενα μεταφορας κατα κορον (δηλαδη ρευστα και θερμοδυναμικη) δεν σημαινει οτι αυτοματα ειναι ικανοι και απασχολησιμοι σε ολο το ευρος/φασμα της επιστημης τους.Ισχυει σε ολες τις επιστημες το ρητο οτι τα δυο ακρα ειναι "to know everything about nothing or nothing about everything"

 

Οι μηχανολογοι εχουν πολυ καλη θεωρητικη καταρτιση κατ εμε ,η οποια προφανως αποτελει την βαση για ενα σωρο πραγματα.Δηλαδη,ρευστα θερμοδυναμικη και ηλεκτροτεχνια/κυκλωματα και μηχανικη/στατικη αποτελουν την βαση σχεδον καθε τεχνικου δημιουργηματος.Το θεμα ομως ειναι και η δυνατοτητα για αμεση εφαρμογη αυτων.Γιατι με την λογικη αυτη,εφοσον ολα εχουν μαθηματικα,ή εφοσον αυτα που περιεγραψα ειναι φυσικα φαινομενα,ενας μαθηματικος η ενας φυσικος υπερτερουν ολων.Προφανως αυτο δεν ισχυει.

 

Επειτα,ειναι πολυ σημαντικο να διακρινουμε οτι η συγκριση Μηχανολογου και Ηλεκτρολογου(ΣΚΕΤΟ) κλεινει σαφως υπερ του μηχανολογου,λογω απειρως μεγαλυτερης ευρυτυτας,οπως την ανελυσα σε καποιο βαθμο πριν.Ομως εδω μιλαμε για μηχανολογους vs ημμυ και το απολυτο πλεονεκτημα ενος Ημμυ ειναι οτι μπορει εφοσον το επιθυμει να ασχοληθει και να εξελιχθει σε πολυ διαφορετικους τομεις ή (ακομα πιο σημαντικο) ,ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ αυτων.Οπως ενας ΠΜ θα ασχολειται για παντα με μπετα και στηριξεις,ασχετα με το αν ολος ο πλανητης ειναι απο μπετο(κρινουμε ευρος αντικειμενου,οχι ποσοτητες),ετσι και ενας ΜΜ,καποια στιγμη θα αναγκαστει να ασχοληθει με κατι πιο συγκεκριμενο και η επιλογη του ειναι αρκετα "καθετοποιημενη".Καποιος πχ που θα ασχοληθει με συστηματα κινησης/κινητηρες δεν μπορει προφανως να ειναι ταυτοχρονα και αεροδυναμιστης η να ασχολειται με υδραυλικα συστηματα.

 

Ενας Ημμυ ομως,μπορει να "ανακατεψει" με πολυ αποδοτικο τροπο αντικειμενα ενεργειακα και υπολογιστικα,ενεργειακα και τηλεπικοινωνιακα(communications over power cables κλπ),θεματα υλικων και υπολογιστικα(κβαντικα υλικα,προηγμενα υλικα ΚΑΙ χρησεις αυτων γενικα),ενεργειακα και οικονομοτεχνικα κλπ.Μπορει δλδ να συνδυαζει ανα 2 ή ανα 3 τομεις οι οποιοι αν και ειναι διαφορετικοι,με τον τροπο σκεψης και φιλοσοφιας που αποκτα στην σχολη του ,μπορουν ευκολα να γινουν συνδυασιμοι.Αρα ενας Ημμυ,απλα και λαϊκα,μπορει να παιξει σε Ενεργεια/Υπολογιστες/Τηλεπικοινωνιες/Ηλεκτρονικη-Υλικα και καθετοποιημενα αλλα και συνδυαστικα,ενω ενας ΜΜ εχει να διαλεξει απο ενα μεγαλο ευρος ΒΑΣΙΚΩΝ αντικειμενων αλλα τελικα θα αναγκαστει να ασχοληθει με κατι αρκετα πιο συγκεκριμενο απο εναν ημμυ,ο οποιος εχει πιο πολλες δυνατοτηες "μεταπηδησεων".Και επειδη στην τελικη ΠΑΝΤΟΥ υπαρχει ενας υπολογιστης και οολα αυτα τα ομορφα και απιστευτα ευρεια της επιστημης των ΜΜ θελουν υπολογιστες και εξειδικευμενα προγραμματα για να λειτουργησουν και επειδη ενας Ημμυ εκει εχει ΠΑΝΤΑ πλεονεκτημα απο εναν "στεγνο" πληροφορικαριο,νομιζω η απαντηση μπορει να συνοψιστει ως εξης:

 

Οι ΜΜ εχουν μεγαλυτερο πρωτογενες ευρος εφαρμογων

Οι Ημμυ εχουν καπως μικροτερο πρωτογενες ευρος αντικειμενου αλλα μεγαλυτερες συνδυαστικες επιλογες και μπορουν να κολλησουν πραγματικα "παντου"

 

Η αγορα το εχει "αντιληφθει" αυτο και ειναι και προφανες..Αλλιως οι ΜΜ θα βασιλευαν,κατι που δε συμβαινει πουθενα...Οποτε τιποτα δεν ειναι τυχαιο.

