Jump to content

Κατάρρευση σήραγγας στην Ιαπωνία


mar_l
 Share

Recommended Posts

Τουλάχιστον πέντε οι νεκροί από το ατύχημα που σημειώθηκε σήμερα όταν κατέρρευσε τμήμα της οροφής σήραγγας σε αυτοκινητόδρομο, 80 χιλιόμετρα δυτικά του Τόκιο, ανακοίνωσαν τα συνεργεία διάσωσης.

 

Πέντε άνθρωποι παγιδεύτηκαν στο αυτοκίνητό τους το οποίο τυλίχτηκε στις φλόγες περίπου στη μέση της σήραγγας Σασάγκο, μια από τις μεγαλύτερες της Ιαπωνίας με μήκος 4,7 χιλιόμετρα, και οι σοροί τους βρέθηκαν απανθρακωμένοι, διευκρίνισε η Εθνική Υπηρεσία Διαχείρισης Πυρκαγιών και Φυσικών Καταστροφών.

 

Ο αριθμός των νεκρών είναι πιθανόν να αυξηθεί αφού και ένα άλλο αυτοκίνητο πήρε φωτιά και άλλα έχουν καταπλακωθεί από πλάκες τσιμέντου που ξεκόλλησαν από την οροφή", πρόσθεσε σε ανακοίνωσή της η υπηρεσία.

 

Εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής υπογράμμισε πως θα χρειαστεί χρόνος για να ανασυρθούν τα πτώματα, αλλά και για να υπάρξει πρόσβαση στους οδηγούς και στους επιβάτες που πιστεύεται πως έχουν παγιδευτεί.

 

Οι αρχές έκαναν νωρίτερα λόγο για επτά αγνοούμενους.

 

«Σύμφωνα με την τοπική Πυροσβεστική Υπηρεσία, επτά άνθρωποι αγνοούνται, αλλά ο αριθμός αυτός δεν έχει επιβεβαιωθεί», ανακοίνωσε εκπρόσωπος της υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας.

 

Αρκετές ώρες μετά το δυστύχημα η αστυνομία δεν έχει ανακοινώσει τον ακριβή αριθμό των θυμάτων, όμως επιβεβαίωσε ότι βρέθηκαν «μέσα στη σήραγγα απανθρακωμένα πτώματα», όπως μετέδωσαν τα ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης.

 

Οι επιχειρήσεις διάσωσης των οδηγών που έχουν παγιδευτεί στη σήραγγα διακόπηκαν πέντε ώρες μετά το δυστύχημα, εξαιτίας του κινδύνου νέας κατάρρευσης, μετέδωσε το πρακτορείο Jiji.

 

Λίγο νωρίτερα, η εταιρία που διαχειρίζεται τη σήραγγα, η Nippon Expressway Co. έστειλε ειδικό μηχάνημα με πλατφόρμα ανύψωσης μέσα στη σήραγγα για να εξετάσει το κομμάτι της οροφής που κατέρρευσε.

 

Στην είσοδο της σήραγγας προς την πλευρά της ιαπωνικής πρωτεύουσας βρίσκονται πυροσβεστικά οχήματα και ασθενοφόρα και από εκεί βγαίνουν δεκάδες άνθρωποι, που διέσχιζαν τον αυτοκινητόδρομο τη στιγμή του δυστυχήματος.

 

Μια 28χρονη γυναίκα που κατάφερε να βγει από τη σήραγγα δήλωσε ότι δεν γνωρίζει τι έχουν απογίνει οι πέντε συνεπιβάτες της στο αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε.

 

Η σήραγγα που διασχίζει την περιοχή κοντά στο όρος Φούτζι αποτελεί τμήμα του αυτοκινητόδρομου ταχείας κυκλοφορίας Τσούο που ενώνει το Τόκιο με την δυτική και κεντρική Ιαπωνία.

 

Το δυστύχημα αυτό είναι το χειρότερο στην Ιαπωνία από το 1996 όταν κατέρρευσε σήραγγα πάνω σε αυτοκίνητα και ένα λεωφορείο προκαλώντας το θάνατο είκοσι ανθρώπων.

 

Δείτε το βίντεο:

 

 

Πηγή: Πρώτο Θέμα - http://www.protothem...cle/?aid=240550

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

Ρε σεις τι κάνουν αυτοί οι Ιάπωνες?!!Μία με τα πυρηνικά εργοστάσια που δεν είχαν προβλέψει χτύπημα από τσουνάμι και μία με τη σήραγγα που τους έπεσε στο κεφάλι.!

Link to comment
Share on other sites

Ένα πολύ καλό άρθρο - παρουσίαση και εδώ

Τελικά ... είμαι πολύ αυστηρός με την Ελλάδα σε τέτοια θέματα ελέγχου κατασκευών.

