Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Εύρεση εργασίας στο εξωτερικό


Simon

Recommended Posts

Το λάθος του ζαβι είναι οτι βλέπει τα πράγματα όπως ήταν πριν απο 20 χρόνια. Σήμερα οι θέσεις graduate engineers είναι εξαιρετικά λίγες σε σχέση με πριν απο 20 χρόνια ειδικά στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα έχει αυξηθεί εκθετικά η προσφορά λόγω Ινδίας, Κίνας, Αιγύπτου, κλπ. Μιλάω πάντα για το επίπεδο graduate engineers και οχι για αυτούς που αν και νέοι έχουν μέσω καλών και εξειδικευμένων μεταπτυχιακών/διδακτορικών άλλες γνώσεις που θέλουν οι εργοδότες. Δηλαδή θα βρούμε αγγελίες γενικής φύσεως και αγγελίες ειδικής φύσεως για νέους. Στις γενικής φύσεως τα στατιστικά λένε 1 θέση για 81,5 απόφοιτους job seekers. Στις ειδικής φύσεως 1 θέση για 5,1 απόφοιτους job seekers. Τα πάντα λοιπόν είναι θέμα πιθανοτήτων. Στις γενικής φύσεως υπάρχει μεγάλη προτίμηση εθνικότητας, μέσο, κλπ. Στις ειδικής φύσεως υπάρχει λιγότερη προτίμηση εθνικότητας και μέσου.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 2,2k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

To EN 1504 διάρκειας 120 ωρών δεν ήταν μόνο για Αθήνα αλλά είχε και online training. Στους 115 απόφοιτους στις 2 χρονιές η συντριπτική πλειοψηφία ήταν μηχανικοί με αρκετή δουλειά ή μηχανικοί σε μεγάλα γραφεία.

 

Τα σεμινάρια που παρέχουν επαγγελματικές δεξιότητες με άμεση αποκατάσταση είναι 50-100 στον κόσμο και είναι ιδιαίτερα ακριβά για τα Ελληνικά δεδομένα. Συνηθως κυμαίνονται σε τιμές >5000Ευρώ ενώ μπορούν να ξεπεράσουν ακόμα και τα 30Κ. Στην παγκόσμια έρευνα αγοράς για CPD η Ελλάδα κατατάσσεται στις χώρες με ελάχιστη δυναμική. Αυτό συμβαίνει ήδη απο το 2007. Η Ελλάδα δεν έχει νοοτροπία στην μετεκπαίδευση και άρα δεν υπάρχει αγορά. Η λογική είναι αφού δεν το ζητάει κανένας γιατί να το κάνω? Το ΕΝ 1504 είχε τιμή 500Ε για 120 ώρες. Υπήρξαν πολλοί που δεν γράφτηκαν διότι θεώρησαν τα χρήματα πολλά. Όσοι το παρακολουθήσαν θεώρησαν τα χρήματα ελάχιστα.

 

Ενα training για air quality inspector κοστίζει $12000 για industrial level. Με τον ΤΑP πολλοί έψαχναν για welding inspector. Μα δεν είναι δυνατό να επενδύεις κατόπιν εορτής σε κάτι και να περιμένεις να πετύχεις. Ξανά λοιπόν Η Ελλάδα δεν έχει νοοτροπία μετεκπαίδευσης

 

παράδειγμα

 

https://training.corrosion.com.au/nace-coating-inspection-program-level-2/

 

μπορεί να το κάνουμε στην Ελλάδα 100 φορές καλύτερα και μάλιστα με 10 ώρες εργαστηριακά πεδίου. Αν το βάλουμε πχ 1500Ε για 5 ημέρες (30 ώρες θεωρία +10)πόσοι θα έρθουν?

 

Εχει ένα καταπληκτικό CPD το Manchester Univ. σε Corrosion Prevention of Steel structures. Με 6000 GBP για 7 ημέρες. Λαμβάνουν 750 αιτήσεις για 50 θέσεις κάθε φορά απο παντού στον κόσμο. Πόσοι Ελληνες πάνε? κανένας. Πόσοι Τούρκοι πάνε? πέρυσι έλαβαν 610 αιτήσεις. 

