Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

ΟΑΚΑ:Σήμα κινδύνου για το στέγαστρο Καλατράβα


Engineer

Recommended Posts

Δεν το κοβουν κομματια λεω γω να το πουλησουν για σιδερα,....

Έχει τεράστιο κόστος να το κόψεις με ασφαλές τρόπο και να το κατεβάσεις.

(συν η αναγκαία μίζα για μελέτες σκοπιμότητας έως και μελέτες εφαρμογής)

Που με την είσπραξη ως σκραπ (και εκεί όλο και κάποια μιζουλα θα υπάρξει) στο τέλος το πρόσημο εσόδων για το δημόσιο θα είναι μειον.

Edited by Didonis
Link to comment
Share on other sites

Έχει τεράστιο κόστος να το κόψεις με ασφαλές τρόπο και να το κατεβάσεις.

(συν η αναγκαία μίζα για μελέτες σκοπιμότητας έως και μελέτες εφαρμογής)

Που με την είσπραξη ως σκραπ (και εκεί όλο και κάποια μιζουλα θα υπάρξει) στο τέλος το πρόσημο εσόδων για το δημόσιο θα είναι μειον.

 

 

Δεν το κοβουν κομματια λεω γω να το πουλησουν για σιδερα, να βγαλει το δημοσιο κανενα ευρω? Ολα τα ειχε η μαριορη ο φερετζες της ελειπε

ένα ΣΔΙΤ με "γύφτους" και τέλειωσε...

  • Upvote 8
Link to comment
Share on other sites

Σκεφτομουν ενα υποθετικο χιουμοριστικο σκηνικο οπως αυτο που εγραψε ο imhotep οταν εγραψα οτι εγραψα... μια 100αρια συμπαθεστατοι γυφτοι με ηλεκτρικους τροχους, κοφτες και ντατσουν, σε μια βδομαδα εντος του γηπεδου δεν θα υπαρχει σημειο στο οποιο να μπορει να κολλησει ενας μαγνητης

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει κάποιος που να ξέρει ποια είναι τα πραγματικά προβληματα και να γράψει δυό κουβέντες να καταλαβουμε και οι υπόλοιποι ;

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Θεωρώ οτι υπήρχε maintenance and monitoring plan το οποίο κατατέθηκε μαζί με την αρχική μελέτη και έγινε αποδεκτό απο το Ελληνικό δημόσιο. Ο ανιψιός του Χουαν (Καλατράβα) όπως και πολλοί άλλοι αρχιτέκτονες αυτής της κλάσης υποχρεώνουν τον ιδιοκτήτη να ακολουθήσει το maintenance and monitoring plan για να περιφρουρήσουν το ονομά τους και την πνευματική τους ιδιοκτησία. Σε γενικές γραμμές για έργα αυτού του τύπου το κόστος maintenance and monitoring plan κυμαίνεται απο 17-30% για τον ωφέλιμο χρόνο ζωής του. Το ερωτήματα για εμένα λοιπόν είναι απλά. Γνώριζε το Ελληνικό δημόσιο τις απαιτήσεις του έργου? το ποσό που έχει θεωρητικά υποβληθεί είναι όντως σωστό και γιατί? εαν πχ φωνάξεις Αμερικάνους να σου εφαρμόσουν το maintenance and monitoring plan είναι πιθανό να πληρώσεις ένα επιπλέον 10% σε κόστος μεταφοράς/διαμονής/εκτός έδρας. Απο την πείρα μου θεωρώ οτι μόνο 4 εταιρίες παγκοσμίως μπορούν να το αναλάβουν. Οι εταιρίες αυτές είναι ένα κλειστό κύκλωμα και είναι λογικό να έχουν αυξημένες τιμές.

 

Γενικά ο Καλατράβα έχει μια ιστορία με κατασκευές που έχουν υψηλό κόστος συντήρησης, εδω, εδω  αυτό το ξέρουν και οι πέτρες. Προσοχή δεν είναι ο μόνος. Είναι σύνηθες τα πολύπλοκα σχέδια να απαιτούν πολύπλοκες λύσεις συντήρησης και πολύπλοκη μηχανική. Θεωρώ λοιπόν οτι στην αρχική μελέτη longevity/maintenance υπάρχουν υπολογισμοί που δυστυχώς κανένας δεν έδωσε την απαιτούμενη σημασία σε αντίθεση με το speed of erection. Δυστυχώς πολλοί απο τους "καλύτερους" αρχιτέκτονες θεωρούν οτι λειτουργούν με λευκή επιταγή και καλά κάνουν για εμένα που θεωρώ την αρχιτεκτονική τέχνη. Αν μας αρέσει ή όχι δεν παίζει κανένα ρόλο και είναι θέμα επιλογών. Εαν το ΟΑΚΑ θα έπρεπε να βγάζει τα έξοδά του και άρα να μην τίθεται θέμα συντήρησης είναι μια μεγάλη ερώτηση και δεν έχει να κάνει με το Καλατράβα. Για την ιστορία να σας πω οτι πολλά απο τα γήπεδα της A Εθνικής είναι ακατάλληλα, επικίνδυνα και παίρνουν άδεια διεξαγωγής αγώνων τουλάχιστον επειδή "πρέπει".

