Μετάβαση στο περιεχόμενο

Η μοίρα των μηχανικών...


acnt

Recommended Posts

Με αφορμή αυτή την φωτογραφία του [email protected], πιστεύετε πως υπάρχει μηχανικός ο οποίος να μην είναι υποψήφιος για αυτή την κατάσταση; Που στηρίζω αυτό και που θέλω να καταλήξω;

 

Σκεφτείτε:

α) Ασκούμε ένα πολύ εξειδικευμένο επάγγελμα, το οποίο απαιτεί εξειδικευμένα συνεργεία, σωστά; Που είναι αυτά;

β) Υπογράφουμε μελέτες-επιβλέψεις. Οι μπετατζήδες/σιδεράδες γιατί να μην υπογράφουν; Kαι για να κάνω και μία αντιπαράθεση, γιατί υπογράφουν οι υδραυλικοί-ηλεκτρολόγοι-εγκαταστάτες αερίου; Εμείς τελειώσαμε πανεπιστήμιο για να μαλώνουμε με τα συνεργεία; Τα οποία απλά δεν θέλουν να κάνουν αυτά που τους λέμε!!! Γιατί να βάζουμε αράδα τις υπογραφές μας; Αλήθεια μετρήσατε σε μια απλή άδεια, από την φάση συμβολαίων μέχρι την ρευματοδότηση πόσες φορές υπογράφουμε;

γ) Η συντριπτική πλειοψηφία των μονάδων παραγωγής σκυροδέματος, δεν υπόκεινται σε κανέναν έλεγχο σύμφωνα με τον ΚΤΣ.

δ) Ως επιβλέποντες, είστε σίγουροι πως ο εργολάβος δεν αφαιρεί οπλισμό μετά τον έλεγχο που κάνετε;

 

Πιστεύω πως η προηγούμενη γενιά μηχανικών μας έχει φορτώσει με υπέρμετρες ευθύνες... Καιρός είναι να κάνουμε κάτι γι να απαλλαγούμε απ' αυτές. Ενα αμερικάνικο σύστημα κατασκευών δηλαδή, με σαφώς διαχωρισμένες αρμοδιότητες μηχανικού-εργολάβου. Το ασυμβίβαστο βλέπετε, δεν εξαντλείται μόνο σε πολιτικούς, δικηγόρους και δημοσίους υπαλλήλους...

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 75
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

κατα καποιο τρόπο διαφωνω με τα παραπάνω.

 

οχι γιατι υποστηρίζω οτι υπάρχουν σοβαρα συνεργεία, τουναντίον, ενα μεγαλο ποσοστό αποτελείται απο ανθρώπους που ενδιαφέρονται μονο στο να τελειώσουν οπως οπως το καθε εργο.

 

το πρόβλημα ειναι πως με την ιδια λογικη που υπάρχουν σοβαρα συνεργεια και μη ετσι υπάρχουν σοβαροι μηχανολόγοι και μη.

 

μην πεσετε να με φατε, δεν το γράφω για να επιτεθώ σε κανεναν προσωπικα ουτε για να καταφερθω εναντίον κανενός επαγγελματος.

 

απλα πιστεύω πως στις τάξεις καθε ομαδας υπάρχουν καλα και ασχημα παραδείγματα.

 

και αναφορικα με τη φωτό που ειδαμε να ρωτησω κατι απλό, ποιος μηχανικός την ειδε και επετρεψε να παραμείνει ετσι? φταιει το συνεργείο των ασχετων μπετο-σιδεράδων η ο μηχανικός επιβλέπων που το επέτρεψε να στηθει ετσι.?

 

η μήπως φταιει η ανάδοχος εταιρεία που προκειμένου να μεγαλώσει το περιθώριο κέρδους επέλεξε συνεργεια αμφιβόλου ποιότητος αλλα με χαμηλά κόμιστρα?

 

πιστευω πως το θεμα ειναι μεγάλο, θεωρω πως όλοι εχουν δει απο κατι στραβό στην πορεία τους αλλα εν κατακλείδι ολα χρειάζονται εξειδίκευση.

