Μετάβαση στο περιεχόμενο

Μάρμαρα


ΖΑΦΙΡΗΣ

Recommended Posts

Συχνά βλέπουμε σε εσωτερικούς χώρους λευκά μάρμαρα, σε κάποια χρόνια, νά κιτρινίζουν γκριζάρουν .Πού οφείλεται; Πώς προλαμβάνεται;

Link to comment
Share on other sites

Στον ασβέστη που προσθέτουν στην λάσπη. Αυτό είναι γνωστό σε όλους, αλλά για κάποιο άγνωστο λόγο μπορείς να δεις ακόμα και σήμερα τεχνίτη να χρησιμοποιεί ασβέστη στην λάσπη με την οποία θα κολλήσει τις πλάκες λευκού μαρμάρου και τον επιβλέποντα να μην επεμβαίνει....

 

Στην πραγματικότητα το κιτρίνισμα των λευκών μαρμάρων είναι έγχρωμα υδατοδιαλυτά καλιούχα ή νατριούχα άλατα.

Ειδικά για τα λευκά μάρμαρα, το τσιμέντο του κονιάματος θα πρέπει να είναι λευκό.

Edited by Brasco
Link to comment
Share on other sites

Brasco σε ευχαριστώ πολύ,Πως προτιμας να γινει η επίστρωση; Να κανει το γέμισμα ο μάστορας με το ετοιμο ,για το σκοπο αυτο,υλικο του εμπορίου ή αφου γίνει πρώτα η τσιμεντοκονία να τοποθετηθουν κατόπιν με κόλλα;

Link to comment
Share on other sites

Ονομάζεται οξείδωση του μαρμάρου και επιτρέψτε μου να πω οτι δεν έχει να κάνει με τον ασβέστη στην κονία πρόσφυσης αλλα με την παρουσία συγκεκριμένου ποσοστού οξειδίων του σιδήρου στο μάρμαρο. Συνήθως σε μεγάλα έργα ζητάμε να υπάρχει η χημική σύσταση του μαρμάρου ώστε το λευκό να παραμείνει λευκό για όσο περισσότερο. Το βασικό για την κονία είναι να έχει δυνατότητα στεγάνωσης και να διατηρεί την υγρασία σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Συμπεραίνω ότι στα μικρά ιδιωτικα προτιματε ,τουλαχιστον για εξωτερικη επιστρωση,τσιμεντοκονια και μετα τοποθέτηση με κόλλα.

Link to comment
Share on other sites

Το βασικό για την κονία είναι να έχει δυνατότητα στεγάνωσης και να διατηρεί την υγρασία σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Ειδικά στις στρώσεις δαπέδων επί του εδάφους

είναι πολύ σημαντική η μόνωση. Έχει παρατηρηθεί η απορρόφηση υγρασίας από το έδαφος μαζί με άλατα.

 

Τα λευκά μάρμαρα επίσης χρωματίζονται όταν "σκληρό" νερό παραμένει στην επιφάνειά τους. Τα άλατα του νερού εισέρχονται στους πόρους του μαρμάρου και αντιδρώντας με τυχόν προσμίξεις παράγονται έγχρωμα προϊόντα.   

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ειδικά στις στρώσεις δαπέδων επί του εδάφους

είναι πολύ σημαντική η μόνωση. Έχει παρατηρηθεί η απορρόφηση υγρασίας από το έδαφος μαζί με άλατα.

 

Τα λευκά μάρμαρα επίσης χρωματίζονται όταν "σκληρό" νερό παραμένει στην επιφάνειά τους. Τα άλατα του νερού εισέρχονται στους πόρους του μαρμάρου και αντιδρώντας με τυχόν προσμίξεις παράγονται έγχρωμα προϊόντα.   

 

Ακριβώς και +1 αλλα πάλι εχει να κάνει με τα οξείδια του μαρμάρου (Sulphate Iron). Το σκληρό νερό απλά δίνει τον ηλεκτρολύτη δημιουργώντας Fe(OH)2. Το πρόβλημα λύνεται με ειδικούς υδροφοβισμούς μαρμάρου, ειδικά στιβλώματα (urethane) και με ειδική κατεργασία που βασίζετε στην διαμαντόσκονη και σε ειδικό λιπαντικό.

