Μετάβαση στο περιεχόμενο
kapapanag

Βεβαίωση Μηχανικού Ν4014 για δικαίωμα υψούν;

Recommended Posts

Συνάδελφοι,

 

συμβολαιογράφος μου ζήτησε βεβαίωση του Ν4014, αρθ.23, παρ.4 περί μή ύπαρξης αυθαιρεσιών, για την περίπτωση μεταβίβασης δικαιώματος υψούν.

 

Εγώ θεωρώ ότι κάτι τέτοιο δεν μπορώ να δώσω, καθώς ο νόμος μου ζητάει να βεβαιώσω την ύπαρξη αυθαιρεσιών, κάτι που σε ένα υποθετικό δικαίωμα πιθανής μελλοντικής δυνατότητας επιπλέον δόμησης προφανώς και δεν μπορώ να δώσω. Για τον λόγο αυτό, πιστεύω οτι δεν είναι μέσα στο πνεύμα του Ν4014, ότι σε μία τέτοια μεταβίβαση απαιτείται η βεβαίωση αυτή. Για άυλα διακιώματα, τί βεβαίωση μπορείς να δώσεις;

 

Η απάντησή του: Όταν μεταβιβάζεις αδόμητο οικόπεδο επίσης θέλεις βεβαίωση - και εκεί υπάρχει άυλο δικαίωμα υψούν - επομένως και στην περίπτωσή μας θα πρέπει να δώσεις βεβαίωση. Αυτό τους είπε σε σεμινάριο και ο σύλλογος συμβολαιογράφων.

 

Προφανώς πρόκειται για "συμβολαιογραφική-νομική" θεώρηση των πραγμάτων, που απέχει χιλιόμετρα από την δική μας. Καμία πολεοδομική σχέση δεν έχει ένα αδόμητο οικόπεδο με το δικαίωμα υψούν μιάς οικοδομής που έχει εξαντλήσει τον συντελεστή δόμησής της.

 

Του εξήγησα περαιτέρω, ότι και πρακτικά επίσης δεν μπορώ να του βγάλω τέτοια βεβαίωση, γιατί το σύστημα του ΤΕΕ δεν προβλέπει τέτοια περίπτωση και δεν μπορώ να επέμβω εγώ στο κείμενο.

Ρώτησε μήπως μπορούσα να το δηλώσω ως αδόμητο, με τα ποσοστά του ιδιοκτήτη (πχ. 65/1000). Αρνήθηκα, καθώς θα επρόκειτο για ψευδή βεβαίωση.

Εννοείται ότι ενώ προσπαθούσα να βγάλω γραμμή στο ΤΕΕ επί δύο ημέρες, δεν τα κατάφερα.

Τελικά ακύρωσε την μεταβίβαση, μέχρι να ξεκαθαρίσει το θέμα!

 

Έχει κάποιος αντίστοιχη εμπειρία ή γνωρίζει κάτι περισσότερο ή έχει κάποια άποψη επ' αυτού.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

η βεβαίωση μας αφορά στο ότι στο ακίνητο δεν έχουν εκτελεσθεί αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις. Στα μελλοντικά κτίσματα αν θα γίνουν και όταν θα γίνουν θα δοθεί τότε βεβαίωση. Το προφανές της είπες συνάδελφε και συμφωνω ότι δεν μπορεί να δοθεί βεβαίωση

Edited by Pavlos33

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Κατ' αρχήν γιά να υπάρχει αέρας , πρέπει να μην υπάρχουν αυθαιρεσίες , οι οποίες επηρεάζουν τον υπόλοιπο ΣΔ .

 

Αν λοιπόν αυτό ισχύει , τότε μπορείς να δώσεις βεβαίωση γιά το υπάρχον ακίνητο και γιά το αδόμητο υπόλοιπο με ανάλογη αμοιβή βέβαια .

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Η απάντησή του: Όταν μεταβιβάζεις αδόμητο οικόπεδο επίσης θέλεις βεβαίωση - και εκεί υπάρχει άυλο δικαίωμα υψούν - επομένως και στην περίπτωσή μας θα πρέπει να δώσεις βεβαίωση.

Λέει βλακείες. Ο μηχανικός στο αδόμητο οικόπεδο χρειάζεται να βεβαιώσει πως δεν υπαρχει αυθαίρετο κτίσμα.

 

Στο δικαίωμα υψούν τι να βεβαιώσει ο μηχανικός; Πως δεν έχει υλοποιηθεί αυτό το δικαίωμα;

 

Αν λοιπόν αυτό ισχύει , τότε μπορείς να δώσεις βεβαίωση γιά το υπάρχον ακίνητο και γιά το αδόμητο υπόλοιπο με ανάλογη αμοιβή βέβαια .

Δεν συντρέχει τέτοιος λόγος.

Μπορεί κάποιος να θέλει να μεταβιβάσει δικαιωμα υψουν που δεν είναι υλοποιήσιμο με την παρούσα πολεοδμική νομοθεσία.

Είναι δικάιωμά του και δεν αφορά τους μηχανικούς.

Θα μου πεις γιατί;

Πχ Γιατί μπορεί να αλλάξουν οι όροι δόμησης σε 100 χρονια προς το ευνοικότερο και τότε να υλοποιήσει το δικαίωμά του.

