Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Εύρεση παροχής - μανομετρικού


Steste

Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους

Επειδή είμαι ψιλοάσχετος από υδραυλική θα ήθελα λίγη βοήθεια.

Θέλω να υπολογίσω τι αντλία θα χρειαστώ για να μεταφέρω νερό σε αγωγό 20m. Στον αγωγό θέλω να βάλω 67 ακροφύσια για τα οποία χρειάζομαι παροχή 0,38 m3/h και πίεση 3,3m.

Αν δεν κάνω λάθος η παροχή της αντλίας πρέπει να είναι 67Χ0,38=25 m3/h.

Η ερώτηση μου αφορά στο μανομετρικό. Πως θα το υπολογίσω?

Αγωγό μπορώ να βάλω ότι θέλω.

Ευχαριστώ

Link to comment
Share on other sites

για 3.3 μανομετρικο που ζητάει το κάθε ακροφύσιο καταλαβαίνω οτι μιλάς για εφαρμογή ποτίσματος (αν και τα 20 μετρα με τα 67 ακροφύσια με μπερδεύουν λίγο)

 

χονδρικά λοιπόν έχεις τα 3.3 μετρα στο τελευταίο μπεκάκι + τις απώλειες του σωλήνα (εξάρτηση απο τη διάμετρο ) + το υψος μεταξυ αντλιας και μπεκ 

 

εκει που μπερδευει το θεμα ειναι στη διαμετρο, ειναι πολυ μεγαλη παροχη για να βαλεις σωληνα λιγοτερο απο 3" και να μη σου ριχνει την πιεση , γιατι αν η αντισταση του αγωγου ειναι συγκρίσιμη με την απαιτούμενη πίεση στα ακροφύσια , στο μήκος των 20 μέτρων θα έχεις μεγάλη διαφορά στις παροχές μεταξύ πρώτου και τελευταίου (αν αυτό ειναι σημαντικό στην εφαρμογή σου) 

Link to comment
Share on other sites

Τα στοιχεία που δίνεις δεν επαρκούν.

Για να υπολογίσεις το μανομετρικό της αντλίας χρειάζεται να ξέρουμε επιπλέον αυτών που ήδη αναφέρεις:

- το είδος των σωλήνων.

- την διάμετρο των σωλήνων. Αν θες οικονομική δουλειά η διάμετρος θα μειώνεται όσο προχωράς προς τους τελευταίους υποδοχείς. Συνήθως η διάμετρος υπολογίζεται βάση μελέτης ώστε να μην θέλεις πολύ μεγάλο μανομετρικό αλλά αν υπάρχει ήδη η εγκατάσταση πρέπει να καταγράψεις την υφιστάμενη κατάσταση.

- το μανομετρικό του δικτύου ύδρευσης στο σημείο παροχής.

- την διάταξη του συστήματος, ένα σκαρίφημα με

--- την θέση των ακροφυσίων

--- την όδευση των σωλήνων

--- το μήκος του κάθε τμήματος.