Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Απαλλαγή απο ΦΕΜ και ΦΠΑ


Recommended Posts

Συνάδελφοι, είμαι ιδιοκτήτης και μηχανικός σε έργο 2 ανεξάρτητων οικοδομών, πήρα απαλλαγή απο το ΤΕΕ για το σύνολο αμοιβών του έργου( και για τις δυο οικοδομές). Η ΔΟΥ μου έδωσε απαλλαγή απο το ΦΕΜ για την μια οικοδομή(δηλώνοντας οτι θα ιδιοκατοικηθεί) ενω το ΦΕΜ της άλλης οικοδομή το πλήρωσα κανονικά.

ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ αν απαιτείται να κόψω αποδειξή παροχής υπηρεσιών στον εαυτό μου, και να πληρώσω ΦΠΑ για την οικοδομή που πλήρωσα το ΦΕΜ.

Έχω βρει σε ενα άρθρο της φορολογικής επιθεώρησης οτι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 παρ. 2 του ΚΒΣ(Π.Δ 185/92) οτι "Στις περιπτώσεις εκπόνησης μελέτης επίβλεψης απο μηχανικό δικής του οικοδομής(ιδιοκτησίας του) δεν απαιτείται η εκδοση φορολογικού στοιχείου αξίας(απόδειξη παροχής υπηρεσιών).

Οποιος γνωρίζει κάτι ας ενημερώσει

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Link to comment
Share on other sites

Κακώς πλήρωσες ΦΕΜ έστω και για τη μια. Η ΔΟΥ δίνει απαλλαγή ΦΕΜ, σε όσες απαλλαγές αμοιβής έχεις πάρει από το ΤΕΕ (έτσι ακριβώς μου είχαν πει στη ΔΟΥ μου "όσες φορές σου δώσει απαλλαγή το ΤΕΕ θα σου δώσουμε κι εμείς απαλλαγή ΦΕΜ"). Δεν υπάρχει ΦΕΜ επί ανύπαρκτης-ανείσπρακτης αμοιβής! Να κόψεις απόδειξη στον εαυτό σου, είναι σε κάθε περίπτωση λάθος. Ειδικά στην περίπτωσή σου, αν κόψεις τώρα απόδειξη η αμοιβή αποτελεί εισόδημα οπότε ...πάει περίπατο η απαλλαγή που πήρες! Ειδικό στοιχείο αυτοπαράδοσης θα κόψεις και θα πληρώσεις ΦΠΑ επί των δαπανών σου. Δες στον τομέα του Ν. 3843 σε θέμα που έχει ανοιχτεί εκεί για περισσότερες πληροφορίες.

 

Υ.Γ. Για να καταλάβεις καλύτερα πόσο παράλογο και ηλίθιο είναι να απαιτούν ορισμένες ΔΟΥ πληρωμή ΦΕΜ σε αμοιβές που έτυχαν απαλλαγής, σε βάζουν να πληρώσεις ΦΕΜ για (θεωρητικό) ποσό αμοιβής, ο οποίος ΦΕΜ είναι αυτονόητο ότι θα επιστραφεί σε ποσοστό 100% αφού δεν αποτελεί εισόδημα η αμοιβή επί της οποίας επιβλήθηκε! Δηλαδή σε βάζουν να κάνεις άτοκο δάνειο στο κράτος.

  • Upvote 1