Edited by myri

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Πχ Γιατί μπορεί να αλλάξουν οι όροι δόμησης σε 100 χρονια προς το ευνοικότερο και τότε να υλοποιήσει το δικαίωμά του.

 

off topic on

....τώρα μου θύμισες αυτό που μας έλεγε ένας καθηγητής προ αμνημονεύτων στη σχολή για τις παραμένουσες αναμονές των οπλισμών σε ταράτσες κτιρίων στα οποία ήδη είχε εξαντληθεί ο συντελεστής δόμησης....... τις αποκαλούσε "παλούκια της αισιοδοξίας"

off topic off

 

Στο θέμα μας....

 

Πού βλέπετε το πρόβλημα στο να βεβαιώσει κανείς ότι στο ακίνητο (έστω κι αν αυτό προς το παρόν είναι δικαίωμα και όχι υλοποιημένο) ΔΕΝ υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις ????

 

Κάλλιστα θα μπορούσαν να υπάρχουν... π.χ. να έχει φτιαχτεί αυθαίρετα όροφος καθ΄υπέρβαση του εξαντλημένου συντελεστή.

Στην ουσία βεβαιώνεις ότι ΕΚΕΙ (δηλ. στον τόπο... που ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΛΕΦΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ κάααααααααααααααααααααποια στιγμή και ΑΝ καταστεί εφικτό από το νόμο να υλοποιήσει το δικαίωμά του) ΔΕΝ υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις.

 

Αν δηλαδή σε ένα οικόπεδο έχει γίνει σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας ΠΡΙΝ ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής, τι βεβαίωση θα δίνατε προκειμένου να μεταβιβαστεί μια οριζόντια που δεν είναι καν κατασκευασμένη αλλά υφίσταται νομικά ως ιδιοκτησία ?????????

 

Εννοείται ότι ΔΕΝ θα δίνατε βεβαίωση για αδόμητο αλλά για μια ιδιοκτησία που στην πράξη δεν θα είχε υλοποιηθεί ακόμα μεν αλλά θα είχε χιλιοστά επί του οικοπέδου ..... οπότε ποιά η διαφορά ????

 

Στην ουσία, κι αυτός που αγοράζει τον αέρα σε μια οικοδομή με εξαντλημένο συντελεστή, χιλιοστά επί του οικοπέδου αγοράζει!!!

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Κατ' αρχήν γιά να υπάρχει αέρας , πρέπει να μην υπάρχουν αυθαιρεσίες , οι οποίες επηρεάζουν τον υπόλοιπο ΣΔ .

 

Αυτό δεν ισχύει.... οι αυθαιρεσίες του ενός συνιδιοκτήτη ΔΕΝ επηρεάζουν το δικαίωμα του άλλου συνιδιοκτήτη στη δόμηση.

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Παιδιά

Είναι όπως τα λέει πολύ καλά εδώ ο/η συνάδελφος kapa

 

«Κάλλιστα θα μπορούσαν να υπάρχουν... π.χ. να έχει φτιαχτεί αυθαίρετα όροφος καθ΄ υπέρβαση του εξαντλημένου συντελεστή.

 

Στην ουσία βεβαιώνεις ότι ΕΚΕΙ (δηλ. στον τόπο... που ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΛΕΦΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ κάααααααααααααααααααααποια στιγμή και ΑΝ καταστεί εφικτό από το νόμο να υλοποιήσει το δικαίωμά του) ΔΕΝ υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις.»

  • Upvote 1

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Και αν έχει ολόκληρη η πολυκατοικία υπέρβαση ύψους?Δηλα αν αντί να τελειώνει στο 10.45μ τελειώνει στο 11.10μ.Τότε ΄εχει μπει μέσα στον ιδεατό χώρο που καταλαμβάνει το δικαίωμα εις υψούν.Τι λες τότε στη βεβαίωση?οεο?

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.

Για να τα πάρω από την αρχή: όπως ήδη λέω, στην συγκεκριμενη περίπτωση, ο συντελεστής δόμησης έχει εξαντληθεί. Επομένως "αέρας" δεν υπάρχει. Όμως, ας υποθέσουμε ότι υπήρχε. Τότε θα συμφωνούσα με τον BAS, ότι για να δώσω την βεβαίωση θα έπρεπε να ελεγξω όλη την πολυκατοικία για υπερβάσεις της άδειας και επομένως "ροκάνισμα" του αέρα. Όμως, όπως, νομίζω, λεέι σωστά ο Kapa, "οι αυθαιρεσίες του ενός συνιδιοκτήτη ΔΕΝ επηρεάζουν το δικαίωμα του άλλου συνιδιοκτήτη στη δόμηση" και αυτό είναι το πνεύμα του Ν4014 και του Ν3843, ότι δηλαδή, οι δηλωμένες υπερβάσεις δόμησης παραμένουν εντός της ξεχωριστής ιδιοκτησίας και δεν θίγουν τα δικαιώματα των υπολοίπων που συμετέχουν σε μία σύσταση οριζοντίων συνιδιοκτησιών. Επομένως, ακόμα και στην περίπτωση ύπαρξης υπερβάσεων, το δικαίωμα στο υψούν των υπολοίπων δεν θα επηρεαζόταν. Αυτά τα δύο λοιπόν, λέω εγώ ότι δεν συνδυάζονται. Κάπου υπάρχει ένα λογικό σφάλμα και δεν μπορώ να το δώ. Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ και επιμένω ακόμα, είναι ότι δεν μπορώ να βεβαιώσω μή ύπαρξη παράβασης για κάτι μελοντικό και άυλο. Ας το δω πρώτα κτισμένο και μετά θα δώσω την βεβαίωση, όχι προκαταβολικά και καλή τη πίστη! Σε αυτό συμφωνώ με την myri.