Link to comment
Share on other sites

Από τη στιγμή που:

α) Η ελάχιστη αμοιβή υπάρχει μόνο για τα μάτια του ΤΕΕ

β) Το μπετό έχει φιλότιμο (ρήση των παλαιοτέρων), όχι απεριόριστο όμως όπως καταδεικνύει και η φωτογραφία

γ) Οι περισσότεροι κάνουν εκπτώσεις (βλέπε α) με αποτέλεσμα να αναλαμβάνουν περισσότερες άδειες για να τα βγάλουν πέρα και τελικά να μην επιβλέπουν ουσιαστικά ούτε μία εξ αυτών

δ) Ελάχιστοι συνάδελφοι αντιδρούν σε ατασθαλίες ιδιοκτητών, εργολάβων κλπ

 

δεν είναι λογικό να συμβεί αυτό που δείχνει η φωτογραφία;

 

Προσωπική μου άποψη πχ είναι ότι η ελάχιστη αμοιβή επί της στατικής μελέτης είναι λογική μόνον όταν αφορά απλά, κανονικά πλαίσια. Από τη στιγμή που υπάρχουν ιδιαιτερότητες στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό θα έπρεπε η αμοιβή να είναι σαφώς μεγαλύτερη. Πόσοι όμως το κάνουν αυτό; Ή πόσοι συνάδελφοι κάνουν δώρο την επίβλεψη με αποτέλεσμα είτε να μην πατάνε στην οικοδομή είτε όποτε και όταν πηγαίνουν να το κάνουν σαν αγγαρεία; Πόσοι από εμάς έχουμε επιβάλλει την λήψη δοκιμίων σκυροδέματος στα ιδιωτικά έργα; Πόσοι από εμάς ειδοποιούμε τους συναδέλφους μας για κάποιο συνεργείο το οποίο δεν κάνει σωστά την δουλειά του; Η απάντηση είναι κανείς (σχεδόν)! Οπότε λογικότατο να κυκλοφορούν αεριτζήδες. Λογικότατο να υπάρχουν ανεξέλεγκτα εργοτάξια κατασκευής σκυροδέματος. Πρέπει κάποτε να καταλάβουμε ότι η ευθύνη της κατασκευής κτηρίων είναι τεράστια. Θυμίζω εδώ την διαφορά ενός γιατρού από έναν μηχανικό: αν ο γιατρός κάνει λάθος πεθαίνει ένας, αν ο μηχανικός κάνει λάθος πεθαίνουν κατ' ελάχιστο 5. Το κακό όμως είναι ότι πρακτικά αποκλείεται να πειστεί το σύνολο των μηχανικών να αλλάξει λογική. Το χρήμα είναι γλυκό και στον βωμό του ο καθένας είναι ικανός να θυσιάσει τα πάντα.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Με αφορμή αυτή την φωτογραφία του [email protected], πιστεύετε πως υπάρχει μηχανικός ο οποίος να μην είναι υποψήφιος για αυτή την κατάσταση; Που στηρίζω αυτό και που θέλω να καταλήξω;

 

Σκεφτείτε:

α) Ασκούμε ένα πολύ εξειδικευμένο επάγγελμα, το οποίο απαιτεί εξειδικευμένα συνεργεία, σωστά; Που είναι αυτά;

β1) Υπογράφουμε μελέτες-επιβλέψεις. Οι μπετατζήδες/σιδεράδες γιατί να μην υπογράφουν; β2) Kαι για να κάνω και μία αντιπαράθεση, γιατί υπογράφουν οι υδραυλικοί-ηλεκτρολόγοι-εγκαταστάτες αερίου; β3) Εμείς τελειώσαμε πανεπιστήμιο για να μαλώνουμε με τα συνεργεία; Τα οποία απλά δεν θέλουν να κάνουν αυτά που τους λέμε!!! β4) Γιατί να βάζουμε αράδα τις υπογραφές μας; Αλήθεια μετρήσατε σε μια απλή άδεια, από την φάση συμβολαίων μέχρι την ρευματοδότηση πόσες φορές υπογράφουμε;

γ) Η συντριπτική πλειοψηφία των μονάδων παραγωγής σκυροδέματος, δεν υπόκεινται σε κανέναν έλεγχο σύμφωνα με τον ΚΤΣ.

δ) Ως επιβλέποντες, είστε σίγουροι πως ο εργολάβος δεν αφαιρεί οπλισμό μετά τον έλεγχο που κάνετε;

 

Πιστεύω πως η προηγούμενη γενιά μηχανικών μας έχει φορτώσει με υπέρμετρες ευθύνες... Καιρός είναι να κάνουμε κάτι γι να απαλλαγούμε απ' αυτές. Ενα αμερικάνικο σύστημα κατασκευών δηλαδή, με σαφώς διαχωρισμένες αρμοδιότητες μηχανικού-εργολάβου. Το ασυμβίβαστο βλέπετε, δεν εξαντλείται μόνο σε πολιτικούς, δικηγόρους και δημοσίους υπαλλήλους...

