Jump to content
  • Revit - Μαθήματα BIM
thecon

Αιγιαλός, παραλία, οικοδομησιμότητα και έκδοση οικοδομικής άδειας εκτός σχεδίου

Recommended Posts

Σ' ευχαριστώ, ήσουν κατανοητός  :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα σας, είμαι καινούργια στο φόρουμ και θέλω τη βοήθειά σας.

Πιστεύω ότι είμαι στη σωστή κατηγορία.

Λοιπόν:

Έχω μια περίπτωση που έχει ως εξής, ένα τεμάχιο από διανομή του Υπουργείου Γεωργίας του έτους 1966 σε παρλιακό οικισμό<2000 κατοίκων ο οποίος χαρακτηρίστηκε αυτοτελής οικισμός το έτος 1982 και τα όρια αυτού καθορίστηκαν το έτος 1993 στον οποίο αναγράφεται ο παραλιακός δρόμος.

Το τεμάχιο μας είναι κατά 80% εντός των ορίων οικισμού.Η υποτιθέμενη πρόσβαση όπως φαίνεται από τη διανομή είναι από τη νότια πλευρά (με το να διανοιχτεί όλο το βουνό) ενώ βόρεια υπάρχει όπως προείπα ο παραλιακός δρόμος του οικισμού. Έχει καθορισμό αιγιαλού και παραλίας το έτος 1986 ( στο οποίο τοπογραφικό διάγραμμα αποτυπώνεται ο παραλιακός δρόμος καθώς και διάφορα αυθαίρετα οικοδομήματα ιδιωτών, τα οποία αναφέρονται ως αυθαίρετα κατόχων στο δημόσιο κτήμα). Το τεμάχιο μας εφάπτεται στα όρια του παλαιού αιγιαλού άρα συνορεύει με δημόσια κτήμα, σωστά? Εγώ τι πρέπει να κάνω για να έχει πρόσβαση ο ιδιοκτήτης στο τεμάχιο του ( με δικά του έξοδα)? Πήγα στη Κτηματική Υπηρεσία και με στείλανε στο αντίστοιχο Δήμο, πήγα και εκεί και έκανα αίτηση για να μου υποδείξουν τη συντομότερη και χωρίς εμπόδια πρόσβασή προς το ακίνητο και μου απάντησαν ότι δεν είναι αρμόδιοι αυτοί και να ξαναπάω στη κτηματική υπηρεσία πάλι διότι αυτή είναι αρμόδια για την ιδιωτική περιουσία του δημοσίου.

μήπως πρέπει να ζητήσω χορήγηση άδειας διάνοιξης δρόμου?

και πού?

ποιος είναι αρμόδιος γιαυτό?

 

θέλω τη βοήθεια σας.

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα .

Ερώτηση..

Οικόπεδο οριοθετημένο εντός οικισμού κάτω των 2000 κατοίκων εφαπτόμενο σε καθορισμένη γραμμή αιγιαλού και παραλίας μετά το 2971/2001.

Συνολική επιφάνεια 3869,71μ2 με τμήμα εντός οικισμού  2568,77μ2, το πρόσωπο του σε διανοιγμένη δημοτική οδό είναι 28.00μ.

Ο ιδιοκτήτης θέλει να το κατατμήσει.

Επειδή λόγω προσώπου (28,00μ. < 30,00μ. σύμφωνα με το ΦΕΚ 289/ΑΑΠ/4.11.2011 που απαιτεί 15,00μ. πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο για δημιουργία νέου οικοπέδου)

δεν μπορεί να γίνει κατάτμηση,

σκέπτομαι να υπολογίσω ως κοινόχρηστο το τμήμα παραλίας που έχει μήκος πάνω από 30,00μ.

Στην πολεοδομία οι απόψεις διίστανται στο βαθμό του ΟΧΙ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ μέχρι το βαθμό γίνεται αλλά θα χρειαστεί πράξη αναλογισμού .

Υ.Γ. Κάπου διάβασα ότι για να θεωρήσω το τμήμα της παραλίας θα πρέπει να υπάρχει διασύνδεση με υφιστάμενο οδικό δίκτυο με δρόμο χωρίς να ορίζει το πλάτος του τον χαρακτήρα του κλπ κλπ.

Ισχύει?

Σας Ευχαριστώ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ουσιαστικά επιδιώκεις να κατατμήσεις πάνω στην οριογραμμή του οικισμού, ώστε να προκύψει μετά την κατάτμηση ένα οικόπεδο εντός οικισμού με πρόσωπο σε δημοτική οδό και ένα γήπεδο εκτός οικισμού με πρόσωπο στην παραλία.