 

Δειξτε μου σας παρακαλώ 1-2 σεμινάρια, όχι τα πιο top στον κόσμο που παρέχουν άμεση επαγγελματική αποκατάσταση, αλλά κάτι αξιοπρεπές με ένα κόστος που να μπορεί να πληρώσει ο μέσος 25άρης-30άρης με ένα εισόδημα της τάξεως του κατώτατου μισθου. Αν δεν υπάρχει τότε σας παρακαλώ αφήστε αυτά με τα 12χίλιαρα και τα αστρονομικά ποσά για κάποιο άλλο πιο κατάλληλο thread.

Για το μεν σεμινάριο του ΕΝ 1504, προσωπικά δεν θεώρησα πολλά τα χρήματα, απλά δεν μπορούσα να τα διαθέσω εκείνη την περίοδο.

Το αν η Ελλάδα έχει ή δεν έχει νοοτροπία μετεκπαίδευσης, δεν είναι κάτι που θα λύσω εγώ. Εγώ ρωτάω εσάς που έχετε την πληροφόρηση, να μου υποδείξετε κάτι που να αντέχει η τσέπη μου και να δίνει μια μικρή έστω προοπτική. Αν δεν έχει μάλλον τσάμπα συζητάμε. Τουλάχιστον δεν είναι μια συζήτηση που να αφορά τους πολλούς.

Ατυχές μαλλον το παράδειγμα σύγκρισης Τουρκίας-Ελλάδας. Η μεν έχει 7πλάσιο πληθυσμό και κατασκευαστικό κλάδο που ανθίζει, η δε, πάει από το κακό στο χειρότερο.

Εφόσον θεωρείτε πως στην Ελλάδα υπάρχει δυνατότητα να γίνει σωστή μετεκπαίδευση, ιδού η Ροδος ιδού και το πήδημα για τους καθηγητάδες μας. Ευκαιρία να βγάλουν και ένα extra εισόδημα. αλλά μην περιμένετε και 1500€/κεφάλι.

Προσωπικά όσους συναδέρφους γνωρίζω που θέλουν να φύγουν στο εξωτερικό, είναι διότι εδώ δεν βγάζουν ούτε τα προς το ζην. Οπότε πολύ ωραία και ενδιαφέροντα αυτά που μας περιγράφετε, δε λέω, αλλά δεν απευθύνονται σε αυτούς που δεν έχουν καλό μπαγιόκο στην άκρη.

Σχετικά με το τελευταίο σας ποστ, εγώ βλέπω αρκετές αγγελίες graduate engineer με σχετικά καλύτερο ποσοστό αιτήσεων από αυτό που περιγράφετε (www.reed.co.uk). Αυτό που με προβληματίζει όμως είναι οι περιγραφές των συναδέρφων στο παρόν thread, που παρουσιάζουν τις απαιτήσεις και τον ανταγωνισμό τραγικά δύσκολο. Δυστυχώς δεν μπορώ να επαληθεύσω ή να διαψεύσω ο ίδιος. Θα πρέπει να παω να φαω μόνος μου τα μουτρα μου και να δω ιδίοις όμμασι.

 

Θεωρώ ότι τα προηγούμενα ποστ των συναδέρφων συμβάλουν τα μέγιστα στις πληροφορίες που χρειάζεται ένας νέος που ενδιαφέρεται για εξωτερικο. Πχ τι αρμοδιότητες έχει ενας structural engineer έξω. Τι ζητάει η αγορά. Τα υπόλοιπα καλά είναι κι αυτά, αλλά δεν νομιζω ότι βοηθάνε και ιδιαιτερα.

Edited by kostaspde
Link to comment
Share on other sites

. Αυτό που με προβληματίζει όμως είναι οι περιγραφές των συναδέρφων στο παρόν thread, που παρουσιάζουν τις απαιτήσεις και τον ανταγωνισμό τραγικά δύσκολο.