 

Θέτεις τέσσερα ερωτήματα, τα οποία εν συντομία θα απαντήσω

α). Ψάχνεις να βρείς ό,τι καλύτερο (για συνεργεία) μπορείς. Ο κόσμος δεν είναι τέλειος

β1) Διότι δεν προβλέπεται από κανένα νόμο

β2) Διότι προβλέπεται από νόμο

β3) Οχι (δεν χρειάζεται να μαλώνεις με συνεργεία). Ο κόσμος δεν είναι τέλειος

β4) Βάζουμε υπογραφές εκεί όπου το απαιτεί ο νόμος. Αλλά θα συμφωνήσω μαζί σου, προσωπικά έχω χάσει το λογαριασμό με τις υπογραφές που χρειάζεται να βάλω. Αν έπαιρνα 1 ευρώ για κάθε υπογραφή που βάζω,θα ήμουν πλούσιος , χωρίς πλάκα.

γ) Γιατί, υπόκειται τίποτα σε έλεγχο στην Ελλάδα;

δ) Οπου δεν υπάρχει εμπιστοσύνη, πρέπει να υπάρχει έλεγχος. Σε πολλές δε περιπτώσεις, ακόμα και αν υπάρχει εμπιστοσύνη (μεταξύ εργολάβου και μηχανικού) , πάλι πρέπει να υπάρχει (διακριτικός) έλεγχος για να συνεχίζεται η εμπιστοσύνη.

 

 

Τα ερωτήματα όμως αυτά (όπως και απαντήσεις που δίνω) είναι, όπως τις βλέπω, αποσπασματικές. Το βασικό ερώτημα είναι: Τι ρόλο βαράω εγώ εδώ πέρα; Με το ιδιοκτήτη να μου λέει τα δικά του, τον εργολάβο, τα συνεργεία, την πολεοδομία, την εφορία, τους προμηθευτές, το ΙΚΑ, το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας, κτλ, κτλ.

 

Και η απάντησή μου είναι: Κάνε ό,τι καλύτερο μπορείς. Κράτα τα στάνταρ σου ψηλά. Μάθε να επικοινωνείς και να λύνεις το προβλήματα που τις περισσότερες φορές είναι διαπροσωπικά και τις ελάχιστες φορές είναι τεχνικά.

 

Τα λέω σε σένα για να τ'ακούω εγώ.

Link to comment
Share on other sites

Είναι πολύ ευχάριστο που δημιουργήθηκε προβληματισμός με τη φωτογραφία που σύναψα στο Post.

Δική μου γνώμη:

Έχοντας ρίξει 170.000 κ.μ. μπετόν κατέληξα στο συμπέρασμα ότι ΤΟ ΣΙΧΑΙΝΟΜΑΙ.Η ιστορία του ξέρουμε όλοι πως ξεκινάει,αντικαθιστώντας στην οικοδομή την πέτρα κ το ξύλο σαν φθηνότερο υλικό.

Ιδού από τη δικιά μου εμπειρία τί απαιτείται για να φτιάξεις ΣΩΣΤΑ ένα κ.μ. μπετόν σύμφωνα με τις προδιαγραφές που και καλά φτιάχνουμε τη μελέτη μας

1.ΑΔΡΑΝΗ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑΤΟΣ.Σωστή κοκκομετρική διαβάθμιση αδρανών,ικανό πέτρωμα προέλευσης,πιστοποιημένος σπαστήρας,σωστή υγρασία αδρανών,καλή γωνία εσωτερικής τριβής,τήρηση ανώτατου ορίου παιπάλης κλπ

2.ΤΣΙΜΕΝΤΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑΤΟΣ.Περιττό να παραθέσω Κ.Τ.Σ και προδιαγραφές καυστήρα στον ασβεστόλιθο.Θυμηθείτε μόνο τί έγινε πριν από 3-4 χρόνια με όλες τις οικοδομές που κατεδαφίστηκαν διότι οι προμηθευτές σκυροδέματος που έπαιρναν τσιμέντο από γνωστή εταιρεία (#######,μετρήστε διέσεις κ θα καταλάβετε,μόνο 2 είναι οι μεγάλες) έπεσαν σε παρτίδα τσιμέντου με τεράστια ποσότητα τέφρας λόγω κακού ηφαιστειογενούς πετρώματος προέλευσης.Αποζημιώθηκαν(?!...) περίπου 300 πολυκατοικίες υπό κατασκευή ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ

3.ΣΥΝΘΕΣΗ.Μόνο να διαβάσετε τις οδηγίες του αξιότιμου Κου Μαρσέλου θα βάλετε τα κλάμματα από τις προδιαγραφές και πως-αν μπορούν να εφαρμοστούν στη χώρα της αρπαχτής.

