Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Διάφραγμα


 
sundance

Recommended Posts

θελω να αρχισω μια συζητηση για την πολυ σημαντικη εννοια του διαφραγματος.

το δοαφραγμα εξασφαλιζει οτι η κορυφη του υποκειμενου υποστυλωματος και ο ποδας του ανω εχουν την ιδια μετακινηση και επισης

το διαφραγμα εξασφαλιζει την μη αξονικη παραμορφωση των δοκων.

 

 

παιζει ρολο η διατομη των δοκαριων ωστε να εχουμε ουσιαστικη διαφραγματικη λειτουργια?

 

τα συνηθη παχη των πλακων(18-20 cm) μας καλυπτουν?

 

 

αν δεν εχουμε διαφραγμα τοτε εχουμε αξονικη παραμορφωση οπως φαινεται αριστερα στο σχημα και εχουμε λειτουργια πλαισιου.

 

ομως αν οι μετατοπισεις εφαρμοζονται καθ'ολο το μηκος της δοκου τοτε εχουμε παραμορφωση οπως φαινεται αριστερα στο σχημα και δεν ισχυει καν γραμμικο πλαισιο και εχουμε και διαξονικη καμψη στη δοκο...

 

ποια η γνωμη σας?

 

tyt5tsl8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα !! Εγώ θα έλεγα ότι το διάφραγμα δεν εξασφαλίζει συγκεκριμένη απόκριση των δοκών και των υποστυλωμάτων αλλά τα εξαναγκάζει (δεσμεύει) να κινούνται όσον αφορά τις δυναμικές τους ελευθερίες εντός του επιπέδου του διαφράγματος λόγω συγκετρωμένης μάζας (lumped mass) και δυσκαμψίας στο επίπεδο της στάθμης του ορόφου. Αυτή η μορφή απόκρισης είναι τυπική για πολυώροφα κτήρια και προσομοιώνετα (και όχι επιβάλλεται) με κινηματικές δεσμεύσεις (u,v και rz) . Στην άλλη περίπτωση που αναφέρεις όπου το διάφραγμα δεν έχει αρκετή δυσκαμψία για να προσομοιωθεί με τον παραπάνω τρόπο έχουμε την περίπτωση του ασθενούς διαφράγματος. Για την περίπτωση αυτή (που ο ΕΑΚ την ορίζει για λόγο μήκους πρός πλάτος κτηρίου ίσο με 4) μπορεί να γίνει αύξηση των αδρανειακών μεγεθών των δοκών σε οριζόντιες φορτίσεις για κάμψη στο επίπεδο της πλάκας ΕΙy=(Et/15)*(Ix^2)(Σ(Ιz)),για το μέτρο ατένειας της δοκού ΕΑ=((Εt/2)ΣΙz)+Ebw(h-t) και για το μέτρο διατμητικής αντίστασης GAz=infinity.

Αν εφαρμοστεί η παραπάνω προσομοίωση για πλάκες πάχους 18-20cm η προσέγγιση σε σχέση με την προηγούμενη προσομοίωση είναι πολύ καλή.

Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση που δεν υπάρχει καθόλου διάφραγμα η δυναμική ελαστική ανάλυση μπορεί να δώσει μεγέθη εντάσεως διαστασιολόγησης και για διανυσμα κάμψης της δοκού παράλληλο προς

την κατακόρυφο.

Link to comment
Share on other sites

παιζει ρολο η διατομη των δοκαριων ωστε να εχουμε ουσιαστικη διαφραγματικη λειτουργια?

Όχι. Εκείνο που έχει σημασία είναι η μορφή της κάτοψης (επιμήκης, Γ, Τ κλπ) και η ύπαρξη οπών (κλιμακοστάσια, φρεάτια ανελκυστήρα, φωταγωγοί κλπ) που "μειώνουν" τη διαφραγματική λειτουργία.

 

τα συνηθη παχη των πλακων(18-20 cm) μας καλυπτουν?

Ναι. Οι πλάκες πλέον είναι αρκετά "παχιές" λόγω του περιορισμού των βελών κάμψης.