Παράλληλα με την φιλοσοφία, το πρακτικό πρόβλημα παραμένει: Ο συμβολαιογράφος δεν θέλει μόνο την βεβαίωσή μου, αλλά και τον μοναδικό αριθμό του συστήματος του ΤΕΕ. Κάτι τέτοιο, εγώ δεν έχω δει να υπάρχει ως τώρα στο σύστημα των βεβαιώσεων.

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Αφού ο νόμος προβλέπει ότι για κάθε μεταβιβαζόμενο ακίνητο θέλει βεβαίωση μηχανικού, γιατί να απεμπολήσουμε το δικαίωμα αυτό εμείς.

Πάμε λοιπόν για το δικαίωμα υψουν.

 

Το υψουν σύμφωνα με τις συστάσεις συνιδιοκτησίας έχει ένα ορισμένο περίγραμμα.

Μπορεί να είναι όλη αδόμητη ταράτσα υπάρχοντος κτιρίου ή τμήμα μας ταράτσας.

Επίσης μπορεί να είναι και το δικαίωμα υψουν πάνω από τον μελλοντικό όροφο που ακόμα δεν υπάρχει.

 

Σε αυτές τις περιπτώσεις η βεβαίωση μηχανικού είναι σαφέστατη και εύκολη.

Δεν υπάρχει καμία πολεοδομική παράβαση αφού δεν έχει κατασκευαστεί κάτι άρα δίνεις την βεβαίωση και εισπράττεις την αμοιβή σου.

Φυσικά σε περιπτώσεις υψουν (και είναι αρκετές) με εξαντλημένο συντελεστή δόμησης έχουν δομήσει από μικρά κτίσματα γκαρσονιέρες μέχρι ολόκληρα διαμερίσματα, εκεί πριν δώσεις βεβαίωση θα πρέπει ο ιδιοκτήτης να προβεί στην τακτοποίηση αν αυτό είναι εφικτό.

 

Άρα συνάδελφοι η βεβαίωση που το κράτος ζητά από εμάς δεν είναι μόνο για το αυτονόητο που όλοι γνωρίζουμε. (ότι δηλαδή σε αέρα κοπανιστό αν δεν έχεις συντελεστή δόμησης δεν δομείς) αλλά στην συχνή καταπάτηση αυτού του αυτονοήτου.

 

Ελεγκτική διαδικασία είναι και μάλιστα με αμοιβή. Που το κακό να αναλαμβάνουμε οι μηχανικοί τον έλεγχο της δόμησης?

Ήταν καλύτερα που μέχρι τώρα τον έλεγχο για το κάθε ακίνητο τον είχαν αναλάβει οι συμβολαιογράφοι και οι δικηγόροι?

