Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Βαθαίνει η κρίση στον κατασκευαστικό κλάδο


aginor

Recommended Posts

Τέτοιες ιδέες φίλε, κ εγώ τις επικροτώ, πίστεψέ με έχω πάρα πολλές ιδέες για την κοινή ωφέλεια, αλλά ΔΕΝ μπορούν να εφαρμοστούν σε αυτή την πανέμορφή χώρα με τους σκατένιους κατοίκους, είναι για Σκανδιναβικά μοντέλα κοινωνίας....

 

+10000

 

Συμφωνώ, και αναφέρω το τρομερό παράδειγμα των χιλιάδων ψευτο-τυφλών που ανακαλύφτηκαν!!! Πόσο σκατάνθρωπος πρέπει να είσαι για να δηλώνεις τυφλός και να λαδώνεις για να περνάς την επιτροπή γνωρίζοντας ότι στερείς έμμεσα σε πραγματικούς τυφλούς μέρος των χρημάτων που θα μοίραζε το κράτος!!! και βέβαια πόσο ******** γιατρός ή δ.υ. πρέπει να είσαι για να υπογράφεις τέτοιες βεβαιώσεις!

Το ίδιο με πολύτεκνους κλπ... το ίδιο με ανάπηρους!!!

 

Αφήστε τα πολλά-πολλά περί ομοψυχίας κλπ... είναι λόγια αφελή και φαντασιόπληκτου...

 

Βοήθησε όποιον μπορείς εσύ, κάποιο συνάνθρωπο με ονοματεπώνυμο, βοήθησέ τον πρακτικά... Μπορείς να βρεις σε κάποιον δουλειά που έχει δύο παιδάκια; Κάν'το...

Αγόρασε 5 κιλά κρέας σε μια φτωχή οικογένεια για να κάνουν Πάσχα!

Ρώτα τη γριούλα της διπλανής πόρτας αν θέλει να της φέρεις ψωμί, μήπως της είναι δύσκολο να περπατήσει μέχρι τον φούρνο!

 

Αλλά ούτε αυτό δεν μπορούμε να κάνουμε! Αντιθέτως μάλιστα, τα ρίχνουμε όλα σε μια αόριστη πολιτική ενός αόριστου κράτους ή φορέα...

 

Τόσα χρόνια δίνουμε και για να πάρουμε πίσω, ούτε κουβέντα! Τουλάχιστον το ευχαριστώ ενός ανθρώπου που βοηθάς, σε ανταμοίβει και σε κάνει πραγματικά (το έχω νιώσει, πίστεψέ με) να κοιμάσαι πιο καλά τα βράδια.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Απαντήσεις 118
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Λοιπόν συνάδελφοι με αφορμή τα όσα βιώνουμε από την οικονομική κρίση, σκέφτηκα να γράψω δύο κουβέντες με προβληματισμό για το αύριο των Μηχανικών αλλά και της Ελλάδας γενικότερα!!

 

Είμαι σχετικά νέος μηχανικός και το τελευταίο χρόνο δραστηριοποιούμαι με άλλους τρεις συναδέλφους ως γραφείο μελετών και πάσης φύσεως κατασκευών.

Εργαζόμουν νωρίτερα σε αρκετά μεγάλο γραφείο μελετών δημοσίων έργων κυρίως το οποίο λόγω φόρτου εργασίας αποφάσισε να κλείσει το στατικό τμήμα!!

 

Παρά την συγκεκριμένη αναποδιά, είχαμε οργανωθεί παράλληλα με τους συναδέλφους και μπορώ να πω ότι η μετάβαση από το υπαλληλικι στο ελεύθερο επάγγελμα δε με επηρέασε ιδιαίτερα οικονομικά. Χρονολογικά αυτό συνέβη το Μαίο του 2010!

Μέσα σε αυτό το Μνημονιακό χρόνο είδα πάρα μα πάρα πολλούς συναδέλφους να απολύονται και να μένουν ξεκρέμαστοι! άνθρωποι με πολλά χρόνια προυπηρεσίας, δάνεια, οικογένειες κλπ! Άνθρωποι που ποτέ δεν είχαν μείνει ούτε μία μέρα άνεργοι λόγω άνθισης της οικοδομικής δραστηριότητας!

Τώρα και εμείς έχουμε φυσικά επηρεαστεί από την κατάσταση που επικρατεί και αναρωτιέμαι ως νέος άνθρωπος 29 ετών τι είναι αυτό που μας επιφυλάσσει το μέλλον.

