Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Η μοίρα των μηχανικών...


acnt

Recommended Posts

Μόνο που ασχέτως φιλοτίμου και ευσυνειδησίας εργολάβου / κατασκευαστή / εργάτη , ότι μα ότι και να συμβεί , τον μηχανικό κυνηγάνε .

 

Εχετε ακούσει κανένα σιδερά να πάει μέσα ? Κανένα μπετατζή ? Ακόμα και ιδιοκτήτη που τακιμιάζει με όλους τους άλλους και μπαίνει στη λογική του ελαμωρετώρα .

 

[email protected] , επειδή το μπετόν φαίνεται να έχει πολλά χρονάκια ακόμα κάτι πρέπει να γίνει .

 

Πχ αυτό το ...ρημάδι το μητρώο κατακευαστών ιδ. έργων που είναι ? Τόσο δύσκολο πιά ?

 

Να εισαχθεί η έννοια "αδειούχος σιδεράς". Πιστοποιημένος. Γιατί δηλαδή να είναι ο υδραυλικός ? Πιο σημαντική είναι η δουλειά του ? Βάλε και τον σιδερά να κάνει Υ.Δήλωση ότι εφάρμοσε τη μελέτη. Να δούμε μετά , σφίγγουν οι κ... ?

 

Α, να μη ξεχνάμε και την δια βίου ευθύνη που μας φορτώσανε -τελείως λαϊκίστικα- μετά τον σεισμό της Αθήνας.....

 

Αλλά βλέπεις το ΤΕΕ το απασχολούν μόνο τα ζητήματα υψηλής πολιτικής.....

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 75
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Μόνο που ασχέτως φιλοτίμου και ευσυνειδησίας εργολάβου / κατασκευαστή / εργάτη , ότι μα ότι και να συμβεί , τον μηχανικό κυνηγάνε .

+1000

Να εισαχθεί η έννοια "αδειούχος σιδεράς". Πιστοποιημένος. Γιατί δηλαδή να είναι ο υδραυλικός ? Πιο σημαντική είναι η δουλειά του ? Βάλε και τον σιδερά να κάνει Υ.Δήλωση ότι εφάρμοσε τη μελέτη. Να δούμε μετά , σφίγγουν οι κ... ?

Ακριβώς αυτό είναι το θέμα μας! Aλλά για να μπορέσει να το κάνει αυτό, θα πρέπει να εκπαιδευτεί! Το ίδιο και ο σιδεράς.

aeragogos δεν το ήξερα πως δεν είσαι μηχανολόγος. Μου αρέσει ο τρόπος σκέψης σου αλλά πρόσεχε να δείς που είναι η διαφορά: ο επιβλέπων μηχανικός δεν πληρώνει τα συνεργεία! Εφόσων ξέρουν πως δεν πληρώνει αυτός αλλά ο ιδιοκτήτης, πάει στην οικοδομή, παθαίνει 35 απανωτά εγκεφαλικά και μόλις γυρνά την πλάτη, του λένε και κάτι στα αλβανικά-βουλγάρικα ή πολλές φορες και στα ελληνικά και κάνουν το δικό τους...

Link to comment
Share on other sites

Εχετε ακούσει κανένα σιδερά να πάει μέσα ? Κανένα μπετατζή ? Ακόμα και ιδιοκτήτη που τακιμιάζει με όλους τους άλλους και μπαίνει στη λογική του ελαμωρετώρα .

 

Έτσι για να ανάψω λίγο τα αίματα , μπηκε μήπως κανένας μηχανικός?Και αν ναι πόσοι έπρεπε να μπουν και πόσοι μπήκαν τελικά?

 

Πέρα από τα ζητήματα που (σώστά) τέθηκαν παραπάνω περι διαπίστευσης όλων των τεχνικών που εμπλέκονται στα έργα , υπάρχουν ή όχι "συνάδελφοι" που μέσω εκτπώσεων κάνουν "δώρο" επιβλέψεις ?

Link to comment
Share on other sites

Εγώ συμφωνώ να υπάρχει πιστοποίηση σε κάποια συνεργεία.

 

Θα σημειώσω όμως κάτι, γιατί όπως είπε και ο aeragogos φταίνε τα άσχετα συνεργεία φταίνε όμως και οι μηχανικοί. Από την εμπειρία μου σε δημόσια έργα και έργα μεγάλων οργανισμών, οι εργολάβοι μηχανικοί δεν κάνουν τίποτα άλλο εκτός από δημόσιες σχέσεις και ανταλλαγή ιδεών με τους Δ/ντες και τους επιβλέποντες που θα υπογράψουν τους λογαριασμούς τους. Σπανιότατα είναι στα έργα κι όταν είναι πίνουν καφέ γιατί συχνά δεν έχουν καμιά γνώση για να κάνουν παρατήρηση στα συνεργεία, ειδικά τα έμπειρα.

