Jump to content
  • Revit - Μαθήματα BIM
manolis27

Κτίσμα προ του 1955 και βεβαίωση Μηχανικού Ν.4014

Recommended Posts

Ισόγειο κτίσμα προ του 55 με ΟΑ (έχω μόνο το στέλεχος)

έχει και υπόγειο (εντός περιγράμματος) προφανώς αυθαίρετο.

 

Για έκδοση βεβαίωσης πρέπει να  δηλώσω το υπόγειο στον 4178;; (ΚΑΤ1 προ 75;)

Λόγω της άρρηκτης σύνδεσης με το υπόλοιπο κτίριο η χρονολογία κατασκευής του υπογείου τεκμαίρεται ότι θα είναι αυτή του υπόλοιπου ισογείου, δηλαδή προ 55 και κανονικά δεν θα έπρεπε να δηλωθεί κάτι, πλην όμως επειδή  χρειάζεσαι με κάποιο τρόπο ένα νομιμοποιητικό στοιχείο αναγκαστικά θα το κάνεις υπαγωγή ή με τον τρόπο που λες (κατηγορία 1 αν μιλάμε για κτίριο με χρήση κατοικία κ υπόγειο βοηθητικό χώρο) ή αν υπάρχει διαφορετική χρήση από αυτή της κατοικίας θα βρεις μια λοιπή παράβαση να του βάλεις προκειμένου να γίνει η υπαγωγή και στην τεχνική έκθεση θα τεκμηριώσεις δυνάμει της εγκ. 4, τους λόγους που θεωρείται και το υπόγειο προ 55 και δεν απαιτείται να δηλωθεί διότι εξαιρείται κατά τις σχετικές διατάξεις του νόμου.

Η άδεια έχει κάποια θεώρηση αποπεράτωσης ώστε να έχεις τεκμήριο ότι το κτίριο κατασκευάστηκε πριν το 1955?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα μόνα τεκμήρια που έχω είναι το στέλεχος της ΟΑ και ο τρόπος κατασκευής (πέτρινοι τοίχοι στο υπόγειο).

Θα χρειαστεί να βρώ Α/Φ;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν για παράδειγμα η άδεια είναι του 54 και το κτίριο αποπερατώθηκε μετά το 1955 θεωρώ πως η άδεια χωρίς θεώρηση αποπεράτωσης δεν αποτελεί τεκμήριο παλαιότητας. Επειδή όμως έχεις (λόγω ημερομηνίας άδειας και μορφολογικών στοιχείων κτιρίου) πολύ σοβαρή ένδειξη ότι το κτίριο προϋφίσταται του 1955,  θα βάλεις τους ιδιοκτήτες να αλλάξουν και το Ε9 τους με τα σωστά  τετραγωνικά (όταν ανοίξει η εφαρμογή του taxis) ώστε καλυφθείς 100%.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η άδεια είναι του 1953, αλλά παρατηρώ τώρα και άλλα 2 επιβαρυντικά στοιχεία. (από το σκαρίφημα του στελέχους)

 

1.Δεν έχει τηρηθεί το σχήμα του σκαριφήματος (φαίνεται υπέρβαση δηλαδή)

2.Σύστημα πανταχόθεν ελεύθερο με "Υποχρεωτικοί πλάγιοι ακάλυπτοι χώροι πλάτους 2,00 Μ". Εχουν αφήσει λιγότερο από 1 μέτρο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πρακτικά την άδεια θα την "αγνοήσεις" διότι δεν υπάρχουν εγκεκριμένα σχέδια για να μπορέσεις να συγκρίνεις. Λόγω συγκεκριμένης κατηγορίας παλαιότητας και ειδικού καθεστώτος λόγω προ 55 κτιρίου δεν συμφέρει σε καμία περίπτωση η διαδικασία ανασύστασης φακέλου.

Άρα με βάση τα δυο προηγούμενα μηνύματα μπορείς να κινηθείς με πρόστιμο 500 Ε (αφού όμως για λόγους περαιτέρω ασφάλειας διορθώσουν το Ε9 τους).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συνάδελφοι,

θεωρώ ότι, αν η αυθαιρεσία (αλλαγή χρήσης υπογείου, υπέρβαση σκαριφήματος, παραβίαση πλάγιων αποστάσεων) έχουν εκτελεστεί πριν την έναρξη ισχύος του ΒΔ του 55,

δεν χρειάζεται υπαγωγή. Είναι νομίμως υφιστάμενο.

Δεν θα είναι δύσκολο να βρεθεί αεροφωτογραφία του 55 που να δείχνει τον Φ.Ο. ολοκληρωμένο. Βγαίνει η βεβαίωση του προ του 1955 από την ΥΔΟΜ και τέλος.

 

Pavlos33, δεν βλέπω τον λόγο να πληρώσει 500Ε πρόστιμο. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το πρόβλημα το βλέπει όταν θα πάει σε μια υπηρεσία να αποδείξει ότι όλο το κτίριο είναι προ 55. Ακόμη και μια άδεια μικρής κλίμακας να θελήσει να κάνει θα χρειαστεί νομιμοποιητικό στοιχείο για να αποδείξει την υπαρξη προ 55. Οι πολεοδομίες (δυστυχώς) δεν δέχονται μόνο την υπογραφή του μηχανικού ότι το κτίριο είναι νομίμως υφιστάμενο ως προ 55, αλλά ζητάνε και στοιχεία με την προτεινόμενη λύση να είναι υπαγωγή στο ν. 4178/13 προκειμένου να εφαρμοστεί το εδάφιο της εγκ.4 που αναφέρει ότι ο μηχανικός με βάση τα μορφολογικά στοιχεία του κτιρίου μπορεί να βεβαιώσει ότι αυτό ειναι προ 55 για να υπάγει μόνο τις μεταγενέστερες του 55 αυθαιρεσίες στο ν. 4178.

Ευκαιρία λοιπόν είναι να το υπάγει με το χαμηλότερο δυνατό κόστος.

Οι πολεοδομίες το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να δεχτούν να υποβληθεί φάκελος για πιστοποίηση νομίμου περιγράμματος (αν και πολλές πολεοδομίες κλοτσάνε στο θέμα και θεωρούν ότι η διαδικασία έχει καταργηθεί) και δεν παρέχουν βεβαίωση προ 55 χωρις στοιχεία.

Αναφορικά με τις αεροφωτογραφίες μιας τέτοιας εποχής η χρήση τους θα είναι σε απαγορευτική λόγω πολύ μικρής κλίμακας. Συνήθως 1: 40.000 κλίμακα, η οποία σε μεγέθυνση φτάνει μια κλίμακα 1:8000, η οποία και πάλι είναι απαγορευτική για τη θέαση και συνεπώς απαιτείται φωτοερμηνεία για να κρίνει κανείς με ασφάλεια αυτό που αναζητά . Οπότε κόστος αγοράς αεροφωτογραφίας, φωτοερμηνείας και τεράστια χρονική καθυστέρηση είναι σοβαροί λόγοι να μην ασχοληθεί με αναζήτηση αεροφωτογραφίας. 

Βεβαίως στην περίπτωση του συναδέλφου δεν χρειάζετα,ι διότι λόγω άδειας έχει σοβαρή ένδειξη παλαιότητας (όπως αναφέρω στο προηγούμενο μου μήνυμα) και επιπλέον με τη διόρθωση του Ε9 (σε επιφάνεια και χρόνο κατασκευής) αποκτά και το απαιτούμενο δικαιολογητικό έγγραφο.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.