Link to comment
Share on other sites

Σε μια χώρα που εισάγει το 95% των προιόντων που χρειάζεται... όταν ακούω για πολυπλοκότητα και συνδυασμό αντικειμένων, φιλοσοφία σκέψης και άλλες τρίχες που μας ταίζουν τα ελληνικά πολυτεχνεία και τα κρατικοδίαιτα μέλη ΔΕΠ, καταλαβαίνω πόσο βαθια είναι η εγκεφαλική κρίση που περνάμε ως κοινωνία....

Δεν ξέρω τα ακριβή ποσοστά ανεργίας στους 2 κλάδους (μηχανολόγοι-ΗμμΥ) στην Ελλάδα αλλά σε μια αναπτυγμένη τεχνολογικά κοινωνία σίγουρα οι μηχανολόγοι θα είχαν την πρωτοκαθεδρία στο βασίλειο των μηχανικών (Βλέπε Γερμανία-ΗΠΑ).

Link to comment
Share on other sites

Χωρις να χρειαστει να ανεβασω τονους (γτ δεν υπαρχει και λογος) θα στο κανω πιο λιανα,αντιστρεφοντας το λιγο.Στην Ελλαδα,ακριβως επειδη ειναι γενικα ψιλοκλαιν τα πραγματα,ενας Ημμυ εχει ανοικτες επιλογες να δουλεψει σαν ηλεκτρολογος σε εργα οπου ειναι πανω κατω στην ιδια μοιρα με τον μηχανολογο νομιζω συνολικα(πχ στο εργο που δουλευω εγω ειμαστε 8 ηλεκτρολογοι 2 μηχανολογοι,σε αλλα εργα ειναι το αναποδο,ετσι δεν μπορω να πω οτι κατεχω και σφαιρικα στοιχεια) ,σαν προγραμματιστης και σαν τηλεπικοινωνιακος σε οτε κοσμοτε vodafone intracom κλπ κλπ,εχει δηλαδη πολλες επιλογες τριτογενους τομεα εκτος απο τα εργα και την κατασκευη.Ο μηχανολογος στην Ελλαδα δεν εχει με την καμια περισσοτερες επιλογες.Η Ελλαδα ουτε αυτοκινητα παραγει,ουτε αεροπλανα,ουτε εχει ομαδα f1 ,ουτε τπτ τρελες εταιριες που να φτιαχνουν ενεργειακα συστηματα ,ουτε τπτ τετοιο.Η μηπως εχει και ειναι επτασφραγιστο μυστικο ????Ποιος ειπε για μελη δεπ και τι σχεση εχει αυτο παλι ?Σαμπως οι ΜΜ δεν εχουν καθηγητες που λενε στους φοιτητες τους "εσεις ειστε οι μηχανικοι των μηχανικων,ο μηχανολογος ειναι πισω απ'ολα κλπ κλπ"(τα εχω ακουσει απο φιλους)?Εγω αυτα που λεω τα βγαζω απο αυτα που βλεπω και μονο.Στα παπαρια μου τι λεει ο καθε καθηγηταρας

 

Στις αναπτυγμενες χωρες παλι δεν εχω στοιχεια (οπως και κανενας μας δεν εχει) ,αλλα εκει ναι μπορεις να "ανακατεψεις " οσα θες..Το να λες για εγκεφαλικη κριση και μετα να βγαζεις ενα φιρμανι "σίγουρα οι μηχανολόγοι θα είχαν την πρωτοκαθεδρία στο βασίλειο των μηχανικών" ,με μια προταση που εχει ενα "σιγουρα" και ενα "θα" ,δλδ διπλη αβεβαιοτητα σε μια προταση μεσα μονο,τοτε κ εσυ δεν εισαι και πολυ σιγουρος για τα γραφομενα σου...Οποτε μην αφοριζουμε και μη γραφουμε υπερβολες αν δεν υπαρχει λογος...Ο καθενας προσπαθει να υπερθεματισει σε αυτα που γνωριζει και καλα κανει ,αλλα ας προσπαθουμε να το κανουμε με επιχειρηματα.

 

Εννοειται παντως οτι μια χωρα σαν τη γερμανια η οποια παραγει αυτοκινητα οπλα και συμπαραγει αεροπλανα ειναι λογικο να χρειαζεται πολλους και πολυ δυνατους μηχανολογους...

Link to comment
Share on other sites

Σιγουρα το εύρος σπουδών είναι ένα ποιοτικό χαρακτηριστικό.

Μηχανολόγοι : Ενέργεια, Κατασκεύες, Διοίκηση

Ηλεκτρολόγοι : Ηλεκτρική ισχύς, Υπολογιστές, Τηλεπικοινωνίες

Νομίζω ότι οι ηλεκτρολόγοι έχουν περισσότερο εξειδικευμένα αντικείμενα άρα μικρότερο εύρος σπουδών.

