Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Ευρωκώδικες ή ΕΑΚ ΕΚΩΣ;


 
zak

Recommended Posts

Καλά το επίπεδο γελοιότητας του αυτού του κράτους είναι μοναδικό.

 

Σε λίγο θα ακούς μηχανικούς να λένε στον πελάτη ΄΄θα στο κάνω με ευρωκώδικες να σου βγεί και πιό φτηνό΄΄΄..

 

Ρε τι καραγκιοζιλίκια ειναι αυτά......

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 171
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Βrasco, σε παρακαλω να τεκμηριωσεις τα λεγομενα σου.

 

Διοτι δεν ισχυει "ο μηχανικος χρησιμοποιει οτι κανονισμος θελει, EN, BS, DIN", στο εξωτερικο.

Link to comment
Share on other sites

Το "εξωτερικό" είναι κάτι πολύ γενικό.

π.χ. σε κάποιες σκανδιναβικές χώρες (και όχι μόνο) δεν είναι νομοθετημένος σε ΦΕΚ κάποιος συγκεκριμένος αντισεισμικός σχεδιασμός.

Μόλις βρω τεκμήρια θα τα ανεβάσω

Edited by Brasco
Link to comment
Share on other sites

Δεν λέει κάπου για "ιδιοκτήτη" λέει για "κύριο του έργου"...

Άλλο ο ιδιοκτήτης στην ανέγερση νέου κτηρίου, άλλο οι πολλοί συνιδιοκτήτες στην επισκευή/ενίσχυση πολυκατοικίας ...

Άλλο ο παπάς της ενορίας στη νέα ενοριακή εκκλησία και άλλο ο φορέας ανέγερσης σχολικών κτηρίων ...

Άλλο το Δημοτικό συμβούλιο και άλλο το συμβούλιο του εξωραϊστικού συλλόγου Κάτω Ραχούλας ...

 

Η αλήθεια είναι ότι οι EC δε βολεύουν (νομικά εννοώ) στο πείραγμα της επιτάχυνσης του αντίστοιχου μετασεισμικού ΦΕΚ ώστε να προσαρμοστεί στα διατιθέμενα χρήματα ...

 

Το είπα και πιό πάνω ... τελικά θα αποφασίσουν οι δικηγόροι και οι δικαστές για τον εφαρμοστέο κανονισμό ...

Στο κάτω-κάτω γιατί δε ρώταγαν από πριν τον Καρατσώλη ; ή τον αντίστοιχό του στο Ανάπτυξης - Οικονομίας - ... ;

Κυριος του εργου και ιδιοκτητης ειναι εννοιες που ταυτιζονται τοσο στον ιδιωτικο οσο και στο δημοσιο τομεα.

Link to comment
Share on other sites

Ο Μισθωτής που εκδίδει άδεια (αφού υποθέτουμε ότι του δίνει το δικαίωμα το μισθωτήριο γιαυτό) είναι ιδιοκτήτης ή κύριος του έργου?

Link to comment
Share on other sites

Η ουσία είναι πως με αυτό το ΦΕΚ, απλά και ήσυχα:

 

1. Εγκαινιάζεται ουσιαστικά η εποχή των EC. Δεν υπάρχει πλέον το ισχύουν-δεν ισχύουν, κλπ. 

 

2. Καταργούνται ουσιαστικά οι ΕΑΚ-ΕΚΩΣ κλπ, και διατηρούνται μόνο ως εξαίρεση για κτίρια αποκλειστικά από Ο.Σ., αφού για τα άλλα δεν μπορείς να πάρεις επιλεκτικά τις διατάξεις που  θέλεις. 

 

Μεγάλη αλλαγή. 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Με τον πελατη τι γινεται (κυριο του εργου);Εκει νομιζω θα εστιαστει το προβλημα.

Ο μηχανικος προφανως κατι θα του προτεινει αλλα την υπευθυνη δηλωση θα την κανει ο πελατης.

