Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Φωτοβολταϊκά, ηλιακοί και κεντρικό θερμαντικό σύστημα


Manas

Recommended Posts

μα δεν εχει καποιο προβλημα να χρησιμοποιηθει στην αντισταση συνεχες ρευμα , κανενα απολυτως.

ουτε ειναι απαραιτητο να να δωσεις ακριβως 220v . θα δουλεψει απο 0 μεχρι την ταση που καταστρεφεται ωστοσο επειδη η ισχυς της ειναι αναλογη του τετραγωνου της τασης οταν αυτη πεσει στο 70% η ισχυς θα ειναι η μιση. 

με 3000 νομιζω παντως δεν παιρνεις τα πανελ που υπολογιζεις και σιγουρα οχι εγκατεστημενα.

 

αρα αν σκεφτεσαι την αντλια θερμοτητας και θερμαινεις με σχετικα χαμηλες θερμοκρασιες σκεψου τηλ λιγο καλυτερα

αυτο που λες στο ΥΓ ειναι ακριβως αυτο που λεω. για μενα τωρα δεν αξιζει. αργοτερα ισως ναι (για να μην πω σιγουρα)  

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 63
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Έχουν ήδη γραφτεί αρκετές ιδέες και σχεδόν όλες έχουν λογική βάση, στην πράξη όμως τα πράγματα δεν είναι πάντα ακριβώς έτσι.

 

Στο θέμα της τροφοδοσίας της αντίστασης απ΄ ευθείας από Φ/Β πάνελ.

Έστω ότι έχεις μια κλασική αντίσταση ηλ θερμοσίφωνα 230V / 4kW (~17A).

Έστω ότι έχεις διαθέσιμα Φ/Β πάνελ με ονομ. ισχύ 240Wp (με Ump=30V και Imp=8A).

Προκειμένου να λειτουργήσει σωστά η αντίσταση θα πρέπει να συνδεσμολογήσουμε 2 σειρές των 8 Φ/Β πάνελ η κάθε μία έτσι ώστε όταν τα πάνελ λειτουργούν κοντά στην ονομαστική τους ισχύ να μπορούν να παράγουν Ump=~230Vdc και να είναι ικανά για ρεύμα Imp=~16A.

Η συνολική ισχύς θα είναι κοντά σε αυτήν της αντίστασης (16*240W=3840Wp), η τάση και το ρεύμα θα είναι επίσης κοντά στις προδιαγραφές της αντίστασης και η αντίσταση θα λειτουργεί μια χαρά όσο ισχύουν τα παραπάνω.

Η τιμή της αντίστασης σε ohm βάσει της σχέσης R=P/I² θα είναι περίπου ~15ohm.

 

Το πρακτικό πρόβλημα που προκύπτει είναι ότι η παραπάνω απόδοση των Φ/Β μπορεί να επιτευχθεί μόνο το καλοκαίρι όταν η ακτινοβολία ξεπερνά τα 700 - 800W/m² και αυτό για ελάχιστες ώρες την ημέρα...2 - 3 το πολύ.

Τον χειμώνα, ακόμη και αν πετύχουμε ημέρα με πλήρη ηλιοφάνεια, η ηλιακή ακτινοβολία παίρνει πολύ μικρότερες τιμές με αποτέλεσμα να μην μπορούν καν να πλησιάσουν τα Φ/Β την ονομαστική του ισχύ.

Επιστρέφουμε όμως στο καλοκαίρι....το πρωί ή το απόγευμα όταν τα Φ/Β δεν δέχονται την μέγιστη ακτινοβολία και ενώ η τάση που παράγουν εν κενώ δεν μεταβάλλεται σημαντικά, αυτό που κυρίως επηρεάζεται είναι η ικανότητά τους να δώσουν ρεύμα υψηλής έντασης.

Έστω λοιπόν ότι μια δεδομένη στιγμή, π.χ. στις 16:30 η παραπάνω συστοιχία Φ/Β είναι ικανή να παράγει μέχρι περίπου 8Α συνολικά, δηλαδή περίπου τα μισά από όταν λειτουργεί σε μέγιστη ισχύ.