4.ΜΕΤΑΦΟΡΑ.Πώς είστε σίγουροι ότι δεν υπερβήκατε τη μέγιστη ώρα και τις μέγιστες αναδεύσεις της βαρέλας από τη στιγμή που βγήκε από το mixer μέχρι να διαστρωθεί στον ξυλότυπο?

5.ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΧΑΛΥΒΑ.Δεν αναφέρομαι καν στο πρότυπο του ΕΛΟΤ για λόγους χρόνου.Αν θέλετε κάντε δειγματολειψία κ χημική ανάλυση.

6.ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΧΑΛΥΒΑ.Δεν θα αναφερθώ καν σε περιπτώσεις οξειδωμένου.Μιλάω για λεπτομέρειες όπλισης,μήκη αγκυρώσεων-ματίσεων ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ,χρήση ρητινών στη μάτιση,επικαλύψεις κ τα λοιπά,ανοίξτε ΕΚΩΣ κ πείτε μου ποσοστό εφαρμογής στην πράξη.

7.ΞΥΛΟΤΥΠΟΣ.Τρυπόξυλα,μή λαδωμένες επιφάνειες,μη χρήση αποστατών,καρκίνος να μιλάς στο συνεργείο κλπ

8.ΣΚΥΡΟΔΕΤΗΣΗ.Σωστό πάχος κάθε στρώσης διάστρωσης,δόνηση,συντήρηση με διαβροχή κ λινάτσες,ΧΡΟΝΟΣ ΞΕΚΑΛΟΥΠΩΜΑΤΟΣ,σωστή δειγματοληψία,ΑΠΟΜΙΞΗ γιατί ο μπουματζής είναι ΠΑΚΙΣΤΑΝΟΣ κ ο πρεσαδόρος βιάζεται κλπ

9.ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ.από 4 έως 32 ,οριακά μόνο με χρήση πρόσμικτων,το καλοκαίρι με 35 κ 40 είδατε καμιά οικοδομή να σταματάει??????

10.Διάφορα άλλα κατά περίπτωση φουκαρά μηχανικού

11.ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΙΜΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ.Σκυρόδεμα με πρέσα κ ΦΠΑ 90€/κ.μ.Σίδηρος 600 €/τν+φπα+βάρος οδηγού σε χάλυβα.....Μόνο να σκεφτείτε διαφορά ποσοτήτων μελέτης κατασκευής θα χρειαστείτε 10 μππουκάλια absolut mandrin,εγώ πάντως τόσα θέλω.

12.ΙΚΑ.Αραγμένοι αλλοδαποί,οι πρώτες λέξεις που μαθαίνουν είναι ''ναι,ναι μάστορα''-''όλα καλά αφεντικό''-''τώρα ήρθε αφεντικό που πίνουμε καφέ?''-''σιδερά φταίει''-''καλουπατζή φταίει''-το ##### της ##### τους φταίει και η φτώχεια που δέρνει τον κόσμο.

Μήπως ήρθε ο καιρός να εξελιχθούμε σαν επιστήμονες,σαν αγορά και σαν πολίτες που κατοικούν σε σπίτια φτιαγμένα από αυτή την αηδία να αλλάξουμε το σύστημα κατασκευής σκελετού?Μήπως κ οι σχολές αν θέλουν να βγάζουν εξελιγμένους επιστήμονες να αναθεωρήσουν λίγο?Η θα μείνουμε στην εποχή του χαλκού?''Σύμμικτες είναι το μέλλον,ξύλινες είναι το μέλλον,προκατασκευασμένα στοιχεία είναι το μέλλον'' κ ακόμη η τεχνολογία είναι της εποχής του παππού μου.

Θα μείνω από καρδιά να φτιάχνω χιλιάδες κυβικά από αυτό το εξάμβλωμα μέχρι ν' αλλάξει η αγορά,για να μην είναι το όνομά μου στο χαρτάκι καμιά μέρα.