Το τοπίο όμως είναι λίγο..."θολό", σε ότι αφορά την παραλία. Μετά το ν. 2971/2001 η γραμμή παραλίας ορίζει ρυμοτομική απαλλοτρίωση και σε συνδυασμό με το παρακάτω έγγραφο της ΔΟΚΚ που αναφέρει ότι κοινόχρηστος δρόμος για την εφαρμογή του άρθρου 1 του ΦΕΚ 270/Δ/85 θεωρείται η καθορισμένη γραμμή παραλίας, εφόσον έχει τεθεί σε κοινή χρήση και είναι διαμορφωμένη οδός, δημιουργείται ένα ζήτημα αν υπάρχουν αυτά τα δυο κύρια χαρακτηριστικά.

Από τα γραφόμενα σου, υποθέτω πως το μόνο που υπάρχει είναι η αμμουδιά της παραλίας και τίποτα περισσότερο.

Άρα, ακόμη και για λόγους αμφιβολιών μια τέτοια κατάτμηση είναι επισφαλής.

Επίσης, εξέτασε αν στην περιοχή υπάρχει ΖΟΕ, ΣΧΟΟΑΠ, δίκτυο νατούρα 2000 που ορίζει μεγαλύτερες αρτιότητες και όρια κατάτμησης από αυτό που προκύπτει μετά και ίσως να μην μπορεί να γίνει κατάτμηση.

 

Υ.Γ Ανέβασε το τοπογραφικό σου να έχουμε μια πληρέστερη εικόνα.

 

Εγγρ-1256/1-3-05 

2. Κατά συνέπεια δεν ισχύουν οι περιπτ.α και περιπτ.γ της παρ.1 του Αρθ-10 της Εγκ-5/04  και ισχύουν τα εξής: 
Κοινόχρηστοι δρόμοι για την εφαρμογή της διάταξης του Αρθ-1 παρ.1α του ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85), όπως ισχύει μετά την τροποποίηση του από το Αρθ-10  παρ.1 του Ν-3212/03, είναι οι δρόμοι που έχουν διαμορφωθεί ως κοινόχρηστοι με τη βούληση της πολιτείας ή έχουν καταστεί κοινόχρηστοι και δεν εμπίπτουν στους δρόμους της πιο πάνω παρ.1 της παρούσης , όπως: 
α) αγροτικοί δρόμοι που αποδεικνύεται βάσει συμβολαίων ή άλλων στοιχείων ότι προϋφίστανται της 16-4-24, ημερομηνίας ισχύος του Αρθ-20  του ΝΔ/17-7-23,
β) δρόμοι που προβλέπονται από αναδασμό του Υπουργείου Γεωργίας, 
γ) η καθορισμένη ζώνη παραλίας, που εξυπηρετεί τις ανάγκες της κυκλοφορίας, εφόσον έχει τεθεί σε κοινή χρήση και είναι διαμορφωμένη οδός, 
δ) δρόμοι που έχουν κατασκευαστεί από τεχνικές υπηρεσίες του Δημοσίου και επιτρέπουν την πρόσβαση σε ακτές, αρχαιολογικούς χώρους, εθνικούς δρυμούς, χιονοδρομικά κέντρα ή σε σημαντικά δημόσια έργα (όπως φράγματα, στρατιωτικές εγκαταστάσεις, νοσοκομεία κλπ). Οι δρόμοι της περίπτωσης αυτής μπορεί να διαπιστώνονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας (κατ' ανάλογη εφαρμογή της διαπιστωτικής απόφασης Νομάρχη της παρ.2β). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@harriszante

 

Όπως είναι γνωστό, η παραλία (ή η παρόχθια ζώνη ξηράς) όπως και ο αιγιαλός ανήκει στην κατηγορία των κοινοχρήστων

πραγμάτων και τελούν υπό το αυτό νομικό καθεστώς, με μόνη διαφορά ότι η παραλία δεν είναι δημιούργημα της φύσης όπως ο
αιγιαλός αλλά προϊόν διοικητικής πράξης της Πολιτείας και δημιουργείται σε περιπτώσεις επέκτασης ανεπαρκούς αιγιαλού.
 
Αυτό σημαίνει ότι η παραλία για να αποκτήσει τον κοινόχρηστο χαρακτήρα της και να περιέλθει στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου είναι απαραίτητη η κίνηση και ολοκλήρωση της διαδικασίας απαλλοτρίωσης. Η απαλλοτρίωση είναι αναγκαία γιατί δεν
δικαιολογείται αφαίρεση ιδιοκτησίας χωρίς την καταβολή ή παρακατάθεση αποζημίωσης υπέρ των δικαιούχων (άρθρα 17 και
21 του Συντάγματος).
 