Η αντίσταση θα λειτουργεί βάσει της σχέσης P=I²*R σε ισχύ όχι μεγαλύτερη από ~960W.....δηλαδή, ενώ τα Φ/Β θα μπορούν να "δώσουν" γύρω στα 2kW, εμείς δεν θα μπορούμε να εκμεταλλευθούμε παρά περίπου τα μισά από αυτά....

Σε ακόμη μικρότερη ακτινοβολία η απώλεια θα είναι ακόμη μεγαλύτερη.

 

Το πρόβλημα προκύπτει από το γεγονός του ότι προσπαθούμε να "ταιριάξουμε" δύο στοιχεία εκ των οποίων το ένα έχει γραμμική συμπεριφορά (αντίσταση) και το άλλο μη γραμμική (Φ/Β).

Με δεδομένο ότι χρειαζόμαστε την μέγιστη απόδοση της αντίστασης κατά την περίοδο του χειμώνα, θα μπορούσαμε να σκεφτούμε να αυξήσουμε την ποσότητα των Φ/Β έτσι ώστε να πάρουμε την ζητούμενη ισχύ σε αυτήν την περίοδο. Έτσι όμως θα χρειαστούμε μία αρκετά μεγάλη και ακριβή ποσότητα Φ/Β την οποία θα πρέπει να απενεργοποιούμε το καλοκαίρι αφού η αντίσταση δεν θα μπορεί να αντέξει την επιπλέον ισχύ και θα καεί.

 

Η απευθείας χρήση της ενέργειας που παράγουν τα Φ/Β με κανονικές και τυχαίες συνθήκες είναι εν πολλοίς δύσκολο να επιτευχθεί.

Ωστόσο, το βασικό πλεονέκτημα τους πλεονέκτημα είναι ότι παράγουν ηλεκτρική ενέργεια την οποία μπορούμε με τις κατάλληλες διατάξεις να την μεταφέρουμε, αποθηκεύσουμε, μετατρέψουμε, κλπ., σχετικά εύκολα έτσι ώστε να την αξιοποιήσουμε τελικά με αποδοτικό τρόπο, όταν και όπως θέλουμε.

 

Μία λύση (και πολύ καλή κατά την γνώμη μου) θα είναι το Net metering όπου θα επιτρέπεται να χρησιμοποιούμε το δίκτυο για να "αποθηκεύουμε" την ενέργεια που μπορούν να παράξουν κάθε στιγμή και περίοδο τα Φ/Β, η οποία θα "συμψηφίζεται" με την ενέργεια που θα παίρνουμε από το δίκτυο όταν την χρειαζόμαστε.

 

Μία άλλη λύση είναι μπαταρίες οι οποίες δεν είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα όσο φημολογείται. Στις παρατηρήσεις του Manas σχετικά με αυτές έχω να απαντήσω τα εξής:

 

α) Είναι πολύ επιβλαβείς (αναθυμιάσεις).

Οι μπαταρίες παράγουν, σε κάποια στάδια της λειτουργίας τους, υδρογόνο και οξυγόνο. Το υδρογόνο, απ' όσο γνωρίζω δεν είναι τοξικό για την υγεία. Σε κάθε περίπτωση ο χώρος των μπαταριών θα πρέπει να είναι καλά αεριζόμενος κάτι που επιτυγχάνεται εύκολα αν μιλάμε για χώρο αποθήκης.

 

β) Πιάνουν χώρο (θέλουν ¨αποκλειστικότητα¨ μαζί με τον μετατροπέα λόγο φασαρίας και ζέστης). Ο χώρος αυτός πρέπει να θερμαίνεται γιατί με το κρύο οι μπαταρίες ¨πέφτουν¨ δραματικά.

Ο χώρος που καταλαμβάνει μια συστοιχία συσσωρευτών για ημερήσια κατανάλωση μόνιμης κατοικίας ~30kWh δεν ξεπερνά τα 3 - 4m². Είναι σημαντικός αλλά όχι "τεράστιος". Επίσης, οι μπαταρίες μολύβδου χρειάζονται θερμοκρασίες γύρω στους 20 - 25°C για να λειτουργούν στις προδιαγραφές τους και δεν έχουν πρόβλημα να λειτουργούν με χαμηλότερες θερμοκρασίες αρκεί να είναι πάνω από 0°C. "Εχθρός" για τις μπαταρίες μολύβδου είναι οι υψηλές θερμοκρασίες (>25°C) γιατί μειώνεται σημαντικά η διάρκεια ζωής τους.

