Μετάβαση στο περιεχόμενο

Μεταλλική "γέφυρα" διέλευσης αγωγού


 

Recommended Posts

Έχω έναν αγωγό PE225 και θέλω να τον περάσω απέναντι σ'ένα ποτάμι. Το άνοιγμα είναι περίπου 15μ. Ψάχνω την βέλτιστη - οικονομικότερη λύση.

1) Τι άνοιγμα μπορεί να έχει ο ΡΕ225 χωρίς προβλήματα στατικά και λειτουργικά?

2) Σκέφτομαι την λύση δύο μεταλλικών δοκών (οριζόντιων) με ενδιάμεση τεγίδωση (ανά πόσο άραγε?) και το σχηματισμό ενός μίνι δικτυώματος. Πως μπορεί να εδραστεί στο ένα βάθρο με κύλιση? Εννοώ χωρίς να χρησιμοποιήσω τίποτα εφέδρανα και κοστίσει ο κούκος-αηδόνι...

3) Άλλες εμπειρικές-πρακτικές λύσεις?

Link to comment
Share on other sites

Αναγκαστικά δικτύωμα ή κανάλι λεπτότοιχο (κλάση 4). Όχι κοιλοδοκοί, κάλυμμα για προστασία από UV.

 

Πιθανώς εν θερμώ γαλβανισμένη κατασκευή για λόγους ανθεκτικότητας (άρα κατασκευή σε κομμάτια, ανάλογα με την δεξαμενή γαλβανισμού)

 

Πιθανή τυχηματική δράση από κορμούς λόγω πλημμύρας (???).

 

Κύλιση υλοποιείς εύκολα βάζοντας ένα στρόγγυλο μασίφ να κυλάει ανάμεσα σε δύο πλάκες, η κατασκευάζοντας ένα πολύ μικρό υποστύλωμα (~30cm) αμφιαρθρωτό (δεσμική ράβδος).

Link to comment
Share on other sites

Ανάλογα βέβαια το φορτίο που μεταφέρεις?

 

Γενικά πάρε 5Φ20 και βάλτα ανα 30 μοίρες κόλλησε τα ανα 1 μέτρα με υαλο-ύφασμα περιμετρικά. Ψαξε και θα βρεις και εξισωσεις υπολογισμού.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ανάλογα βέβαια το φορτίο που μεταφέρεις?

 

Γενικά πάρε 5Φ20 και βάλτα ανα 30 μοίρες κόλλησε τα ανα 1 μέτρα με υαλο-ύφασμα περιμετρικά. Ψαξε και θα βρεις και εξισωσεις υπολογισμού.

 

είπα βλακεία μέγιστη :sad:

Link to comment
Share on other sites

Έχω έναν αγωγό PE225 και θέλω να τον περάσω απέναντι σ'ένα ποτάμι. Το άνοιγμα είναι περίπου 15μ. Ψάχνω την βέλτιστη - οικονομικότερη λύση.

...

3) Άλλες εμπειρικές-πρακτικές λύσεις?

 

Μήπως μπορείς να περάσεις τον αγωγό μέσα σε σκάμμα; Εάν ο αγωγός πρόκειται να μείνει για περισσότερες από 1-2 δεκαετίες, τότε οι σταθερές συνθήκες θερμοκρασίας και ακτινοβολίας και γενικότερα μικρότερης έκθεσης (βλ κυνηγοί κτλ) που παρέχει η "υπόγεια" λύση είναι πλεονέκτημα σε σχέση με την "εναέρια".

Edited by CostasV
Link to comment
Share on other sites

CostasV, εκτιμώ ότι το βάθος του ρέματος είναι μεγάλο (δεν το ξέρω βέβαια) και το κόστος για τεχνικό θα είναι επίσης μεγάλο και θέλει να το αποφύγει ο εργολάβος. Η λύση υποβιβασμού του αγωγού αποκλείεται διότι είναι πολύ κοντά σε αντλιοστάσιο και θα δημιουργήσει άλλα προβλήματα.

Οι λύσεις που έχω σκεφτεί είναι πολλές (παραθέτω σε παρένθεση και τα πιθανά προβλήματα):

1) Αντικατάσταση του τμήματος με μεταλλικό αγωγό ώστε να "περάσει απέναντι" χωρίς καμία υποστύλωση (αλήθεια βγαίνει 15μετρος "κοιλοδοκός"? θα το ελέγξω...). Οι οποιεσδήποτε πιθανές παραμορφώσεις θα παραλαμβάνονται από τις συνδέσεις με πλαστικό (ΡΕ) εκτός της γέφυρας.

2) Κατασκευή μιας και μοναδικής ολόσωμης δοκού (ΗΕΒ ή και ΗΕΑ ή και ΙΡΕ ακόμα) όπου θα πατήσει πάνω ο αγωγός (προστασία από θερμοκρασίες? έλεγχος αντοχής?)

3) Κατασκευή κανονικής μεταλλικής γέφυρας με δικτύωμα (κόστος? προστασία από θερμοκρασίες? θα επιτρέπεται διέλευση πεζών?)

4) Κατασκευή κοιλοδοκού CHS ή SHS μέσα από την οποία θα διέλθει ο αγωγός ΡΕ225! (Έλεγχος αντοχής?)

Link to comment
Share on other sites

Γιάννη, μία μόνη δοκός ΗΕΒ ή ΙΡΕ δεν θα βγει λόγω στρεπτοκαμπτικού.

 

Στα 15m για να έχεις αποδεκτό βέλος κάμψης χρειάζεσαι ύψος διατομής πάνω από 40cm.

Άρα, μάλλον αποκλείεται να χρησιμοποιήσεις τον ίδιο τον αγωγό (σε μεταλλική εκδοχή) για δοκό.

Οι αγωγοί ΡΕ είναι αρκετά σκληροί για να περαστούν σε σωλήνα.

 

Επομένως οι λύσεις που μένουν είναι λίγες, ανοιχτή λεπτότοιχη ή δικτύωμα...

Edited by AlexisPap
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.