Εταιρίες κολοσσοί καταρρέουν, μικρά γραφεία παίζουν πασιέντζα στον υπολογιστή για να περάσει η ώρα ... και στο βάθος τι? Μάλλον ακόμα χειρότερα πράγματα!!

 

Αναρωτιέμαι αν μπορεί να ξεπεραστεί αυτή η δυσμενής κατάσταση φυσικά όχι μόνο στο δικό μας αντικείμενο αλλά και γενικά στην υπόλοιπη οικονομία η οποία μπορεί να μας ανεβάσει και εμάς λιγάκι!!

 

Αναρωτιέμαι ακόμα αν θα φτάσουμε στο ίδιο ή και χειρότερο σημείο με αυτό των αποφοίτων σχολών κοινωνικών επιστημών οι οποίοι επί χρόνια παλεύουν για μια δουλειά στο αντικείμενο τους και δεν τα καταφέρνουν!!

 

Αναρωτιέμαι αν θα φτάσουμε στο σημείο να ντρεπόμαστε να λέμε ότι είμαστε μηχανικοί γιατί το επάγγελμά μας θα θυμίζει μόνο μεγαλεία του παρελθόντος και ανυπαρξία και ανυποληψία στο μέλλον!

 

Ακούω καμιά φορά συναδέλφους που παρά την κρίση, έχουν μια κίνηση , και χαίρομαι σαν να ήμουν και εγώ ένας από αυτούς γιατί είμαστε ακόμα ζωντανοί, δεν έχουμε καταρρεύσει πλήρως!

 

Είμαι γενικά αισιόδοξος χαρακτήρας αλλά το ερώτημα πλέον είναι μέχρι πότε!!

 

Ας ελπίσουμε ότι το κλίμα και η ψυχολογία του κόσμου θα αλλάξει και τα πράγματα θα βελτιωθούν για όλους!!

Link to comment
Share on other sites

Με τόσα αδιάθετα σπίτια, γραφεία, κλπ, με τις τιμές σήμερα, με την αύξηση των αντικειμενικών, ΦΠΑ, πετρέλαιο και την γενική έλλειψη ρευστότητας δεν βλέπω να πιάνουμε τα του 93 ούτε σε 20 χρόνια.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Πηγή http://e-build.gr/2011/05/06/domi-%CE%B7-%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%84%CF%83%CE%BF%CE%BC%CF%80%CF%8C%CE%BB%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CE%AF%CE%B6%CE%B7%CF%83%CE%B7-731-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%B4%CE%BF/

 

Ξεπέρασε κάθε ρεκόρ η πτώση της συνολικής οικοδομικής δραστηριότητας τον Ιανουάριο του 2011, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), η πτώση με βάση τον όγκο διαμορφώθηκε σε 73,1% συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2010. Ειδικότερα, κατά τον πρώτο μήνα του έτους εκδόθηκαν 1.520 οικοδομικές άδειες, που αντιστοιχούν σε 310,8 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα επιφάνειας και σε 1.168,4 χιλιάδες κυβικά μέτρα όγκου, παρουσιάζοντας δηλαδή μείωση 62,8% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, 74,8% στην επιφάνεια και 73,1% στον όγκο.

 

Πάντως, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, λόγω της εφαρμογής του «Καλλικράτη» από τις αρχές του έτους, οι πολεοδομίες όλης της χώρας υπολειτούργησαν και αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μη φυσιολογική ροή, κατά περίπτωση, της έκδοσης οικοδομικών αδειών.

 