 

γ) Έχουν μεγάλο κόστος για την ισχύ που μιλάμε (δε είναι μόνο οι μπαταρίες).  Άμα πας σε ¨κλειστού¨ τύπου, το κόστος είναι σχεδόν διπλάσιο. Στο αυτοκινούμενό μου η μπαταρία 80Αh του ¨σπιτιού¨ έχει 280Ε με μχζ 5 χρόνια περίπου.

Μετά τη πτώση της τιμής των Φ/Β, σε ένα Φ/Β σύστημα αυτόνομης ηλεκτροδότησης, συμφωνώ ότι οι μπαταρίες είναι ένα σημαντικό κόστος που μπορεί να φτάνει μέχρι και στο 35 - 40% του συνολικού κόστους του συστήματος. Μιλάμε όμως για μπαταρίες ("ανοιχτού" τύπου είναι σαφώς προτιμότερες) που μπορεί να ξεπεράσουν άνετα τα 10 - 12 χρόνια ωφέλιμης ζωής και με καλές συνθήκες λειτουργίας μπορεί να φτάσουν και τα 15 χρόνια.

Στην οικονομοτεχνική μελέτη θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το συνολικό κόστος του συστήματος και για όλη αυτήν την χρονική διάρκεια.

 

Στην παραπάνω εφαρμογή, οι μπαταρίες είναι μονόδρομος εφόσον θέλουμε να έχουμε κάποιον βαθμό "αυτονομίας" στην διαχείριση της ενέργειας.

Θα μπορούσε μάλιστα η αρχιτεκτονική του συστήματος να είναι τέτοια ώστε σταδιακά να επιτύχουμε υψηλότερο βαθμό αυτονομίας μέχρι την πλήρη αυτονόμηση του σπιτιού και την αποκοπή του από το δίκτυο, προσθέτοντας σταδιακά τον απαιτούμενο εξοπλισμό.

 

Στην περίπτωση των Φ/Β και της αντίστασης, η απάντηση είναι ότι είναι δυνατόν να γίνει τεχνικά, προκύπτουν όμως πολλά πρακτικά προβλήματα που ρίχνουν σημαντικά το βαθμό απόδοσης και αποτελεσματικής διαχείρισης της ενέργειας των Φ/Β.

Τηλεγραφικά να πω και τα εξής:

- Η διαχείριση του DC απαιτεί ηλεκτρολογικά υλικά με υψηλότερες προδιαγραφές...το DC είναι πιο δύσκολο και επικίνδυνο στην διαχείρισή του σε μια ηλεκτρολογική εγκατάσταση.

- Πιθανόν να προκύψουν γαλβανικά προβλήματα με την υδραυλική εγκατάσταση και να πρέπει να ληφθεί ειδική μέριμνα ανοδικής προστασίας.

- Η κατανάλωση ρεύματος σε ωμικές αντιστάσεις για να παράγουμε θερμότητα γίνεται με βαθμό απόδοσης 1 ενώ σε μια σύγχρονη Α/Θ ξεπερνά το 3 ανεξάρτητα από που προέρχεται το ρεύμα.

- Τα Φ/Β λειτουργούν με βαθμό απόδοσης 15 - 20% ενώ ένας καλός επιλεκτικός συλλέκτης επιτυγχάνει σχεδόν 40 - 50%, αν το ζητούμενο είναι η θερμική ενέργεια.

- Τα Φ/Β υπολειτουργούν τον χειμώνα όταν κατά κανόνα θέλουμε θέρμανση.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για την απάντησή σου!!! Μπορώ να πω ότι καλύφθηκα.

Δεν κατάλαβα τα πάντα, αλλά και δεν χρειάζεται να τα κατανοήσω, τα παίρνω όμως σαν δεδομένο.