 

Για τα ιδιωτικά έργα όπου ΔΕΝ επιλέγουν αυτοί τα συνεργεία αλλά ο ιδιοκτήτης τότε αλλάζει το πράγμα. Και εγώ μαζί σας.

 

Αλλά για τους πολλούς εργολάβους μηχανικούς τι ? δεν πιάνουν που δεν πιάνουν κατσαβίδι μη λερώσουν τα χεράκια τους, πάνε στις οικοδομές και τα έργα με τις γραβάτες, τι θέλουμε δηλαδή, μόνο να πληρώνονται χωρίς να κάνουν τίποτα ? Γιατί τελικά τίποτα δεν κάνουν απο το να βάζουν υπογραφη. Ας επιλέξουν τα σωστά συνεργεία υπ ευθύνη τους. Δεν μπορεί να φέρει την ευθύνη ο εργάτης αν κάτι γίνει. Επίσης ενδιαφερθηκε κανένας μηχανικός να εφαρμόσει μέτρα ασφάλειας ? είπε ποτέ στα συνεργεία του να φοράνε γάντια, κράνη κλπ ? ΠΟτέ. Άρα ας μην μιλάμε, γιατί και οι μηχανικοί μόνο το παραδάκι έχουν το μυαλό τους με τις λιγότερες δυνατές ευθύνες. Ας μην γελιόμαστε. Αν ο μπετατζής έχει πιστοποίηση και φέρει ευθύνη θα ζητήσει τα ιδια λεφτά ? προφανώς όχι, θα τον γδύσει τον μηχανικό (αν πληρώνεται απο αυτόν). Κι αν φέρει ο μπετατζής την ευθύνη εφαρμογής, και ο υδραυλικός επίσης και ο ηλεκτρολόγος επίσης και ο σοβατζής επίσης, τότε τι να τον κάνουμε τον μηχανικό στα έργα και γιατί να τον πληρώνουμε ? Για να κάνει υποδείξεις στα συνεργεία χωρίς να έχει ευθύνη αυτός αλλά τα συνεργεία ? Για σκεφτείτε λίγο. Να είμαι εγώ το συνεργείο, να φέρω την ευθύνη και να έχω έναν απο πάνω μου να λέει τα δικά του. Θα τον πάρουν με τις πέτρες.

 

Εξαιρώ βεβαίως -οπως προείπα στην αρχη- αυτούς που είναι αναγκασμένοι να επιβλέπουν με συνεργεία όχι της επιλογής τους. Όσο για τις αμοιβές, ας όψονται αυτοί που τις καθόρισαν.

 

Το θέμα είναι ότι για την κατάσταση φταίμε όλοι. Και εμείς οι μηχανικοί και τα συνεργεία και όλοι. Διοτι όταν το κέρδος είναι 1η προτεραιότητα τότε όλα τα άλλα μερικές φορές είναι απλά λόγια. Οπως σωστά ειπε και ο cna, συχνά οι επιβλέψεις γίνονται δώρο, άλλοι πάλι, πέρνουν δουλειές και δεν πατάνε καθόλου και πάει λέγοντας. Είμαστε μέρος του προβλήματος και εμείς μαζί με όλη την αλυσίδα. Και να πω και κάτι ? εντάξυ συζήτηση κάνουμε. Εγώ όμως δεν πιστεύω ότι θα αλλάξει τίποτα. Και εγώ συμφωνώ να μπουν περιορισμοί, θεσμοί κλπ κλπ. Αυριο το πρωί τα ίδια θα είναι όλα. Ο μηχανικός θα κοιτάξει την τσέπη του, το συνεργείο το ίδιο, το "έλα εντάξυ είναι, σιγά μωρέ κλπ" θα ειπωθεί πάλι και όλοι εμείς/εσεις/αυτοί που συμφωνούμε στο τι ΘΑ επρεπε να γίνει, όλοι εμεις/εσεις/αυτοί απλά θα κάνουμε ακριβώς το αντίθετο αυριο αν χρειαστεί.

 

Αυτές οι κουβέντες μοιάζουν λίγο σαν συζητήσεις σαλονιού. Ολοι συμφωνούμε για το τι πρέπει να γίνει, αλλά εμείς πρώτα δεν το εφαρμόζουμε. Το θέμα νομίζω επεκτείνετε πολυ πέρα απο το στενό επ. πεδίο μας και αγγίζει το επίπεδο της κοινωνίας, της κουλτούρας, της νοοτροπίας, των αξιών και των αρχών κοκ.