  • Upvote 1

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Με αφορμή την τροπολογία του ΥΠΕΝ που κατατέθηκε και ψηφίστηκε χθες στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Οικονομικών και αφορά σε μέτρα στήριξης των περιοχών που επλήγησαν από τις πυρκαγιές της 23ης και 24ης Ιουλίου 2018 ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος, μιλώντας στην εκπομπή "Άλλη Διάσταση" της ΕΡΤ1 ανέφερε ότι η νομοθετική ρύθμιση έρχεται σε συνέχεια της ανάρτησης των δασικών χαρτών σε Ανατολική και Δυτική Αττική και της κήρυξης αναδασωτέας στις εν λόγω περιοχές. Ειδικότερα, η συγκεκριμένη τροπολογία αφορά στην παροχή άμεσης βεβαίωσης από τις δασικές υπηρεσίες στα κτήρια που δεν παραβιάζουν τους κανόνες της δασικής νομοθεσίας, ώστε να ανοικοδομηθούν το ταχύτερο δυνατό και να επιστρέψουν οι ιδιοκτήτες τους σε αυτά.
      Σύμφωνα με τον κ. Φάμελλο, η εν λόγω τροπολογία περιλαμβάνει την άμεση έκδοση δασικών βεβαιώσεων για την αναδόμηση ή ανακατασκευή και επισκευή των κτισμάτων για τις περιοχές της πυρκαγιάς στις 23 και 24 Ιουλίου 2018. Αφορά όλες τις εκτός σχεδίου περιοχές και πρακτικά δίνει τη δυνατότητα άμεσης έκδοσης βεβαίωσης της δασικής υπηρεσίας, που σε άλλες περιπτώσεις θα έπρεπε να περιμένει την κύρωση του δασικού χάρτη ή την πράξη χαρακτηρισμού. Συνεπώς, ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να πάρει άμεσα τη βεβαίωση απευθείας από τις πληροφορίες του αναρτημένου δασικού χάρτη, χωρίς να περιμένει την κύρωση των δασικών χαρτών.
      Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, η ίδια πρόβλεψη ισχύει για το περίγραμμα της κατοικίας και για όσους είχαν οικοδομική άδεια για τις περιοχές αυτές. Άρα, όσοι πολίτες είχαν οικοδομική άδεια και όσοι βρίσκονται σε περιοχές εκτός δασικής νομοθεσίας με βάση την πληροφορία του δασικού χάρτη, παίρνουν άμεσα δασική βεβαίωση για να προχωρήσει το έργο της ανακατασκευής, της επισκευής ή της αναδόμησης μιας πυρόπληκτης κατοικίας, γλιτώνοντας τουλάχιστον πέντε μήνες καθυστέρηση. Η δυνατότητα γρήγορης δασικής βεβαίωσης δίνεται και για τις περιοχές οικιστικών πυκνώσεων και περιοχών υπό ένταξη.
      Σημειώνεται ότι η βεβαίωση αποκλείει κάθε πιθανότητα παραβίασης της δασικής ή της πολεοδομικής νομοθεσίας και δίνει τη δυνατότητα αποκατάστασης της κατοικίας και της περιουσίας του πολίτη.
      Πρόταση επαναδόμησης στο Μάτι
      Επίσης, ο κ. Φάμελλος προανήγγειλε ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών θα παρουσιάσουν πρόταση σχετικά με την επαναδόμηση στην Ανατολική Αττική, στην περιοχή της πυρκαγιάς, η οποία θα περιλαμβάνει χάραξη δρόμων και διασφάλιση της πρόσβασης στον αιγιαλό, ώστε να αποκλειστεί στο μέλλον ο κίνδυνος απώλειας της ανθρώπινης ζωής.
      Επιπλέον, «θα παρουσιάσουμε έναν απολογισμό για όλη την Αττική, Ανατολική και Δυτική, συμπεριλαμβανομένων των κατεδαφίσεων αυθαιρέτων», είπε, προσθέτοντας ότι σε περίπου ένα εξάμηνο μπορεί να ολοκληρωθεί η α' φάση του ειδικού χωρικού σχεδίου για το Μάτι θέτοντας τέλος στην παραβίαση της περιβαλλοντικής και πολεοδομικής νομοθεσίας που ίσχυε στην περιοχή.
      «Είναι σαφές ότι τακτοποιήσεις αυθαιρέτων κτισμάτων που παραβιάζουν τη δασική και περιβαλλοντική νομοθεσία δεν επιτρέπονται», ξεκαθάρισε, συμπληρώνοντας ότι η πολιτεία σε καμία περίπτωση δεν θα δώσει βεβαιώσεις εξαίρεσης από τη δασική νομοθεσία σε κτίσμα που βρίσκεται σε δασική περιοχή και στερείται τίτλων ιδιοκτησίας και οικοδομικής άδειας. Στις περιπτώσεις αυτές «θα υπάρξει πρόβλεψη για υποστήριξη των οικογενειών προκειμένου αυτές να μετεγκατασταθούν και θα δημιουργηθεί μια τράπεζα γης, μέσω της οποίας θα δοθούν χώροι που θα διαθέτουν πολεοδομική οργάνωση».
      Ερωτηθείς για τα αντιπλημμυρικά έργα και τις κατεδαφίσεις στην Μάνδρα ο κ. Φάμελλος σημείωσε ότι υλοποιούνται συμβάσεις και από το ΥΠΕΝ και από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής για την κατεδάφιση των αυθαιρέτων στην Ανατολική Αττική και στην Μάνδρα. Επίσης, ολοκληρώθηκε το Σχέδιο Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας που έχει κυρωθεί από το ΥΠΕΝ εδώ και τέσσερις μήνες. «Όλα αυτά αποδεικνύουν ότι όταν η πολιτεία επιδεικνύει πολιτική βούληση, τα έργα γίνονται με ταχύτητα και διαφάνεια. Διότι, δυστυχώς, στο παρελθόν είτε δεν γίνονταν τα απαραίτητα έργα είτε γίνονταν με αδιαφανείς διαδικασίες», επεσήμανε.
      Στη συνέχεια, κληθείς να σχολιάσει την κοινοβουλευτική συζήτηση για τη συνταγματική αναθεώρηση ο κ. Φάμελλος είπε πως «δεν πρόκειται για μια άχρωμη πολιτικά και κοινωνικά συζήτηση, αλλά στοχεύει στην καρδιά της δημοκρατίας, εφόσον πρόκειται για μια διαδικασία που ωφελεί τα συμφέροντα των πολλών έναντι των λίγων», ενώ πρόσθεσε ότι «ακριβώς λόγω των συγκεκριμένων χαρακτηριστικών της η συζήτηση δεν μπορεί να περιοριστεί σε στείρους διαλόγους μεταξύ συνταγματολόγων». «Βγαίνουμε από μία κρίση η οποία αφορούσε πρωτίστως στη δημοκρατική λειτουργία της χώρας με την κοινωνία να μην έχει πρόσβαση σε βασικά αγαθά, όπως η εργασία, η υγεία, η παιδεία κ.α. και τους νόμους του κράτους να γράφονταν στο εξωτερικό. Οφείλουμε λοιπόν να αποκαταστήσουμε την αξιοπιστία της πολιτικής και των θεσμών της, τη σχέση της πολιτικής με τον πολίτη και τη συμμετοχή του τελευταίου στα κοινά, μέσα από έναν κοινό δημοκρατικό δρόμο», συμπλήρωσε ο κ. Φάμελλος.
      Ωστόσο, αυτό δεν μπορεί να καταστεί δυνατό, όπως σημείωσε, «χωρίς να θίξουμε ζητήματα όπως ο νόμος περί ευθύνης υπουργών, η ασυλία των βουλευτών, ή η κυριαρχία της οικογενειοκρατίας στην πολιτική». Διευκρίνισε, δε, ότι εάν η συζήτηση για τη συνταγματική αναθεώρηση παραμείνει μόνο στο επίπεδο του Κοινοβουλίου, τότε δεν θα επιτευχθεί το βασικό ζητούμενο που είναι η αποκατάσταση των σχέσεων κοινωνίας και πολιτικής, καθώς και η αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας διαφόρων θεσμικών όψεων του δημόσιου βίου, όπως είναι η λειτουργία όλων των βαθμίδων της διοίκησης, το εκλογικό σύστημα, οι διεξαγωγές δημοψηφισμάτων κ.ά..
      Τέλος, σε ερώτηση για το άνοιγμα των λογαριασμών του πρώην πρωθυπουργού κ. Σημίτη, ο κ. Φάμελλος ανέφερε ότι «δεν μπορούμε να μιλάμε για την πολιτική και τους πολίτες θεωρώντας ότι θα είμαστε εσαεί οι εκπρόσωποί τους, ότι δεν θα κρινόμαστε και δεν θα αξιολογούμαστε από αυτούς. Κανένας μας δεν είναι μόνιμος κάτοικος, ή ακόμα χειρότερα, ιδιοκτήτης των θρόνων της εξουσίας». «Προσωπικά, με φοβίζει η ατιμωρησία αυτών που εκμεταλλεύτηκαν θέσεις εξουσίας και παραβίασαν τα δικαιώματα κράτους και πολιτών. Όλοι κρινόμαστε. Εξάλλου, δεν πρέπει ποτέ, μα ποτέ να ξεχνάμε ότι η πηγή εξουσίας είναι ο λαός και κανένας άλλος», κατέληξε ο ίδιος.