Εντύπωση μου έκανε το γεγονός ότι με τα φ/β δεν θα δίνω τη δεδομένη χρονική στιγμή την ενέργεια που παράγουν από το γεγονός όπως λες: "του ότι προσπαθούμε να "ταιριάξουμε" δύο στοιχεία εκ των οποίων το ένα έχει γραμμική συμπεριφορά (αντίσταση) και το άλλο μη γραμμική (Φ/Β)."

Πίστευα ότι όση ενέργεια παράγουμε τόση ενέργεια θα μετατραπεί από την αντίσταση σε θερμότητα!!!

Με βλέπω να ψάχνω α/θ ίσως από του χρόνου.

Αλήθεια το net metering είναι σε ισχύ?

Link to comment
Share on other sites

γενεσις +1

 

ειδες τσαρλιε που και χωρις μελετες κλπ

με απλη κουβεντα πως βρισκεις ακρη? :mrgreen:

 

ελπιζω να μην με παρεξηγησες λολ

Link to comment
Share on other sites

Τι να πω. Τι έχω καταφχαριστηθεί αυτή τη κουβέντα. Μπράβο σας.

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

 

Να προσθέσω και εγώ μερικά μυρωδικά!

Ακριβώς επειδή ο χώρος πρέπει να είναι αεριζόμενος (το πρόβλημα είναι στην τοξικότητα του υδρογόνου, όταν είναι σε αυτές τις ποσότητες, και στην εκρηκτικότητά του)  α) το χειμώνα έχεις χαμηλές θερμοκρασίες, οπότε η μπαταρία σου (στην πράξη), ναι μεν δεν καταστρέφεται αλλά είναι κάτω από 70%, και β) δεν μπορεί να είναι σε κοινό χώρο με λέβητες καυσίμων (πετρέλαιο, φυσικό αέριο, κλπ) λόγο σπινθηρισμών (όχι ότι υπάρχουν ντε και καλά, αλλά άμα σου τύχει…).

Οι μπαταρίες ¨καθαρίζουν¨ από κύκλους και βάθος εκφόρτισης. Όσο πιο πολύ το δουλεύεις το σύστημα, τόσο πιο γρήγορα χρειάζεσαι καινούριες.

Επειδή οι μπαταρίες αυτές δεν είναι και τόσο βαθειάς εκφόρτισης (όσο οι AGM, GEL, κλπ), που διαφημίζουν οι κατασκευαστές τους, για να τις προστατέψεις θα πρέπει να βάλεις ¨κόφτη¨, άρα θα τις δουλεύεις στην καλύτερη μέχρι το 30%. Δηλαδή, αν κάνουμε τη σούμα, το χειμώνα θες για να λειτουργήσεις στην υπολογισμένη ισχύ σχεδόν τριπλάσια χωρητικότητα!

Επίσης, θα πρέπει να έχεις σύστημα διαχείρισης για να αποφύγεις (εσύ ή άλλοι) να βάλεις μεγάλα φορτία συγχρόνως, αφού το σύστημα θα μπορεί μεν να σου δώσει την υπολογισμένη ισχύ αλλά όχι όλη μαζί.

 

Το συνεχές ρεύμα δεν δημιουργεί τους έντονους σπινθηρισμούς του εναλλασσομένου συνεπώς, τα υλικά (ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά), αντέχουν περισσότερο και θεωρείτε πιο ασφαλές αφού δεν προκαλεί νευρικές διαταραχές και μυϊκούς σπασμούς κατά την ηλεκτροπληξία, οπότε ο άνθρωπος (το θύμα), μπορεί-προλαβαίνει να αντιδράσει. Ο μοναδικός λόγος που το εναλλασσόμενο έχει καθιερωθεί είναι η οικονομία στη μεταφορά του.    

 

 

Ξαναγυρνώντας στο αρχικό ζητούμενο λοιπόν, έχω καταλάβει, από τα συμπαραδηλούμενα, ότι η καλύτερη λύση για μένα, θα ήταν να μπούνε κάποια πάνελ για ζεστό νερό το οποίο θα μπαίνει στο σύστημα θέρμανσης για να βοηθάει μια Αντλία Θερμότητας που θα παίζει το ρόλο του κύριου συστήματος, με τον λέβητα πετρελαίου να μπαίνει όταν οι θερμοκρασίες θα είναι χαμηλές (όπως είχε αναφέρει αρχικά ο astrah) και αφήνουμε τα φωτοβολταϊκά για την ώρα.

