Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κατασκευή νέου μωσαϊκού δαπέδου


sotkouv

Recommended Posts

Καλησπέρα,

 

Ψάχνωντας αριστερά δεξιά στο ίντερνετ αλλά και στο φόρουμ εδώ παρατήρησα την απουσία τεχνογνωσίας για κατασκευή νέου μωσαϊκού δαπέδου. Ενδεικτικές πληροφορίες βρέθηκαν στο αγγλικό λήμμα του wikipedia - Terrazzo. Ενδιαφέρομαι να το τοποθετήσω σε μια ανακαίνιση σε συνέχεια του παλιού πράσινου - και ενδέχεται να το δοκιμάσω ούτως ή άλλως.

Μέχρι στιγμής έχω καταλάβει ότι η συνδετική κονία δεν περιέχει ιδιαίτερα αδρανή - μπορεί να είναι μόνο τσιμέντο, χρώμα και νερό, ή μπορεί να περιέχει και μαρμαρόσκονη - κοκκομετρίες κλπ δεν γνωρίζω. Τα αδρανή ποικίλουν, πολλά χρώματα πολλές κοκκομετρίες και μέχρι και γυαλί (αν έχω καταλάβει καλά).

Υπάρχει κάποιος συνάδελφος που έχει εμπειρία στο θέμα;

Με απασχολούν ερωτήματα όπως το πάχος - ελάχιστο και μέγιστο που μπορεί να έχει η στρώση - επίσης τα χρώματα - το τσιμέντο της συνδετικής κονίας αν είναι λευκό σε περίπτωση που θέλουμε ανοιχτά χρώματα κλπ...

 

Ελπίζω να το προχωρήσω ώστε να μπορέσω να καταγράψω την διαδικασία!

 

Ευχαριστώ πολύ.

 

ΥΓ. Οι ένας-δυο μάστορες που εμφανίζονται σε google search για κατασκευή μωσαϊκών είναι αρκετά "δύσκολοι". Για το τρίψιμο υπάρχουν πολλοί μάστορες που κάνουν καλή δουλειά.

 

(μάλλον έπρεπε να τοποθετηθεί στην κατηγορία "Οικοδομική")

Edited by sotkouv
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Απαντήσεις 22
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Ειναι τεχνικη που εχει μαλλον εξαφανιστει.

ΛΙΓΟΙ ξερουν να κανουν μωσαικο-μωσαικο.

Οι αλλοι απλα πετανε ενα μιγμα με τσιμεντο και αδρανη και το τριβουν μεχρι να του αλλαξουν την παναγια!!

 

 

Καποιος παλιος μαστορας μου ειχε πει τη "συνταγη".

Δεν ξερω αν ειναι ορθη η μεθοδολογια.

- Αρχικα μπαινουν μαρμαρινες λωριδες ως οδηγοι.

- Στρωνουν ξηρο μιγμα απο αμμο και τσιμεντο.

- Στρωνουν τα αδρανη που θελουν.

- Πατανε τα αδρανη να μπουν μεσα στο ξηρο μιγμα, με ενα πολυ βαρυ κυλινδρο

- Διαβρεχουν

- Μετα ριχχνουν μιγμα απο τσιμεντο, χρωμα, μαρμαροσκονη ίσως και καποιο προσμισκο (οσο και αν ακουγεται χαζο, καποτε εβαζαν μεσα atlacol)

- Μετα ερχεται το τριψιμο με διαφορα μεγεθη απο "πετρα" που μπαινουν στη μηχανη του μωσαικου.

Edited by terry
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Βρήκα μάστορα που έκανε κάποτε μωσαϊκά και μου είπε ακριβώς τα ίδια.

 

Η λεπτομέρεια είναι ότι στην περίπτωσή μας θέλουμε μικρή ψηφίδα και όχι το μεσαίο χαλίκι, οπότε δεν θα στρωθεί το ξηρό μίγμα. Αντ' αυτού μου είπε ότι θα πρέπει να γίνει ενα κανονικό σκυρόδεμα (υγρό) σαν υπόβαθρο - το οποίο θα μας αφήσει γύρω στο 1,5 εκ. για την τελική στρώση. Η τελική στρώση θα γίνει με ανάμιξη όλων των υλικών - το ψιλό χαλικάκι, λευκό τσιμέντο και χρώμα - θα στρωθεί και θα πατηθεί νωπό με έναν πιο ελαφρύ κύλινδρο - όχι τον βαρύ που χρησιμοποιούν κανονικά.