Link to comment
Share on other sites

Αcnt, συμφωνουμε απόλυτα σε αυτο! ενα εργοτάξιο δεν μπορει να σταθει με επιβλεψη μονο ουτε και με τα συνεργεια. ενα εργοτάξιο απαιτει εναν ανθρωπο να οργανώνει τα συνεργεία μεταξυ τους, να λογοδοτει στους μηχανολόγους και να απαιτεί απο τους εργολάβους.

 

θεωρω πως η θεση του εργοδηγου ειναι θεση κλειδι.

 

αναφορικα με τις ευθυνες πιστεύω πως ολοι τις ριχνουν στον μηχανικό και τελος, αν εμπαιναν μεσα τα συνεργεια και επεβαλονταν οι τεχνικες προδιαγραφες, οι οδηγίες ασφαλειας και ολες ανεξαιρέτως οι οδηγίες τοτε θα ημουν πλούσιος. και το λεω γιατι πολυ απλα οσο επιμενω να κρατάω υψηλά standards ποιότητος χανω χρηματα μερα με τη μερα απο ολο αυτο το κύκλωμα ανοχης..

 

;)

Link to comment
Share on other sites

μπλα μπλα μπλα μπλα

Κ δεν αναφέρθηκα καθόλου να σκεφτείτε σε πρώην γιδοβοσκούς-νυν κατασκευαστές ούτε σε είδος κατασκευής(δημόσια-ιδιωτικά/οδοποιία-υδραυλικά-οικοδομικά-λιμενικά)

Παρά μόνο σε ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ απαιτήσεις κατασκευής 1 m3 οπλισμένου σκυροδέματος σύμφωνα με προδιαγραφές.Σ' αυτές να συμπεριληφούν:

1.Ασφάλεια-υγειινή-περιβάλλον

2.Τήρηση χρονοδιαγράμματος

3.Cost control management

4.Απρόβλεπτα

5.Φυσικές καταστροφές

6.Συντήρηση έργου

7.Χαρτούρα με δημόσιες υπηρεσίες(αυτό κ αν είναι)

8.Δημόσιες Σχέσεις με αρμόδιους προιστάμενους δημοσίων φορέων

9.Φέσι

10.Νταβατζηλίκια προμηθευτών με χρηματιστηριακές φούσκες(κλείσε τιμή σιδήρου μην ασελγήσω στο κορμί σου-κ αύριο πέφτει στο μισό!!!!)

11.Αδιάλλακτους και άκαμπτους 60άρηδες μελετητές με capuccino και πούρο

12.Ανικανότητα

13.Ψυχικό κόστος κατασκευής(όλο κ κάποιο κουσούρι θα σας μείνει)

14.Επαγγελματικη΄απόσβεση

15.Προστάτες μαφιόζους που θέλουν μερίδιο

16.Κλοπές υλικών

 

Σε κάθε κ.μ. οπλισμένου σκυροδέματος

Τέλος σε αυτή την αηδία

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι αυτά που αναφέρει ο [email protected] ελέγχονται στο μεγαλύτερο μέρος τους με την λήψη δοκιμίων. Ίσως για την ποιότητα του χάλυβα να πρέπει να ζητάμε πιστοποιητικά από τις εταιρείες.

Όλα τα υπόλοιπα είναι θέμα επίβλεψης.

Προσωπικά πιστεύω ότι για την επίμαχη φωτογραφία ευθύνεται ο μηχανικός και μόνο αυτός. Είναι πολύ σοβαρό το λάθος.

Παρόλα αυτά θα συμφωνήσω ότι μια καλή επίβλεψη είναι ασύμφορη και εξαντλητική. Επίσης θα συμφωνήσω ότι είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να βασανιζόμαστε τόσο πολύ από επιλογές άλλων (π.χ του εργολάβου και του σιδερά από τον ιδιοκτήτη). Δεν είναι σοβαρό να απαιτεί η πολιτεία από τον μηχανικό να ελέγχει και να αποτρέπει λάθη ανίδεων ανθρώπων.

Πρέπει να γίνει το μητρώο κατασκευαστών. Να υπογράφει ο εργολάβος και να ευθύνεται για την μη τήρηση των σχεδίων.

 

Τέλος θέλω να ρωτήσω. Μήπως η φωτογραφία είναι από παλαιά οικοδομή και οι αποστάσεις των συνδετήρων είναι μεγάλες?

Link to comment
Share on other sites

αρη

 

για χάλυβα πήρες ποτέ από ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ του χάλυβα το στίγμα των ραβδώσεων κ έκατσες να διαβάσεις νεύρο-νεύρο από πού προέρχεται?Θες να σου φέρω πλαστά πιστοποιητικά τούρκικου χάλυβα-και καλά B500c που μου ήρθε,μαζί με τη φωτό των ραβδώσεων?όποιος θέλει,pm.