 

Εδώ τώρα μπαίνει ένα καινούριο ερώτημα.

Έχω ένα τζάκι στο οποίο έβαλα ένα βεντιλατέρ και μου δίνει 300κυβικά αέρα/ώρα (400 λέει ο κατασκευαστής αλλά έτσι όπως το έχω βάλει…). Η θερμοκρασία που παίρνω όταν ¨μπουμπουνίση¨ είναι γύρω στους 45 βαθμούς (είναι συνάρτηση της θερμοκρασίας του χώρου). Να το έβαζα στο σύστημα του καλοριφέρ ή άστο έτσι μη βάζουμε μπελάδες τώρα (τουτέστιν δεν αξίζει τον κόπο);    

 

 

Αγαπητέ Charlie, μήπως μπορείς να μας παρουσιάσεις το σύστημά σου;

Edited by Manas
Link to comment
Share on other sites

τα ζητηματα που θετεις για τις μπαταριες εχουν λυθει προ πολλου.

 

προφανως θα μπουν σε αεριζομενο εξωτερικο χωρο (πχ σε κουτι κατω απο καποια φωτοβολταικα , μαζι με τον ρυθμιστη φορτισης) αμα λαχει και μονωμενο για το χειμωνα ωστε να κρατανε θερμοκρασια οσο χρειαζεται (που ειτε λογω φορτισης ειτε λογω εκφορτισης οι μπαταριες ζεσταινονται επιπλεον η υπαρξη του ρυθμιστη η ακομα και του αναστροφεα μεσα στο ιδιο κουτι λυνει το προβλημα της θερμανσης σε αρκετα μεγαλο βαθμο - το καλοκαιρι προφανως το κουτι θα ιεναι ανοικτο διαμπερες) 

οι μπαταριες που προβλεπονται για αυτη τη χρηση ειναι 2βολτα στοιχεια πανακριβα ναι αλλα κρατανε 15χρονια + αν ο ρυθμιστης φορτισης ειναι σωστος (το χω δει στην πραξη). Η δε χωρητικοτητα τους (αυτη που χρειαζεται τελωςπαντων) ειναι ευκολα υπολογισιμη. 

προφανως δεν ειναι φθηνη λυση και σιγουρα δεν κανεις αποσβεση με το κοστος της ενεργειας σημερα - ωστοσο εισαι αυτονομος με την εννοια οτι γενικα εισαι ανεξαρτητος απο τις διακοπες τις δεη και υποσυνθηκες κερδιζεις ρυθμιζοντας την καταναλωση σου ωστε να μενεις κατω απο τα ορια των 1600 η 800 kwh που αλλαζει η χρεωση.

Link to comment
Share on other sites

Αλήθεια το net metering είναι σε ισχύ?

Όχι ακόμη,αλλά "ψήνεται" :)

 

Ακριβώς επειδή ο χώρος πρέπει να είναι αεριζόμενος (το πρόβλημα είναι στην τοξικότητα του υδρογόνου, όταν είναι σε αυτές τις ποσότητες, και στην εκρηκτικότητά του)  α) το χειμώνα έχεις χαμηλές θερμοκρασίες, οπότε η μπαταρία σου (στην πράξη), ναι μεν δεν καταστρέφεται αλλά είναι κάτω από 70%, και β) δεν μπορεί να είναι σε κοινό χώρο με λέβητες καυσίμων (πετρέλαιο, φυσικό αέριο, κλπ) λόγο σπινθηρισμών (όχι ότι υπάρχουν ντε και καλά, αλλά άμα σου τύχει…).

Οι μπαταρίες ¨καθαρίζουν¨ από κύκλους και βάθος εκφόρτισης. Όσο πιο πολύ το δουλεύεις το σύστημα, τόσο πιο γρήγορα χρειάζεσαι καινούριες.

