Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Ξεκινάμε από τα πλέον πρόσφατα και προχωράμε στα παλαιότερα

Π.Δ. 111/2004 - ΦΕΚ 76/Α/5.3.2004 - Καθορισμός του απαιτούμενου αριθμού θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων αναλόγως των χρήσεων και του μεγέθους των κτιρίων στο ηπειρωτικό τμήμα της Περιφέρειας Αττικής και κατάργηση του π.δ 230/93 (94/Α)

Καταργεί :

Το Π.Δ. 350/96, (ΦΕΚ 230/Α/17.9.96) «Ρύθμιση των υποχρεώσεων εξασφαλίσεως χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων σε πόλεις της χώρας, καθώς και στις εκτός του εγκεκριμένου σχεδίου περιοχές αυτών» (Παύει να ισχύει για το ηπειρωτικό τμήμα της περιφέρειας Αττικής)

Π.Δ. 230/93, (ΦΕΚ 94/Α/15.6.93) «Καθορισμός του απαιτούμενου αριθμού θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων αναλόγως των χρήσεων και του μεγέθους των κτιρίων στην ευρύτερη περιοχή Αθηνών»

Τροποποιεί :

Το Π.Δ. της 3-8/87, (749/Δ/10.8.87) «Καθορισμός ειδικών όρων ως προς τη δόμηση και διαμόρφωση των χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων και κατάργηση των υπ. αριθ. 697/79 και 1339/81 π. δ/των»

----

Υ.Α. 98728/7722/1993 (ΦΕΚ 167/Δ/2.3.1993) Προδιαγραφές για την κατασκευή χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων που εξυπηρετούν τα κτίρια.

Π.Δ. 92/1982 (ΦΕΚ 12/Α/2.2.1982) Περί ρυθμίσεως των υποχρεώσεων εξασφαλίσεως χώρου σταθμεύσεως αυτοκινήτων σε πόλεις ή οικισμούς της χώρας, πληθυσμού άνω των 15.000 κατοίκων, ως και τις εκτός εγκεκριμένου σχεδίου περιοχές

Τροποποιήθηκε από :

Π.Δ. 350/96, (230/Α/17.9.96) «Ρύθμιση των υποχρεώσεων εξασφαλίσεως χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων σε πόλεις της χώρας, καθώς και στις εκτός του εγκεκριμένου σχεδίου περιοχές αυτών» το οποίο καταργήθηκε από το Π.Δ. 111/2004

Υπάρχουν και άλλα διατάγματα, αρκετά παλαιότερα , τα οποία τροποποιήθηκαν σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό από το (ΦΕΚ 749/Δ/10.8.1987) "Καθορισμός ειδικών όρων ως προς τη δόμηση και διαμόρφωση των χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων και κατάργηση των υπ. αριθ. 697/79 και 1339/81 π. δ/των" το οποίο με τη σειρά του τροποποιήθηκε από το Π.Δ. 111/2004 (ΦΕΚ 76/Α/5.3.2004)

 

Ευπρόσδεκτες προτάσεις για ΦΕΚ και διατάγματα που πιθανόν να είναι χρήσιμα και να μην συμπεριλήφθηκαν ήδη . Θα προστεθούν ώστε να υπάρχει η καλύτερη δυνατή ενημέρωση.

  • Upvote 5

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Πολύ καλή η πρωτοβουλία σου για την καταγραφή των βασικών διοικητικών πράξεων που αφορούν στις θέσεις στάθμευσης.

 

Θέλω να προσθέσω δύο στοιχεία στην προσπάθεια αυτή.

1. Το αντίστοιχο υλικό που είχε κωδικοποιηθεί πριν από χρόνια από το τέως ΥΠΕΧΩΔΕ και

2. την παρατήρηση ότι η υπουργική απόφαση του 1993 ισχύει, όπως είναι προφανές, για τις οικοδομές που ανεγέρθηκαν μετά την έκδοσή της και όχι για εκείνες που ανεγέρθηκαν πριν. Η επισήμανση γίνεται γιατί έχει παρατηρηθεί ότι πολλοί συνάδελφοι υποστηρίζουν το αντίθετο, ακόμη και σε τεχνικές εκθέσεις που κατατίθενται σε δικαστήρια.

  • Upvote 2

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστώ πολύ για την ενημέρωση.

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα. Πιάνομαι από το ωραίο θεμα που ξεκινήσατε και ζητω την βοηθεια σας στο εξης θεμα.