 

Το πρόβλημα με το μάρμαρο είναι οτι είναι σχετικά πορώδες με χαμηλό σημείο κορεσμού. Επειδή εχει επικρατήσει να έχουμε μικρούς αρμούς κινδυνεύουμε να εγκλωβίσουμε υγρασία απο κάτω. Μπορεί σε βάθος χρόνου να μην είναι ορατά απο πάνω αλλα η κάτω παρειά να έχει σοβαρά οξειδωθεί. Αυτό σημαίνει οτι η επένδυσή μας έχει χάσει ένα μεγάλο ποσοστό της αξίας της.  

 

Πριν την τοποθέτηση είναι καλό να κάνουμε εναν υδροφοβισμό στο μάρμαρο και απο τις 2 πλευρές του και μια διπλή στρώση κονιάματος. Το πρώτο χέρι που θα πάει στο σκυρόδεμα/γέμισμα θα πρέπει Latex για να του επιτρέπει να μειώσει υγρασία ενω ταυτόχρονα θα δώσει ελαστικότητα. Δεν ξαναγράφω προϊόντα :mrgreen:  :mrgreen:  και σας αφήνω να ψάξετε. Το επόμενο χέρι θα πρέπει να είναι πολυουρεθανικό σφραγιστικό ή εποξειδικό 2 συστατικών και οχι κόλλα μαρμάρων με βάση το νερό. Δεν ξαναγράφω προϊόντα :mrgreen:  :mrgreen:  και σας αφήνω να ψάξετε.

 

Τα μαστόρια βέβαια προτιμούν τις κόλλες διότι μπορούν να παίξουν με την τοποθέτηση αλλα κάνουν τραγικό λάθος.

 

Ο καθαρισμός του μαρμάρου είναι μια δύσκολη διαδικασία. Το νερό θα πρέπει να είναι χλιαρό και με ελάχιστο ξύδι (3-5%). Η σφουγγαρίστρα να είναι απλά νωπή και να το στεγνώνεται αμέσως με βαμβακερό ύφασμα. Βέβαια εδω υπάρχει η παροιμία για τα μεταξωτά βρακιά. 

Link to comment
Share on other sites

Γνωρίζω τουλάχιστον μία αμιγώς ελληνική εταιρία κονιαμάτων που έχει ειδική κόλλα για μάρμαρα που επιτυγχάνει ακριβώς αυτό το πράγμα, να μη κιτρινίζουν τα μάρμαρα... Δεν θα γράψω το όνομα... αλλά μήπως ξέρετε αν αυτό αληθεύει ή όχι; Γιατί το προϊόν αυτό διαφημίζεται και προτείνεται ανεπιφύλακτα... Αν θέλετε το προϊόν, να σας το στείλω με pm.

Link to comment
Share on other sites

Σας ευχαριστω

Ειναι περιεργο πως κατοικιες 50ετιας εχουν εξωτερικα μαρμαρα ανεπηρεαστα.Ισως επειδη οι μαστορες με τα τραγουδια τους ξορκιζαν το κακο και νικουσαν το χρονο,ισως επειδη τα υλικα ηταν φυσικα και αιωνια ,και ο σχεδιασμος γινοταν με λογικη.Ο σημερινος σχεδιασμος δεν ειναι για το πως θα αποφυγουμε προβληματα π.χ. τα νερα στη στεγη στους τοιχους στα υπογεια ,αλλα οτι διαθετουμε υλικα που μονωνουν. Τα σημερινα κιτς νεοπλουτιστικογυφτικα κατασκευασματα (οπου την εμπνευση αντικατεστησε η προσπαθεια συνθεσηςοσων στοιχειων εντυπωσιαζουν το βλεμμα) απαιτουν ποικιλια νεων υλικων που σπανια γνωριζουμε τις δυνατοτητες και την τοξικοτητα τους,πως εφαρμοζονται,συνεργαζονται και γηρασκουν.Αναλαμβανει το ειδικο συνεργειο και τα προβληματα δεν θα εμφανιστουν συντομα. Φαινεται οτι οι κατασκευες ολοενα και περισσοτερο δεν ρυθμιζονται απο τις ανθρωπινες αναγκες αλλα απο τις αναγκες της οικονομιας που ολο και απομακρυνονται απο τις δικες μας. Δασκαλε μας,της δομικης ακεραιοτητας, πες μας σε παρακαλω την αποψη σου.