Αρμόδια Υπηρεσία για την κίνηση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας είναι η οικεία Πολεοδομική Υπηρεσία, και πραγματοποιείται με
τις διατάξεις περί απαλλοτριώσεων λόγω ρυμοτομίας.
 
Σωστά, λοιπόν, η Πολεοδομία λέει "ναι μεν αλλά".
 
ΥΓ
Συγγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση στο πμ αλλά πιστεύω ότι σε καλύπτει αυτή η απάντηση.
Edited by MAKAP
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν ο ιδιοκτήτης προβεί σε συμβολαιογραφική πράξη παραχώρησης σε κοινή χρήση και μάλιστα χωρίς να επιφυλάσσεται για αποζημίωση του τμήματος της ιδιοκτησίας του, το οποίο απαλλοτριώνεται. 

Θα πρέπει απαραιτήτως να διανοιχτεί-διαμορφωθεί τεχνικά δρόμος, ο οποίος μάλιστα να συνδέεται με υφιστάμενο κοινόχρηστο δρόμο προκειμένου το γήπεδο να θεωρηθεί ότι πλέον έχει πρόσωπο σε αναγνωρισμένο κοινόχρηστο δρόμο (ή χώρο?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν ξέρω αν απευθύνεται σ' εμένα το ερώτημα, αλλά, εάν ναι, για επίρρωση του ισχυρισμού ότι πρέπει να αποκτήσει η παραλία τον κοινόχρηστο χαρακτήρα της και, επομένως, να συνδεθεί με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, επικαλούμαι τη διαδικασία διάνοιξης οδού, για την απόκτηση προσώπου σε ένα οικόπεδο, κατά την οποία πρέπει να εξασφαλίσουμε, με την πράξη αναλογισμού, την επικοινωνία με το δίκτυο όλου του προσώπου του οικοπέδου.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Eυχαριστώ για την απάντηση. Συμφωνώ με την τοποθέτηση που κάνεις.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κατά την άποψή μου, εφόσον η θέση του μελετούμενου κτιρίου απέχει απόσταση μεγαλύτερη των 115μ από την ακτογραμμή (100+15μ πλάγια αποστ) δεν απαιτείται χάραξη του αιγιαλού. Το θεωρώ ανούσιο, κοστοβόρο και χρονοβόρο να χαραχθεί αιγιαλός από τη στιγμή που μέρος μόνο του γηπέδου βρίσκεται εντός της 100μ ζώνης κι το κτίριο ΔΕΝ θα τοποθετηθεί εντός ή πλησίον αυτής.

Καλησπέρα. Θα ήθελα να ρωτήσω για την εξής περίπτωση.Υπάρχει ακίνητο εκτός σχεδίου εκτάσεως 15 στρεμμάτων περίπου, με πρόσωπο σε Δημοτικό δρόμο και πρόσωπο σε αγροτικό δρόμο περίπου 30μ και στις δύο περιπτώσεις καθώς και πρόσωπο στην ανατολική πλευρά του σε αγροτικό δρόμο περίπου 420μ. , επίσης προς την πλευρά που έχει πρόσωπο στην Δημοτική οδό υπάρχει καθορισμένη οριογραμμή αιγιαλού (και παραλίας στα 10μ από τη γραμμή αιγιαλού) καθώς και καθορισμένη οριογραμμή παλαιού αιγιαλού. Από τον αιγιαλό το πρόσωπο στην Δημοτική οδό απέχει 50μ. ενώ ο παλαιός αιγιαλός εισβάλλει στο ακίνητο 40μ από το πρόσωπο του. Έχει αλλάξει κάτι σχετικά με την απόσταση δόμησης από τον αιγιαλό? Να προτείνω στον πελάτη να οικοδομήσει μετά την οριογραμμή παλαιού αιγιαλού? (Διπλανή ιδιοκτησία εντός δεκαετίας έχει οικοδομήσει σε απόσταση 100μ από τον Αιγιαλό)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ουσιαστικά επιδιώκεις να κατατμήσεις πάνω στην οριογραμμή του οικισμού, ώστε να προκύψει μετά την κατάτμηση ένα οικόπεδο εντός οικισμού με πρόσωπο σε δημοτική οδό και ένα γήπεδο εκτός οικισμού με πρόσωπο στην παραλία.