Επειδή οι μπαταρίες αυτές δεν είναι και τόσο βαθειάς εκφόρτισης (όσο οι AGM, GEL, κλπ), που διαφημίζουν οι κατασκευαστές τους, για να τις προστατέψεις θα πρέπει να βάλεις ¨κόφτη¨, άρα θα τις δουλεύεις στην καλύτερη μέχρι το 30%. Δηλαδή, αν κάνουμε τη σούμα, το χειμώνα θες για να λειτουργήσεις στην υπολογισμένη ισχύ σχεδόν τριπλάσια χωρητικότητα!

Επίσης, θα πρέπει να έχεις σύστημα διαχείρισης για να αποφύγεις (εσύ ή άλλοι) να βάλεις μεγάλα φορτία συγχρόνως, αφού το σύστημα θα μπορεί μεν να σου δώσει την υπολογισμένη ισχύ αλλά όχι όλη μαζί.

Το υδρογόνο δεν είναι τοξικό με την έννοια του "δηλητηριώδους" αερίου όπως είναι π.χ. το CO...κάποιος που έχει περισσότερες ιατρικές ή χημικές γνώσεις ας μας διαφωτίσει. Είναι όμως εύφλεκτο / εκρηκτικό σε συγκεντρώσεις πάνω από 4%.

Ως αέριο είναι εξαιρετικά πτητικό και κινητικό και προσπαθεί να καταλάβει όλο τον διαθέσιμο όγκο. Εφόσον ο χώρος διαθέτει φυσικό εξαερισμόδεν υπάρχει πρόβλημα. Βέβαια είναι και θέμα μεγέθους της συστοιχίας σε σχέση με τον χώρο και το άνοιγμα που διαθέτει για εξαερισμό.

 

Έστω ότι υπάρχει στεγασμένη αποθήκη με κανονική τοιχοποιία η οποία εφάπτεται στο έδαφος και στο κυρίως σπίτι από την μία της πλευρά. Και μόνο το γεγονός της επαφής με το έδαφος είναι αρκετό για να κρατήσει διαφορά θερμοκρασίας μεγαλύτερη από 10°C σε σχέση με το περιβάλλον.

Άρα, όταν έξω η θερμοκρασία είναι ~-5°C, ο χώρος της αποθήκης διατηρεί πάνω από +5°C.

Με δεδομένο ότι θα παράγεται θερμοκρασία από τα μηχανήματα που θα λειτουργούν στον χώρο αλλά και από τις ίδιες τις μπαταρίες (η αντίδραση είναι εξώθερμη), εκτιμώ ότι πολύ δύσκολα η θερμοκρασία τους θα πέσει κάτω από τους 10°C για κάποιες περιόδους....κυρίως κατά την διάρκεια της νύχτας.

Αν όλα αυτά βρίσκονται στο υπόγειο του σπιτιού, τα πράγματα είναι ακόμη καλύτερα ως προς την θερμοκρασία.

Γενικά, μιλώντας για Ελλάδα και για την πλειονότητα των εφαρμογών, το πρόβλημα των μπαταριών με την θερμοκρασία έχει να κάνει με τις υψηλές τιμές της και όχι τόσο με τις χαμηλές.

Πρόβλημα με χαμηλές θερμοκρασίες υπάρχει μόνο σε κάποιες εφαρμογές όπως π.χ. συστήματα αυτόνομης ηλεκτροδότησης σε ορεινά καταφύγια και με θερμοκρασίες περιβάλλοντος να φτάνουν τους -20 ή και -30°C. Εκεί, συνήθως αρκεί να τοποθετηθούν οι μπαταρίες σε θερμομονωμένα (και αεριζόμενα) κιβώτια για να διατηρούν ανεκτές θερμοκρασίες και το μυστικό είναι να διατηρούνται πάντα φορτισμένες και εν λειτουργία.

 

 

Οι μπαταρίες καταστρέφονται από συνδυασμό πολλών παραγόντων....το βάθος εκφόρτισης (D.O.D) που φθάνουν είναι ένας από αυτούς.

