Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Σε ολλανδούς αρχιτέκτονες ανατέθηκε η ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας


Engineer

Recommended Posts

Το αποτέλεσμα κάθε διαγωνισμού προκαθορίζεται κατά μέγιστο βαθμό από τον διοργανωτή, τον στόχο και την επιτροπή.

 

Στο "rethink athens" διοργανωτής ήταν το ίδρυμα Ωνάση. Υπό την αιγίδα (και καλά) του ΥΠΕΚΑ, της περιφέρειας, του Δήμου.

Το "και καλά" πάει προφανώς στο ότι όλοι αυτοί οι φορείς φρακάρουν και μόνο στην ιδέα να απαντήσουν σε ένα γραπτό ερώτημα, αλλά εδώ κατάφεραν (υποτίθεται) να θέσουν από κοινού το πλαίσιο... Εν τέλει, δεν ξέρω τι έγινε με το πλαίσιο, αλλά θυμίζω ότι στην ανακοίνωση του διαγωνισμού παρευρέθη ο τότε πρωθυπουργός με τους υπουργούς του, ο Αντώνης και λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις...

Είναι πολλά τα λεφτά, Άρη... Και ο νοών νοείτω.

 

Όσο για τον στόχο:

"Με στόχο τη βιώσιμη κινητικότητα, το έργο περιλαμβάνει την προέκταση του τραμ, επιτρέπει την παρόδια εξυπηρέτηση με ΙΧ και μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ το κέντρο της πόλης γίνεται εξαιρετικά φιλικό στον πεζό και στο ποδήλατο."

 

Στο ίσιο λινκ βρίσκεις και την σύνθεση των επιτροπών...

 

 

Με όλα αυτά δεν θέλω να πω απαραίτητα ότι ο άξονας Ομόνοια - Σύνταγμα είναι τόσο όμορφος που δεν πρέπει να αλλάξει, ή ότι η ευρύτερη περιοχή του διαγωνισμού (είναι μεγάλη) δεν σηκώνει αναβάθμιση.

Ούτε ότι η πρόταση που αναδείχθηκε είναι "κακή", δεν έχω καταφέρει εξάλλου να την δω...

 

Απλά, το όλο σύστημα είναι τόσο τριτοκοσμικό, τόσο έξω από την Ελληνική πραγματικότητα, τόσο μακρυά από την αθηναϊκή κουλτούρα.

 

Είμαστε κι εμείς μία τριτοκοσμική χώρα, της οποίας τις πόλεις σχεδιάζουν μεγάλα γραφεία του εξωτερικού σύμφωνα με τα κριτήρια της παγκοσμιοποιημένης αρχιτεκτονικής.

Στην οποία δεν υπάρχει οικεία αντίληψη περί της ιδίας ταυτότητας. Της οποίας οι άρχοντες είναι άξεστοι, αδιάφοροι για τις έννοιες αισθητική, πολιτισμός, ιστορία και σχετικοί μόνο με το μάνατζμεντ.

Στην οποία ένα συνονθύλευμα επιφανών ιδιωτών και φορέων-οργάνων της εξουσίας διοργανώνουν διαγωνισμούς με έναν τρόπο που μοιάζει με μεθόδευση για την προώθηση προειλημμένων αποφάσεων.

Στην οποία αρεσκόμαστε να κοιτάζουμε το δέντρο (άξονας Ομόνοια - Σύνταγμα) και όχι το δάσος (πολεοδομικό συγκρότημα).

 

Και τελικά, μετά από 30 χρόνια "ανάπτυξης" το μόνο αναπτυξιακό έργο που μπορούμε να φανταστούμε είναι το ρετούς σε μία χούφτα δρόμων της Αθήνας...

 

 

 

Υ.Γ: Τι σου κάνει ο συνειρμός... τι λέγαμε για το Ελληνικό; Πόσοι διαγωνισμοί και μελέτες έγιναν;

Edited by AlexisPap
  • Upvote 7
Link to comment
Share on other sites

Από τη μία λέμε να προτιμούμε ελληνικά προϊόντα και εταιρείες και από την άλλη τα μεγαλύτερα έργα τα παίρνουν από το εξωτερικό. Δε μπορεί τόσοι Έλληνες αρχιτέκτονες να μην έστειλαν έστω μία αξιοπρεπή πρόταση...

Link to comment
Share on other sites

Λίγο από Άμστερνταμ στην Αθήνα δεν θα είναι κακό. Τα κανάλια τα έχουμε κάθε φορά που βρέχει λίγο παραπάνω. Αλλά τα coffee shops και οι βιτρίνες με τις ιερόδουλες θα έδιναν άλλη πνοή στο κέντρο...

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Πεζόδρομος χωρίς καφετέριες στην Αθήνα είναι φαγητό χωρίς αλάτι... :mrgreen:

Το θέμα είναι ότι κατά περιόδους γίνονται διάφορες μακέτες, χαίρεται ο νικητής....και πάμε πάλι από την αρχή...

Link to comment
Share on other sites

θα πρεπει να μπουν ειδικες προδριαγραφες για τα υλικά αλλιως τα βλεπω για πολεμοφοδια

για τους αναρχοχαρουμενους μπαχαλακηδες

Edited by akius
  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

λεπτομερειες δεν γνωριζω, αλλα απο οσα ακουσα , μιλαμε για φυτευση δεντρων, ψυχρα υλικα κα υποτιθετε καλωπισμο αδειων κτηριων.......μιλαμε για σχεδιο που καθε τεχνικη υπηρεσια μικρου δημου μπορει να εκπονησει και εχουν υποβληθει πολλα ηδη παρομοια για ενταξη στο ΕΣΠΑ., γιατι υπαρχει σχετικη διακυρηξη........γιατι τοσα ταρατατζουμ για ενα τοσο απλο σχεδιο;;;.......χρειαζοταν διαγωνισμος και ολλανδοι ;;;;εγω δεν βλεπω ουτε μια καινοτομια

Link to comment
Share on other sites

Δεν το πολυέπιασα..ποιος ήταν ο σκοπός του διαγωνισμού σε μια ήδη δοθείσα λύση πεζοδρόμησης και φύτευσης; Ποιος θα στοιχίσει καλύτερα τα δέντρα;

 

Κοιτώντας το μάστερπλαν http://www.okra.nl/p...79&img=2043

ακόμα και ένας πρωτοετής φοιτητής μπορεί να αντιληφθεί πόσο εγκληματικό θα είναι να χάσει το κέντρο τον δεύτερο πιο ευρύ οδικό άξονα -μετά τη λεωφόρο Συγγρού. Πως ακριβώς θα προσεγγίζουν την ομόνοια τα χιλιάδες οχήματα που καθημερινά προωθεί η Συγγρού και στη συνέχεια η βασ.όλγας με κλειστή την πανεπιστημίου; Απλά δεν θα προσεγγίζουν, θα παρακάμπτουν μέσω Κηφισίας και Αλεξάνδρας! Πραγματικά μεγάλη επιτυχία.

Όσο για την συγκοινωνιακή- κυκλοφοριακή μελέτη (που δεν προηγήθηκε του διαγωνισμού) δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα..:

http://www.skai.gr/n...-panepistimiou/

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.