Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κόψιμο ξύλων στον 6ο όροφο της οικοδομής


olanasta

Recommended Posts

Καλημέρα σας, είμαι άσχετη με το αντικείμενό σας, οπότε δεν ξέρω αν θέτω την ερώτηση μου στο σωστό μέρος..Θεωρώ όμως ότι έχει σχέση με την ασφάλεια.

Το πρόβλημά μου είναι το εξής.... ζω σε μια 6όροφη οικοδομή και ένας από τους ενοίκους στον 6ο όροφο έχει τζάκι. Το κακό είναι ότι επιλέγει να αγοράζει μεγάλα ξύλα και να τα κόβει με τσεκούρι στο μπαλκόνι του. Αυτό με τρομάζει λίγο, καθώς ακόμα κι εγώ που μένω στον 2ο, νιώθω κάθε τράνταγμα σε κάθε χτύπημα. Με την απλή μου λογική φοβάμαι πως αυτό είναι επικύνδινο για την σταθερότητα (δεν ξέρω πως αλλιώς να το πω) της οικοδομής.

Θα το εκτιμούσα, αν με τις γνώσεις σας με διαφωτίσετε.

 

Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας...

Link to comment
Share on other sites

Μπορείτε όλοι οι ένοικοι να απευθυνθείτε σε ένα πολιτικό μηχανικό εκεί κοντά να κάνει μια επίσκεψη στην πολυκατοικία και να σας διαφωτίσει.

 

Εγώ πάντως στη θέση σας θα το συζητούσα με τους λοιπούς ενοίκους και θα του μιλούσα. Μπορεί να πειστεί να αγοράζει μικρότερα ήδη κομμένα ξύλα (άσε που μπορεί και να επιδίδεται σε παράνομη υλοτομία που είναι ακόμα πιο σοβαρό)...αν με μία δύο παρατηρήσεις δεν έβγαζα άκρη θα έφερνα την αστυνομία να ελέγξει όλα τα παραπάνω..

Link to comment
Share on other sites

Βάρος τσεκουριού = 2 kg

Μέγιστη ταχύτητα τσεκουριού κατά το χτύπημα = 20 m/s

Κινητική ενέργεια τσεκουριού πριν το χτύπημα = (1/2) Χ 2 Χ 400 = 400 J

 

Eάν υποθέσουμε ότι τα ξύλα που πρέπει να κοπούν έχουν "ενεργό πάχος" περίπου 10 εκατοστά, και ότι η δύναμη που ασκείται από το ξύλο στο τσεκούρι είναι σταθερή καθ'όλο το μήκος των 10 εκατοστών, τότε η μέση δύναμη που ασκείται μεταξύ ξύλου και τσεκουριού είναι περίπου 400/0,10= 4000 Ν = 400 kp

 

Αυτή η δύναμη είναι αρκετά μεγάλη σε μέγεθος και αρκετά μικρή σε διάρκεια ώστε να προκαλεί ταλαντώσεις που να γίνονται αντιληπτές σε όλη την πολυκατοικία. Ομως το μέγεθος της δύναμης δεν μπορεί να προκαλέσει ζημία.