Εχω διωροφο κτιριο κατοικιας με ισογειο γκαραζ δυο θεσεων σταθμευσης με αδεια του 1977 και θελω να καταργησω το ένα και να το μετατρεψω σε κατοικια. θυμαμαι καπου ειχα διαβασει ότι αν είναι πριν το 1979 η οικοδομικη αδεια μπορω να το κανω.αλλα δε θυμαμαι που.μηπως θυμαται κανεις συναδελφος?(το ισογειο γκαραζ εχει υπολογιστει στην δομηση)

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Χαιρετώ και χαιρετίζω την προσπάθεια!
 
Διευκρινιστική ερώτηση:  Πώς μεταφράζεται το Π.Δ. της 3-8/87, (749/Δ/10.8.87) σύμφωνα με τον ΝΟΚ;  Στο εν λόγω ΠΔ υπάρχουν πολλές αναφορές σε και συσχέτιση με τον ΓΟΚ (Ν.1577/85).  Πώς αυτές κουμπώνουν με τον ΝΟΚ;  Υπάρχει ερμηνευτική εγκύκλιος κάπου;






Συμπληρώστε την ειδικότητά σας στο προφίλ σας.
Παρακαλώ διαβάστε τους Κανόνες Συμμετοχής
Didonis Edited by Didonis

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα,


θα εκτιμούσα πολύ την βοήθεια σας, καθώς έχω πελαγώσει με την πολεοδομία στη Σωκράτους;


Ισόγεια κατοικία, χωρίς υπόγειο, με οικ. άδεια του 1962, επιφάνειας 99 τ.μ. έγινε αλλαγή χρήσης σε εμπορικό κατάστημα το 2010. Στον υπολογισμό των θέσεων στάθμευσης ο συνάδελφος έχει υπολογίσει: προηγούμενη χρήση: 99/100 (κατοικία)= 1 ΘΣ, σημερινή χρήση (κατάστημα) 99/100 = 1 ΘΣ, άρα δεν απαιτείται επιπλέον θέση. (δε ξέρω με ποια λογική υπολογίστηκαν έτσι...)


Σήμερα ο ενοικιαστής θέλει να το κάνει καφετέρια. Έχω κάνει έλεγχο για τα στατικά και για τα Η/Μ και δεν έχω πρόβλημα. Προσπαθώντας να υπολογίσω τις ΘΣ υπολογίζω: προηγούμενη χρήση (κατάστημα): 99/60 (μικρό οικόπεδο) = 2 ΘΣ, σημερινή χρήση (καφετέρια) 99/40 = 2 ΘΣ, άρα δεν απαιτείται επιπλέον θέση. 


Συμπεραίνω λοιπόν πως καλύπτομαι και μπορώ να δώσω βεβαίωση για ΚΥΕ, προκύπτουν όμως τα εξής ερωτήματα:


  1. είναι σωστός ο τρόπος υπολογισμού των ΘΣ; σε ερώτηση στον κο Μίχο (αρχιτέκτονα στην Σωκράτους) μου είπε προφορικά πως ναι.
  2. η Ξυρουχάκη που δίνει άδεια καταστημάτων στην πολεοδομία μου είπε πως η μόνη λύση είναι να κάνω αναθεώρηση της άδειας του 2010 από εμπορικό κατάστημα σε ΚΥΕ. Ο δήμος της Αθήνας μου είπε πως δε δέχονται σε καμμία περίπτωση τη βεβαίωση ιδιώτη μηχανικού και θέλουν σε κάθε περίπτωση αλλαγή χρήσης από πολεοδομία - παρά τα όσα αναφέρει η νομοθεσία, ότι δλδ τον έλεγχο τον κάνει ιδιώτης μηχανικός. Άρα εγώ πρέπει να προβώ οπωσδήποτε σε αναθεώρηση;
  3. Αν ναι, υπολόγισα σωστά τις ΘΣ ή θα θα χρειαστεί εξαγορά;

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Σε ολη την υπολοιπη επικρατεια ,εκτος αττικης ισχυει το Π.Δ. 350/96 σωστα? Για κατοικια ισχυει συνολικη επιφανεια / 250 τ.μ ? Ευχαριστω 

Edited by Patrick

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Καλή εβδομάδα σε όλους,

αυτή την στιγμή οι απαιτούμενες θέσεις στάθμευσης σε ένα κτίριο γραφείων καθορίζονται σύμφωνα με το ΠΔ 111/2004; και συγκεκριμμένα άρθρο 2 παράγραφος 2;

