Μετάβαση στο περιεχόμενο

Σε Διαμετακομιστικό Κέντρο Μετεξελίσσεται ο Πειραιάς


ebuildgr

Recommended Posts

Με υψηλές ταχύτητες κινούνται οι δύο πάροχοι του εμπορικού λιμένα στον Πειραιά –η εταιρεία Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς (ΣΕΠ Α.Ε.), θυγατρική της Cosco, στον προβλήτα ΙΙ και ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ Α.Ε.) στον προβλήτα Ι– καθώς η διακίνηση εμπορευμάτων, τράνζιτ και τοπικών, για το 2011, άγγιξε το υψηλότερο ποσοστό, που είχε καταγραφεί το 2007, πριν ξεκινήσουν οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στο λιμάνι και το βυθίσουν στα «τάρταρα» της επιλογής των διεθνών εταιρειών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.

Σύμφωνα με στοιχεία από τη Διεθνή Ναυτική Ενωση (ΔΝΕ), κατά τη διάρκεια του 2011 από το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά διακινήθηκαν συνολικά 1.155.609 teus με τη μορφή τράνζιτ και 400.294 teus ως τοπικά φορτία. Δηλαδή συνολικά διακινήθηκαν 1.555.903 teus, νούμερο που αγγίζει τα υψηλότερα του 2007.

Κύκλοι των χρηστών του εμπορικού λιμένα υποστήριξαν ότι η πλειονότητα των τράνζιτ εμπορευματοκιβωτίων κατευθύνεται προς χώρες της Μαύρης Θάλασσας, της Ασίας, την Τουρκία, το Ισραήλ, τη βόρεια Αφρική, την Ιταλία αλλά και προς λιμάνια της ανατολικής και δυτικής Μεσογείου. «Εάν υπήρχαν οι κατάλληλες υποδομές, όπως να φθάνει μέσα στους προβλήτες το τρένο, τότε είναι σίγουρο ότι ο Πειραιάς θα ενίσχυε τη θέση του έναντι άλλων ανταγωνιστικών λιμένων και θα αύξανε τους πελάτες του στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη, που σήμερα είναι πολύ χαμηλά», ανέφερε στην «Κ» ο πρόεδρος της ΔΝΕ, Νίκος Αρβανίτης. Σύμφωνα με τον ίδιο, το γεγονός ότι οι δύο πάροχοι παρέχουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, με πελατοκεντρικό χαρακτήρα, σύγχρονο τρόπο λειτουργίας, υψηλή παραγωγικότητα, ανταγωνιστικά τιμολόγια και εργασιακή ειρήνη βοήθησε να γίνει περισσότερο ελκυστικό το εμπορικό λιμάνι και να το επιλέξουν για τα δρομολόγια των πλοίων τους, ως διαμετακομιστικό κέντρο, νέες μεγάλες εταιρείες. «Με τον τρόπο που λειτουργεί σήμερα το λιμάνι απελευθερώνονται οι προστιθέμενες αξίες του και μετατρέπεται σε πόλο έλξης των μεγάλων εταιρειών για να το χρησιμοποιήσουν ως λιμάνι κύριο κόμβο (main hub port). Αυτό επιτεύχθηκε, κυρίως, ύστερα από την πλήρη ενεργοποίηση της ΣΕΠ στον προβλήτα ΙΙ».

Να σημειωθεί ότι οι εταιρείες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων θεωρούν περισσότερο επικερδές να επιλέγουν συγκεκριμένα λιμάνια ως διαμετακομιστικά κέντρα αντί να προσεγγίζουν στα διάφορα λιμάνια για να αφήνουν εμπορευματοκιβώτια, χάνοντας χρόνο και αυξάνοντας το κόστος τους.

Σημαντική αύξηση

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΝΕ, η ΣΕΠ Α.Ε. που διαχειρίζεται τον προβλήτα ΙΙ πέτυχε να μεταφέρει, κατά τη διάρκεια του 2011, 608.985 teus τράνζιτ, ενώ τα τοπικά φορτία ήταν 337.500 teus, βελτιώνοντας σημαντικά την παραγωγικότητά του προβλήτα ΙΙ. Αρα διακινήθηκαν 1.046.485 teus και εφόσον προσθέσουμε σ’ αυτά και τα 108.532 εμπορευματοκιβώτια, κενά φορτίου, που διακινήθηκαν από τον προβλήτα ΙΙ, τότε η συνολική διακίνηση φθάνει στο 1.055.017 teus, πολύ μεγαλύτερη από την αντίστοιχη του 2010. Η καλή πορεία του προβλήτα ΙΙ συνεχίσθηκε και το πρώτο τρίμηνο του 2012 καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία της Cosco, κατά το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2012 διακινήθηκαν 504.000 teus, ενώ στο ίδιο διάστημα του 2011 είχαν διακινηθεί περί τα 205.000 teus.

Επίσης σημαντική βελτίωση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων πέτυχε και ο ΟΛΠ Α.Ε. στον προβλήτα Ι. Το 2011 διακινήθηκαν 378.196 teus τράνζιτ ενώ τα τοπικά φορτία ήταν 62.794 teus, δηλαδή συνολικά διακινήθηκαν 400.297 teus. Εάν σ’ αυτά προστεθούν και τα 59.901 κενά εμπορευματοκιβώτια που διακινήθηκαν, τότε η συνολική διακίνηση ανεβαίνει στα 500.891 teus.

Εκπρόσωποι εταιρειών που χρησιμοποιούν τους δύο προβλήτες ανέφεραν ότι υπάρχει αισιοδοξία για περαιτέρω βελτίωση στην παραγωγικότητα και στην εξυπηρέτηση των πελατών καθώς και οι δύο πάροχοι έχουν προγράμματα εκσυγχρονισμού των υποδομών τους και του τεχνολογικού εξοπλισμού τους ώστε οι χρόνοι εξυπηρέτησης των πλοίων να μειωθούν σημαντικά.

(από την εφημερίδα “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ”, 05/05/2012)

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.