Κατά τους τελευταίους δώδεκα μήνες, δηλαδή από τον Φεβρουάριο του 2010 έως τον Ιανουάριο του 2011, το μέγεθος της συνολικής οικοδομικής δραστηριότητας (ιδιωτικής – δημόσιας), υπολογισμένο με βάση τις εκδοθείσες οικοδομικές άδειες στο σύνολο της χώρας, ανήλθε σε 47.165 οικοδομικές άδειες, που αντιστοιχούν σε 9.459,8 χιλιάδες τ.μ. επιφάνειας και σε 33.999,8 χιλιάδες κυβικά μέτρα όγκου. Παρατηρήθηκε δηλαδή μείωση 16,8% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, 29,6% στην επιφάνεια και 32,2% στον όγκο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο Φεβρουαρίου 2009 – Ιανουαρίου 2010. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2007 έως και τα τέλη του 2010 η συνολική οικοδομική δραστηριότητα με βάση τον όγκο έχει καταγράψει πτώση της τάξεως του 74,5%, δείγμα της κάθετης κάμψης της ανέγερσης νέων κτιρίων κατοικιών από τους κατασκευαστές. Με βάση τα στοιχεία του 2010, η συνολική οικοδομική δραστηριότητα κατέγραψε ετήσια πτώση της τάξεως του 11,1% με βάση τον αριθμό των οικοδομικών αδειών, του 19,9% με βάση την επιφάνεια και του 24,1% με βάση τον όγκο, καθώς εκδόθηκαν συνολικά 49.974 οικοδομικές άδειες που αντιστοιχούν σε 10.437,6 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα επιφάνειας και 37.363,2 χιλιάδες κυβικά μέτρα όγκου.

 

Είχε προηγηθεί η κάμψη της οικοδομικής δραστηριότητας σε ποσοστό 27,6% με βάση τον όγκο το 2009. Η αρχή έγινε το 2007, όταν η σχετική δραστηριότητα περιορίστηκε κατά 5,7% με βάση τον όγκο. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2006, που ήταν και το τελευταίο έτος ανάπτυξης της αγοράς ακινήτων με γνώμονα την οικοδομική δραστηριότητα, είχαν εκδοθεί 81.993 άδειες, που αντιστοιχούσαν σε 22.369,8 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα επιφάνειας και 84.269,7 χιλιάδες κυβικά μέτρα όγκου.

 

Το 2007 είχε αρχίσει να διαφαίνεται η πρώτη σχετική σταθεροποίηση των μέχρι πρότινος αυξητικών τάσεων της ζήτησης, με αποτέλεσμα οι κατασκευαστές κατοικιών να προχωρήσουν σε αναπροσαρμογή του επενδυτικού τους προγράμματος, χωρίς ουσιαστικές απώλειες όμως. Το 2008 και ιδίως κατά τους τελευταίους μήνες, είχε πλέον κάνει την εμφάνισή της η σταδιακή πτώση της ζήτησης στην κτηματαγορά, με αποτέλεσμα οι ενάρξεις νέων οικοδομών να περιοριστούν ακόμα περισσότερο. Αυτό αποτυπώθηκε στα στοιχεία του έτους, καθώς η συνολική οικοδομική δραστηριότητα περιορίστηκε κατά 15,4% με βάση τον αριθμό των αδειών, κατά 17% με βάση την επιφάνεια και κατά 17,1% με βάση τον όγκο. Με την εμφάνιση των πρώτων ενδείξεων της κρίσης το 2009, η πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας ήταν ακόμα εντονότερη, σχεδόν διπλάσια από το 2008.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ: Μπαίνει "λουκέτο" - απολύονται όλοι

 

Το δρόμο της απόλυσης παίρνουν οι 2800 εργαζόμενοι της «Ολυμπίας Οδού», αφού η εταιρεία αποτελεί παρελθόν. Αυτό καταγγέλλει το Σωματείο εργαζομένων στην Πατρών - Κορίνθου «Η Γαλαρία». Σύμφωνα με τους συνδικαλιστές οι απολύσεις θα γίνουν σταδιακά και σε πρώτη φάση θα απολυθούν 140 άτομα μέχρι τον Σεπτέμβριο.

 

Η ανακοίνωση της «Γαλαρίας» έχει ως εξής:

 

«Η «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ» αποτελεί παρελθόν. Μαζί και οι υπόλοιποι οδικοί άξονες. (Ε65, Μορέας, Αιγαίου, Ιόνια Οδός.). Πάνω από 7000 εργαζόμενοι μένουν άνεργοι.

Ανάμεσά τους 2800 εργαζόμενοι της «Ολυμπίας Οδού».

 

Αποκλειστικά υπεύθυνοι οι κύριοι: Σουφλιάς πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, Κατσιγιάννης πρώην ΓΓ ΥΠΕΧΩΔΕ, Ρέππας πρώην Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, Ραγκούσης Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, Μαγκριώτης Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων.

Συνυπεύθυνες οι εταιρίες VINCI, HOCHTIEF, AΚΤΩΡ, J & P ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Salfo & Συνεργάτες ΕΠΕ που έπαιζε πρωταγωνιστικό ρόλο στην κωμωδία «Ανεξάρτητος Μηχανικός».