Μήπως υπάρχει κάποιο νεώτερο ΦΕΚ;

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Ένα νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, που θα δώσει τέλος στην ταλαιπωρία των οδηγών και θα διευκολύνει τη διαδικασία εύρεσης πάρκινγκ στους δρόμους των μεγάλων πόλεων, πρόκειται να εφαρμοστεί πιλοτικά το επόμενο χρονικό διάστημα σε δήμους σε όλη την Ελλάδα.
      Σύμφωνα με δημοσίευμα του Έθνους, η δημιουργία του νέου συστήματος «έξυπνης» ελεγχόμενης στάθμευσης θα υποστηρίζεται από εφαρμογές που θα ενημερώνουν τους οδηγούς σε πραγματικό χρόνο για τις κενές θέσεις και θα τους κατευθύνουν σε αυτές, ενώ παράλληλα θα είναι συνδεδεμένα µε τους φορείς αστυνόμευσης ώστε να «προφυλάσσουν» τις θέσεις των ΑμεΑ από το παράνομο παρκάρισμα.
      Το σύστημα θα βασίζεται στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών και συγκεκριμένα σε λύσεις που θα χρησιμοποιούν το «Διαδίκτυο των πραγμάτων», (Internet of Things), στις έξυπνες εφαρμογές σε κινητά τηλέφωνα και στους εναλλακτικούς μηχανισμούς πληρωμών.

      Θα εφαρμοστεί πιλοτικά για τουλάχιστον 20.000 θέσεις στάθμευσης σε δήμους σε όλη την Ελλάδα, οι οποίοι θα έχουν ολοκληρώσει τις απαραίτητες συγκοινωνιακές μελέτες, ώστε να έχει προκύψει ο διαθέσιμος αριθμός θέσεων στάθμευσης. Η ανίχνευση της κατάστασης των θέσεων στάθμευσης θα πραγματοποιείται από εξειδικευμένους αισθητήρες που θα τοποθετηθούν στο οδόστρωμα ή/και από οπτικούς αισθητήρες.
      Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο κάθε δήμος θα μπορεί να εποπτεύει τις θέσεις στάθμευσης που είναι διαθέσιμες ή όπου απαγορεύεται η στάθμευση, ενώ θα αποφασίζει για την ανάπτυξη συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης είτε µε πληρωμή είτε µε μέγιστο χρονικό όριο στάθμευσης. Στόχος του προγράμματος είναι η συνδρομή στην επίλυση της καθημερινής αναζήτησης θέσης στάθμευσης κυρίως στις μεγάλες πόλεις, η οποία αποτελεί έναν από τους βασικούς επιβαρυντικούς παράγοντες του κυκλοφοριακού.
      Διεθνείς συγκοινωνιακές έρευνες καταδεικνύουν ότι το 30% της κυκλοφοριακήςσυμφόρησης οφείλεται στους οδηγούς που αναζητούν θέση στάθμευσης µε συνέπεια τον εκνευρισμό, τη σπάταλη καύσιμων και χρόνου, τη ρύπανση και την ηχορύπανση του περιβάλλοντος.

