Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Τι νοείται σαν ζώνη ασφαλείας Διεθνών, Εθνικών, Επαρχιακών, Δημοτικών ή Κοινοτικών οδών;


Recommended Posts

όλα τα προ της 31/12/1982 τακτοποιούνται (νομιμοποιούνται) δια παντός

Η εξήγηση για τους δρόμους είναι, ότι σε όλο το επαρχιακό δίκτυο (πρωτεύον και δευτερεύον) των νησιών (πλην των αναφερομένων, για τα οποία υφίσταται η διάκριση του επ. δικτύου) η απόσταση από τον άξονα είναι 15 μ. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Καλημέρα

 

Έχω την εξής απορία/ερώτηση. Έχω ακίνητο που έχει μεγαλύτερη απόσταση από την απόσταση ασφαλείας από την εθνική οδο. Γύρω από το αυτό το κομμάτι της εθνικής όδου, υπάρχει απαλλότρείωση, που και πάλι το ακίνητο βρίσκεται εκτός του ορίου απαλλοτρείωσης (μερικά μέτρα, περίπου 3μ). Η τοπική πολεοδομία ισχυρίζεται ότι αφού υπάρχει απαλλοτρείωση γύρω από την εθνική οδό, τότε το όριο ασφαλείας μετράται από το όριο απαλλοτρείωσης και όχι από τον άξονα της εθθνικής οδού και άρα το ακίνητο είναι εντός ζώνης ασφαλείας και δεν τακτοποιείται για αυτό το λόγο.

 

Ισχύει κάτι τέτοιο? και αν ναι ποιος νόμος είναι?

 

Ευχαριστώ

Link to comment
Share on other sites

Ή έχουν χάσει επεισόδια, ή στοχεύουν αλλού...

Για τρίψε τους στη μούρη το παρακάτω έγγραφο, (από ΔΟΜΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ)

 

Εγγρ-34166/93        [ΙΣΧΥΕΙ από 3-8-93] 
   Εγκ-ΔΜΕΟ/ε/οικ/706/36/93        Εγκ-36/93  Ε-36/93 
  Οδηγίες για τον καθορισμό των οικοδομικών γραμμών και 
             των γραμμών περιτοιχίσεως. 
 
 
              Επειδή κατά την εφαρμογή των διατάξεων
α) του ΒΔ/23-10-59 " περί μέτρων τινών, δια την ασφάλεια των υπεραστικών 
συγκοινωνιών" (Προσοχή το παραπάνω ΒΔ/23-10-59 κατηργήθη με το πδ-347/93)
και β) του ΒΔ-465/70 "Περί όρων και προϋποθέσεων 
εγκαταστάσεως και λειτουργίας αντλιών καυσίμων και κυκλοφοριακής 
σύνδεσης εγκαταστάσεων μετά των οδών" όπως τροποποιήθηκε και 
ισχύει,που αναφέρονται στον καθορισμό των αποστάσεων των 
οικοδομικών γραμμών και των γραμμών περιτοιχίσεως, δημιουργήθηκαν 
αμφιβολίες αναφορικά με την έννοια του άξονα των οδών από τον 
οποίο μετρούνται οι οριζόμενες από τα παραπάνω Διατάγματα 
Οικοδομικές Γραμμές και Γραμμές Περιτοιχίσεως, κρίνεται σκόπιμο 
να γίνουν οι παρακάτω διευκρινήσεις: 
      1. Ως "άξονας οδού" ορίζεται η νοητή γραμμή (που 
αποτελείται από ευθύγραμμα και καμπύλα τμήματα ) της οποίας κάθε 
σημείο απέχει ίση απόσταση από τα αντίστοιχα σημεία (τα κείμενα 
επί της ίδιας διατομής) των άκρων του κυρίου οδοστρώματος. 
      2. Για την εφαρμογή των διατάξεων των παραπάνω Διαταγμάτων 
διακρίνουμε τις παρακάτω περιπτώσεις: 
      α. Σε οδούς χωρίς μεσαία νησίδα ή με μεσαία νησίδα μικρού ή 
μεσαίου πλάτους (συνήθως μικρότερου των 12 μέτρων) και δύο 
κλάδους ενιαίας χάραξης, σαν άξονας λαμβάνεται αυτός που ορίζεται 
σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο. 
      β. Σε οδούς με δύο κλάδους ενιαίας χάραξης με μεσαία νησίδα 
πλάτους μεγαλύτερου των 12 (δώδεκα) μέτρων, ή με δύο κλάδους 
διαφορετικής χάραξης (διαφορετική οριζοντιογραφία ή μηκοτομή) και 
σε απόσταση μεταξύ των κλάδων μεταβλητή και συνήθως μεγαλύτερη 
των 12 (δώδεκα) μέτρων σαν άξονας λαμβάνεται για κάθε κλάδο 
χωριστά. 
      Η αρ.πρωτ.Εγκ-40934/16-11-62 παύει να ισχύει. 
Η παρούσα να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 
Link to comment
Share on other sites