Θες να σου περάσω κινέζικα γεωπλέγματα για γερμανικά?

Θες να σου περάσω cem ΙΙ gia I?Θες να σου φτιάξω πλαστό δελτίο mixer?Θες να σου φτιάξω πιστοποιητικά δοκιμίων?Θες να σου πιστοποιήσω εταιρεία περιβαλλοντικά για iso?Θες να σου μαγειρέψω πιστοποιητικό γερανού?Καλουπιου προβολοδόμησης?Δελτία αποστολής ελαστικών για ανακύκλωση μήπως?PH αποβλήτων παρασκευαστηρίου σε ποτάμι ΥΔΡΕΥΣΗΣ?''να βάλω κανένα βαρέλι στο καλούπι να γλυτώσεις μπετό μάστορα''?Να ρίξω άοπλο τοιχείο?Να σου συστήσω απόφοιτο δημοτικού προιστάμενο ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΗΡΙΟΥ?Να σου χαλαρώσω τον επιθεωρητή της εταιρείας πιστοποιησης κατά τον έλεγχο που τόσο πολύ εμπιστεύεσαι??????????

Στη χώρα της αρπαχτής τα πιστοποιητικά είναι για να κοιμούνται οι αφελείς καλόκαρδοι κ αθώοι ήσυχα.Αυτά που λέω δεν θα τα βρείτε σε βιβλία,ούτε σε σχολές.Είναι πιο προχωρημένη κατάσταση,αυτοί που ξέρουν,ΞΕΡΟΥΝ.Οι υπόλοιποι ηρεμήστε.Ελπίζω να βγει κάτι ουσιαστικό απο αυτό το forum

 

 

ps προς άρη:ρίχνεις μπετό σήμερα με προβλεπόμενη δειγματοληψία.Σε 28 ημέρες πού θα έχεις φτάσει?Κ πες ότι δεν βγαίνουν,παίρνεις καρότα κ επίσης δεν βγαίνουν.Πες τη γνώμη σου να γελάσουμε.Σε παρακαλώ όμως μην πεις ότι θα ζητήσεις αποζημίωση να γκρεμίσεις.Σε πρόλαβα,το αστείο το είπα πρώτος.Τότε θα νιώσεις πως είναι να δέρνει ο νταβατζής την ιερόδουλη.......

 

Μόνο με καλή πρόθεση φίλε.

Με τιμή

[email protected]

Link to comment
Share on other sites

Αρη ελέγχονται, αλλά τότε πλέον είναι αργά... Ακουσε με... Και επιπλέον καλούμαστε να γίνουμε ΚΑΙ ελεγκτές της ποιότητας σκυροδέματος (γιατί; εσύ το πουλάς; εσύ κανεις το σπίτι; ) καθώς ΚΑΙ η πρώτη-πες την διωκτική, πες την αστυνομική, νομική ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο- αρχή, η οποία θα κινήσει τα νήματα απόδοσης ευθυνών...

Ορίστε;;;; Γιατί;

 

Στην φωτογραφία γιατί ευθύνεται μόνο ο μηχανικός; Αν σε δω να πας να διαπράξεις έγκλημα και γυρίσω την πλάτη, με βαραίνουν ευθύνες. Εσένα που διαπράτεις το έγκλημα, δεν έχεις καμία κύρωση; Εχεις βάλει ποτέ σίδερο σε κολώνα εσύ ή κάποιος άλλος μηχανικός; Γιατί η έκφραση να μην είναι "Ο εργολάβος δεν ακολούθησε τα σχέδια"; Ποιός πρέπει να τηρήσει τα σχέδια; Εσύ; Εγώ; Η΄μήπως ο σιδεράς;

 

Δηλαδή τί γίνεται σε αυτό το κράτος; Επωμιζόμαστε τις μύριες όσες ευθύνες για να λύσουμε το πρόβλημα ανεργείας ορισμένων που ούτε μεράκι, ούτε φιλότιμο, ούτε τις απαραίτητες γνώσεις έχουν για την δουλειά;;; Γιατί να κάθομαι και να πεθαίνω με έναν ξυλότυπο με τις τρελές επεξηγήσεις και τα τρελά αναπτύγματα λες και πρόκειται να χτίσω ουρανοξύστη, όταν ο μάστορας θα τα απλοποιήσει όλα;

Link to comment
Share on other sites

Πριν ένα δίμηνο άκουσα ότι έπιασαν στους Ευζώνους ένα φορτηγό προερχόμενο από το Κόσσοβο γεμάτο με χάλυβα κακής ποιότητας και δεν το άφησαν να περάσει. Πιστεύω όμως ότι είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις. Όπως είπε και ο [email protected] τα πάντα γίνονται!

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.