Δυστυχώς, σε καθημερινή βάση το DOD δεν είναι ελεγχόμενο αλλά εννοείται ότι κατά την διαστασιολόγηση των συσσωρευτών λάβαμε υπόψη την εκτίμηση για την μέση ημερήσια κατανάλωση του σπιτιού. Αν στην πράξη προκύψει ότι ήταν λάθος η εκτίμηση και η πραγματική μέση ημ. κατανάλωση είναι τελικά μεγαλύτερη, θα πρέπει να επέμβουμε διορθωτικά και να επαυξήσουμε την χωρητικότητα ανάλογα ώστε να μην φθάνουμε καθημερινά σε πολύ μεγάλο DOD.

 

Οι μπαταρίες "ανοιχτού" τύπου ή "υγρές" όπως λέγονται μπορούν να επιτύχουν πολύ καλύτερες επιδόσεις από τις αντίστοιχες "κλειστού" τύπου (AGM / VRLA ή GEL) οι οποίες είναι μπαταρίες που αναπτύχθηκαν για άλλους λόγους και όχι για να έχουν μεγαλύτερη αντοχή σε κύκλους.

Υπάρχουν ανοιχτές μπαταρίες που έχουν αντοχή πολύ πάνω από 1500 κύκλους (@80% DOD) με την κορυφαία που γνωρίζω να έχει μέχρι 2100 κύκλους @80% DOD. Αντίστοιχα, η καλύτερη μπαταρία βαθιάς εκφόρτισης κλειστού τύπου δεν ξεπερνά τους περίπου 1300 κύκλους @80% DOD.

 

Το σύστημα θα πρέπει σαφώς να έχει δικλείδες ασφάλειας έτσι ώστε να σταματά την λειτουργία του πριν το όριο ασφάλειας εκφόρτισης των μπαταριών ή να εμπλέκει βοηθητική πηγή (Η/Ζ ή την παροχή του δικτύου) πολύ πριν φθάσει σε αυτό το σημείο. Όλα αυτά είναι διαθέσιμα ως λειτουργίες / αυτοματισμοί σχεδόν σε όλους του σύγχρονους inverter-charger και ρυθμιστές φόρτισης που προορίζονται για τέτοια χρήση.

Η διαθέσιμη ισχύς του συστήματος εξαρτάται κυρίως από την ονομαστική ισχύ του inverter και ο σχεδιαστής / εγκαταστάτης οφείλει να την λάβει υπόψη όταν διαστασιολογήσει τις μπαταρίες.

 

Το συνεχές ρεύμα δεν δημιουργεί τους έντονους σπινθηρισμούς του εναλλασσομένου συνεπώς, τα υλικά (ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά), αντέχουν περισσότερο και θεωρείτε πιο ασφαλές αφού δεν προκαλεί νευρικές διαταραχές και μυϊκούς σπασμούς κατά την ηλεκτροπληξία, οπότε ο άνθρωπος (το θύμα), μπορεί-προλαβαίνει να αντιδράσει. Ο μοναδικός λόγος που το εναλλασσόμενο έχει καθιερωθεί είναι η οικονομία στη μεταφορά του.    

Η ευκολία στην μεταφορά ήταν κατ' αρχήν ένας πολύ σημαντικός λόγος για την επικράτηση του AC έναντι του DC.

Ωστόσο είναι λάθος αυτό που λες για τους σπινθηρισμούς και τα ηλεκτρολογικά υλικά. Το DC προκαλεί έντονα τόξα κατά την διακοπή του τα οποία καταπονούν πολύ περισσότερο το διακοπτικό υλικό. Τα αντίστοιχα τόξα στο AC είναι πολύ σύντομα αφού κάποια στιγμή (κάθε 10msec) η τάση μηδενίζεται.

Επίσης, οι ανθρώπινοι μύες όταν δεχθούν DC συστέλλονται μόνιμα για τον ίδιο λόγο χωρίς ελπίδα να χαλαρώσουν με εντολή του εγκεφάλου....μέχρι τέλους.

Τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα είναι άλλο θέμα αφού τα περισσότερα είναι σχεδιασμένα αποκλειστικά για DC.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ Manas, tο σύστημά μου περιλαμβάνει ένα τζάκι καλοριφέρ της edil kamin (18,8KW στο νερό) που δίνει το ΖΝ σε ένα μικρό δοχείο αδρανείας (300λίτρα). Το δοχείο υποβοηθάται με ηλιακά πάνελ (κυρίως για ΖΝΧ το καλοκαίρι) και έχει υποδοχή και για άλλη είσοδο (π.χ. αντλία θερμότητας).