tetris

όμως το άρθρο 2 Ν 209/98 ΦΕΚ 169Α

αναφέρει 

"από τους άξονες  των οδών ή από τα όρια τους σε όσες περιπτώσεις προβλέπεται"

 

φυσικά με το "όριο τους" εννοεί  το όριο της  διατομής της  οδού και όχι όριο απαλλοτρίωσης 

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα

 

Έχω την εξής απορία/ερώτηση. Έχω ακίνητο που έχει μεγαλύτερη απόσταση από την απόσταση ασφαλείας από την εθνική οδο. Γύρω από το αυτό το κομμάτι της εθνικής όδου, υπάρχει απαλλότρείωση, που και πάλι το ακίνητο βρίσκεται εκτός του ορίου απαλλοτρείωσης (μερικά μέτρα, περίπου 3μ). Η τοπική πολεοδομία ισχυρίζεται ότι αφού υπάρχει απαλλοτρείωση γύρω από την εθνική οδό, τότε το όριο ασφαλείας μετράται από το όριο απαλλοτρείωσης και όχι από τον άξονα της εθθνικής οδού και άρα το ακίνητο είναι εντός ζώνης ασφαλείας και δεν τακτοποιείται για αυτό το λόγο.

 

Ισχύει κάτι τέτοιο? και αν ναι ποιος νόμος είναι?

 

 

παρ 3, άρθρ 2 ΠΔ 209/98

3) Το όριο της οδού είναι το όριο απαλλοτρίωσης. Στην περίπτωση που το όριο της απαλλοτρίωσης δεν είναι καθορισμένο, ως όριο της οδού ορίζεται το σημείο συνάντησης του εξωτερικού άκρου της τάφρου ή του πρανούς του εκχώματος ή επιχώματος με το φυσικό έδαφος

και η παρ 1 έχει ως εξής:

 1. Η ελάχιστη απόσταση των κτιρίων, από τους άξονες των οδών ή τα όριά τους σε όσες περιπτώσεις προβλέπεται, τα οποία κτίρια βρίσκονται σε εκτός εγκεκριμένου σχεδίου περιοχές και εκτός ορίων οικισμών, ορίζεται ως εξής: 
      α) Στο Βασικό Εθνικό Οδικό Δίκτυο, 60 μέτρα από τον άξονα της οδού και όχι λιγότερο των 40 μέτρων από το όριο αυτής. 
 