Τις επόμενες μέρες ελπίζω να έχω περισσότερα νέα - βασικά ελπίζω η προσφορά του μάστορα να αρέσει στον πελάτη και να προχωρήσει ώστε να καταγραφεί η διαδικασία!

 

Όταν προκύψει θα ποστάρω!!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα,

 

ο παλαιός μωσαϊκό-μάστορας τα μασάει (αφού το ξανασκέφτηκε) και πιστεύει πως δεν μπορεί να κάνει μωσαϊκό με μικρή ψηφίδα σε μεγάλη έκταση γιατί αυτό γίνεται μόνο με μυστρί - ή με τον μικρό κύλινδρο για τον οποίον μου είπε τώρα ότι θα πρέπει να είναι μεγαλύτερος... και ότι θα στοιχίσει πολύ για να κατασκευαστεί (ο κύλινδρος)!

 

Σκέφτομαι μήπως αυτοσχεδιάσω και κάνω μια τσιμεντοκονία με λευκό τσιμέντο, χρώμα και χρωματιστά αδρανή (χρωματιστό χαλικάκι και μαρμαρόσκονη)  και στη συνέχεια την τρίψω με τη μηχανή του μαρμάρου σταδιακά μέχρι για γίνει γυαλιστερή - μετά buffing, αδιαβροχοποίηση και τέλος...

 

Έχει δοκιμάσει κανείς σας κατι τέτοιο;

Για να αποφύγω οποιασδήποτε μορφής ρυγματώσεις θα ήταν σωστό να προστεθεί ελαστικοποιητής;

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς η τεχνική στην Ελλάδα δεν εφαρμόζετε πλέον λόγο κόστους. Η πατρίδα της είναι η Ιταλία και ακόμα υπάρχουν 2 σχολεία

 

http://www.consorzioilterrazzoallaveneziana.it/

 

http://scuolamosaicistifriuli.it/

 

Στην Αμερική, Αυστραλία, Κίνα, Ευρώπη είναι πολύ της μόδας αλλά και με παραλλαγές.

 

Υπάρχουν 7 βασικές τεχνικές στην Ελλάδα πιο διαδεδομένη είναι η Venetian Terrazzo Pavement in Cement αλλα στην Εθνική Τράπεζα θα δούμε και PASTELLONE

 

1. Venetian Terrazzo Pavement in Cement

2. LAVORAZIONE A FRESCO

3. enetian Terrazzo with a Mixed Binder

4. Venetian Terrazzo in Lime

5. LAVORAZIONE A FRESCO

6. PASTELLONE

7. COCCIOPESTO

 

Η διαδικασία είναι πολύ πιο πολύπλοκη απο όσο λέει ο terry. Εχουμε 3 τουλάχιστον στρώματα πριν φτάσουμε στα αδρανή. Τα στρώματα λέγονται terrazzo και είναι ειδικά μίγματα υδράσβεστου. Στο τελικό κάνουμε το seeding ή βάζουμε stencils. Μετά έχουμε κύλινδρο, δόνηση,  μίγμα υδράσβεστου με λάδι, τρίψιμο με 19 διαφορετικά συστήματα, κλπ. Το κόστος είναι για τα Ελληνικά δεδομένα εξωπραγματικό. Μπορεί να ξεκινήσει απο 150Ε/τμ το πιο απλό μέχρι τα 5000Ε/τμ ανάλογα το σχέδιο και τα υλικά. Τελευταία είναι πολύ της μόδας να βάζουμε flakes απο ανοξείδωτο χάλυβα μαζί με μάρμαρο και μεταλλικά σφαιρίδια. Υπάρχουν τεχνοτροπίες με φύλλα χρυσού, φύλλα δέντρων, κλπ. Στην Χαβάη ένα απο τα καλύτερα ξενοδοχεία έχει φύλλα απο μπανανιά και φοίνικες.

 

Ιδιαίτερα διαδεδομένα υλικά είναι το γυαλί, flagstone, amethyst 

 

Σήμερα υπάρχουν ειδικές διάφανες εποξειδικές ρητίνες που αναμειγνύονται με τα αδαρνή ή οτιδήποτε άλλο θέλετε και φτιάχνουμε σχεδόν τα πάντα

post-25466-0-18321100-1381331373.jpg

post-25466-0-53598100-1381331378.jpg

post-25466-0-60752900-1381331384_thumb.jpg

post-25466-0-28616300-1381331390_thumb.jpg

Edited by terry
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

κύριοι δεν πρέπει να το αφήσουμε το θέμα, 

Δεν είναι και μάγοι οι παλιοί τεχνίτες.