 

Συγνώμη αλλά δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις καθώς και τα συμπεράσματα αυτά από που προκύπτουν.

 

Όμως η δυναμική του "εύρους σπουδών" έχει αντίθετη τάση λόγω της "ψηφιακής εποχής" για αυτό και οι σχολές μηχανολόγων είσαγουν συνεχώς μαθήματα ηλεκτρολόγων στα προγράμματα σπουδών τους.

Έτσι ο σύχρονος μηχανολόγος τείνει περισσότερο στην ενοποιημένη ειδικότητα Μηχανολόγος-Ηλεκτρολόγος μηχανικός.

 

Αυτά που λες ισχύουν σε όλες τις πολυτεχνικές σχολές, όχι μόνο στους μηχανολόγους για να μην πω σε όλες τις σχολές της Ελλάδας. Δηλαδή για παράδειγμα οι σχολές χημικών μηχανικών λόγο της ψηφιακής εποχής εισάγουν συνεχώς μαθήματα ηλεκτρολόγων στο πρόγραμμα σπουδών τους, έτσι ο σύγχρονος χημικός τείνει περισσότερο στην ενοποιημένη ειδικότητα Χημικός-Ηλεκτρολόγος μηχανικός. Το ίδιο ας πούμε και ο ΑΤΜ με τα gps κ.τ.λ..

 

Ωραία και αυτό το σημαίνει; Ότι η σχολή ΗΜΜΥ πρέπει να καταργηθεί γιατί είναι περιττή; Προφανώς και όχι. Τον πρώτο λόγο στην νέα εποχή (ηλεκτρολογική - ηλεκτρονική - ψηφιακή) θα έχουν οι ΗΜΜΥ και από άποψη έρευνας, αλλά και εφαρμογής. Το ότι οι υπόλοιποι μηχανικοί μαθαίνουν μαθήματα ηλεκτρολόγων είναι καθαρά για το καλό τους, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα χρειάζονται τους ΗΜΜΥ.

 

 

Δεν ξέρω τα ακριβή ποσοστά ανεργίας στους 2 κλάδους (μηχανολόγοι-ΗμμΥ) στην Ελλάδα αλλά σε μια αναπτυγμένη τεχνολογικά κοινωνία σίγουρα οι μηχανολόγοι θα είχαν την πρωτοκαθεδρία στο βασίλειο των μηχανικών (Βλέπε Γερμανία-ΗΠΑ).

 

Κάτσε περίμενε λιγάκι. Σήμερα έχουμε 17/09/2010 μ.Χ.. Δεν είμαστε στη βιομηχανική επανάσταση. Όπως σου έχω πει στα δύο προηγούμενα ποστ μου οι ιστορικοί χαρακτηρίζουν την σημερινή εποχή ως την μεταβατική περίοδο από την μηχανική - μηχανολογική εποχή στην ηλεκτρολογική - ηλεκτρονική - ψηφιακή. Ποια πρωτοκαθεδρία στο βασίλειο των μηχανικών θα έχουν οι μηχανολόγοι; Σε μια αναπτυγμένη τεχνολογικά κοινωνία; Δηλαδή κάτσε. Για εσένα ποια θα είναι η αναπτυγμένη τεχνολογικά κοινωνία το 2020; Αυτή που ας πούμε για συστήματα αυτόματου ελέγχου θα χρησιμοποιεί το ελατήριο και τα λοιπά μηχανολογικά ή αυτή που θα χρησιμοποιεί το τρανζίστορ, τον μικροϋπολογιστή και τα λοιπά ηλεκτρολογικά-ηλεκτρονικά-ψηφιακά; Για σένα αυτή η κοινωνία που το 2020 αντί για βενζίνη, ΜΕΚ και λοιπά μηχανολογικά θα χρησιμοποιεί ηλεκτρικές μηχανές, ηλεκτρονικά ισχύος, λογισμικά κ.τ.λ. θα είναι υποανάπτυκτη;

 

Τέλος αφού μίλησες για ΗΠΑ και Γερμανία ορίστε δύο δημοσιεύσεις:

 

1) Για την Γερμανία και τη ζήτηση των ΗΜΜΥ τα επόμενα χρόνια (είναι στα Γερμανικά, άμα δεν γνωρίζετε βάλτε τον Chrome να σας το μεταφράσει, δεν είναι τέλειο, αλλά κάτι θα καταλάβετε):

http://www.vde.com/de/verband/pressecenter/pressemeldungen/fach-und-wirtschaftspresse/seiten/2010-62.aspx

 

2) Για τις ΗΠΑ και το θέμα των τηλεπικοινωνιών της. Οι κάτοικοι της Chattanooga έχουν πλέον την δυνατότητα για ίντερνετ 1 Gbps (πατήστε x στην πρώτη βλακεία που θα βγει):

http://www.informationweek.com/news/infrastructure/ethernet/showArticle.jhtml?articleID=227400422&subSection=News

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.