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Με αφορμή την τροπολογία του ΥΠΕΝ που κατατέθηκε και ψηφίστηκε χθες στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Οικονομικών και αφορά σε μέτρα στήριξης των περιοχών που επλήγησαν από τις πυρκαγιές της 23ης και 24ης Ιουλίου 2018 ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος, μιλώντας στην εκπομπή "Άλλη Διάσταση" της ΕΡΤ1 ανέφερε ότι η νομοθετική ρύθμιση έρχεται σε συνέχεια της ανάρτησης των δασικών χαρτών σε Ανατολική και Δυτική Αττική και της κήρυξης αναδασωτέας στις εν λόγω περιοχές. Ειδικότερα, η συγκεκριμένη τροπολογία αφορά στην παροχή άμεσης βεβαίωσης από τις δασικές υπηρεσίες στα κτήρια που δεν παραβιάζουν τους κανόνες της δασικής νομοθεσίας, ώστε να ανοικοδομηθούν το ταχύτερο δυνατό και να επιστρέψουν οι ιδιοκτήτες τους σε αυτά.
      Σύμφωνα με τον κ. Φάμελλο, η εν λόγω τροπολογία περιλαμβάνει την άμεση έκδοση δασικών βεβαιώσεων για την αναδόμηση ή ανακατασκευή και επισκευή των κτισμάτων για τις περιοχές της πυρκαγιάς στις 23 και 24 Ιουλίου 2018. Αφορά όλες τις εκτός σχεδίου περιοχές και πρακτικά δίνει τη δυνατότητα άμεσης έκδοσης βεβαίωσης της δασικής υπηρεσίας, που σε άλλες περιπτώσεις θα έπρεπε να περιμένει την κύρωση του δασικού χάρτη ή την πράξη χαρακτηρισμού. Συνεπώς, ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να πάρει άμεσα τη βεβαίωση απευθείας από τις πληροφορίες του αναρτημένου δασικού χάρτη, χωρίς να περιμένει την κύρωση των δασικών χαρτών.
      Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, η ίδια πρόβλεψη ισχύει για το περίγραμμα της κατοικίας και για όσους είχαν οικοδομική άδεια για τις περιοχές αυτές. Άρα, όσοι πολίτες είχαν οικοδομική άδεια και όσοι βρίσκονται σε περιοχές εκτός δασικής νομοθεσίας με βάση την πληροφορία του δασικού χάρτη, παίρνουν άμεσα δασική βεβαίωση για να προχωρήσει το έργο της ανακατασκευής, της επισκευής ή της αναδόμησης μιας πυρόπληκτης κατοικίας, γλιτώνοντας τουλάχιστον πέντε μήνες καθυστέρηση. Η δυνατότητα γρήγορης δασικής βεβαίωσης δίνεται και για τις περιοχές οικιστικών πυκνώσεων και περιοχών υπό ένταξη.
      Σημειώνεται ότι η βεβαίωση αποκλείει κάθε πιθανότητα παραβίασης της δασικής ή της πολεοδομικής νομοθεσίας και δίνει τη δυνατότητα αποκατάστασης της κατοικίας και της περιουσίας του πολίτη.
      Πρόταση επαναδόμησης στο Μάτι
      Επίσης, ο κ. Φάμελλος προανήγγειλε ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών θα παρουσιάσουν πρόταση σχετικά με την επαναδόμηση στην Ανατολική Αττική, στην περιοχή της πυρκαγιάς, η οποία θα περιλαμβάνει χάραξη δρόμων και διασφάλιση της πρόσβασης στον αιγιαλό, ώστε να αποκλειστεί στο μέλλον ο κίνδυνος απώλειας της ανθρώπινης ζωής.
      Επιπλέον, «θα παρουσιάσουμε έναν απολογισμό για όλη την Αττική, Ανατολική και Δυτική, συμπεριλαμβανομένων των κατεδαφίσεων αυθαιρέτων», είπε, προσθέτοντας ότι σε περίπου ένα εξάμηνο μπορεί να ολοκληρωθεί η α' φάση του ειδικού χωρικού σχεδίου για το Μάτι θέτοντας τέλος στην παραβίαση της περιβαλλοντικής και πολεοδομικής νομοθεσίας που ίσχυε στην περιοχή.
      «Είναι σαφές ότι τακτοποιήσεις αυθαιρέτων κτισμάτων που παραβιάζουν τη δασική και περιβαλλοντική νομοθεσία δεν επιτρέπονται», ξεκαθάρισε, συμπληρώνοντας ότι η πολιτεία σε καμία περίπτωση δεν θα δώσει βεβαιώσεις εξαίρεσης από τη δασική νομοθεσία σε κτίσμα που βρίσκεται σε δασική περιοχή και στερείται τίτλων ιδιοκτησίας και οικοδομικής άδειας. Στις περιπτώσεις αυτές «θα υπάρξει πρόβλεψη για υποστήριξη των οικογενειών προκειμένου αυτές να μετεγκατασταθούν και θα δημιουργηθεί μια τράπεζα γης, μέσω της οποίας θα δοθούν χώροι που θα διαθέτουν πολεοδομική οργάνωση».
