Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Στέγαστρο από κοιλοδοκούς


 

Recommended Posts

  • 3 months later...

Υπάρχει κάπου στον κανονισμό συνσεση ροπής με κοιλοδοκους?

Ας πουμε μια συνδεση (ροπής) δοκου υποστυλώματος συμφωνα με ποιο κανονισμο την λυνετε?

Link to comment
Share on other sites

γιατί? έχουν κάποιο πλεονέκτημα οι κοιλοδοκοί έναντι των διατομών διπλού ταυ? ο κατασκευαστής θα ήθελε κοιλοδοκούς..

Kαι πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.

Αλλά σε τι αναφέρεσαι κυρίως

Α. Στατικά

Β. Οικονομικά

 

Α. Στατικά.

Αυτά μπορείς να τα καταλάβεις με κάποιες βασικές αρχές αντοχής υλικών ή παρατηρώντας και τους πίνακες των διατομών ( βάρη , εμβαδά , Ιχ,Ιγ,Ιz).

Mιλώντας για βασικές αρχές αντοχής υλικών , μπορείς να το καταλάβεις γιατί από τη μία έχεις κλειστές διατομές και διατομές διπλής συμμετρίας και από την άλλη έχεις ανοιχτές διατομές και μονής συμμετρίας.

Β. Οικονομικά.

Όποιος πει ότι οι κοιλοδοκοί είναι πιο φτηνές από τις σύνηθης διατομές εμπορίου ή το αντίθετο , είναι λάθος και δεν έχει ολοκληρωμένη εμπειρία από τα μεταλλικά.

Η απάντηση δεν είναι μονοσήμαντη αλλά εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.

Καταρχάς θα πρέπει να διαχωριστούν οι διατομές ανάλογα με το μέγεθος τους , τη στατική τους λειτουργία και τη δυσκολία των συνδέσεων τους. Αυτά θα πρέπει να τα συνυπολογίζει ο κάθε κατασκευαστής για να δώσει μία τελική τιμή Ε/kg. Aυτά θα πρέπει να τα γνωρίζει και ένας καλός μελετητής γιατί οι στατικές μελέτες είναι και τεχνικοοικονομικές.

Δεν έχει νόημα να κάνω μία στατική μελέτη και να βάλω μία διατομή ΗΕΒ500 με ένα ποσοστό εξάντλησης 10% . Αυτό θα μπορούσε να το κάνει και με το μυαλό του ένας έμπειρος ανεγέρτης μεταλλικών με βάση την εμπειρία τους.

Παράδειγμα 1.Χιαστί στέγης

Εκεί αναφερόμαστε σε μικρές διατομές είτε είναι κοιλοδοκοί (κυκλικοί,τετράγωνοι κτλ.) είτε είναι γωνιακά.

Οι μικροί κοιλοδοκοί κοστίζουν σαν πρώτη ύλη περίπου όσο και οι υπόλοιπες διατομές του εμπορίου. Σε σχέση με τα γωνιακά είναι ελαφρύτερα.

Από την άλλη ακόμα και για αυτά δεν μπορείς να πεις ότι είναι φτηνότερα γιατί αλλάζουν οι συνδέσεις.

Στα γωνιακά θα κάνεις απλά 2 τρύπες.

Στους κοιλοδοκούς θα πρέπει να συγκολλήσεις τουλάχιστον 2 πλάκες , εκ των οποίων η μία θα έχει τρύπες. Αν δε, κόψεις και τους κοιλοδοκούς για να έρχεται μέσα η λάμα , τα εργάτικά για κοπή-διάτρηση , μοντάζ και συγκολλήσεις αυξάνονται κατακόρυφα. Στα δε γωνιακά δεν έχεις καθόλου μοντάζ και συγκολλήσεις.

Επίσης τέτοιου είδου κοπές στους κοιλοδοκούς γίνονται γρήγορα με πλάσμα αν διαθέτει τέτοιο ο κατασκευαστής.

Παράδειγμα 2.Υποστυλώματα.

Επειδή το έψαξα αρκετά για τη χρήση κοιλοδοκών ως υποστυλώματα, κυρίως για μεταλλικά σπίτια θα αναφέρω κάποιες διαφορές εν συντομία.

Το κύριο πλεονέκτημα των κοιλοδοκών είναι ότι έχουν την ίδια αντοχή και στις 2 διευθύνσεις. Αυτό είναι σημαντικό για την περίπτωση που δεν έχεις κατακόρυφα χιαστί. Στατικά υπάρχουν πολλές διαφορές.

Στο οικονομικό κομμάτι , ενώ οι σύνηθης διατομές κοστίζουν περίπου 0,67Ε/kg , oι μεγάλοι κοιλοδοκοί μπορεί να κοστίζουν και 0,85-0,90Ε/kg (και 1,30 οι κυκλικοί).

Άλλη διαφορά είναι π.χ. ότι κάποιοι προμηθευτές βγάζουν μεγάλους κοιλοδοκούς σε ποιότητα S355 μόνο.

Επίσης αυτές οι τιμές είναι για κοιλοδοκούς ψυχρής έλασης με ραφή. Οι θερμής είναι πανάκριβοι.

 

Επίσης υπάρχει και ένα άλλο κριτήριο το αισθητικό αποτέλεσμα , όπου είναι κάτι υποκειμενικό αλλά κατά την άποψη μου υπερτερούν οι κοιλοδοκοί.