 

Σκηνοθέτης του δράματος οι τράπεζες,ελληνικές και ξένες:

Calyon -Banco Comercial Portugues -Commetzbank AG -Bayerische Landesbank -

HSBC -BNP Paribas Fortis Bank).-Bank of Cyprus -Dekabank Deutsche Girozentrale

KFW -DZ Bank, London -BIIS -BK of Ireland -Societe Generale -European Investment Bank. -Alpha Bank [ACBr.AT] A.E. -Emporiki Bank of Greece -Piraeus -EFG -Probank ATE Bank -Marfin Bank -Millennium Bank SA -National Bank of Greece, Athens -Geniki -Hellenic Public Bank LTD.

 

Θύματα όλοι εμείς, οι εργαζόμενοι που μένουμε στον δρόμο. Είναι εξοργιστικό πως, ακόμα και τώρα, επικοινωνιακά παιχνίδια παίζονται στην πλάτη μας. Από την μία ο πρώην υπουργός Ρέππας να μιλά για υπογραφή μνημονίου συναντίληψης με τους εργολάβους και να διαψεύδεται από τον νυν υπουργό και από την άλλη ο υπουργός «Ανάπτυξης» Χρυσοχοΐδης να μιλά για 14 δις από το ΕΣΠΑ που θα ξεμπλοκάρουν τα έργα και να διαψεύδεται από τον υφυπουργό Μαγκριώτη.

 

Στην κατοχική Ελλάδα του μνημονίου ένας κύκλος έκλεισε. Τα μεγάλα έργα,όπως τα ξέραμε, δεν πρόκειται να κατασκευαστούν. Οι συμβάσεις, που αποτελούν νόμο του κράτους, τσαλαπατήθηκαν από όλους τους εμπλεκόμενους. Ένα κράτος που λέει πως δεν χρωστά μία στους εργολάβους θα έπρεπε ήδη να τους έχει πετάξει στο δρόμο -εργολάβους και τραπεζίτες. Όμως, δηλώνει πως, αν συμβεί αυτό, θα χρειαστεί να πληρώσει αρκετά δις στους εργολάβους.

 

Γιατί άραγε αφού δεν φταίει σε τίποτα και δεν χρωστά μία? Οι τραπεζίτες, που μας παίρνουν τα σπίτια για μια δόση δανείου, αρνούνται νταηλίδικα να εκπληρώσουν τις δανειακές τους συμβάσεις που οι ίδιοι υπέγραψαν με τους εργολάβους.

 

Οι εργολάβοι συνεχίζουν να εισπράττουν διόδια και να μη βάζουν μία, παρότι είναι υποχρεωμένοι από την σύμβαση να φροντίζουν για την συνεχή και απρόσκοπτη χρηματοδότηση του έργου.

 

Εστω και τώρα απαντήστε, κύριοι εργολάβοι:

Τι ποσοστό επί του έργου έχετε κατασκευάσει?

Τι έχετε εισπράξει μέχρι σήμερα?

Πόσα χρήματα έχετε καταβάλει?

Γιατί δεν προστρέχετε στα δικαστήρια για αποζημιώσεις, λόγω καθυστέρησης των απαλλοτριώσεων ,παρά σταματάτε το έργο?

Γιατί επικαλείστε την πτώση της κυκλοφορίας, εφόσον από τη σύμβαση έχετε αναλάβει τον κίνδυνο;

 

Έστω και τώρα απαντήστε, κύριοι τραπεζίτες:

Γιατί διακόπτεται τη χρηματοδότηση των έργων, όταν από τα stress tests σας έχετε προβλέψει πολύ δυσμενέστερα σενάρια από τα σημερινά (στη συγκεκριμένη περίπτωση 27% πτώση της κυκλοφορίας);

 

Έστω και τώρα απαντήστε, κύριε Υπουργέ:

Πόσα χρήματα έχουν εισπραχθεί από τα διόδια σε κάθε σταθμό, σε ετήσια βάση το 2008, το 2009 και το 2010; Πόσα απ' αυτά τα ποσά έχει εισπράξει ο παραχωρησιούχος, πόσα έχει εισπράξει το κράτος;

Προτίθεστε να ζητήσετε δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία χρηματοδοτεί τα κράτη με πολύ μικρό επιτόκιο για να το χρησιμοποιήσετε για να κατασκευαστούν δημόσια έργα και υποδομές;