      Το έργο που σχεδιάστηκε από τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Πολιτικής έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό 20 εκατομμυρίων ευρώ χωρίς ΦΠΑ και διάστημα υλοποίησης 30 μηνών και θα περιλαμβάνει:
      Τεχνολογία Geo-Location: Ο οδηγός θα βρίσκει θέση στάθμευσης µέσω smartphone Εφαρμογή PDA: Ο δημοτικός αστυνομικός λαµβάνει στο PDA του αυτόματα εντολές για παράνομη στάθμευση, για την περιοχή επέμβασής του και µόνο, µε αποτέλεσμα να περιορίζονται οι μετακινήσεις του. Εφαρμογές για smartphone: Δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ του εμπορικού κόσμου της περιοχής και οδηγών-επισκεπτών που θα δίνει πληροφορίες για προσφορές, νέες αφίξεις προϊόντων κ.λπ., χωρίς χρέωση. Ευελιξία πληρωμών: Πληρωμή µε πολλούς εναλλακτικούς τρόπους (ξυστή κάρτα, αγορά προπληρωμένου χρόνου στάθμευσης, χρήση κινητού, µέσω SMS ή εφαρμογών πληρωμής για smartphone, φωνητικής πύλης IVR). Αισθητήρες στάθμευσης: Αισθητήρες στάθμευσης που ελέγχουν τη θέση στάθμευσης και μπορούν να τοποθετηθούν στο οδόστρωμα ή στο πεζοδρόμιο και θα λειτουργούν µε μπαταρία. Τεχνολογία Loyalty Scheme: Το σύστημα θα προβλέπει ενέργειες επιβράβευσης για όσους το χρησιμοποιούν συχνά, ενισχύοντας τη σχέση του δήμου µε τους πολίτες αλλά και την εικόνα του συστήματος σε νέους χρήστες.
      View full είδηση
    • Από Engineer
      Ένα νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, που θα δώσει τέλος στην ταλαιπωρία των οδηγών και θα διευκολύνει τη διαδικασία εύρεσης πάρκινγκ στους δρόμους των μεγάλων πόλεων, πρόκειται να εφαρμοστεί πιλοτικά το επόμενο χρονικό διάστημα σε δήμους σε όλη την Ελλάδα.
      Σύμφωνα με δημοσίευμα του Έθνους, η δημιουργία του νέου συστήματος «έξυπνης» ελεγχόμενης στάθμευσης θα υποστηρίζεται από εφαρμογές που θα ενημερώνουν τους οδηγούς σε πραγματικό χρόνο για τις κενές θέσεις και θα τους κατευθύνουν σε αυτές, ενώ παράλληλα θα είναι συνδεδεμένα µε τους φορείς αστυνόμευσης ώστε να «προφυλάσσουν» τις θέσεις των ΑμεΑ από το παράνομο παρκάρισμα.
      Το σύστημα θα βασίζεται στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών και συγκεκριμένα σε λύσεις που θα χρησιμοποιούν το «Διαδίκτυο των πραγμάτων», (Internet of Things), στις έξυπνες εφαρμογές σε κινητά τηλέφωνα και στους εναλλακτικούς μηχανισμούς πληρωμών.

      Θα εφαρμοστεί πιλοτικά για τουλάχιστον 20.000 θέσεις στάθμευσης σε δήμους σε όλη την Ελλάδα, οι οποίοι θα έχουν ολοκληρώσει τις απαραίτητες συγκοινωνιακές μελέτες, ώστε να έχει προκύψει ο διαθέσιμος αριθμός θέσεων στάθμευσης. Η ανίχνευση της κατάστασης των θέσεων στάθμευσης θα πραγματοποιείται από εξειδικευμένους αισθητήρες που θα τοποθετηθούν στο οδόστρωμα ή/και από οπτικούς αισθητήρες.
      Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο κάθε δήμος θα μπορεί να εποπτεύει τις θέσεις στάθμευσης που είναι διαθέσιμες ή όπου απαγορεύεται η στάθμευση, ενώ θα αποφασίζει για την ανάπτυξη συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης είτε µε πληρωμή είτε µε μέγιστο χρονικό όριο στάθμευσης. Στόχος του προγράμματος είναι η συνδρομή στην επίλυση της καθημερινής αναζήτησης θέσης στάθμευσης κυρίως στις μεγάλες πόλεις, η οποία αποτελεί έναν από τους βασικούς επιβαρυντικούς παράγοντες του κυκλοφοριακού.
      Διεθνείς συγκοινωνιακές έρευνες καταδεικνύουν ότι το 30% της κυκλοφοριακήςσυμφόρησης οφείλεται στους οδηγούς που αναζητούν θέση στάθμευσης µε συνέπεια τον εκνευρισμό, τη σπάταλη καύσιμων και χρόνου, τη ρύπανση και την ηχορύπανση του περιβάλλοντος.