      β) Στο Δευτερεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο, 45 μέτρα από τον άξονα της οδού και όχι λιγότερο των 30 μέτρων από το όριο αυτής
 
      γ) Στα τμήματα του Εθνικού Οδικού Δικτύου που έχουν χαρακτηρισθεί και κατασκευασθεί ως αυτοκινητόδρομοι ή οδοί ταχείας κυκλοφορίας, όπως ορίζονται στο Ν-2094/92, με παράπλευρες οδούς (SR) σε επαφή με την κύρια οδό ή σε απόσταση από αυτή, τα κτίρια τοποθετούνται στην οριζόμενη ως άνω απόσταση από τον άξονα της κυρίας οδού και 20 μέτρα από τον άξονα της παραπλεύρου. 
      Στην περίπτωση που δεν έχουν κατασκευασθεί παράπλευρες οδοί ισχύουν οι αποστάσεις των παρ.1α και παρ.1β του παρόντος άρθρου. 
 
      δ) Στο Τριτεύον Εθνικό και στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο των νήσων πλην Κρήτης, Εύβοιας, Ρόδου, Κέρκυρας, 30 μέτρα από τον άξονα της οδού. 
Edited by Pavlos33
  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

Παύλο

 

2 ερωτήματα  

 

Α.  

αν υποθέσουμε ότι αυτό της εγκ του tetris καταργήθηκε 

1. Ως "άξονας οδού" ορίζεται η νοητή γραμμή (που
αποτελείται από ευθύγραμμα και καμπύλα τμήματα ) της οποίας κάθε
σημείο απέχει ίση απόσταση από τα αντίστοιχα σημεία (τα κείμενα
επί της ίδιας διατομής)
των άκρων του κυρίου οδοστρώματος.

 

Β. Αν ισχύει το παραπάνω τότε ποιό το νόημα του διαζευκτικού (ή) αλλά και του σε όσες περιπτώσεις  στο παρακάτω :

 

1. Η ελάχιστη απόσταση των κτιρίων, από τους άξονες των οδών ή τα όριά τους σε όσες περιπτώσεις προβλέπεται, τα οποία κτίρια βρίσκονται σε εκτός εγκεκριμένου σχεδίου περιοχές και εκτός ορίων οικισμών, ορίζεται ως εξής:

Link to comment
Share on other sites

Εστω δευτερεύουσα εθνική με πλάτος οδοστρώματοςο 30μ και καθορισμένο όριο απαλλοτρίωσης στα 3 μ από αυτό.

 

α.Πλάτος οδοστρώματος =  30 μ . Ο άξονας είναι στα 15. Αρα η μια απόσταση που ελέγχεις είναι 45 από τον άξονα . Οπότε η γραμμή δόμησης είναι  45-15=30 από το όριό του οδοστρώματος.

 

β.Καθορισμένο όριο απαλλοτρίωσης  στα 3 m από το όριο του οδοστρώματος.Θέλεις και 30m από αυτό. Η γραμμή δόμησης είναι 30+3=33 από το όριο του οδοστρώματος το οποίο είναι δυσμενέστερο.

 

Με λίγα λόγια υπολογίζεις και τα 2 και παίρνεις το δυσμενέστερο.

Edited by avgoust
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Βασίλη δεν είμαι σίγουρος αν έχω καταλάβει σωστά τα ερωτήματα που θέτεις.

Η διατύπωση του ΠΔ είναι ξεκάθαρη.

Αν η οδός δεν έχει απαλλοτρίωση, "ως όριο της οδού ορίζεται το σημείο συνάντησης του εξωτερικού άκρου της τάφρου ή του πρανούς του εκχώματος ή επιχώματος με το φυσικό έδαφος".

Σε τέτοια περίπτωση πρέπει ο μελετητής να ζητάει από την υπηρεσία να του υποδείξει το όριο της οδού επί τοπογραφικού κατόπιν αυτοψίας, ώστε να είναι βέβαιος για την θεώρηση του σωστού ορίου.