 

το δοαφραγμα εξασφαλιζει οτι η κορυφη του υποκειμενου υποστυλωματος και ο ποδας του ανω εχουν την ιδια μετακινηση

Δεν το κατάλαβα. Το διάφραγμα εξασφαλίζει την ενιαία μετακίνηση των κόμβων (στύλων, τοιχίων) που συνδέει κατά την οριζόντια φόρτιση. Φαντάσου το ως το καπάκι ενός κουτιού που αναγκάζει όλες τις πλευρές του κουτιού να μετακινούνται με τον ίδιο τρόπο.

 

το διαφραγμα εξασφαλιζει την μη αξονικη παραμορφωση των δοκων

Ναι.

 

Παρατήρηση

Όταν μιλάμε για διάφραγμα εννοούμε το μη ενδόσιμο διάφραγμα, το πρακτικά απαραμόρφωτο.

Link to comment
Share on other sites

περι του :ομως αν οι μετατοπισεις εφαρμοζονται καθ'ολο το μηκος της δοκου τοτε εχουμε παραμορφωση οπως φαινεται αριστερα στο σχημα και δεν ισχυει καν γραμμικο πλαισιο και εχουμε και διαξονικη καμψη στη δοκο...

 

ποια η γνωμη σας?

 

τελος το Fespa υπολογιζει την αξονικη παραμορφωση-ενταση των δοκων?

Link to comment
Share on other sites

Δεν το κατάλαβα αυτό που λες. Οι μετατοπίσεις εφαρμόζονται στους κόμβους, δεν έχουμε ένα ομοιόμορφο φορτίο που να επιβάλλεται στη δοκό και να είναι στο επίπεδο της πλάκας.

 

Το fespa τα υπολογίζει όλα και τα έργα των αξονικών και των διατμητικών δυνάμεων και φυσικά των καμπτικών. Αυτό μπορείς να το καταλάβεις παρατηρώντας το μητρώο στιβαρότητας του Fespa όπου θα βρεις τον όρο ΕΑx/L.

Link to comment
Share on other sites

Ανέφερα και πιο πάνω ότι αν δεν υπάρχει κινηματική δέσμευση διαφράγματος τότε μια δυναμική ανάλυση μπορεί να δώσει μεγέθη διαστασιολόγησης για περιπτώσεις δοκών που δεν ανήκουν στο διάφραγμα. Ακόμα περισσότερο εάν στην ανάλυσή σου λάβεις υπόψιν σου ιδιομορφές που ενεργοποιούν το 100% της μάζας ή ιδιομορφές που αφορούν τα υπό εξέταση δοκάρια ή κόμβους αυτών.

Συμφωνώ χάρη όλα τα 3d προγράμματα λαμβάνουν υπόψη όλο το μητρώο δυσκαμψίας ελαστικού μέλους (αξονική, καμπτική yy και zz, στρεπτική ,διατμητικές).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Το Fespa, που αν δεν κάνω λάθος χρησιμοποιείς, είτε έχεις διάφραγμα είτε δεν έχεις θεωρεί τις μάζες συγκεντρωμένες στους κόμβους.

Link to comment
Share on other sites

να ρωτησω κατι απλο

 

αν εχουμε ενα ορθογωνιο κτιριο με 4 γωνιακα υποστυλωματα και πλακα πανω(διαφραγμα) και το ΚΕΣ ταυτιζεται με το ΚΜ τοτε αφου δεν υπαρχει στροφη του διαφραγματος,τα υποστυλωματα θα εχουν τις ιδιες μετατοπισεις.

ΕΝΩ αν δεν υπηρχε το διαφραγμα τα υποστυλωματα αναλογα με την ακαμψια τους θα ειχαν διαφορετικες μετατοπισεις μεταξυ τους.

Link to comment
Share on other sites

Αν έχεις εντελώς απαραμόρφωτο διάφραγμα και την οριζόντια δύναμη την εφαρμόσεις στο Κ.Μ., τότε ΝΑΙ.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.