Απο εκει και περα;;

Για να δουμε πως θα λειτουργησει στην πραξη.

Link to comment
Share on other sites

 

2. Καταργούνται ουσιαστικά οι ΕΑΚ-ΕΚΩΣ κλπ, και διατηρούνται μόνο ως εξαίρεση για κτίρια αποκλειστικά από Ο.Σ., αφού για τα άλλα δεν μπορείς να πάρεις επιλεκτικά τις διατάξεις που  θέλεις. 

 

 

Αυτό ισχύει σίγουρα ? Δηλαδή για μεταλλικά δεν μπορώ να πάρω κανονισμό φορτίσεων του 45 ή ΕC1 με ΕC3 και ΕΑΚ ? Δεν γίνεται να μπλέκουν δηλαδή μεταξύ τους οι κανονισμοί ? 

Link to comment
Share on other sites

Διάβασα προσεκτικά την ολιγόλογη και σαφή ΚΥΑ και δεν κατάλαβα που υπάρχει το πρόβλημα.

 

Περνάμε επιτέλους στην εποχή της παράλληλης εφαρμογής εθνικών και ευρωπαϊκών προτύπων. Η οποία είναι ένα ενδιάμεσο στάδιο πριν την οριστική μετάβαση:

 

Η πολιτεία δεν πρόκειται να συνεχίσει να αναπτύσσει παράλληλα δύο κανονιστικά πλαίσια. Προφανώς οι ΕΑΚ - ΕΚΩΣ - ΚΑΝΕΠΕ δεν θα ξανά ενημερωθούν, και θα περιπέσουν σε αχρηστία καθώς τα ευρωπαϊκά πρότυπα θα συνεχίσουν να ενημερώνονται. Κανονικά, θα πρέπει εντός λίγων ετών να απαγορευτεί η χρήση τους.

 

Απλά αυτό έπρεπε να είχε συμβεί πριν 10 χρόνια, και να μην σπαταληθούν εθνικοί πόροι στην ανάπτυξη νέων, θνησιγενών εθνικών κανονισμών.

 

Θυμίζω ότι μεταφράσεις των ΕΚ έχουμε από τις αρχές της δεκαετίας του 90', τελικές επίσημες μεταφράσεις έχουμε από το 2008.

 

Το σκάνδαλο είναι ότι ενώ από το '90 είχε προδιαγραφεί η πορεία των πραγμάτων, κι ενώ εδαπανώντο χρήματα σε μεταφράσεις και σύνταξη εθνικών προσαρτημάτων, συνέχισαν να δαπανώνται χρήματα και για την ανάπτυξη εθνικών κανονισμών.

Φυσικά, με το περίεργο επιχείρημα ότι εμείς ξέρουμε καλύτερα από σεισμούς και μπετά από αυτούς που... τρώγαν βελανίδια...

 

 

Όσο για τον κύριο του έργου και τον μηχανικό:

Δεν επιλέγουν στάθμη επιτελεστικότητας. Επιλέγουν κανονιστικό πλαίσιο, μεταξύ δύο απολύτως ισοδύναμων -νομικά- κανονιστικών πλαισίων. Επίσης, τεχνικά, δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι κάποιο από τα δύο πλαίσια υστερεί ως προς την επιτυγχανόμενη ασφάλεια. Δεν υπάρχει κανένα θέμα λοιπόν. Δεν χρειάζονται υπεύθυνες δηλώσεις, ούτε ανάληψη ευθύνης.

Edited by AlexisPap
  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ απολύτως με AlexisPap

 

Και μια ερώτηση, γιατί δεν είδα να γράφει κάτι σχετικό το ΦΕΚ

Ο μηχανικος προφανως κατι θα του προτεινει αλλα την υπευθυνη δηλωση θα την κανει ο πελατης.

Σε ποια ΥΔ αναφέρεσαι συνάδελφε;

 

 

edit. γράφαμε μαζί με AlexisPap!!!!

Edited by Faethon11
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.