Υπερβολές, μην ψαρώνεις

Link to comment
Share on other sites

Το λάθος του ζαβι είναι οτι βλέπει τα πράγματα όπως ήταν πριν απο 20 χρόνια. Σήμερα οι θέσεις graduate engineers είναι εξαιρετικά λίγες σε σχέση με πριν απο 20 χρόνια ειδικά στην Ευρώπη.

Δεν ειμαι εγω αυτος που μιλησε για ευρωπη. Ισα ισα το αντιθετο: προτρεπω να ΜΗΝ κοιτατε ευρωπη. Απο ευρωπη προσωπικα εγω μονο πολωνια εχω κοιταξει εντος του 2016. Το δικο μου ταργκετ ειναι πολυ συγκεκριμενο: καταρ, ηαε, νοτιος αφρικη (πρετορια-γιοχανεσμπουργκ).

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Σας δίνω παγκόσμια στατιστικά όπως αυτό της εικόνας (χωρίς Ινδία και Κίνα). Το παγκόσμιο ποσοστό ανεργίας ανά κατηγορία μηχανικών (2015) είναι

 

Πολιτικοί Μηχανικοί - 12,9%

Επιστήμη Υπολογιστών - 6,7%

Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί - 3,8%

Μηχ. Μηχανικοί - 6,3%

Ναυπηγοί - 2,9%

Πολεοδόμοι - 10,3%

Αρχιτέκτονες - 10,1%

Αεροναυπηγοί - 5,9%

Χημικοί Μηχανικοί - 2,2%

Βιολόγοι Μηχανικοί - (-3,4%) ζήτηση > προσφορά

Mechatronics Μηχανικοί - 1.2%

Πυρηνικοί Μηχανικοί - 0%

Μηχανικοί επικοινωνιών - 0,3%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

post-25466-0-96702300-1480873665_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Δειξτε μου σας παρακαλώ 1-2 σεμινάρια, όχι τα πιο top στον κόσμο που παρέχουν άμεση επαγγελματική αποκατάσταση, αλλά κάτι αξιοπρεπές με ένα κόστος που να μπορεί να πληρώσει ο μέσος 25άρης-30άρης με ένα εισόδημα της τάξεως του κατώτατου μισθου. Αν δεν υπάρχει τότε σας παρακαλώ αφήστε αυτά με τα 12χίλιαρα και τα αστρονομικά ποσά για κάποιο άλλο πιο κατάλληλο thread.

Για το μεν σεμινάριο του ΕΝ 1504, προσωπικά δεν θεώρησα πολλά τα χρήματα, απλά δεν μπορούσα να τα διαθέσω εκείνη την περίοδο.

Το αν η Ελλάδα έχει ή δεν έχει νοοτροπία μετεκπαίδευσης, δεν είναι κάτι που θα λύσω εγώ. Εγώ ρωτάω εσάς που έχετε την πληροφόρηση, να μου υποδείξετε κάτι που να αντέχει η τσέπη μου και να δίνει μια μικρή έστω προοπτική. Αν δεν έχει μάλλον τσάμπα συζητάμε. Τουλάχιστον δεν είναι μια συζήτηση που να αφορά τους πολλούς.

Ατυχές μαλλον το παράδειγμα σύγκρισης Τουρκίας-Ελλάδας. Η μεν έχει 7πλάσιο πληθυσμό και κατασκευαστικό κλάδο που ανθίζει, η δε, πάει από το κακό στο χειρότερο.

Εφόσον θεωρείτε πως στην Ελλάδα υπάρχει δυνατότητα να γίνει σωστή μετεκπαίδευση, ιδού η Ροδος ιδού και το πήδημα για τους καθηγητάδες μας. Ευκαιρία να βγάλουν και ένα extra εισόδημα. αλλά μην περιμένετε και 1500€/κεφάλι.