 

ο κατασκευαστής θα ήθελε κοιλοδοκούς για να του γίνει η ζωή πιο εύκολη.

Δε θα του είναι πιο εύκολη η ζωή, το αντίθετο. Πιο εύκολη είναι για μικρές κατασκευές όπου κόβουν και ράβουν (συγκολλούν) επιτόπου.

Οι μικροί κοιλοδοκοί έχουν μικρό πάχος (3-6mm) και κόβονται εύκολα.

 

 

Το S220X10 ειναι μεγαλο... 10χιλ παχος??? Πολυ βαρος...Δοκιμασε να ανεβασεις διατομη και να πεσεις σε παχος...

 

Μια χαρά είναι το πάχος για αυτό το μέγεθος της διατομής. Το πολύ να πέσει στα 8χιλ.

1. Από τις Μεταλλικές Κατασκευές Ι , θυμάμαι ότι η οικονομική αναλογία διατομής/πάχος είναι περίπου 1:20.

2. Aπό την εμπειρία μου , για να βγει τέτοιο μέγεθος διατομής θα χρειαστεί και μεγαλύτερο πάχος συγκολλήσεων στις συνδέσεις.

Οπότε αν τοποθετήσει μία διατομή SHS220x5 θα έχει πρόβλημα στις συγκολλήσεις.

 

.

1. Το ζύγωμα βγαίνει πολύ βαρύτερο με κοιλοδοκούς, ενώ μια IPE σου κάνει απίστευτη οικονομία.....

Συμφωνώ απόλυτα για ζύγωμα-δοκούς.

  • Upvote 8
Link to comment
Share on other sites

Επίσης αυτές οι τιμές είναι για κοιλοδοκούς ψυχρής έλασης με ραφή. Οι θερμής είναι πανάκριβοι.

Γι' αυτό προσοχή στις καμπύλες λυγισμού.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Σωστός και για αυτό κάποια προγράμματα έχουν δύο οικογένειες βιβλιοθηκών για κοιλοδοκούς.

SHSH (Square Hollow Section Hot rolled)

SHSC (Square Hollow Section Cold rolled).

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Αυτοί που χρησιμοποιούν τα άλλα δεν τους ενδιάφερουν τέτοιες λεπτομέρειες ;) ;)

Έτσι και αλλιώς ''θα περάσει από την πολεοδομία''.

Link to comment
Share on other sites

Για κατσε να τσεκαρω και γω...

 

spy

Ολες οι κοιλες διατομες βγαινουν σε ψυχρης και θερμης ελασης??

Ακομα και οι κυκλικες???

Και ολες αυτες ειναι "μαυρες"....?? (ετσι λενε εδω τις μη γαλβανισμενες...)

 

 

Λοιπον..

Βλεπω μπολικες βιβλιοθηκες...

 

Υποθετω το η ψυχρης διαμορφωσης ειναι οι SHSCF

Ξερουμε οι αλλες οικογενεις τι ειναι?? SHS (Ce), SHS(Ju), SHSCF(Hy)

 

 

YΓ εχει απο κατω την περιγραφη και το προτυπο με το οποιο ειναι συμφωνες οι διατομες... Αυτες που ρωτησα ειναι συγκεκριμενες σειρες τις Corus με ποιοτητα 355...

post-5598-131887276898_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχουν και άλλες μέθοδοι κατεργασίας μετάλλων.

Τα παραπάνω ξεφεύγουν από το αντικείμενο μας και έχουν να κάνουν με γνώσεις

κατεργασίας μετάλλων.

Κι εγώ τυχαία τα έμαθα σε κάποια σεμινάρια για ΕΝ473.

Αυτό που πρέπει να κάνει ένας μελετητής είναι απλά να ελέγξει αν η διατομή που ''βάζει'' στην μελέτη είναι και αυτή που θα χρησιμοποιηθεί.

 

Μαύρα ή κόκκινα ; (συνήθως).

Δεν έχει σχέση με το γαλβάνισμα. Το γαλβάνισμα είναι άλλη διαδικασία.

Τα γαλβανισμένα δεν οξειδώνονται εύκολα. Π.χ. σε περιοχές κοντά στη θάλασσα όπου τα μεταλλικά στοιχία είναι εμφανή.

Επίσης μπορεί να απαιτηθεί σε κάποιες βιομηχανίες παραγωγής τροφίμων. Το κόστος όμως είναι σημαντικό.

Μαύρα εννοούν τα μη αμμοβολισμένα.

Κόκκινα εννοούν τα αμμοβολισμένα.

Η αμμοβολή δημιουργεί μία καθαρή επιφάνεια , όπου και η βαφή γίνεται ευκολότερα και το αισθητικό αποτέλεσμα είναι καλύτερο.

Τα μαύρα συγκολλούνται ευκολότερα γιατί τα ''κόκκινα'' είναι βαμμένα.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ναι spy ξερω τα μαυρα και τα κοκκινα...

 

Συνηθιζεται μαυρα να λενε οι σιδεραδες τα μη γαλβανισμενα...

 

Σε ρωτησα για τα μαυρα, διοτι ετυχε σε κατασκευη να μου βαλλουν κυκλικες διατομες που ηταν γαλβανισμενες, τις ειδα στο εργοστασιο πριν τις βαψουν. Αποτι καταλαβα του ειχαν ξεμεινει απο αλλη δουλεια. Ηταν διακοσμητικα αυτα τα στοιχεια με τις κυκλικες διατομες και δε με ενοιαζε...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.