Άρα, στην παραπάνω περίπτωση, έστω για πρωτεύον εθνικό δρόμο θα ληφθεί υπόψη ο συνδυασμός 60 μ από τον άξονα της οδού, θα μετρηθεί και μια απόσταση 40 μ από το όριο και η γραμμή δόμησης συνήθως προκύπτει μόνο από την απόσταση των 60 μ. (τα 40 μ. σε πάρα πολλές περιπτώσεις εμπεριέχονται στην απόσταση των 60 μ)

Στην περίπτωση που έχουμε γραμμή απαλλοτρίωσης αυτομάτως το όριο της οδού είναι αυτή η γραμμή, οπότε τα 40 μ (δεύτερη παράλληλη προυπόθεση τοποθέτησης της γραμμής δόμησης) μετράνε από αυτή τη γραμμή.

Για την διαζευκτικό της παραπάνω διατύπωσης, αυτό αφορά κατηγορίες οδού (π.χ τριτεύον εθνικό δίκτυο, επαρχιακό κλπ) όπου η γραμμή δόμησης καθορίζεται μόνο σε σχέση με την απόσταση από τον άξονα και φυσικά οφείλει η γραμμή αυτή να βρίσκεται από το όριο (όπως αυτό καθορίζεται) της οδού και εσώτερα αυτού προς την ιδιοκτησία.

Edited by Pavlos33
Link to comment
Share on other sites

tetris

όμως το άρθρο 2 Ν 209/98 ΦΕΚ 169Α

αναφέρει 

"από τους άξονες  των οδών ή από τα όρια τους σε όσες περιπτώσεις προβλέπεται"

 

φυσικά με το "όριο τους" εννοεί  το όριο της  διατομής της  οδού και όχι όριο απαλλοτρίωσης 

Η εγκύκλιος δεν έχει καταργηθεί, διότι απλούστατα καθορίζει τι λαμβάνουμε ως άξονα

Το Π.Δ. 209/98 ορίζει τις αποστάσεις διαζευκτικά, εννοώντας προφανώς ότι τηρούμε τη δυσμενέστερη

Κι επίσης, υπάρχει σαφής καθορισμός του ορίου της οδού (πως το θεωρούμε σε κάθε περίπτωση)

 

η απάντησή μου (παράθεση εγκυκλίου) στο συνάδελφο, αφορούσε αποκλειστικά στον ορισμό του άξονα.

Edited by tetris
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα

 

Έχω την εξής απορία/ερώτηση. Έχω ακίνητο που έχει μεγαλύτερη απόσταση από την απόσταση ασφαλείας από την εθνική οδο. Γύρω από το αυτό το κομμάτι της εθνικής όδου, υπάρχει απαλλότρείωση, που και πάλι το ακίνητο βρίσκεται εκτός του ορίου απαλλοτρείωσης (μερικά μέτρα, περίπου 3μ). Η τοπική πολεοδομία ισχυρίζεται ότι αφού υπάρχει απαλλοτρείωση γύρω από την εθνική οδό, τότε το όριο ασφαλείας μετράται από το όριο απαλλοτρείωσης και όχι από τον άξονα της εθθνικής οδού και άρα το ακίνητο είναι εντός ζώνης ασφαλείας και δεν τακτοποιείται για αυτό το λόγο.

 

Ισχύει κάτι τέτοιο? και αν ναι ποιος νόμος είναι?

 

Ευχαριστώ

Παύλο -tetris & Avgoust

Έχετε απόλυτο δίκαιο !

 

εμένα με μπέρδεψε αυτό

"Η τοπική πολεοδομία ισχυρίζεται ότι αφού υπάρχει απαλλοτρείωση γύρω από την εθνική οδό,

τότε το όριο ασφαλείας μετράται από το όριο απαλλοτρείωσης και όχι από τον άξονα της εθθνικής οδού"

 

που μου έδωσε την εντύπωση ότι   από την  ΥΔΟΜ του είπαν ότι  τα 60μ μετράνε  από το όριο απαλλοτρίωσης  

και όχι από τον άξονα οδού

ενώ η ΥΔΟΜ αναφέρεται στην απόσταση των 40μ από το όριο απαλλοτρίωσης (που εδώ είναι μόλις 3μ)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.