Προσωπικά όσους συναδέρφους γνωρίζω που θέλουν να φύγουν στο εξωτερικό, είναι διότι εδώ δεν βγάζουν ούτε τα προς το ζην. Οπότε πολύ ωραία και ενδιαφέροντα αυτά που μας περιγράφετε, δε λέω, αλλά δεν απευθύνονται σε αυτούς που δεν έχουν καλό μπαγιόκο στην άκρη.

Σχετικά με το τελευταίο σας ποστ, εγώ βλέπω αρκετές αγγελίες graduate engineer με σχετικά καλύτερο ποσοστό αιτήσεων από αυτό που περιγράφετε (www.reed.co.uk). Αυτό που με προβληματίζει όμως είναι οι περιγραφές των συναδέρφων στο παρόν thread, που παρουσιάζουν τις απαιτήσεις και τον ανταγωνισμό τραγικά δύσκολο. Δυστυχώς δεν μπορώ να επαληθεύσω ή να διαψεύσω ο ίδιος. Θα πρέπει να παω να φαω μόνος μου τα μουτρα μου και να δω ιδίοις όμμασι.

 

Θεωρώ ότι τα προηγούμενα ποστ των συναδέρφων συμβάλουν τα μέγιστα στις πληροφορίες που χρειάζεται ένας νέος που ενδιαφέρεται για εξωτερικο. Πχ τι αρμοδιότητες έχει ενας structural engineer έξω. Τι ζητάει η αγορά. Τα υπόλοιπα καλά είναι κι αυτά, αλλά δεν νομιζω ότι βοηθάνε και ιδιαιτερα.

 

Ενα πρόγραμμα εκπαίδευσης έχει ένα κόστος δημιουργίας, παράδοσης και 40% overhead για να καλύψεις τυπικά έξοδα. Το ΚΠΑ έχει μια σειρά CPD http://elearninguoa.org/ με αξιόλογα προγράμματα αλλά κοστίζουν περί τα 1500Ε. Δεν ξέρω κατά πόσο είναι διεθνώς αναγνωρισμένα και κατά πόσο λαμβάνεις international certification. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Μερικά πράγματα συγκεντρωτικά για το ΗΒ:

 

Α) Ρόλοι: Technical Director > Technical Manager > Principal Engineer > Senior Engineer > Engineer > Assistant Engineer (ή Senior Technician / σχεδιαστές) > Graduate Engineer (Technician) > Internship Engineer (Internship Technician) 

Β) Ειδικότητες ΠΜ: Structural, Geotechnical, Highways, Transport Planner, Project Manager. Και ποιο συγκεκριμένες ακόμα (Bridge, Building, Railway, Signal, Tunneling.....). Άλλες ειδικότητες: Architect, Landscape Architect, BIM, Mechanical, Electrical, Services, Hydrologist,.....

 

C) Στη Βρετανία υπάρχει έλλειψη μηχανικών κατ εμένα. Όχι τόσο σε νέους, όσο σε έμπειρους > Senior και Project Managers. Όμως: 

Ένας Έλληνας μηχανικός με μία εμπειρία 4-5 χρόνων σε δικό του γραφείο (+ θητεία ως μηχανικός στο στρατό <= μετράει), είναι αρκετά πιθανόν να έχει περισσότερη εμπειρία από κάποιον που έχει εργαστεί μόνο στη Βρετανία αντίστοιχα χρόνια. Και αυτό γιατί, ο Έλληνας πιθανόν θα έχει ένα μεταπτυχιακό, έπειτα υπογράφει τις μελέτες του, παίρνει όλη την ευθύνη πάνω του, ξέρει τι θα πει άγχος, κάνει μετρίσεις μόνος του, κάνει μελέτες μόνος του, σχέδια, μιλάει με τον πελάτη, κάνει το συμβόλαιο μόνος του, πηγαίνει στις ΔΥ μόνος του, κανονίζει τα συνεργεία και είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια των εργαζομένων, για την οργάνωση του έργου και τη τελική του παράδωση, μπορεί να είναι τεχνικός ασφαλείας, ενεργειακός επιθεωρητής, ελεγκτής δόμησης..... Αυτά είναι εμπειρία & ευθύνη. Δεν τα κάνει ένας μηχανικός με 4-5 χρόνια εμπειρία στη Βρετανία... 