Το τοπίο όμως είναι λίγο..."θολό", σε ότι αφορά την παραλία. Μετά το ν. 2971/2001 η γραμμή παραλίας ορίζει ρυμοτομική απαλλοτρίωση και σε συνδυασμό με το παρακάτω έγγραφο της ΔΟΚΚ που αναφέρει ότι κοινόχρηστος δρόμος για την εφαρμογή του άρθρου 1 του ΦΕΚ 270/Δ/85 θεωρείται η καθορισμένη γραμμή παραλίας, εφόσον έχει τεθεί σε κοινή χρήση και είναι διαμορφωμένη οδός, δημιουργείται ένα ζήτημα αν υπάρχουν αυτά τα δυο κύρια χαρακτηριστικά.

Από τα γραφόμενα σου, υποθέτω πως το μόνο που υπάρχει είναι η αμμουδιά της παραλίας και τίποτα περισσότερο.

Άρα, ακόμη και για λόγους αμφιβολιών μια τέτοια κατάτμηση είναι επισφαλής.

Επίσης, εξέτασε αν στην περιοχή υπάρχει ΖΟΕ, ΣΧΟΟΑΠ, δίκτυο νατούρα 2000 που ορίζει μεγαλύτερες αρτιότητες και όρια κατάτμησης από αυτό που προκύπτει μετά και ίσως να μην μπορεί να γίνει κατάτμηση.

 

Υ.Γ Ανέβασε το τοπογραφικό σου να έχουμε μια πληρέστερη εικόνα.

 

Εγγρ-1256/1-3-05 

2. Κατά συνέπεια δεν ισχύουν οι περιπτ.α και περιπτ.γ της παρ.1 του Αρθ-10 της Εγκ-5/04  και ισχύουν τα εξής: 
Κοινόχρηστοι δρόμοι για την εφαρμογή της διάταξης του Αρθ-1 παρ.1α του ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85), όπως ισχύει μετά την τροποποίηση του από το Αρθ-10  παρ.1 του Ν-3212/03, είναι οι δρόμοι που έχουν διαμορφωθεί ως κοινόχρηστοι με τη βούληση της πολιτείας ή έχουν καταστεί κοινόχρηστοι και δεν εμπίπτουν στους δρόμους της πιο πάνω παρ.1 της παρούσης , όπως: 
α) αγροτικοί δρόμοι που αποδεικνύεται βάσει συμβολαίων ή άλλων στοιχείων ότι προϋφίστανται της 16-4-24, ημερομηνίας ισχύος του Αρθ-20  του ΝΔ/17-7-23,
β) δρόμοι που προβλέπονται από αναδασμό του Υπουργείου Γεωργίας, 
γ) η καθορισμένη ζώνη παραλίας, που εξυπηρετεί τις ανάγκες της κυκλοφορίας, εφόσον έχει τεθεί σε κοινή χρήση και είναι διαμορφωμένη οδός, 
δ) δρόμοι που έχουν κατασκευαστεί από τεχνικές υπηρεσίες του Δημοσίου και επιτρέπουν την πρόσβαση σε ακτές, αρχαιολογικούς χώρους, εθνικούς δρυμούς, χιονοδρομικά κέντρα ή σε σημαντικά δημόσια έργα (όπως φράγματα, στρατιωτικές εγκαταστάσεις, νοσοκομεία κλπ). Οι δρόμοι της περίπτωσης αυτής μπορεί να διαπιστώνονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας (κατ' ανάλογη εφαρμογή της διαπιστωτικής απόφασης Νομάρχη της παρ.2β). 

 

Καλησπέρα. Θα ήθελα να ρωτήσω για την εξής περίπτωση.Υπάρχει ακίνητο εκτός σχεδίου εκτάσεως 15 στρεμμάτων περίπου, με πρόσωπο σε Δημοτικό δρόμο και πρόσωπο σε αγροτικό δρόμο περίπου 30μ και στις δύο περιπτώσεις καθώς και πρόσωπο στην ανατολική πλευρά του σε αγροτικό δρόμο περίπου 420μ. , επίσης προς την πλευρά που έχει πρόσωπο στην Δημοτική οδό υπάρχει καθορισμένη οριογραμμή αιγιαλού (και παραλίας στα 10μ από τη γραμμή αιγιαλού) καθώς και καθορισμένη οριογραμμή παλαιού αιγιαλού. Από τον αιγιαλό το πρόσωπο στην Δημοτική οδό απέχει 50μ. ενώ ο παλαιός αιγιαλός εισβάλλει στο ακίνητο 40μ από το πρόσωπο του. Έχει αλλάξει κάτι σχετικά με την απόσταση δόμησης από τον αιγιαλό? Να προτείνω στον πελάτη να οικοδομήσει μετά την οριογραμμή παλαιού αιγιαλού? (Διπλανή ιδιοκτησία εντός δεκαετίας έχει οικοδομήσει σε απόσταση 100μ από τον Αιγιαλό)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.