      Ερωτηθείς για τα αντιπλημμυρικά έργα και τις κατεδαφίσεις στην Μάνδρα ο κ. Φάμελλος σημείωσε ότι υλοποιούνται συμβάσεις και από το ΥΠΕΝ και από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής για την κατεδάφιση των αυθαιρέτων στην Ανατολική Αττική και στην Μάνδρα. Επίσης, ολοκληρώθηκε το Σχέδιο Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας που έχει κυρωθεί από το ΥΠΕΝ εδώ και τέσσερις μήνες. «Όλα αυτά αποδεικνύουν ότι όταν η πολιτεία επιδεικνύει πολιτική βούληση, τα έργα γίνονται με ταχύτητα και διαφάνεια. Διότι, δυστυχώς, στο παρελθόν είτε δεν γίνονταν τα απαραίτητα έργα είτε γίνονταν με αδιαφανείς διαδικασίες», επεσήμανε.
      Στη συνέχεια, κληθείς να σχολιάσει την κοινοβουλευτική συζήτηση για τη συνταγματική αναθεώρηση ο κ. Φάμελλος είπε πως «δεν πρόκειται για μια άχρωμη πολιτικά και κοινωνικά συζήτηση, αλλά στοχεύει στην καρδιά της δημοκρατίας, εφόσον πρόκειται για μια διαδικασία που ωφελεί τα συμφέροντα των πολλών έναντι των λίγων», ενώ πρόσθεσε ότι «ακριβώς λόγω των συγκεκριμένων χαρακτηριστικών της η συζήτηση δεν μπορεί να περιοριστεί σε στείρους διαλόγους μεταξύ συνταγματολόγων». «Βγαίνουμε από μία κρίση η οποία αφορούσε πρωτίστως στη δημοκρατική λειτουργία της χώρας με την κοινωνία να μην έχει πρόσβαση σε βασικά αγαθά, όπως η εργασία, η υγεία, η παιδεία κ.α. και τους νόμους του κράτους να γράφονταν στο εξωτερικό. Οφείλουμε λοιπόν να αποκαταστήσουμε την αξιοπιστία της πολιτικής και των θεσμών της, τη σχέση της πολιτικής με τον πολίτη και τη συμμετοχή του τελευταίου στα κοινά, μέσα από έναν κοινό δημοκρατικό δρόμο», συμπλήρωσε ο κ. Φάμελλος.
      Ωστόσο, αυτό δεν μπορεί να καταστεί δυνατό, όπως σημείωσε, «χωρίς να θίξουμε ζητήματα όπως ο νόμος περί ευθύνης υπουργών, η ασυλία των βουλευτών, ή η κυριαρχία της οικογενειοκρατίας στην πολιτική». Διευκρίνισε, δε, ότι εάν η συζήτηση για τη συνταγματική αναθεώρηση παραμείνει μόνο στο επίπεδο του Κοινοβουλίου, τότε δεν θα επιτευχθεί το βασικό ζητούμενο που είναι η αποκατάσταση των σχέσεων κοινωνίας και πολιτικής, καθώς και η αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας διαφόρων θεσμικών όψεων του δημόσιου βίου, όπως είναι η λειτουργία όλων των βαθμίδων της διοίκησης, το εκλογικό σύστημα, οι διεξαγωγές δημοψηφισμάτων κ.ά..
      Τέλος, σε ερώτηση για το άνοιγμα των λογαριασμών του πρώην πρωθυπουργού κ. Σημίτη, ο κ. Φάμελλος ανέφερε ότι «δεν μπορούμε να μιλάμε για την πολιτική και τους πολίτες θεωρώντας ότι θα είμαστε εσαεί οι εκπρόσωποί τους, ότι δεν θα κρινόμαστε και δεν θα αξιολογούμαστε από αυτούς. Κανένας μας δεν είναι μόνιμος κάτοικος, ή ακόμα χειρότερα, ιδιοκτήτης των θρόνων της εξουσίας». «Προσωπικά, με φοβίζει η ατιμωρησία αυτών που εκμεταλλεύτηκαν θέσεις εξουσίας και παραβίασαν τα δικαιώματα κράτους και πολιτών. Όλοι κρινόμαστε. Εξάλλου, δεν πρέπει ποτέ, μα ποτέ να ξεχνάμε ότι η πηγή εξουσίας είναι ο λαός και κανένας άλλος», κατέληξε ο ίδιος.
    • Από pirsogiannis
      Καλημέρα.
      Έχω αιτηθεί (μέσω φαξ από τα κεντρικά του ΤΣΜΕΔΕ στην Αθήνα, έτσι με παρέπεμψαν από το τοπικό ΤΣΜΕΔΕ) βεβαίωση χρόνου ασφάλισης από τις 14/9. Πήρα αριθμό πρωτοκόλλου την επομένη. Σε όλα μου τα τηλέφωνα (στα τηλέφωνα που βλέπω στο σαιτ του ΤΣΜΕΔΕ στο τμήμα ασφάλισης) δεν απαντάει ποτέ κανείς. Στην γραμματεία δεν γνωρίζουν κάτι πέραν του αριθμού πρωτοκόλλου.
      Έστειλα φαξ στο 210-3740214 όπου τους ρωτάω τί έγινε.. τίποτα. τους έστειλα και μειλ στο  ks@tsmede.gr , ομοίως καμία απάντηση. Ξέρει κανένας καλός συνάδελφος κανένα τηλέφωνο ή κάποιον άλλον τρόπο επικοινωνίας που να απαντάνε?
       