 

Σκοπεύετε να δημιουργήσετε μια Δημόσια Τράπεζα Ειδικού Σκοπού, για να μπορεί να δανείζεται η χώρα για έργα που δεν μπορεί να κατασκευάσει από ίδιους πόρους, από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα με 1% επιτόκιο;

Σκοπεύετε να ελέγξετε την κατασκευή των έργων και αν έχουν τηρηθεί οι μελέτες και οι κανόνες κατασκευής ή έχετε απόλυτη εμπιστοσύνη στον «ανεξάρτητο μηχανικό» που «ελέγχει» το έργο και πληρώνεται από τους εργολάβους;

 

Εμείς, ένα δηλώνουμε: Όποια λύση και να δοθεί, θα αποτελεί σκάνδαλο. Γιατί σκάνδαλο ήταν από την στιγμή της ψήφισης της σύμβασης από την Βουλή. Γιατί σκάνδαλο είναι ο τρόπος που γίνονται τα έργα στην Ελλάδα. Ένας τομέας που ,μαζί με τις αμυντικές δαπάνες, είναι ο πιο κερδοφόρος για κάθε λογής λαμόγιο.

 

Έτσι, θα συνεχίσουμε να πληρώνουμε μέχρι 65 εκατ. το χιλιόμετρο όταν η Ισπανία με ίδιο γεωγραφικό ανάγλυφο πληρώνει 12 φορές λιγότερο.

Κύριε Μαγκριώτη, είχατε δεσμευθεί πως είναι απαράβατος όρος η επαναπρόσληψη όλων των απολυμένων στα έργα. Ισχύει ακόμα?

 

Κύριε Περιφερειάρχη, είχατε δηλώσει πως δεν θα επιτρέψετε το κλείσιμο των εργοταξίων στην περιφέρεια σας. Σκοπεύετε να αντιδράσετε ή θα αρκεστείτε σε δηλώσεις στα κανάλια?

Έλληνα οδηγέ, θα συνεχίσεις να πληρώνεις διόδια για να θησαυρίζουν οι εργολάβοι και οι δρόμοι να μην γίνονται ποτέ?

 

Έλληνα εργαζόμενε, πότε θα πάρεις την υπόθεση στα χέρια σου?»

 

 

http://dete.gr/news.php?article_id=48889

Link to comment
Share on other sites

φίλε μου δεν ξέρω τι λές, εγώ ξέρω ότι ήρθε ο πρόεδρος της Vinci να συναντήσει τον Ρέππα (εδώ να πούμε ότι ο Σαρκοζύ κλείνει ραντεβού για να δει τον πρόεδρο της Vinci και όχι το αντίστροφο) και ο Ρέππας τον έκλασε. Μιλάμε για Vinci, μιλάμε για παγκόσμιο κατασκευαστικό κολοσσό με τεχνολογική πρωτοπορία έτη φωτός μπροστά από τους άλλους.

Οι άνθρωποι κατάλαβαν ότι έχουν να κάνουν με καραγκιόζηδες, απλά.

Link to comment
Share on other sites

Επειδή τυχαίνει να δούλευα στο εργοτάξιο της Vinci στην Κορίνθου-Πατρών δεν έχω να πω και τα καλύτερα για την εταιρεία,όσο μπροστά και να είναι τεχνολογικά...Τουλάχιστον στο συγκεκριμένο εργοτάξιο,δεν ξέρω για αλλού....νομίζαν ότι είχαν να κάνουν με ζώα και όχι με ανθρώπους...

Link to comment
Share on other sites

Σου ξαναλέω για το συγκεκριμένο εργοτάξιο...Δεν μου αρέσει να γενικεύω....Γιατί προφανώς στο χαρακτηρισμό σου περιλαμβάνεις και μένα μέσα...

Link to comment
Share on other sites

όχι ρε φίλε δεν συμπεριλαμβάνω και εσένα μέσα. Αλλά αν δείς πώς δουλεύει η Vinci, η Halcrow, η Mott McDonald, τότε θα καταλάβεις ότι είμαστε όλοι ζώα. Άστο σου λέω, είμαστε πολλά χρόνια πίσω σε οργάνωση εταιριών, οργάνωση εργοταξίων, θέματα ασφαλείας, πιστοποιήσεις, ελέγχους, θέματα management, κλπ κλπ κλπ.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.