Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Πρόβλημα με βεβαίωση περί οικοδομησιμότητας


andress

Recommended Posts

Γεια σας

 

Είμαι ηλεκτρολόγος μηχανικός αλλά επαγγελματικά με τράβηξαν οι υπολογιστές, οπότε δεν ασχολήθηκα καθόλου με την οικοδομή.

 

Το Σεπτέμβρη είπα να αγοράσω ένα καινούργιο ακίνητο. Επειδή όμως είχα μια κληρονομιά από τον πατέρα μου σε κάποια παλιά κτίσματα που είναι σε 3 γειτονικά οικόπεδα, η συμβολαιογράφος και η εφορία μου είπαν πως λόγω του υπόλοιπου δόμησης που έχουν αυτά, δεν μπορώ να θεωρηθώ σαν αγορά πρώτης κατοικίας και μου αναλογούσε φόρος περίπου 12.500 €.

Μόνο αν αποδείκνυα πως αυτά τα παλιά κτίσματα είναι μη άρτια και οικοδομήσιμα θα γλίτωνα το φόρο αυτό. (Έχει να κάνει με το όριο των 70 τ.μ. που αντιστοιχεί σε έναν παντρεμένο).

Είπα 12.500 € είναι πάρα πολλά και ξεκίνησα τις διαδικασίες να αποδείξω ότι αυτά τα κτίσματα είναι μη άρτια και οικοδομήσιμα.

 

Η πρώτη σκέψη που μου ήρθε στο μυαλό ήταν μια συγγενής μου που είχε ασχοληθεί με αυτά τα κτίσματα πριν 4 χρόνια γιατί είχε πεθάνει μια θεία μου.

 

Και εκεί αρχίζει ο Γολγοθάς:

 

Να σας πω χρονικά τι έγινε:

 

Μου πήρε 2 εβδομάδες να πείσω την μηχανικό μου πως για να δεχτεί η εφορία ότι είναι μη άρτια και οικοδομήσιμα πρέπει να έχει χαρτί από την πολεοδομία και ότι μια απλή δήλωση του μηχανικού. (αυτά τα ρώτησα σε 2 συμβολαιογράφους και σε 2 εφορίες).

 

Μετά η μηχανικός μου λέει πως για να ολοκληρωθεί το τοπογραφικό πρέπει να υπάρχει οικοδομική γραμμή και εκεί η περιοχή δεν έχει. Πληρώνω αποτύπωση για 8 στρέμματα για να πάρουμε την οικοδομική γραμμή.

 

Μετά θέλει την έγκριση του Δήμου αυτή η οικοδομική γραμμή. Να πάμε και στον δήμο. Εντωμεταξύ είχε πάει μέσα Οκτώβρη. Μετά από 2 εβδομάδες φεύγει από τον προϊστάμενο του δήμου η οικοδομική γραμμή και εγώ χαίρομαι που ξεπεράσαμε αυτό το εμπόδιο.

 

Ρωτάω πάλι την μηχανικό μου, τι θα γίνει από εδώ και πέρα και μου λέει μην αγχώνεσαι μια σφραγίδα θα πάρω από την πολεοδομία και είμαστε έτοιμοι.