 

D) Από εκεί και έπειτα, με βάση τα παραπάνω ένας Έλληνας μηχανικός με μία συναφή εμπειρία με τη παραπάνω μπορεί να βρει σχετικά εύκολα δουλειά στη Βρετανία. Όχι σαν graduate, σαν engineer.

Εδώ τις μελέτες και την ευθύνη τις υπογράφουν οι Chartered Engineers. Chartered γίνεται κάποιος με συγκεκριμένα ακαδημαϊκά προσόντα, αποδεδειγμένη εμπειρία και μέσω μίας μακράς διαδικασίας που περιλαμβάνει διάφορα (την οποία πρόσφατα και ολοκλήρωσα και περιμένω τα αποτελέσματά μου :smile: ) σε αντοίστοιχα ινστιτούτα (ICE, IStructE, IMech, RIVA, κτλ κτλ). Για να γίνει κάποιος Senior θα πρέπει να έχει μεγάλη εμπειρία στη Βρετανία ή να είναι τουλάχιστον Incorporated Engineer (Graduate < Member < IEng < CEng). Για παραπάνω μόνο CEng. 

 

1. Οι εταιρείες ψάχνουν κόσμο να δουλέψει Full Time. Οι περισσότεροι ψάχνουν contract. Ως contract τα χρήματα είναι περισσότερα, αλλά τα έξοδα όλα του εργαζομένου και η φορολογία που "σκίζει αγρίως".

2. Οι εταιρείες ψάχουν full time, γιατί η πρόσληψη ενός μηχανικού κοστίζει στην εταιρεία (συνεχής εκπαίδευση από άλλους μηχανικούς, παρουσιάσεις, εκπαίδευση από άλλους φορείς, training agreement για τα ινστιτούτα). Η πρόσληψη είναι επένδυση. 

3. Καλό είναι να υπάρχει μία εμπειρία από ΗΒ. Ένα μεταπτυχιακό μετράει πολύ γιατί είναι και εμπειρία, και σημαίνει ότι ο άλλος γνωρίζει τον τρόπο ζωής και δε θα σηκωθεί ένα πρωί να πει μου έλλειψε ο ήλιος παραιτούμαι. 

4. Υπάρχουν (σε αντίθεση με την Ελλάδα.....) ένα κάρο ειδικότητες / υποειδικότητες όπου ένας πχ ΠΜ μπορεί να απασχολήθει. Συγκεκεριμένα πράγματα => αντικείμενο εργασίας. 

5. Η επικοινωνία είναι πολύ βασική. Ένα καλό επίπεδο Αγγλικών χρειάζεται. Όχι άπταιστα (φυσικά), πολύ καλά έως καλά θα έλεγα. Όσο καλύτερα, τόσο γρηγορότερη και η εξέλιξη.  

6. Λόγω της οικονομικής κρίσης στις διάφορες χώρες, αλλά και του καλού προσώπου / επιπέδου που δείχνουν σε γενικές γραμμές οι μετανάστες μηχανικοί από τις ευρωπαϊκές χώρες, νομίζω πως γίνεται μία στροφή στη πρόσληψη ξένων μηχανικών. Κοστίζουν λιγότερο / ίσως έχουν λιγότερες απαιτήσεις, μιας και ο κόσμος θέλει απλά να φύγει από τις χώρες του;

 

E) Πως βρίσκει κάποιος δουλειά;;

