Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Αύξηση setpoint κλιματιστικού


tco9998

Recommended Posts

Καλησπέρα σας.

 

Μήπως θα μπορούσατε να με βοηθήσετε τι συμβαίνει με την λειτουργία του κλιματιστικού αν αυξήσω το set point του;

 

Δυσκολεύεται να ξεκινήσει; Έχει μεγαλύτερο ρεύμα εκκίνησης; Τι γίνεται με το ψυκτικό μέσο; Με την απόδοση του;

 

Ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Αν τα λεω καλά και δεν κάνω λάθος, για τις μεσογειακές χώρες της βόρειας μεσογείου, ένα κλιματιστικό έχει "set point" τους 48οC δηλαδή μπορεί να διατηρεί τον ψυκτικό του κύκλο για μέγιστη θερμοκρασία περιβάλλοντος (extreme case) 48οC "υπό σκιάν". Για να αλλοιώσεις αυτό το set point πρέπει στην ουσία να κατασκευάσεις άλλο κλιματιστικό αφού μπορεί να χρειαστείς μεγαλύτερα στοιχεία, άλλη τριχοειδή βαλβίδα και ίσως άλλες πιέσεις ψυκτικού αερίου και άλλο συμπιεστή. Αν εννοείς αυτό το set point. Αν εννοείς την ελάχιστη θερμοκρασία του εσωτερικού περιβάλλοντος (π.χ. έχει set point τους 27οC και εσύ το πάς στους 16oC), τότε το αναγκάζεις να λειτουργεί περισσότερη ώρα και να μην σταματά καθόλου σχεδόν. Σε περίπτωση δε που είναι Inverter, θα αργήσει πάρα πολύ ( ίσως και να μην το κάνει καθόλου) να ρίξει τις στροφές του καινα μπει σε mode οικονομίας ρεύματος. 

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα σας.

 

Έχω ένα κλιματιστικό που το έχω ρυθμίσει στους 260C και προσπαθεί να διατηρεί την θερμοκρασία στους 260C. Η εξωτερική θερμοκρασία μεταβάλλεται συνεχώς και μπορεί να φτάσει και στους 400C. Όταν εγώ αυξήσω το setpoint στους 280C, τι αποτέλεσμα θα έχω, 

Θα ξεκινάει ο συμπιεστής δυσκολότερα; Θα έχω αυξημένες πιέσεις στο ψυκτικό υγρό; Απαιτείται αλλαγή στο ψυκτικό υγρό; Αλλάζει η κατανάλωση ενέργειας; Μειώνεται ή αυξάνεται;

 

Ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

η εκκινηση του συμπιεστη εξαρταται αν το μοτερ του εχει μεταβαλομενες στροφες "inverter" η σταθερες.

επισης τι τυπος εκτονωτικη υπαρχει. αν η εκτονωτικη ειναι θερμοστατικα ελεγχομενη (συνηθης στις μικρες εγκαταστασεις) τοτε ο εξατμιστης θα δουλευει σε υφηλοτερη θερμοκρασια αρα η εκτονωτικη θα κλεισει μειωνοντας την παροχη οποτε πλεον πρεπει να ξερουμε τι τυπος ειναι το μοτερ inverter η απλο. αν ειναι απλο τοτε υποψιαζομαι οτι τα αμπερ ανεβαινουν αλλα το μοτερ θα σβηνει πιο συχνα. αν ειναι inverter τοτε θα πεφτουν οι στροφες αντιστοιχα με την απαιτουμενη παροχη αρα πεφτει και το φορτιο και οι πιεσεις στο κυκλωμα του ψυκτικου (η μεγιστη δηλαδη στον συμπυκνωτη γιατι η χαμηλη μετα την εκτονωτικη θα ανεβει) 

 

η καταναλωση θα πεσει και στις δυο περιπτωσεις. στο συμβατικο συμπιεστη ο εξατμιστης μενει ψυχρος για περισσοτερη ωρα αρα και το μοτερ μενει σταματημενο αντιστοιχα περισσοτερο χρονο.

 

η εκκινηση θα ειναι ιδια και στις δυο περιπτωσεις γιατι η εκτονωτικη οταν ειναι σταματημενος ο συμπιεστης η γραμμες ζεσταινονται και μενει ανοικτη.

 

για την περιπτωση του συμβατικου συμπιεστη βεβαια θελει πιο πολυ ψαξιμο γιατι πρεπει να ξερουμε πως ακριβως δουλευει η εκτονωτικη. αν πχ η αμπουλα ειναι κολλημενη στον εξατμιστη τοτε συμβαινει το παραπανω παραδοξο (να ανεβει λιγο η καταναλωση λογω κλειστης εκτονωτικης) αν παλι ειναι κολλημενη στο σωληνα αμεσως μετα τοτε δεν θα αλλαξουν πολλα.

Link to comment
Share on other sites

Εάν αυξήσεις το σημείο λειτουργίας από τους 26οC στους 28oC δεν θεωρώ ότι μεταβάλλονται οι συνθήκες εκκίνησης (ρεύμα εκκίνησης, κτλ) του μοτέρ. Οι πιέσεις λειτουργίας δεν σε ενδιαφέρουν και τόσο, εφ' όσον η λειτουργία του περιορίζεται εντός του θερμοκρασιακού πεδίου του κλίματος που είναι σχεδιασμένο το κλιματιστικό ( για παράδειγμα, δεν θα πας στην Σαχάρα να το δουλέψεις ούτε στο Ρέκιαβικ αλλά εδώ στην Ελλάδα). Επομένως δεν θεωρώ ότι μεταβάλλεται κάτι όσον αφορά το μοτέρ ή τον ψυκτικό του κύκλο. Αυτό που σίγουρα μεταβάλλεται είναι η οικονομία στο ρεύμα. Άλλη ώρα θα δουλεύει εάν κρατά ένα χώρο στους 28οC και άλλη ώρα (σίγουρα περισσότερη) εάν τον ίδιο χώρο τον κρατά στους 26οC. Προσοχή!!! Αυτό που παίζει πολύ μεγάλη σημασία είναι η ΣΩΣΤΗ ποσότητα του ψυκτικού αερίου μέσα στο κύκλωμα του. Ελάχιστα γραμμάρια αερίου λιγότερο ή (κυρίως) περισσότερο επιρεάζουν πολύ την ψυκτική του απόδοση ή το κάνουν να "κόβει" από υψηλή πίεση ψυκτικού. Στα κλιματιστικά τύπου inverter ειδικά, μόνο με ζύγιση της φιάλης πριν και μετά μπορείς να καταλάβεις πόσο αέριο του έβαλες δεδομένου ότι λόγω της διακύμανσης των στροφών του συμπιεστή δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για την πίεση είσόδου του αερίου στον συμπιεστή. 

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.