Ας ξεκινήσουμε με συλλογή πληροφοριών (αναλογίες ,λίστα υλικών, αδρανή κτλ)

Ήδη έχω ξεκινήσει να ψάχνω κάποιον "μάστορα" στη Ρόδο,

θα σας παραθέσω ό,τι μάθω

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Προλαβα και δουλεψα σε μωσαικο, οχι σε σπιτι ειχε ηδη περασει η μοδα των μαρμαρων (ευτυχως) και επικρατουσαν τα πλακακια. Συνεργειο αυτοκινητων ηταν και αντι για βιομηχανικο δαπεδο προτιμησε μωσαικο.

Τα φιλετα μαρμαρων τοποθετουταν για αλφαδια αλλα κυριως χρησιμευαν ωσ αρμοι διαστολης, σε ενα μικρο δωματιο δηλαδη αν δεν υπηρχε θεμα καποιου σχεδιου δεν χρειαζοταν παρα μονο περιμετρικα κατω απο το περβαζι, διοτι η μηχανη δεν μπορουσε να τριψει εκει.

Ειναι σκληρο υλικο (αναγκαιο για επιφανεια δαπεδου), επισης σκληρο ειναι και το μπετο απο κατω, γ αυτο γινοταν ενα υποστρωμα χαμηλοτερης σκλκηροτητας ωστε να παραλαμβανει τις διαστολες και τις ρωγμες της πλακας, αλλιως οι ρωγμες (στην πραξη ολα τα μπετα εχουν εστω και ανεπαισθητες) θα μεταδιδοταν στην τελικη επιφανεια.

Ο μαστορας μωσαικτσης γεμισε το βαθος με χοντρη αμμο+τσιμεντο ελαφρως υγρο, να μην ειναι τελειως στεγνο δηλαδη, απλα ''βαρυ'' ωστε να μην εχει πολλα κενα , να κατσει! Γεμισε τοσο τα πηχακια οδηγους.. οσο νομιζε. Ειναι τεχνη δηλαδη σε καθε βημα και θελει σοβαρη εμπειρια! Το ποσο υψος θα μεινει για το τελικο υποστρωμα εχει σχεση με το ποσο χοντρο χαλικι θα μπει- ποσο θα κατσει ολο με το πατημα και το σερμπετιασμα- ποσο σωστο τελικο υψος θα καταλληξει ουτως ωστε οταν τριφτουν να κατεβει τοσο οσο να φανει η μεγαλη <διαμετρος θα το πω> του μεγαλου χαλικιου.. Λεω μεγαλου γιατι ξεκινησε με μικροτερα, ψιλα νουμερα. Βαζαμε σ ενα βαρελι νερο τσιμεντο και χρωμα, με αυτο το μειγμα ποτιζε (αυτος υπολογιζε ποσο αραιο θα γινει παρακολουθωντας την εργασια), ξεκινησε με πιο αραιο και τελειωσαμε με πιο πηχτο. Εριξε τα μικρα και μεσαια μεγεθη πρωτα, πατουσαμε με τ κυλινδρο, ποτιζαμε με το σερμπετι και σε καποια φαση εριξε και τα χοντρα. Τις επομενες μερες ειχε μανια με το αν βραχηκε-δροσιστηκε, μεγαλο ρολο παιζει ο καιρος και οι θερμοκρασιες. Ξυλοκολλα (οχι δεν εβαζε αυτος) αντιστοιχουσε με την οικοδομικη ρητινη.

Οτι λεω ειναι ενδεικτικο, δεν θυμαμαι ακριβως απλα με ενοιαζε η διαδικασια και λεω οτι και πως το καταλαβα εγω.

Προσεξε στο παλιο αν ειναι γιαλια η κοχυλακια αυτα που βλεπεις. 

Edited by Στελιος1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Συνάδελφοι ξέρει κανείς το σύνηθες πάχος μωσαϊκού σε κατασκευή του 1977?

Από την εμπειρία σας πόσο είναι περίπου το συνολικό πάχος πάνω από την πλάκα?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.