    • Από giorgos_lar
      Καλησπέρα σας
      Σύμφωνα με το Υπομέτρο 5.1: «Επενδύσεις σε προληπτικά μετρά που σκοπεύουν στη μείωση των δυσμενών επιπτώσεων πιθανών φυσικών φαινομένων, δυσμενών καιρικών συνθηκών και καταστροφικών συμβάντων» κάθε υποβαλλόμενη αίτηση πρέπει να συνοδεύεται από τα κατωτέρω (σελ. 37 συνημμένου αρχείου):

      1) Σχηματική απεικόνιση επί του σχεδίου, όπως προκύπτει από τον ορθοφωτοχάρτη του επιλέξιμου αγροτεμαχίου (ΟΣΔΕ 2017), των σημείων τοποθέτησης των στύλων και των αγκυρίων και περιγραφή των βασικών δομικών στοιχείων της εγκατάστασης.

      2) Προς τούτο θα προσκομίζονται με την υποβολή της αίτησης υποχρεωτικά τα ακόλουθα: σχετική βεβαίωση στατικής επάρκειας από αρμόδιο τεχνικό μελετητή για κάθε εγκατάσταση που περιγράφεται στον Πίνακα 1 του παρόντος Παραρτήματος. Για τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις θα υποβάλλεται φάκελος στατικής μελέτης με υπογραφή και σφραγίδα αρμόδιου μηχανικού καθώς απαιτείται και η ευθύνη επίβλεψης καλής εκτέλεσης. Oι αναφερόμενες μελέτες αποτελούν επιλέξιμες δαπάνες στο παρόν πρόγραμμα.
       
      Στον Πίνακα 1 (σελ. 39 συνημμένου αρχείου) περιγράφονται τα ελάχιστα τεχνικά χαρακτηριστικά και ο ελάχιστος αριθμός στύλων ανά στρέμμα για εγκατάσταση συστήματος αντιχαλαζικής προστασίας, αντιβροχικής προστασίας και συνδυαστικής προστασίας.
       
      Στην ιστοσελίδα του ΕΛΓΑ στις απαντήσεις ερωτημάτων σχετικά με το Μ.5.1 για το σκαρίφημα και τη βεβαίωση στατικής επάρκειας υπάρχουν οι εξής απαντήσεις:
       
      Ερώτηση: Τι περιλαμβάνει η σχηματική απεικόνιση επί του σχεδίου της επενδυτικής πρότασης που απαιτείται στο παράρτημα 4;
      Απάντηση: Η σχηματική απεικόνιση της επενδυτικής πρότασης περιλαμβάνει το σχήμα, την έκταση και τα γεωχωρικά σημεία του αγροτεμαχίου και της εγκατάστασης, όπως αυτό προκύπτει από τον ορθοφωτοχάρτη του ΟΣΔΕ 2017, τις γραμμές και τις αποστάσεις φύτευσης, τα σημεία τοποθέτησης των στύλων και των αγκυρίων και μία περιγραφή των βασικών δομικών στοιχείων της εγκατάστασης, σύμφωνα με την ορολογία της  πρόσκλησης. Μπορεί να έχει και την μορφή απλού σκαριφήματος, αρκεί να είναι ευκρινή τα παραπάνω στοιχεία.
       