Από αυτό το δοχείο "παίρνουν" τα καλοριφέρ με κυκλοφορητή inverter και θερμοστάτη σε κάθε χώρο του σπιτιού. Στο δοχείο αυτό είναι συνδεδεμένος και ένας εναλλάκτης για ΖΝΧ.

Το σύστημα λειτουργεί μόνο 1 χρόνο (1 χειμώνα δηλαδή) και εκτός από την αγγαρεία με τα ξύλα σε όλα τ' άλλα είμαι ευχαριστημένος. Και επειδή εδώ στην επαρχία υπάρχει χώρος για αποθήκευση ξύλων και σε καλές τιμές (στην Αθήνα νομίζω είναι πολύ πιο ακριβά) λέω να το δουλέψω για αρκετά χρόνια όσο δεν κουράζομαι.

Τώρα αν με τον καιρό πέσει το κόστος των α/θ και το ρεύμα είναι σε λογική τιμή θα βάλω και μια α/θ ώστε να μην αγχώνομαι με το τάισμα του τζακιού.

Αυτά!!!

Πραγματικά έμαθα αρκετά από αυτή την κουβέντα.

Link to comment
Share on other sites

Genesis καταλαβαίνω το ¨μανιάτικο¨  :smile:  που σε έχει πιάσει (και εγώ τέτοιο ¨στραβόξυλο¨ είμαι :smile: ), αλλά το θέμα, για μένα, δεν είναι αν θα πιάσουμε το 4% ή όχι, ή αν το συνεχές προκαλεί μια σύσπαση (μια σύσπαση σημαίνει ότι αν είσαι σε καλή κατάσταση το ελέγχεις, επίσης η καρδιά, παρά τον αρχικό σπασμό στη συνέχεια λειτουργεί, ενώ με το AC ¨τρώει¨ τα κέρατά της από ¨ξύλο¨). Ότι βρήκα στο internet για την συμπεριφορά του DC στα υλικά, είναι θετικό (εις βάρος του εναλλασσομένου), αλλά και σε σχέση με την ασφάλεια εργασίας (νομίζω ότι το να αρχίσουμε να παραθέτουμε κατεβατά από link, είναι άτοπο).

 

Στην πράξη: Όλο αυτό το πράγμα καταντάει μεγάλος μπελάς αν θέλεις να κάνεις μια λειτουργική εφαρμογή και για μένα (που δεν έχω την δυνατότητα να κάνω αποθήκες έξτρα, κλπ, κλπ) είναι παράλογο και απαγορευτικό. Έχω περισσότερα από 70.000 χιλιόμετρα με αυτοκινούμενο, που σημαίνει περίπου ένα χρόνο (αθροιστικά) σε συνθήκες αυτονομίας= ελεύθερο κάμπινγκ, με ρεύμα, νερό, καύσιμα, κλπ, και γνωρίζω από πρώτο χέρι τι θα πει ηλεκτρική αυτονομία, με ότι και αν σημαίνει αυτό (υψηλής ποιότητας υλικά για αξιοπιστία, απώλειες από μετατροπές για 220, διαχείριση κατανάλωσης, κλπ, κλπ).

 

Έχοντας λοιπόν αυτή τη γνώση (από εμπειρία) και σε σχέση με όσα αναφέρεις και εσύ, δεν θα έκανα ποτέ αυτόνομο στο σπίτι. Όχι τουλάχιστον ακόμα.

(δείτε το παράδειγμα του Μιχάλη

που τα έχει υλοποιήσει στο σπίτι του και θα καταλάβετε για τι πράγμα μιλάμε).

 

Κανείς για το ερώτημά μου στο 55;

 

Νέο ερώτημα: Αφού δεν έχω τα χαρτιά από το τζάκι για να δω πόσα KW είναι, πως αλλιώς μπορεί να προκύψει;

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Manas, ούτε "μανιάτικο" με έχει πιάσει ούτε "στραβόξυλο" είμαι....απλώς προσπάθησα να βοηθήσω στους προβληματισμούς σου.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.