Αναρωτηθείτε από αυτές τις ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ προδιαγραφές που ανέφερα τί ποσοστό φτάνει από την μελέτη στο σπίτι που κατοικείτε.

 

Με τιμή

[email protected]

Link to comment
Share on other sites

CostasV

α) Πόσα θα έχουν γίνει μέχρι να βρείς συνεργείο που αξίζει; Και τί γίνεται στην περίπτωση που ζεις σε μια μικρή κοινωνία όπου τα standards καθορίζονται από λίγους και ουσιαστικά δεν έχεις περιθώριο επιλογών;

β1&2,4) Και επειδή δεν προβλέπεται; Θα κάτσουμε να τα υπομένουμε εμείς;

β3) Κι αν δεν μαλώσεις, πως θα επιβληθείς στον ξεροκέφαλο μπετατζη ο οποίος πιστεύει πως είναι άριστη η τεχνική του να αφήνεις κενό ανάποδο Π στα τοιχία υπογείου για να πατήσουν εκεί οι δοκοί;

Κατά γενικές γραμμές πάντως συμφωνούμε...

 

aeragogos, μηχανολόγος είσαι; Όπως αναφέρει και ο [email protected] (μάλλον θα το θέσω διαφορετικά εγώ, αλλά θα πω το ίδιο πράμα) η θεωρία του ευτυχισμένου μηχανικού προσδιορίζει πως κάθε μηχανικός, όσο μεγαλύτερη άγνοια έχει, τόσο πιό ευτυχισμένος είναι! Βέβαια δεν αναφέρομαι σε εσένα συνάδελφε, αλλά όλοι μας τον ΕΑΚ και τον ΕΚΟΣ δεν τον ξέρουμε απ'έξω και ανακατωτά!!! Τα σπίτια όμως πάμε να τα κάνουμε!

 

[email protected], γιατί με προκαλείς τώρα; Μήπως είναι μόνο αυτά που ανέφερες και άλλα τόσα και όταν τελειώσουμε με αυτά, θα βρούμε τα τριπλάσια να αντιμετωπίσουμε;;; Να θεωρείς πάντως τον εαυτό σου τυχερό που απο τα δημόσια και τις μεγάλες εταιρίες μεταπηδάς στα ιδιωτικά... Μέρα με την νύχτα η δουλειά!

 

Πάντως το ερώτημα μου παραμένει! Μπορούμε και πρέπει να κάνουμε κάτι για αυτή την κατάσταση;;;

Link to comment
Share on other sites

προς zavi: Δεν είδα την φωτογραφία που λες. Τι απεικόνιζε;

 

προς acnt: Είμαστε ΜΕΡΟΣ του συστήματος. Οχι απαραίτητα το σημαντικότερο ή το καλύτερο, ούτε το χειρότερο. Ας παίξουμε το ρόλο μας (μελετητής, κατασκευαστής, επιβλέπων, συντηρητής, προμηθευής, ελεγκτής) όσο μπορεί ο καθένας καλύτερα.

 

Τον κόσμο (δηλαδή τα δύστροπα συνεργεία, τους ανέντιμους προμηθευτές, τους άπληστους εργολάβους κ.ο.κ) δεν θα τον διορθώσουμε εμείς. Αρκεί να διορθώσουμε τον εαυτό μας μόνο. Ή έστω να μην χειροτερεύουμε μέρα με την ημέρα. Δεν μας ζητάει κανένας τίποτα παραπάνω.

Link to comment
Share on other sites

H φωτο βρισκεται εδω http://www.michanikos.gr/viewpost.php?p=36096

 

Πάντως το ερώτημα μου παραμένει! Μπορούμε και πρέπει να κάνουμε κάτι για αυτή την κατάσταση;;;

Η γνωμη μου ειναι οτι πιθανοτητα να φτιαξει η κατασταση αυτη υπαρχει ΜΟΝΟ αν ξυπνησουν ολοι οι μηχανικοι, αρχισουν να συμμετεχουν στα κοινα των συλλογων τους, βγαλουν στις εκλογες μηχανικους με ορεξη να παλεψουν και να διεκδικησουν. Μεμονωμενα ο καθενας μας δεν μπορει να κανει και πολλα. Οτι σκοπο σου τραγουδουν χορευεις δυστυχως..