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

ΑA ρε μπανανία!...λέει το άρθρο: ''...ο Γιάννης Ανδριανός παραδέχεται ...του στεγάστρου''. Πιο μεγάλη παπαριά δεν έχω ξαναδιαβάσει στη ζωή μου, εκτός και αν ο δημοσιογράφος δεν τα μετέφερε σωστά...Άκου λέει παραδέχεται... οτί ειναι ανίκανος! Αν ειναι ετσι σπιτι φιλε. Αλλιως αν προβλεπόταν απο τις αρχικες μελέτες-συμβάσεις (που πιστεύω οτι για τετοιο εργο, που ειναι και προσφατο, θα προβλεποταν μια εγγυησουλα...) να παει να τα δει, να τεντωσει-ξυσει-βαψει-σφιξει, ο αναδοχος. Και κατι αλλο: τι σημαινει αυτο: ''...του αρχικού πολιτικού προγράμματος παρακολούθησης της δομοστατικής συμπεριφοράς του στεγάστρου''. 1,5 εκατ γιατι? τι ειναι το πολιτικό ?? εννοεί πιλοτικό? οπως στα Δημοτικά Σχολεία? Εχω μεινει αφωνος με τους ηλιθιους πολιτικους μας!

 

Link to comment
Share on other sites

1ον, μου συνάδελφοι πρόκειται για ΣΤΑΘΕΡΗ κατασκευη, γιατι αντιμετωπίζεται η συντήρησή του σαν να εχει κινουμενα μέρη ? Ενταξει σε σημεια μπορει να παρατηρουνται σκουριες ή να απαιτείται αντικατάσταση καπιοιων μερών του (σύνδεσμοι κτλ) αλλα δεν αντιμετωπιζονται σχετικά εύκολα και αποτελεσματικά?

 

2ον , τι τρελή εκτίμηση κόστους των παραπάνω είναι αυτη ? Πως δικαιολογούνται οι όποιες εργασίες και υλικά για την συντήρησή του μπορείτε να μου πείτε? Συνεχίζουν δηλαδη τις ίδιες πρακτικές της ρεμούλας και της λαμογιάς? 

 

Κανω καπου λάθος ????

Link to comment
Share on other sites

ΑA ρε μπανανία!...λέει το άρθρο: ''...ο Γιάννης Ανδριανός παραδέχεται ...του στεγάστρου''. Πιο μεγάλη παπαριά δεν έχω ξαναδιαβάσει στη ζωή μου, εκτός και αν ο δημοσιογράφος δεν τα μετέφερε σωστά...Άκου λέει παραδέχεται... οτί ειναι ανίκανος! Αν ειναι ετσι σπιτι φιλε. Αλλιως αν προβλεπόταν απο τις αρχικες μελέτες-συμβάσεις (που πιστεύω οτι για τετοιο εργο, που ειναι και προσφατο, θα προβλεποταν μια εγγυησουλα...) να παει να τα δει, να τεντωσει-ξυσει-βαψει-σφιξει, ο αναδοχος. Και κατι αλλο: τι σημαινει αυτο: ''...του αρχικού πολιτικού προγράμματος παρακολούθησης της δομοστατικής συμπεριφοράς του στεγάστρου''. 1,5 εκατ γιατι? τι ειναι το πολιτικό ?? εννοεί πιλοτικό? οπως στα Δημοτικά Σχολεία? Εχω μεινει αφωνος με τους ηλιθιους πολιτικους μας!

 

 

 

Δεν έχω καμία έκθεση στα χέρια μου για να κρίνω. Ενδέχεται να υπάρχουν εσωτερικές διαβρώσεις που είναι τραγικά δύσκολα να αντιμετωπιστούν με χαμηλό κόστος. Ενδέχεται όπως συμβαίνει τις περισσότερες φορές να υπάρχουν συνδετικά προβλήματα. Επαναλαμβάνω για όποιον δεν κατάλαβε, μόνο τα μεροκάματα εναεριτών κυμαίνονται απο 300-500 ημερησίως ενω το σύστημα το σύστημα ασφαλούς μετακίνησης σε αυτό το ύψος είναι μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Ολα τα παραπάνω θα έπρεπε να τα γνωρίζει ο ΚΤΕ και είμαι βέβαιος οτι εαν ρωτάγανε θα τα γνώριζαν. Για άλλη μια φορά. Τα μεταξωτά βρακιά θέλουν και μεταξωτούς....  

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω καμία έκθεση στα χέρια μου για να κρίνω. Ενδέχεται να υπάρχουν εσωτερικές διαβρώσεις που είναι τραγικά δύσκολα να αντιμετωπιστούν με χαμηλό κόστος. Ενδέχεται όπως συμβαίνει τις περισσότερες φορές να υπάρχουν συνδετικά προβλήματα. Επαναλαμβάνω για όποιον δεν κατάλαβε, μόνο τα μεροκάματα εναεριτών κυμαίνονται απο 300-500 ημερησίως ενω το σύστημα το σύστημα ασφαλούς μετακίνησης σε αυτό το ύψος είναι μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Ολα τα παραπάνω θα έπρεπε να τα γνωρίζει ο ΚΤΕ και είμαι βέβαιος οτι εαν ρωτάγανε θα τα γνώριζαν. Για άλλη μια φορά. Τα μεταξωτά βρακιά θέλουν και μεταξωτούς....  

ε και? γιατι μας λες ποσο κοστιζουν τα μεροκαματα? αυτα κανουν τα πολλα εκατομμυρια? ναι, πανε στην τσεπη του εργατη, ειμαι σιγουρος...τωρα για τις εσωτερικες διαβρωσεις ....τι να πω... ειμαι σιγουρος οτι ανεβηκε το κλιμακιο στα 80 μετρα με τους φακους και ειδαν μεσα στους σωληνες και ειδαν και τις σκουριες, και τις διαβρωσεις και το Χριστο φανταρο θα ειδαν εκει. Εγω αλλο λεω: ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΩ ΑΛΛΟ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΝΕΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΠΑΡΑΔΙΔΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΟΙ ΣΚΟΥΡΙΕΣ ΤΡΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΟΨΕΙΣ! ΤΕΛΟΣ !

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.