      Ερώτηση: Τι περιλαμβάνει η βεβαίωση στατικής επάρκειας και ποιος την υπογράφει;
      Απάντηση: Η βεβαίωση στατικής επάρκειας είναι μία βεβαίωση από τον υπεύθυνο της επενδυτικής πρότασης, η οποία λαμβάνει υπόψη  τις ιδιαιτερότητες του αγροτεμάχιου (έδαφος, έκθεση σε ανέμους κλπ) και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν για την εγκατάσταση. Ουσιαστικά είναι ένα έγγραφο ανάληψης ευθύνης για την επενδυτική τεχνική πρόταση, που υποβάλλεται με την υποβολή της αίτησης στήριξης αλλά και με την υποβολή της τελικής αίτησης πληρωμής. 
       
      Για το πρώτο ερώτημα είναι σαφής η απάντηση οπότε δεν υπάρχει καμία απορία.
      Μου ζητήθηκε να εκδώσω βεβαίωση στατικής επάρκειας για εγκατάσταση αντιχαλαζικής προστασίας από τον κατασκευαστή της για κάποιους πελάτες τους που θέλουν να καταθέσουν αίτηση στο πρόγραμμα αυτό.
      Οι εγκαταστάσεις που θα κατασκευαστούν ανήκουν στον Πίνακα 1, δηλαδή διαθέτουν τα ελάχιστα τεχνικά χαρακτηριστικά και σε κάποιες περιπτώσεις τα υπερβαίνουν κιόλας.
      Για παράδειγμα σε αντιχαλαζική εγκατάσταση άμπελου με στύλους = 3μ οι ελάχιστες διαστάσεις για σιδηρογωνίες είναι 40x40x4mm και ο κατασκευαστής δίνει σιδηρογωνίες 50x50x5mm.
      Θα θεωρούταν σωστό να εκδοθεί βεβαίωση στατικής επάρκειας για μία τέτοια εγκατάσταση η οποία έχει τεχνικά χαρακτηριστικά μεγαλύτερα από τα ελάχιστα ή θα έπρεπε να υποβληθεί φάκελος στατικής μελέτης σύμφωνα με το ότι γράφει στη σελ. 37 της πρόσκλησης ενδιαφέροντος;
      Μια τέτοια βεβαίωση στατικής επάρκειας τι θα μπορούσε να περιλαμβάνει στην περιγραφή της;
      Έχει ασχοληθεί κανένας με τέτοιες βεβαιώσεις στατικής επάρκειας και με τις σχηματικές απεικονίσεις επί του σχεδίου της επενδυτικής πρότασης;
       
      prosklhsh_metro5_130415.pdf
    • Από Engineer
      Σύμφωνα με πρόσφατη ενημέρωση της αρμόδιας Διεύθυνσης Εισφορών του Ε.Φ.Κ.Α. και σε συνέχεια της αποσύνδεσης της ασφάλισης της ιδιότητας των Μηχανικών από την εγγραφή τους στο Τ.Ε.Ε. (ν.4488 – άρθρο 20), επισημαίνεται ότι τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για χορήγηση βεβαίωσης ασφάλισης Μηχανικού –Μέλους του Τ.Ε.Ε. είναι τα εξής:
      Α. ΑΥΤΟΤΕΛΩΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΙ
      Βεβαίωση έναρξης άσκησης του επαγγέλματος του μηχανικού από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. Βεβαίωση εγγραφής στο ΤΕΕ (μόνο για όσους έχουν εγγραφεί ή επανεγγραφεί στο ΤΕΕ μετά την 01/01/2017). Σε περίπτωση που δεν έχει υπάρξει έναρξη επαγγέλματος στη Δ.Ο.Υ. ή έχει γίνει διακοπή και έχει υποβληθεί αίτηση για προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης μετά την 01/01/2017 βάσει του άρθρου 20 του Ν. 4488/2017, παρακαλούμε να αναφέρετε τον αριθμό πρωτοκόλλου και την ημερομηνία της αίτησης. Β. ΜΙΣΘΩΤΟΙ
      Αντίγραφα των Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων (ΑΠΔ) του εργοδότη από 01/01/2017 και έπειτα. Βεβαίωση εγγραφής στο ΤΕΕ (μόνο για όσους έχουν εγγραφεί ή επανεγγραφεί στο ΤΕΕ μετά την 01/01/2017). Σε περίπτωση που δεν έχει υπάρξει έναρξη επαγγέλματος στη Δ.Ο.Υ. ή έχει γίνει διακοπή και έχει υποβληθεί αίτηση για προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης μετά τη 01/01/2017 βάσει του άρθρου 20 του Ν. 4488/2017, παρακαλούμε να αναφέρετε τον αριθμό πρωτοκόλλου και τη ημερομηνία της αίτησης. Τονίζεται τέλος, ότι σε περίπτωση που δεν προσκομίζονται τα απαραίτητα δικαιολογητικά, η βεβαίωση θα περιλαμβάνει το χρόνο ασφάλισης έως την 31/12/2016.

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.