 

Τον κόσμο (δηλαδή τα δύστροπα συνεργεία, τους ανέντιμους προμηθευτές, τους άπληστους εργολάβους κ.ο.κ) δεν θα τον διορθώσουμε εμείς. Αρκεί να διορθώσουμε τον εαυτό μας μόνο. Ή έστω να μην χειροτερεύουμε μέρα με την ημέρα. Δεν μας ζητάει κανένας τίποτα παραπάνω.

Αυτο αρκει για να εχει ο καθενας μας καθαρη συνειδηση. Να μην γινει ενα με τους καθε λογης τσαρλατανους.

 

Η προσπαθεια να φτιαξουν τα φαινομενα που αναφερετε οι απο πανω μου εχει να αντιμετωπισει και την νοοτροπια που μας δερνει εμας τους ελληνες. Αυτη ειναι κ η μεγαλυτερο τροχοπεδη..

Link to comment
Share on other sites

Ο συνδικαλισμός είναι χρήσιμος όταν πρόκειται για διεκδίκηση συντεχνιακών υποθέσεων, όπως αμοιβές, ωράρια, επαγγελματικά δικαιώματα, συμβάσεις κτλ. Τα ζητήματα που έθεσε ο acnt, αν καταλαβαίνω καλά, είναι κυρίως ζητήματα εκπαίδευσης, τιμιότητας. Δευτερευόντως είναι ζητήματα νομοθεσίας , όπως το πλήθος των υπογραφών, και ο έλεγχος υλικών

 

Οση καλή θέληση να έχουν οι συνδικαλιστές μας, δεν νομίζω να μπορούν (και δεν νομίζω να είναι δουλειά τους κιόλας) να τα λύσουν.

Link to comment
Share on other sites

acnt, Φιλε μου οχι, δεν ειμαι μηχανολόγος, το εχω ξεκαθαρίσει αυτο εδώ και καιρό. εχοντας ομως μια εταιρεία η οποία στηριζει καθημερινα την βιωσιμότητα της στην ΣΩΣΤΗ συνεργασία με τους μηχανολόγους σε καθε εργο, απαχολωντας δυο και μετρώντας 40 χρόνια στο χώρο (η εταιρεία, εγώ μόλις 10) μπορώ να καταλάβω και τις δυο πλευρες απόλυτα.

 

εξου και τοποθετηθηκα καπου στη μεση.

 

βλέπουμε καθημερινα πολλα προβληματα και βιώνουμε αλλοτε καλες και αλλοτε ασχημες στιγμες σε επίπεδο συνεργασίας.

 

βλέποντας λοιπόν αυτα ειναι σίγουρα για μενα πως υπάρχουν αξιολογοι συνεργάτες και αμφίβολοι.

 

προσπαθουμε να κρατάμε τις καλες συνεργασίες και να αφήνουμε πίσω μας τις ασχημες. κανει κακό στο πορτοφόλι μας αλλα και στην εικόνα μας.

 

Το ζητούμενο οπως πολυ σωστά ετέθη ειναι η σωστή επικοινωνία.

 

οπου και οποτε αυτη υπάρχει το εργο τελειώνει γρήγορα, σωστά και με ασφάλεια και τετοιες εικονες "ντροπής" δεν υπάρχουν.

 

πόσο συχνα ομως συμβαινει αυτο?

 

και ποιες ειναι οι προυποθέσεις για μια σωστή επικοινωνία?

 

σίγουρα το γνωστικό επίπεδο πρεπει να συγκλίνει, το ίδιο και η γλώσσα επικοινωνιας.

 

αλλωστε δεν χρειάζεται ελεγχος για να καταλάβει ο εργολάβος οτι οι πράξεις του διακυνδυνευουν πολλα περισσότερα απο μια απλή κακοτεχνια.

 

σκεφτείτε πόσα ατυχήματα εχουν γινει στις οικοδομες (και μαλιστα θανατηφορα).

 

τρανταχτό παράδειγμα ο θανατος ενός αλλοδαπου κατα τις εργασιες στο κτήριο των Notos στην κοτζια. ενα μόλις μηνα αφου ειχε σωθει απο θαυμα ενας αλλος μετα απο πτώση του απο τον 5ο στον 2ο.

 

Μα δεν βαζουμε μυαλό ποτε? ο επιβλέπων μηχανολόγος δεν μπορει να ειναι παντου και παντοτε, να βλέπει και να ελέγχει τα παντα. παρ'όλα αυτα απο οτι καταλαβαίνω όλοι ρίχνουν καπου τις ευθύνες...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.