Τι να πεις! Κρίμα. Αν δεν είναι άσχετοι, τι είναι τότε;

Edited by man21
Link to comment
Share on other sites

Πρέπει να είσαι γιατί

εκεί συνυπήρξε κρίση με χαλάρωση της οργάνωσης ...

εδώ υπάρχει κρισάρα με σχεδόν ανυπαρξία οργάνωσης ... οι συνέπειες θα είναι ανάλογες !

Αλήθεια, με τον σημερινό σεισμό τι να έγινε σ' αυτή τη σήραγγα ;

Link to comment
Share on other sites

Βέβαια, kan62.

Η κρίση απαιτεί να κλέβουμε τις σιμεντενέσεις επαφής και σταθεροποίησης, για να αυξήσουμε την "προχώρηση" και τον τζίρο μας.

Δηλαδή: κλέβουμε. Ακόμα και αν είμαστε Γιαπωνέζοι.

Link to comment
Share on other sites

Θα κάνω μια πρόβλεψη αστοχίας και συγχωρέστε με εαν αποδειχτεί λάθος.

 

α) Ο σχεδιασμός των πλακών οροφής ήταν λάθος διότι βασίζετε σε μη εύκαμπτες αναρτήσεις (εικόνα 26)

β) Ο σχεδιασμός τις ανάρτησης είναι λάθος διότι βασίζετε σε χυτευτούς εντατήρες που έχουν πολύ μικρή αντοχή σε κόπωση. Πάντα μα πάντα όταν κρεμάμε τέτοιο φορτίο έχουμε backup plan. Αυτό συνήθως είναι ενα ρυρματόσχοινο που πιάνει πάνω σε δακτυλίδια συγκράτησης πάνω στον βασικό αναρτήρα μέσω συστήματος wedge. Το wedge είναι γραμμένο με κόκκινο χρώμα κατά την αφόρτιστη ανάρτηση του. Εαν το σημείο με το κόκκινο μετατοπιστεί τότε ξέρουμε οτι έχουμε φόρτιση του backup και ψάχνουμε πιο διεξοδικά.

γ) Ας εξηγήσω λίγο την θεωρία της κόπωσης στο προκείμενο. Κατα την πορεία φορτηγών ενας όγκος αέρα συμπιέζετε. Ανάλογα με την διαφορά μεταξύ ελεύθερου και συμπιεσμένου όγκου ορίζετε απλοικά η τάση προς τις πλάκες. Βέβαια το πρόβλημα είναι αρκετά δύσκολο να λυθεί και χρειάζεται CFD, FEA και κάποιου είδους στατιστικής ανάλυσης με βάση την κίνηση των οχημάτων για να βρεις το loading spectrum.

 

Το πρόβλημα είναι κλασσικό όχι μόνο στα κρεμαστά αλλα και στα πανέλα που κάνουμε το lining. Πάλι οι αγκυρόβιδες σύνδεσης καταπονούνται σε κόπωση και δυστυχώς οι τάσεις αυτές μετατοπίζονται στο σκυρόδεμα. Η εύρεση ρωγμών στην περιοχή αυτή είναι κλασσικό πρόβλημα σε σήραγγες.

 

Κάτι άλλο που πρέπει να δούμε είναι το περιβάλλον μέσα στα air ducts. Συνήθως δημιουργούν καταστάσεις μικροκλίματος και πιθανά σενάρια διάβρωσης. Εδω θα πρέπει να δούμε την χημική σύσταση του χάλυβα και να μην ξεχνάμε οτι υψηλη αέρια συγκέντρωση CO2 οδηγεί σε stress corrosion cracking due to intergrannular corrosion ενω εαν η θερμικρασία ξεπεράσει τους 50 βαθμούς υπάρχει πιθανότητα για hydrogen embrittlement.

 

Κάτι γενικό για την Ιαπωνία. Η χώρα είναι πολύ ακριβή και αυτό σημαίνει οτι όλες οι εταιρίες έχουν υψηλά overhead. Με λίγα λόγια η επισκευές και οι έλεγχοι κοστίζουν 7-9 φορές αυτά στην Ελλάδα και 3-4 αυτά στις ΗΠΑ. Αυτό σημαίνει οτι δεν θέλεις να "ξέρεις" διότι δεν θες να πληρώσεις.

 

Πάντως η μέθοδος hammer testing είναι ξεπερασμένη εδω και χρόνια και η πληροφορία που παίρνεις είναι τουλάχιστον προβληματική. Αντίθετα echo-pulse, GPR, C-scan όπως υποστηρίσει και το Πανεπιστήμιο Nagoya είναι η πλέον κατατοπιστικές. Στον Καναδά εδώ και χρόνια ελέγχουν τα lining με κινητή μονάδα X-ray που σαρώνει με ένα πέρασμα τη σήραγγα.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Για να μην πιστεύετε οτι εφόσον έχεις Ιαπωνικά χαρακτηριστικά και κουλτούρα αυτόματα γίνεσαι σούπερ μηχανικός (ή μάλλον θα σε αφήσουν οι λογιστές της εταιρίας)

 

Απο το CNN

 

One expert told Asahi TV said that it's possible that years of traffic vibrations had contributed to the tunnel's collapse.