Αποφασιστικότητα και σιγουριά 100% => LinkedIn. Απευθείας επικοινωνία με requiters. Στείλτε mail, πάρτε τους τηλέφωνο. Εδώ θέλει υπομονή και επιμονή μιας και μπορεί να πάρει χρόνο. Το δύσκολο όμως είναι η πρώτη δουλειά. Έπειτα, θα σας κυνηγούν στο linkedin και δε θα το πιστεύετε. Να έχετε αισιοδοξία και υψηλούς στόχους. Δεν ψάχνετε δουλειά σε άλλη χώρα επειδή δεν έχει δουλειά (το ξέρουν αυτό). Ψάχνετε για να κάνετε στροφή στη καριέρα σας και να αποκτήσετε καινούριες εμπειρίες. Δείξτε στο requiter ότι φίλε, τη δουλειά θα τη πάρω έτσι και με πλασάρεις και θα φας ψωμί και εσύ. Δηλαδή, αποφασιστικότητα, σιγουριά, και όχι λεπτομέρειες γιατι ΔΕΝ ειναι μηχανικοί. Στο επόμενο βήμα, πουλήστε τον εαυτό σας σωστά στη συνέντευξη. Κάντε στοχευμένες ερωτήσεις για την εταιρεία αφού έχετε μάθει τα πάντα για αυτή. Να είστε ειλικρινείς. Αναφέρετε ότι παρακουλουθείτε όσο συχνότερα μπορείτε σεμινάρια / ημερίδες στο ΤΕΕ (CPD). Το ξέρουν ότι κοστίζουν τα επι πληρωμή.. Δεν ξέρω πολλούς που να πηγαίνουν ακόμα και εδώ από μόνοι τους να πληρώσουν ένα σκασμό λεφτά για να επιμορφωθούν. Αυτό το ξέρουν και αυτοί που θα σας κάνουν τη συνέντευξη. Και δεν είναι μόνο τα σεμινάρια... Υπάρχουν και τα βιβλία.... ;)

 

Σε γενικές γραμμές τους ενδιαφέρει αν μπορείτε να κάνετε τη δουλειά σωστά, να δέσετε με την ομάδα, να προσαρμοστείτε εύκολα, να έχετε όρεξη και στόχους, να θέλετε να εξελιχθείτε και να προσφέρετε στην ομάδα. 

 

Αυτά τα λίγα από μένα. 

Edited by Earl
  • Upvote 7
Link to comment
Share on other sites

Δε δέχομαι την αποψη οτι τα περιςςοτερα posts εδω δε βοηθανε. Πρόκειται για εμπειρια ετών έτοιμη που μας έφυγε η ψυχή να μάθουμε. Οποίος θελει να μάθει, να ρωτάει με διαθεςη να ακουςει και οχι με διαθεςη να μας κανει κριτική.

 

Ενας συνάδελφος έφυγε σε αλλο τμήμα εντος της εταιρίας μας. Βάλαμε αγγελία, και μαζέψαμε 279 βιογραφικά!!! Υπαρχει αρκετός ανταγωνισμός λοιπόν...

 

Στη πρωτη μου συνεντευξη της καριερας μου ρώτησα πως θα γίνω έμπειρος για να βρω δουλεια χωρις να μου δώσετε την ευκαιρια, και η HR μου είπε δεν εχω ιδεα.

 

Ξεκινάς απο junior θεσεις, τα χρήματα δεν ειναι προτεραιότητα. Πρώτα η απόκτηση εμπειρίας. Στο εξωτερικό φεύγεις πιο ευκολα αν εχεις πρώτα κάποια εμπειρια. Αν οχι, απλα θα υπάρξει κάποιο ζόρι αλλα η επιτυχία θα έρθει.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Λοιπον εχει ερθει η ωρα να φυγω και εγω απο Ελλαδα...

 

1)Για αρχη θα παω Γερμανια μιας και εχω τον αδερφο μου εκει και θα εχω ενα μερος να μεινω... Εχω να κανω μια ερωτηση για εκει, ειμαι μηχανολογος μηχανικος ΤΕ τι χρειαζεται να εχω μαζι μου για να κανω αναγνωριση πτυχιου?

2)Επισης εχω και work permit για Καναδα, απο το internet θα μπορεσω να βρω δουλεια η θα χρειαστει να παω εκει?

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.