Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Ηλεκτρικοί υπολογισμοί κίνησης


kostas92

Recommended Posts

Παιδια καλησπερα, ειμαι και εγω νεος στο site, θα ηθελα λιγο την βοηθεια σας σχετικα με την επιλογη διακοπτων (τετραπολικων) για εναν κινητηρα βραχυκυκλωμενου κλωβου.

 

Ποια ειναι τα χαρακτηριστικα αυτου του κινητηρα;;

Link to comment
Share on other sites

καθός υπολογίσεις το Ιον το πολλαπλασιάζεις με τον συντελεστή 1,25. αυτό που βρίσκεις είναι το Ιth, δηλαδή Ith=1.25* Iον.

με βάση το Ith θα κάνεις απο εκεί και έπειτα όλους τους υπολογισμούς σου. απλά να προσέξεις την επιλογή του θερμικού ρελέ σου. ανάλογα με τη θέση που θα το τοποθετήσεις θα πρέπει να το ρυθμίσεις ή στην τιμή του Ith ή στο 0,58*Ith.

η προσαύξηση του 1.25 (που δεν είναι απαραίτητα πάντα 1.25) αφορά το καλώδιο όχι τον κινητήρα, το θερμικό προστατεύει τον κινητήρα όχι το καλώδιο οπότε δεν λαμβάνουμε υπόψιν το 1.25Ιον αλλά το Ιον του κινητήρα

Παιδια καλησπερα, ειμαι και εγω νεος στο site, θα ηθελα λιγο την βοηθεια σας σχετικα με την επιλογη διακοπτων (τετραπολικων) για εναν κινητηρα βραχυκυκλωμενου κλωβου.

γιατί χρειάζεσαι τετραπολικό διακόπτη σε κινητήρα;

Link to comment
Share on other sites

συνάδελφε nvel σύμφωνα με το βιβλίο του τουλόγλου όλοι οι υπολογισμοί γίνονται με βάση το Ith. η ίδια ένταση ρεύματος διέρχεται τόσο απο τα καλώδια τροφοδοσίας όσο και απο το τύλιγμα του κινητήρα ανάλογα με τη συνδεσμολογία (αστέρα ή τρίγωνο). εξάλλου ένας αγωγός ρεύματος (είτε η γραμμή τροφοδοσίας έιτε το τύλιγμα του κινητήρα) χρειάζονται προστασία απο υπερφόρτιση και απο βραχυκύκλωμα.

 

για το βραχυκύκλωμα έχουμε τις ασφάλειες βραδείας απόκρισης οι οποίες δεν προστατεύουν από υπερφόρτιση. (γι αυτό άλλωστε είναι κατάλληλες για φορτία κίνησης για να αντέχουν το στιγμιαίο ρέυμα εκκίνησης)

 

για την υπερφόρτιση χρησιμοποιούμε το θερμικό ρελέ.

Link to comment
Share on other sites

άμα ο Τουλόγλου σε βιβλίο του γράφει ότι το θερμικό ρυθμίζεται στο 1.25xIον και όχι στο Ιον ή Ιον/1.73 άπλα γράφει λάθος, επειδή όμως πιστεύω ότι δεν γράφει λάθος αλλά εσύ διαβάζεις λάθος, ξαναδιάβασέ το

Edited by nvel
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ναι δικό μου λάθος, για το Ith, να μην μπερδέυουμε και το φίλο.

 

η ρύθμιση του θερμικού γίνεται με το Ιον ανάλογα την τόποθέτησή του σε Υ ή Δ.

Link to comment
Share on other sites

Να σαι καλα φιλε μου.!!! Σημερα παραδιδω εργασια.!! Αντε να δω τι επιασα και σε αυτην.!! :) Σας ευχαριστω πολυ ολους για την ολη βοηθεια και ενδιαφερον.!!!!!!

Edited by miltos
Διαγραφή παράθεσης προηγούμενου μηνύματος
Link to comment
Share on other sites

Ποια ειναι τα χαρακτηριστικα αυτου του κινητηρα;;

 

Συναδελφε ηταν κινητηρας βραχυκυκλωμενου κλωβου με συντελεστη ισχυος cosΦ=0.78, P=75 kW και n=0.85, εν τελει ομως βρηκα την ακρη και υπολογισα αυτα που ζητουσε η ασκηση.

 

η προσαύξηση του 1.25 (που δεν είναι απαραίτητα πάντα 1.25) αφορά το καλώδιο όχι τον κινητήρα, το θερμικό προστατεύει τον κινητήρα όχι το καλώδιο οπότε δεν λαμβάνουμε υπόψιν το 1.25Ιον αλλά το Ιον του κινητήρα

 

γιατί χρειάζεσαι τετραπολικό διακόπτη σε κινητήρα;

 

έκρινα κατάλληλο τετραπολικό διακόπτη βάση των όσων έψαξα καθώς αφορά τριφασικό κινητήρα, έτσι κάθε φάση και ένας πόλος συν τον ουδετερο.

 

Ευχαριστώ και εγω πολύ συνάδελφοι για την ανταπόκριση και την βοήθεια σας. Καλό βράδυ.

Link to comment
Share on other sites

Το 1,25 έχει να κάνει περισσότερο με την πτώση τάσεως του δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ , βλέπεται το δίκτυο είναι πολύ ασταθές κ μας δημιουργεί πολλά προβλήματα.

Το 1,25 δεν το χρησιμοποιούμε μόνο στη ρύθμιση του θερμικού αλλά κ στις υπόλοιπες ασφαλιστικές διατάξεις όπως κ στους επιτηρητές

 

 

 

έκρινα κατάλληλο τετραπολικό διακόπτη βάση των όσων έψαξα καθώς αφορά τριφασικό κινητήρα, έτσι κάθε φάση και ένας πόλος συν τον ουδετερο.

 

Εσύ τώρα πες μας, που θα συνδέσεις τον ουδέτερο σε ένα 3φ κινητήρα ?

Link to comment
Share on other sites

έτσι γενικά να αναφέρουμε (για τους νέους της παρέας και ιδίως τους φοιτητές- σπουδαστές) 'οτι με βαση το Ελοτ384 πουθενά δε γίνεται λόγος πλέον για συντελεστη 1,25.

 

οι παλιοί ΚΕΗΕ ανεφεραν ότι πάντα πολλαπλασιάζουμε το Ιον με 1,25 για τον υπολογισμό των αγωγών και πάντα στα φορτία κίνησης η ελάχιστη διατομή καλωδίου είναι τα 2,5 τ.χ.

 

προσοχή να δωθεί για τον υπολογισμό των αγωγών και στους συντελεστές για τη θερμοκρασία και τη γειτνίαση με άλλους ενεργούς αγωγούς!!!

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Εσύ τώρα πες μας, που θα συνδέσεις τον ουδέτερο σε ένα 3φ κινητήρα ?

 

Γράψε λάθος. Απο βιασύνη. Περιμένω την απάντηση της εργασίας να δω το λάθος σχετικά με την επιλογή διακόπτη. Περισσότερο το θεώρησα σαν αγωγό προστασίας. Εξου και μίλησα για ουδέτερο.

Edited by ΜΙΧΑΛΗΣ_ΗΛ_ΜΗΧ
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.