"Over the course of 35 years, all the shaking caused by cars has probably caused the bolts and nuts in the tunnel to loosen. As a result they fell off," said Hiroshi Chikahisa, head of the Geosystem Engineering Institute at Yamaguchi University.

 

It says, "although hammer tapping test is commonly carried out to investigate concrete structures, it takes enormous time and cost to conduct the test on all concrete structures we have."

Instead, it says the company inspects concrete structures using infrared cameras, an inspection technology which measures the difference in temperature between "sound conditions and damaged areas" to detect potential weak points. There as no explicit reference to testing carried out on tunnels.

 

Εδω πλέον μιλάμε για την ηλιθιότητα στο μεγαλείο της ή απλά πετάνε φύκια στα μάτια του κόσμου. IR cameras ακόμα και με Lock-In είναι τρομερά δυσκολο μέχρι αδύνατο να δούνε ζημιά στην βάση της αγκυρόβιδας. Για την ανάρτηση απο πάνω δεν γίνετε λόγος. Το άλλο καταπληκτικό είναι οτι ακόμα και έαν μπορούσες να πάρεις κάποια ένδειξη δεν θα καταλάβαινες τίποτα (ώστε να πείσεις τους λογιστές να σου δώσουν χρήματα για επιπλέον έρευνες) διότι πολύ απλά βάση σχεδιασμού κοιτάς ενα αλυσιδωτό φαινόμενο σε μικρό ΔΤ (κλασμάτων του δευτερολέπτου). Αρα βάση σχεδιασμού κινείσαι πιθανολογικά μεταξύ normal operation = catastrophic failure σε single occurrence.

 

IR Cameras κάτω απο πολύ αυστηρούς περιορισμούς μπορούν να δουν αποκολλήσεις σε καταστρώματα γεφυρών και relaxation προεντάσεων λόγω διάβρωσης.

 

ASTM D4788-03, “Standard test method for detecting delaminations in bridge decks using infrared thermography”, American Society for Testing Materials, 2007.

 

Το γελοίο της υπόθεση είναι οτι στην επίσημη αναφορά της εταιρίας εδωυπάρχει και ωραία φωτό που δείχνει την ηλιθιότητα. Αντε λοιπόν να είσαι νέος μηχανικός που σου κόβει και λίγο και έχεις διαβάσει και λίγο και να σου δείξει αυτός που διενεργεί την συνεντευξη φωτό απο την κάμερα. Φαντάσου να του απαντήσεις δεν γνωρίζω κατα πόσο η μέθοδος δείχνει κάτι. Δουλειά προφανώς δεν παίρνεις!!!!!!!!!

 

φτιάχνω λοιπόν ενα δικό μου ρητό επιπλέον σε αυτό που υπάρχει ήδη.

 

1st Engineering is the art of fucking science to make money (not mine), 2nd Corporate engineering is the art of fucking engineering to make money (mine)

Edited by Ροδοπουλος
Link to comment
Share on other sites

(ή μάλλον θα σε αφήσουν οι λογιστές της εταιρίας)

Ροδόπουλε, είναι σίγουρο ότι δεν θα σε αφήσουν. Άσε που γίνονται και Διευθυντές Έργου και δίνουν εντολές σε Μηχανικούς.

Στο Τσερνόμπιλ, Διευθυντής ήταν λογιστής, που δεν ήθελε να σταματήσει η παραγωγή για να γίνουν οι έλεγχοι ασφαλείας - συντήρηση.

Στη Φουκοσίμα, πάλι Διευθυντής ήταν λογιστής.

Εδώ, εκπρόσωποι εταιρειών στις Κοινοπραξίες, συνήθως λογιστές είναι οι περισσότεροι.

Φαντάσου να του απαντήσεις δεν γνωρίζω κατα πόσο η μέθοδος δείχνει κάτι. Δουλειά προφανώς δεν παίρνεις!!!!!!!!!
:smile:

Θα παίρνεις όταν (και όχι μόνο):

α) Δεν ξέρεις τι σου γίνεται και που υπογράφεις - βεβαιώνεις, ή δεν θέλεις να ξέρεις

β) Σε μπουκώνουν στα λεφτά να υπογράφεις - βεβαιώνεις ότι όλα είναι Ο.Κ. όπως υποδεικνύει ο λογιστής. Αν συνδυάζεται με το α) ... ακόμα καλύτερα

Και αν πεις τίποτα θα σου απαντήσει: " εγώ είμαι Μηχανικός των 7500 ευρώ, εσύ τι είσαι;" :|

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.