Edited by ΖΑΦΙΡΗΣ
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Στατιστικά για κάθε υλικό, έργο, μάρμαρο θα βρείς 50 που θα λένε οτι δεν έπαθε τίποτα αλλα και άλλους 50 που θα λένε το ανάποδο. η επιστήμη σου δίνει σήμερα τα εφόδια να καταλάβεις τους λόγους. Επίσης οι απαιτήσεις που είχαμε στο παρελθόν σε σχέση με τις σημερινές έχουν αλλάξει. Πριν 50 χρόνια δεν υπήρχε ΚΕΝΑΚ, ΕΝ , κλπ. Η επιστήμη εδω και 200 χρόνια επενδύει στα δομικά υλικά με τον ίδιο ρυθμό που επενδύει και στην μελέτη. Οι διαφορές μελέτης πριν 50 χρόνια και σήμερα έχουν αλλάξει δραματικά. Εχεις δίκιο οτι σήμερα τα υλικά αλλα εν μέρη και η μελέτη έχουν ξεπεράσει τα όρια της λειτουργικότητας και κινούνται σε επίπεδα πολλές φορές χωρίς άμεση πρακτική σημασία. Οι λόγοι πολλοί και 50 θα σου πούνε οτι είναι υπερβολή αλλα και άλλοι 50 θα σου πούνε οτι είναι σωστό. Εχει να κάνει με επιθυμίες ή καλύτερα με

 

νεοπλουτιστικογυφτικα φαινόμενα

 

που είναι αποτέλεσμα να δημιουργήσουμε υπεραξία επάνω στην υπάρχουσα υπεραξία της γής. Το φαινόμενο είναι καθαρά Αγγλοσαξωνικό και βασίζετε στην διαφοροποίηση των κατασκευαστικών ομάδων στα μάτια του κόσμου ώστε να υπάρχει η δυνατότητα η υπεραξία να μετατραπεί σε χρήμα. 

 

Θα σου φέρω ένα παράδειγμα. Ας πάρουμε τον Agora/Taipei και να πούμε οτι ο αρχιτέκτονας δεν είναι τόσο γνωστός όσο ο Vincent Callebaut αλλα τον λένε πχ. Παναγιώτη Παπαδόπουλο. Είναι προφανές οτι το κόστος αγοράς ανα τμ θα ειναι διαφορετικό ασχέτως εαν ο Παπαδόπουλος έκανε κάτι καταπληκτικό. Ο Vincent Callebaut λοιπόν θα απαιτήσει να βάλει τα τάδε επώνυμα υλικά, να βρει το πιο τέλειο μάρμαρο στον κόσμο και να γράψει ενα τόμο ιδιοτήτων υλικών που αυτόματα θα χρειαστεί τα πλέον επώνυμα συνεργία. Αυτό σε κλίμακα που σαφώς θα έρθει με τα χρόνια θα αποτελέσει μια "ανάγκη" για τους λιγότερους πλούσιους και σε μεγαλύτερο βάθος χρόνο για την μεσαία τάξη. 

 

Να στο πω πιο απλά. Στην βόρεια Ευρώπη αυτί που εμείς σήμερα ανακαλύψαμε σαν ΚΕΝΑΚ που εαν το δεις επι της ουσίας στο made in Greece version είναι οδηγός προϊόντων υπάρχει εδώ και 40 χρόνια. Εαν παίρναμε το τιμολόγιο της ΔΕΗ πριν 40 χρόνια και το βάζαμε δίπλα στην επένδυση του ΚΕΝΑΚ  θα ήμασταν τρελοί στην Ελλάδα να επενδύσουμε σε αυτό. Σήμερα αντίθετα εκτός οτι είναι νόμος του παιχνίδι του ΚΕΝΑΚ είναι τρομερό. Με λίγα λόγια αυτό που προσπαθώ να πω αν και το πλάτιασα λίγο είναι οτι δεν υπάρχει μέτρο με την έννοια της απλής λειτουργίας αλλα με την έννοια της πλασματικής λειτουργίας η οποία σαφώς και δημιουργείται τόσο απο την επιστήμη όσο και απο το εμπόριο.

 

Εαν θες το εμπόριο, διότι για εμένα οι κατασκευές είναι εμπόριο ακόμα και στην πιο extreme μορφή τους, έχουν σκοπό τον υπερκορεσμό της υπεραξίας. Η διαδικασία σαφώς και θα οδηγήσει/οδηγεί στην έξαρση του

 

νεοπλουτιστικογυφτικου

 

αλλα δεν μπορεί διαφορετικά να θρέψει την ανάγκη του ανθρώπου να διαφέρει.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.