      Το έργο που σχεδιάστηκε από τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Πολιτικής έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό 20 εκατομμυρίων ευρώ χωρίς ΦΠΑ και διάστημα υλοποίησης 30 μηνών και θα περιλαμβάνει:
      Τεχνολογία Geo-Location: Ο οδηγός θα βρίσκει θέση στάθμευσης µέσω smartphone Εφαρμογή PDA: Ο δημοτικός αστυνομικός λαµβάνει στο PDA του αυτόματα εντολές για παράνομη στάθμευση, για την περιοχή επέμβασής του και µόνο, µε αποτέλεσμα να περιορίζονται οι μετακινήσεις του. Εφαρμογές για smartphone: Δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ του εμπορικού κόσμου της περιοχής και οδηγών-επισκεπτών που θα δίνει πληροφορίες για προσφορές, νέες αφίξεις προϊόντων κ.λπ., χωρίς χρέωση. Ευελιξία πληρωμών: Πληρωμή µε πολλούς εναλλακτικούς τρόπους (ξυστή κάρτα, αγορά προπληρωμένου χρόνου στάθμευσης, χρήση κινητού, µέσω SMS ή εφαρμογών πληρωμής για smartphone, φωνητικής πύλης IVR). Αισθητήρες στάθμευσης: Αισθητήρες στάθμευσης που ελέγχουν τη θέση στάθμευσης και μπορούν να τοποθετηθούν στο οδόστρωμα ή στο πεζοδρόμιο και θα λειτουργούν µε μπαταρία. Τεχνολογία Loyalty Scheme: Το σύστημα θα προβλέπει ενέργειες επιβράβευσης για όσους το χρησιμοποιούν συχνά, ενισχύοντας τη σχέση του δήμου µε τους πολίτες αλλά και την εικόνα του συστήματος σε νέους χρήστες.
    • Από george233
      Αγόρασα στην περιοχή του Γέρακα ενιαία ισόγεια (95 τμ) και υπόγεια κατοικία (55 τμ) που ενώνεται με εσωτερική σκάλα. Πριν την αγορά έγινε αλλαγή χρίσης του υπογείου σε κατοικία με τον νόμο 4495. Τώρα θέλω να κάνω διαχωρισμό των δύο κατοικιών και να βγάλω την εσωτερική σκάλα καθώς έχουν ξεχωριστά χιλιοστά και ξεχωριστή είσοδο αλλά στην πολεοδομία μου ζητάνε δεύτερη θέση στάθμευσης για το υπόγειο. Λόγο μη υπάρξης χώρου για δεύτερη θέση στάθμευσης στο οικόπεδο θέλω να κάνω εξαγορά θέσης στάθμευσης. Γνωρίζει κάποιος να μου πεί πληροφορίες σχετικά με την εξαγορά και εάν αυτή είναι εφικτή; 
    • Από Egkatheti
      Γεια σε όλους!
      Έχω μια περίπτωση οικοδομής στο κέντρο μιας πόλης. Είναι χτισμένη 2,5m μέσα από την οικοδομική γραμμή, έχει ισόγειο κατάστημα και πόρτα που οδηγεί στο κλιμακοστάσιο - ορόφους. Μεταξύ οικοδομικής γραμμής και οδοστρώματος υπάρχει πεζοδρόμιο φάρδους 5 μέτρων περίπου. 
      Πρόσφατα ο ιδιοκτήτης έκανε αναθεώρηση αδείας και η πολεοδομία ενέκρινε τη δημιουργία δύο θέσεων στάθμευσης στην εν λόγω λωρίδα φάρδους 2,5m. και μήκους 15, ακριβώς μπροστά από την οικοδομή και παράλληλα σε αυτήν, δηλαδή στο χώρο που σχηματίζεται μεταξύ κτιρίου και οικοδομικής γραμμής. . Όπως καταλαβαίνετε, το φάρδος της λωρίδας είναι στενό και για να μπορέσει κάποιος να παρκάρει εκεί, πρέπει να σταθμεύσει το αυτοκίνητο παράλληλα στο κτίριο, έχοντας προηγουμένως εκτελέσει ελιγμούς επί του πεζοδρομίου. 
      Έρχομαι τώρα στις ερωτήσεις που με απασχολούν:
      1) Οφείλει η πολεοδομία, κατά την έγκριση των θέσεων στάθμευσης, να ελέγξει εάν υπάρχει ο απαραίτητος χώρος για ελιγμούς; Θεωρώ ότι ο χώρος αυτός θα πρέπει να είναι εντός του οικοπέδου και όχι πάνω στο πεζοδρόμιο, με κίνδυνο ασφαλείας για τους πεζούς. Σε ποιο νόμο καθορίζεται το ποιος πρέπει να κάνει τον έλεγχο και τι πρέπει να ελέγχει για να εγκριθεί η θέση στάθμευσης; Υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις;
      2) Διαβάζω συχνά στο διαδίκτυο ότι μία θέση στάθμευσης για ΙΧΕ πρέπει να είναι τουλάχιστον 12τ.μ. και να περιλαμβάνει τον απαραίτητο χώρο για ελιγμούς. Δεν έχω βρει όμως πουθενά κάποιο νομοθέτημα που να λέει ρητά ότι στη θέση στάθμευσης πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και ο χώρος για ελιγμούς. Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει τέτοιο νομοθέτημα και ποιο είναι;
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.